Mikä on ollut maailmanlaajuisesti suurin uutinen teidän elinaikananne?
Kommentit (1189)
Neuvostoliiton hajoaminen.
Suurin muutos on ollut Internetin tulo, vaikka sehän ei ollut mikään yksittäinen uutinen, joten vähän ohi aiheesta. (Olen syntynyt 1978)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Bill Gates oli Epsteinin kaveri ja Bill Gates myy teille paskaa rokotteessa ja otatte sen ilolla vastaan. Herätkää
Herää sinä. Jamppa pitää jumalanaan sek opäätä, joka julistaa rokotteiden vaarallisuudesta ja itte on rännittänyt kehoonsa kaikki mahdolliset ja mahdottomat hormonit, mitä ikinä on Pietarin hämäräkujilla kaupan on ollut. Silloin ei huolettanut piikkien sisältö pätkääkään, vaikka hörhöllä ei ollut hajuakaan, mitä roinaa itseensä rännitti.
Eihän mun viesti ANoa koskenut vaan sitä että BILL GATES ON raiskaaja Epsteinin kaveri ja on näiden covid piikkejen parhain hyötyjä! Onkohan hänkin mukana siinä että Epstein kuoli sattumalta tyrmäänsä?
911.
Oli mullistavaa, että joku viimein sai pistettyä maailman johtavalle sotakoneistolle kampohin peräkylän sissitaktiikoilla.
Paimentolaiset pääsi hyökkäämään jopa Pentagoniin. Melkoisia suhareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministien itku Trumpin tultua valittua.
Ja sekin oli pientä verrattuna sovinistien itkuun Trumpin hävittyä vaalit Bidenille. Ei ole Trump itsekään vielä lakannut itkemästä. 🤭😁
Asun taalla usassa enka ole kuullut moisesta. Moni Bidenia aanestanut kaipaa Trumpia takaisin. Teilla on oudot uutislahteet naemma.
Neuvostoliiton romahtaminen oli suurin, ehdottomasti. Sehän oli pidempi prosessi. Paikalla tapahtumien keskellä olin silloin kun Berliinin muuri romahti, ja silloin oli konkreettisesti tunne, että maailma muuttuu.
Pienempiä olivat Tsernobyl ja 911, ja sitten suomalaisia koskettaneista katastrofeista Lapuan patruunatehtaan räjähdys ja Estonian uppoaminen. Näitä kaikkia seurasin vain tiedotusvälineistä.
1989.
Dianan kuolema.
2001 wtc-tornien iskut
2011 tsunami.
2019- korona.
Dianan kuolema ja WTC-iskut 2001, korona
Ehdottomana ykkösenä on ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos ja ihmisten aiheuttama kuudennen joukkosukupuuton eteneminen. En näe että mitään muita uutisia voisi nostaa lähellekään samaan kokoluokkaan.
Kakkosena tulevat kenties ne läheltä piti -tilanteet kylmän sodan ajalta, jolloin ydinsodan syttyminen oli hiuskarvan varassa.
Kolmanneksi sijoittaisin NL:n hajoamisen, Trumpin valinnan ja siirtomaapoliitikan aiheuttaman eriarvoisuuden kaltaiset uutiset, jotka ovat välillisesti vaikuttaneet miljardien ihmisten elämään.
Ykkösenä pitäisi varmaan sanoa ihmisen käynti kuussa, mutta Estonian uppoaminen kolahti kovemmin.
Kuningas Elvis kuoli 16/8-1977
1995 kun suomi menetti itsenäisyytensä eu:lle kiitos politiikot
Kuussa käyminen. Olin kuukauden ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliiton romahtaminen ja Kylmän sodan loppuminen
Mulla varmaan sama (syntymävuosi 1969), jos ajatellaan maailmanlaajuisia, yhteiskunnallisia pitkäaikaisvaikutuksia. Tosin nyt on itänaapurissa sellainen styranki, että Brezhnevkin olisi mukavampi kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Trumpin voitto on kyllä legendaarinen uutinen:
Harva uutinen on aiheuttanut maailmanlaajuisesti noin paljoa keskustelua kuin tuo. Historian legendaarisimpia hetkiä.
Kyllä myös Obaman valinta oli historiallinen, tosin ei niin yllättävä. Näytin avajaispuhetta oppilailleni koulussa.
Itselleni suurimmat: kaksoistornit ja Dianan kuolema. s. 1956. Salattiin kaksoistornijuttu pienemmiltä lapsiltamme, vain alakouluikäinen poikamme sai tietää.
Kait se on Jeesuksen syntymä. Olin viemässä mirhaa.
Delirium on kiva tila
Ihmemies Mcgyverin jakso peruttiin…
Kuussa 1968 Ei käyty, se oli lavastus studiolla. Siitä valheesta ym on tehty jo monta juttua vuosia netissä löytyy. NASA ei käynyt koskaan kuussa vaan käytti,varasti Usan veronmaksajien rahat omaan toimintaansa maan alla. Kuussa olivat käyneet jo 1940 luvulla ja paljon muutakin salattua tehty. sana nasa on hebr pettää.
Kun Martina Aitolehti erosi miesystävästään!