Mikä on ollut maailmanlaajuisesti suurin uutinen teidän elinaikananne?
Kommentit (1189)
Olen syntynyt 1984. Jos mietin sellaisia uutisia, joista minulla on selkeä muistikuva missä olen ollut kun olen ne kuullut, niin lista on tällainen:
Estonia
Diana
9/11
Tsunami
Obama
Fukushima
Brexit
Trump
Korona
9/11, avasin tvn, suora lähetys, kun koneet lentää torneihin. Kammottavaa ja pelottavaa.
Dianan kuolema, oli surullinen päivä.
Tsunami 2004.
9/11 tai speden kuolema..en osaa päättää kun sattuivat niin samoihin aikoihin..
Kyllä se on 9/11, koska merkittävä terrori teko
Tsunami, luonnon katastrofeista
Naantalin omakotitalo palo vuonna 2009, olen saman ikäinen kun ihmiset tuossa onnettomuudessa. Tuntui pahalta.
Neuvostoliiton kaatuminen, Berliinin muurin murtuminen, uutiset kierrättämisestä ja lisääntyvä välittäminen kolmansista maista antoivat toivoa maailmaan lapsena. Katselee nyky kommentointia, keskustelua ja kiina krääsän myyntiä, tunne on aika pettynyt nyky yhteiskuntaa kohtaa.
Ehdottomasti latvakakkosen Trumpin murska tappio vaaleissa voi sitä ilon päivää.
Halosen valinta presidentiksi toiselle kaudelleen!
Ehdottomasti korona, 10 miljoonaa kuollutta kohta ja koko maailma sekaisin. Kuvittelin aluksi, että 2-5 miljoonaa olisi riittänyt, mutta yksilöt ovat arvaamattoman tyhmiä, vaikka tiedeyhteisö keksii ratkaisut.
Kyllä vain kun Halonen kyykytti Salen niin se on jäänyt mieleen hienona tapahtumana.
60-luvulla syntyneille sen pitäisi kait olla Berliinin muurin murtuminen. Se muutti maailmanjärjestystä käytännössä välittömästi ja vaikutti radikaalisti satojen miljoonien ihmisten elämään. Toki atominuotio ja tsunami, Estonia ja 911 olivat merkittäviä taphtumia. Mutta ne eivät olleet vedenjakajia. No 911 kylläkin Jenkeissä.
muurin kaatuminen, itäsaksan jaa neuvostoliiton hajoaminen
se että afrikan tähti on valkoisen ihmisen tapa sortaa tummaihoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoisina pidän:
Tsernobyl
Dianan kuolema
9/11
Estonia
Tsunami1966
Tohon päälle vielä tää korona v.-84
kyllä se oli suuri tapahtuma kun sallitut elimet alkoi tv. aivan hurja jakso ensimmäinen. tietenkään en muista siitä mitään.