Onko villasukat tosiaan ihan ***** lahja?
Lapsesta aikuisikään saakka olen saanut joka joulu papaltani itsetehdyt villasukat, ja olen aina ilahtunut niistä ja kirjaimellisesti kuluttanut ne puhki. Siksi luulin itsetehtyjen villasukkien olevan kiva idea, ja tein siksi poikaystävän äidille yhteensopivat sukat, lapaset ja pipon. Joillain on kuitenkin pelottavan paljon antipatioita villasukkia kohtaan. Onko lahjani ihan kuraa?
Kommentit (107)
En ymmärrä miten kenelläkään voi olla mitään villasukkia vastaan. Mikä teitä vaivaa, villasukkien vihaajat?
Villasukat ovat ihana lahja! Kutoisipa joku minullekin kun itse olen täysi tumpelo. Haluaisin myös villatumput <3
Ei todellakaan ole kuraa. Joka muuta väittää, on vieraantunut todellisuudesta ja Suomen talvesta. Hyvistä tavoista ja kädentadoista puhumattakaan.
Minä tykkään kovasti villasukista. Mutta ehkä jotkut muut eivät tykkää. Luulisi anoppisi arvostavan tuota lahjaa, ei edes ole pelkät sukat.
Villasukat on toivelahja! Mun mielestä on ihanaa, jos joku on nähnyt minun vuokseni niin paljon vaivaa. Lämmittää joka kerta sukat jalkaan vetäessä paitsi jalkoja myös mieltä. Villasukkia on ihana pitää! Mulla ne ei pääse kulumaan, mutta sukkia voi hyvin olla vaikka kuinka monta paria :).
Ei ole kuraa, mutta henk. koht. mulla sukkalaatikko pursuilee villasukkia. Mummolta saan parin vuodessa, enkä siinä ajassa ehdi saada sukkia rikki.
Mummo muuten ostaa sukat myyjäisistä. Mun idyllinen mielikuva mummostani neulomassa kiikkustuolissa särkyi, kun huomasin sukkien sisällä hoito-ohjelapun ja tekijän tiedot.
On hyviä villasukkia ja huonoja villasukkia. Miten istuvat jalkaan, miltä tuntuvat paljaalla iholla jne. Mullakin nyt jalassa yhdet reikäiset mukavat villasunat ja kaapissa monet ehjät, kireät ja kutittavat...
Jos tiedät lahjansaajan käyttävän villasukkia, niin varmasti tykkää! Muuten on ihan arpapeliä osuuko lahja nappiin.
Villasukat on hyvä lahja, jolle luulisi suurimmalla osalla olevan käyttöä. Pipo ja hanskat ovat hankalampia, koska niissä tyyli vaikuttaa enemmän siihen, tuleeko käytettyä vai ei. Ainakin minulla on sellainen pää, ettei jokainen pipo valitettavasti näytä hyvältä. :D
Minäkin olisin onnellinen villasukista. Tykkään käyttää niitä aina kuin on vähänkin kylmää. Sääli vain kun itse en osaa tehdä millään edes niitä sukkia (tarkoitus olisi opetella) ja mummuni kädet ovat jo liian heikot niiden kutomiseen. Nyt on vain sellainen 6kk ikäinen vauva jaloissa, että ei aikaa siihen tällä hetkellä ole. Mutta asiasta kukkaruukkuun, villasukat kelpaisivat itselleni ehdottomasti!
Minäkin osaan arvostaa villasukkia. Mikään ei lämmitä niin mieltä ja jalkoja, kuin talvipakkasilla jalkaan vetästyt kauniit villasukat! :)
Siis aikuiselle ok lahja ja lapsellekin, jos eivät ole lapsen joulun ainoa lahja.
Kyllä kelpaisi.
Olen nyt syksytalvella teettänyt 6 paria villasukkia ja kahdet tumput, nyt on mistä ottaa, ei jalat/kädet palele.
Villasukat ovat todella arvokas asia. Optimaaliset termodynaamiset ominaisuudet ja todella kivat pitää. Eikä tuollaisia itsetehdyn tapaisia saa edes ostettua mistään normaalista paikasta. Kun mummot elävät vain muistoissa, niin mistäpä enää otat mummon tekemät sukat? Vastaan, että et mistään! Kelatkaa nyt te, jotka arvotte, että onko villasukka arvokas vai ei: käsintehty upea vaatekappale, joka selviää lähes mistä tahansa ja tuottaa lämpimyyttä jalkoihin ja sydämeen. Kuka voi vastustaa villasukkaa puhtain motiivein? Eipä kukaan.
Villasukat on ihan mahtava lahja! Itsekin haluaisin saada joululahjaksi mutta eihän mies osaa kutoa ja se on ainoa jolta lahjoja saan koska ei lahjota aikuisia sukulaisia/ystäviä.
Itse täysin kädettömänä käsitöiden suhteen en arvosta mitään enemmän, kuin itsetehtyjä lahjoja. Tiedän mitä villasukkien kutominen vaatii ja osaan arvostaa aitoa kädetaitoa sekä käytettyä aikaa.
Muutenkin villasukat ovat oikeasti hyödylliset, käytännölliset ja mukavat.
Riippuu lahjan saajasta. Mieheni rakastaa niitä ja kuluttaa puhki villasukkansa. Kalisee kylmästä ja nukkuukin ne jalassaan. Samat sukat sitten sulloo kenkiinsäkin.
Minä en käytä villasukkia ikinä. En myöskään minkäänlaisia töppösiä tai pörrösukkia. Ikinä. Nytkin olen paljain varpain, kuten aina kotona. Sukat otan ensi töikseni pois, kun tulen kotiin eikä minulla ole mitään kenkiä, mihin villasukat edes mahtuisivt alle. En keksi mitään tilannetta, jolloin pitäisin siis villasukkia. Minulle lahja olisi siis turha, mutta osaisiin kuitenkin arvostaa vaivannäköä, että joku on sellaiset minulle vartavasten kutonut.
Se riippuu ihmisestä. Mä tykkäisin kyllä villasukista koska käytän niitä paljon. Kun taas esim mun mies ei oo lapsuutensa jälkeen koskaan käyttänyt eli hänelle ne ois turha lahja.