Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko villasukat tosiaan ihan ***** lahja?

Vierailija
19.12.2014 |

Lapsesta aikuisikään saakka olen saanut joka joulu papaltani itsetehdyt villasukat, ja olen aina ilahtunut niistä ja kirjaimellisesti kuluttanut ne puhki. Siksi luulin itsetehtyjen villasukkien olevan kiva idea, ja tein siksi poikaystävän äidille yhteensopivat sukat, lapaset ja pipon. Joillain on kuitenkin pelottavan paljon antipatioita villasukkia kohtaan. Onko lahjani ihan kuraa?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 01:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 01:31"]

Todellakin ottaisin mielumin tennissukat, sillä villasukat jäisi käyttämättä (kutittaa). Sinänsä hieman kylmä lahja, mutta... Jos haluaa jotain tehdä itse, niin mielelläni ottaisin vastaan jotain leipomuksia tms. Tai sitten yrittää keksiä joku lahja mikä soveltuu lahjan saajalle. Villasukat nyt vaan ei ole universaali lahja.

[/quote]

Vinkki: laita ensin tennissukat ja niiden päälle villasukat. Minullakin kutittaa pelkät  villasukat, mutta tavalliset sukat alla pelastavat villasukat käyttökelpoisiksi. Meillä on muutenkin talvisin kylmät lattia, joten ihan hyvä näin.

[/quote]

Mahtavaa, samaan pakettiin voi siis tunkea sekä villa- että tennissukat! Hurraa, joululahjaidea on nyt tässä ja joulu pelastettu... Nehän voisi pakata erään ideaa lainaten vaikka purkkiin. 

Vierailija
62/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä hienot kuviolliset villasukat, ei mitkään tavalliset? Esim. sellaiset missä on lumihiutalekuvioita tai poroja tai vaikka kettukarkkisukat? Onko sekin yhtä hyvä tai huono kuin tavalliset?

Mietin tässä, että olenkohan ollut sitten ihan hirveän nolo kun olen lahjonut ihmisiä sellaisilla, enkä älynnyt että villasukat ovat yleensäkin monen mielestä ihan tosi kura lahjaidea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:09"]

Todellakin ottaisin mielumin tennissukat, sillä villasukat jäisi käyttämättä (kutittaa). Sinänsä hieman kylmä lahja, mutta... Jos haluaa jotain tehdä itse, niin mielelläni ottaisin vastaan jotain leipomuksia tms. Tai sitten yrittää keksiä joku lahja mikä soveltuu lahjan saajalle. Villasukat nyt vaan ei ole universaali lahja.

[/quote]

Vinkki: laita ensin tennissukat ja niiden päälle villasukat. Minullakin kutittaa pelkät  villasukat, mutta tavalliset sukat alla pelastavat villasukat käyttökelpoisiksi. Meillä on muutenkin talvisin kylmät lattia, joten ihan hyvä näin.

[/quote]

Mahtavaa, samaan pakettiin voi siis tunkea sekä villa- että tennissukat! Hurraa, joululahjaidea on nyt tässä ja joulu pelastettu... Nehän voisi pakata erään ideaa lainaten vaikka purkkiin. 

[/quote]

Miten teillä on niin kylmät lattiat, ettei ilman kaksia sukkia tai villasukkia tarkene? Eikö teillä ole lattialämmitystä tai varaa lämmittää kotona? Köyhät.

Vierailija
64/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka haluaa antaa halvan lahjan, ja mielikuvituksettoman niin totta kai itsetehdyt villasukat, rumista langoista. Antakaa mielummin Pelastusarmeijan joulupataan!

Vierailija
65/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos haluat KOROSTAA, sitä että et lahjan saajasta välitä ja että halvalla pitää päästä, silloin HYVÄ IDEA.

Vierailija
66/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:16"]

Kuinka haluaa antaa halvan lahjan, ja mielikuvituksettoman niin totta kai itsetehdyt villasukat, rumista langoista. Antakaa mielummin Pelastusarmeijan joulupataan!

[/quote]

Hyvä tietää. Koska olemme köyhiä eikä ole varaa ostella kenellekään lahjakortteja, koruja tai kalliita hajuvesiä, niin on ilmeisesti parempi olla antamatta mitään. Pääsee kaikkein halvimmalla niin. 

Vierailija
67/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää itse sukkanne, valittajat.

Vierailija
68/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:16"]

[/quote]

Hyvä tietää. Koska olemme köyhiä eikä ole varaa ostella kenellekään lahjakortteja, koruja tai kalliita hajuvesiä, niin on ilmeisesti parempi olla antamatta mitään. Pääsee kaikkein halvimmalla niin. 

[/quote]

Miksi ostaa ellei ole rahaa, on aivan hyväksyttyä ilmoittaa, että ei ole rahaa lahjoihin.

Vierailija
69/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilahdun aina villasukista! Varsinkin jos ne ovat itse tehdyt, mutta myös muuten. Kotona en muita sukkia edes käytä, töissäkin minulla on villasukat tavallisten sukkien päällä. Villasukkia ei kannata tuhlata ihmisiin, jotka arvostaa vain meikkejä, hajuja ja posliinikoiria.

Vierailija
70/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:11"]Entä hienot kuviolliset villasukat, ei mitkään tavalliset? Esim. sellaiset missä on lumihiutalekuvioita tai poroja tai vaikka kettukarkkisukat? Onko sekin yhtä hyvä tai huono kuin tavalliset?

Mietin tässä, että olenkohan ollut sitten ihan hirveän nolo kun olen lahjonut ihmisiä sellaisilla, enkä älynnyt että villasukat ovat yleensäkin monen mielestä ihan tosi kura lahjaidea.
[/quote]

Parhaat on ihan tavalliset villasukat, ei mitään poroja yms härpäkettä.

Vierailija
71/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en tykännyt villasukista lapsena/teininä. Ylipäätään kaikki pehmeät paketit olivat masentavia. Nyt niitä osaa jo arvostaa.

Vierailija
72/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en neulo itse eikä kukaan tuttunikaan neulo, niin ei ole koskaan tarvinnut miettiä tuota sukkajuttua. Hyvä niin, koska nähtävästi tämäkin on todella vaikea asia.

Vierailija
73/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helvetti. Minulle nyt heti kettukarkkisukat! :)

Vierailija
74/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen joulu on ankea ja synkkä. Ah, yksi kynttilä, jopa lämmittää, pakkaus teetä ja villasukat, muutako ei voi toivoa. Entä urheiluliikkeeseen lahjakortti, tai Emotioniin, tai mieluinen rannekoru.

Vierailija
75/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jalattomana en oikein arvosta.

Vierailija
76/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni tekee tosi kauniita ja kuvioituja villasukkia. Saamme häneltä useamman parin vuodessa koko perhe. Itsekin kudon sukkia, vaikka en ole lainkaan niin taitava kuin mummoni. Ennen käytin villasukkia kotona päivittäin, mutta tässä nykyisessä kodissamme on lattialämmitys, joten sukkien käyttäminen on jäänyt vähemmälle. Olenkin nykyisin pyytänyt mummolta mieluummin lapasia.

Vierailija
77/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva lukea kuinka moni arvostaa villasukkia lahjana :) minä voisinkin ensi vuoden kyhätä sukkia ja lahjoittaa sitten jouluna haluaville.

Vierailija
78/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan äidille 2kpl, isälle ja mummolle 1 kpl villasukkia lahjaksi tänä jouluna. Ja olen 22-vuotias. En haluaisi itse villasukkia, koska osaan tehdä itsekin sellaiset, oma tekemiä kaapissa vuoden ajalta 6 kpl.

Vierailija
79/107 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä, kantapäätä myöten, ja olen tehnyt paljon sekä itselle että lahjaksi. Omat asunnotkin ovat aina olleet niin huonosti lämmitettyjä, että on pakko vetää jalkaan vaikka mitä sukkaa ja tossua. Koska olen villisten suhteen omavarainen, en suoranaisesti tarvitse niitä lahjaksi muilta, mutta kun äiti joskus antaa mulle itse tekemänsä villasukat, se on kuitenkin oikein kivaa, toisen tekemät ovat spesiaalit:)

Hauska kuulla, että monet sentään arvostavat. Pitäisiköhän tehdä vähän enemmänkin ja tarjota jollain fb:n vaihtarikirppiksellä? Kehtaisiko pyytää vaihdossa vaikka kahvipaketin per pari? Mitä olisitte itse valmiita antamaan, te jotka ette neulo?

Vierailija
80/107 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin haluaisin villasukat. Oikeesti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme