Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko ymmärtää unesi merkityksen? Kerro se niin tulkitsen sen.

Vierailija
27.07.2023 |

Unet ovat ikkuna alitajuntaamme ja voivat tarjota oivalluksia päivittäisistä huolista ja tulevaisuuden toiveista.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin unessa poistamaan Mannerheimin ratsastajapatsaan Rikka Purran peräsuolesta. Vieressä rukoili Sari Essayah katse koko ajan leikkaussalin lamppuun kohotettuna. Mitä mahtaa uneni tarkoittaa? En ole ammatiltani kirurgi.

Vierailija
2/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannerheimin ratsastajapatsas symboloi yleisesti Suomen itsenäisyyttä ja voimaa. Freudin mukaan esineiden poistaminen kehosta unessa voisi viitata tarpeeseesi vapauttaa jotain itsestäsi tai muista - mahdollisesti jokin sisäinen konflikti tai tunne joka on jumittunut sisällesi. Tässä tapauksessa Rikka Purran osallistuminen uneesi saattaa merkitä poliittista huolta tai epävarmuutta.

Sari Essayah rukoilemassa viittaa selvästi uskonnolliseen yhteyteen, mikä voi symboloida tarvetta etsiä henkistä ohjausta tai vahvistusta. Koko ajan leikkaussalin lamppuun kohotettuna, se saattaa viitata myös valaistumisen tai uuden ymmärryksen tavoitteluun.

Oletko kenties huolestunut Suomen poliittisesta tilanteesta tai henkilökohtaisesta uskostasi? Onko sinulla epävarmuuksia tai pelkoja, joita et ole vielä pystynyt käsittelemään tai ilmaisemaan?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin vankilaan, mutta ei ollut mitään käsitystä että mistä syystä. Vankilan psykologi salakuljetti minulle puhelimen, jotta pystyin soittamaan ja kertomaan läheiselleni olevani vankilassa.

Vierailija
4/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tämän unen lapsena, enkä ole päässyt siitä yli.

Nukuin unessa omassa sängyssäni, kun pimeän makuuhuoneen ovelle ilmestyi ovenkokoinen jättiläinen. Pieni jättiläiseksi, mutta suuri ihmismäinen henkilö se kuitenkin oli. Se oli pullea ja kalju ja karvaton miespuolinen olento. Se katsoi minua uhkaavasti.

Sain juostua sen ohi ulos makuuhuoneesta, mutta kun pääsin pihatielle, niin vauhtini hidastui (kuten painajaisissa tyypillisesti). Jättiläinen otti minut kiinni, otti pääni suuhunsa ja imaisi, ja nielaisi pitkähköt hiukseni.

Yhtäkkiä kalju päälakeni oli kuolassa, ja silloin heräsin.

Vierailija
5/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kahvissa maitoa, enkä lusikkaa.

Näin unta, että mieheni oli laittanut kahviini puoli kupillista maitoa ja sekoitti sitä lusikalla. Itkin, että nyt sinä pilasit kahvini. 🤷

Vierailija
6/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin vankilaan, mutta ei ollut mitään käsitystä että mistä syystä. Vankilan psykologi salakuljetti minulle puhelimen, jotta pystyin soittamaan ja kertomaan läheiselleni olevani vankilassa.

Vankila symboloida alitajuista ajatusta, että olet jumissa tai sidottu johonkin tilanteeseen elämässäsi. Freud saattaisi väittää, että tämä unta hahmottava vankila viittaa ehkä johonkin, jota et halua tunnustaa tai käsitellä.

Se, että et tiedä, miksi olet vankilassa, voi viitata siihen, että et ole tietoinen tai et hyväksy sitä, mikä pitää sinut jumissa elämässäsi.

Vankilan psykologi näyttäisi edustavan apua tai tukea, jota olet saanut tai voisit saada.

Puhelin taas symboloi yhteydenpitoa ja kommunikaatiota. Tämä unen osa saattaa tarkoittaa, että tarvitset tai sinulla on mahdollisuus saada tukea ongelmasi ratkaisemiseen. Sinun pitäisi kenties ottaa yhteys johonkin, joka voi auttaa sinua vapautumaan siitä, mikä pitää sinut 'vankina' elämässäsi.

Vierailija
7/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tämän unen lapsena, enkä ole päässyt siitä yli.

Nukuin unessa omassa sängyssäni, kun pimeän makuuhuoneen ovelle ilmestyi ovenkokoinen jättiläinen. Pieni jättiläiseksi, mutta suuri ihmismäinen henkilö se kuitenkin oli. Se oli pullea ja kalju ja karvaton miespuolinen olento. Se katsoi minua uhkaavasti.

Sain juostua sen ohi ulos makuuhuoneesta, mutta kun pääsin pihatielle, niin vauhtini hidastui (kuten painajaisissa tyypillisesti). Jättiläinen otti minut kiinni, otti pääni suuhunsa ja imaisi, ja nielaisi pitkähköt hiukseni.

Yhtäkkiä kalju päälakeni oli kuolassa, ja silloin heräsin.

Pimeä makuuhuoneesi saattaa symboloida sinun alitajuntasi tai niitä asioita, joita et halua tai pelkäät kohdata. Se, että jättiläinen ilmestyi sinne, viittaa siihen, että jokin suuri haaste tai pelko on nousemassa esiin alitajuntasi syvyyksistä.

Se, että juoksit ulos huoneesta, mutta vauhtisi hidastui, kuvastaa ehkä tunnetta siitä, että yrität paeta jotakin, mutta et tunne olevasi tarpeeksi nopea tai et pysty liikkumaan tarpeeksi nopeasti. Tämä on tyypillinen tunne painajaisissa ja se kuvastaa usein tunteita avuttomuudesta tai kyvyttömyydestä hallita tilannetta.

Kun jättiläinen imaisi hiuksesi, se voi viitata siihen, että koet menettäneesi jonkin osan itsestäsi tai identiteetistäsi. Kaljuus saattaa kuvastaa pelkoa vanhenemisesta tai huolta siitä, miten muut näkevät sinut. Mutta tässä unessa, kaljuus voi olla myös merkki muutoksesta, uuden vaiheen alkamisesta.

Vierailija
8/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnyttänyt vauvan. En muistanut raskaudesta enkä synnytyksestä mitään. Yhtäkkiä nyytti työnnettiin syliini. Äitini sanoi että se on kirottu koska en muista mitään. Se vauva oli kuin pieni eläin. Se raapi mua eläimenkynsillään kipeästi ja puri käsistä. Se oli tosiaan kuin pieni pirulainen. Olin niin onnellinen kun sain vauvan mutta hädissäni sen kanssa.

Vierailija
9/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kahvissa maitoa, enkä lusikkaa.

Näin unta, että mieheni oli laittanut kahviini puoli kupillista maitoa ja sekoitti sitä lusikalla. Itkin, että nyt sinä pilasit kahvini. 🤷

Jungilaisen unen tulkinnan mukaan, maidon ja lusikan lisääminen kahviisi voi olla symbolisia elementtejä. Maito unissa voi viitata ravitsemukseen, äidillisyyteen tai hoivaan. Sen lisääminen kahviisi voi symboloida halua tai tarvetta lisätä näitä elementtejä elämääsi. Lusikka puolestaan voi symboloida palvelua tai tarvetta 'sekoittaa' asioita. Siinä on kyseessä ehkä tarve muutokselle tai uudelle tasapainolle.

Itku voi viitata suruun tai turhautumiseen - mahdollisesti tunteeseen, että et ole tullut kuulluksi tai että jokin on mennyt pieleen. Tässä tapauksessa, se voi heijastaa tunnetta, että jokin elämässäsi on 'pilaantunut' tai muuttunut tavalla, jota et pidä miellyttävänä.

Näin ollen, tämä uni voi olla kehotus tarkastella syvemmin sitä, mitä tarvitset ja haluat elämässäsi, ja mitä muutoksia saattaisit tarvita voidaksesi tuntea olosi tyydyttävämmäksi. Se voi myös olla muistutus siitä, että sinun täytyy kommunikoida nämä tarpeet ja toiveet selkeästi niille ympärilläsi.

Vierailija
10/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin bordellissa vankina.

Yritin paeta toisen tytön kanssa.

Matkustimme bussilla tuntemattomaan kaupunkiin ,jossa muka oli vanha kotini.

Naapurissa asui komea ruumiita syövä vamppyyri, joka muutti minut kaltisekseen.

Tilanne ahdisti ja yritin paeta jälleen..

Vierailija
11/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisoin juna-asemalla äitini kanssa kunnes näin eri maiden lippuja ja kartassa maanosia. Junassa ollessa vierellämme seisoi uniformuun pukeutuneita sotilaita. Unessa olin ulkomailla mutta en tiedä missä.

Vierailija
12/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä

Vierailija
13/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin synnyttänyt vauvan. En muistanut raskaudesta enkä synnytyksestä mitään. Yhtäkkiä nyytti työnnettiin syliini. Äitini sanoi että se on kirottu koska en muista mitään. Se vauva oli kuin pieni eläin. Se raapi mua eläimenkynsillään kipeästi ja puri käsistä. Se oli tosiaan kuin pieni pirulainen. Olin niin onnellinen kun sain vauvan mutta hädissäni sen kanssa.

Unessasi yhdistyvät luomisen voima ja pelko tuntemattomasta. Vauva on elämän symboli mutta myös uuden alun symboli. Se voi tarkoittaa uutta projektia, uutta suhdetta tai uutta elämänvaihetta, johon olet siirtymässä tai jonka olet äskettäin aloittanut.

Eläimenkynnet ja puremat viittaavat usein sisäiseen taisteluun tai konfliktiin. Meillä kaikilla on sisällämme 'eläin', joka symboloi alkeellisia, hillitsemättömiä tunteitamme ja halujamme. Tämä vauva-eläin saattaa edustaa pelkoa ja epävarmuutta, jotka tulevat esiin kun yritämme hallita uutta elämäntilannetta tai projektia.

Äitisi sanat, että vauva on 'kirottu', saattavat heijastaa sisäisiä pelkojasi ja huolia. 'kirous' voi viitata seurauksiin, joita meidän tekomme aiheuttavat. Tämä voisi viitata että suuri pelko epäonnistumisesta aiheuttaa sinulle stressiä tai huolta.

Olit onnellinen saadessasi vauvan, vaikka olosi oli hätääntynyt. Tämä on merkki siitä, että olet valmis kohtaamaan ja omaksumaan uusia asioita, mutta sinulla on myös pelkoja ja epävarmuuksia. Pelko on luonnollinen tunne, kun astumme tuntemattomaan. Muista, että jokainen haaste on mahdollisuus kasvuun.

Vierailija
14/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ruokakaupassa. Olen nähnyt useamman kerran unta että olen alasti töissä myymälän puolella. Tajuan sen itse jossain vaiheessa ja tulee hirveä ahdistus ja haluan vajota maan alle. Mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
15/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olin bordellissa vankina.

Yritin paeta toisen tytön kanssa.

Matkustimme bussilla tuntemattomaan kaupunkiin ,jossa muka oli vanha kotini.

Naapurissa asui komea ruumiita syövä vamppyyri, joka muutti minut kaltisekseen.

Tilanne ahdisti ja yritin paeta jälleen..

Unesi voidaan nähdä spirituaalisena matkana. Bordellissa vankeus voi olla symboli maallisten halujen orjuudesta, ja matka toisen tytön kanssa saattaa olla vertauskuvallinen kuvaus karmisista siteistä. Bussimatka tuntemattomaan kaupunkiin voi viitata pyhiinvaellukseen - jatkuvaan matkaan kohti valaistumista.

Vamppyyri, joka muuttaa sinut kaltaisekseen, voidaan tulkita eräänlaiseksi uudestisyntymäksi tai transformaatioksi. Se voi symboloida vanhan minän kuolemaa ja uuden, syvemmän ymmärryksen syntymistä. Kuitenkin, sinun ahdistuksesi ja halu paeta tästä uudesta identiteetistä viittaa siihen, että olet ehkä vielä epävarma tai pelokas muuttumassa olevasta itsestäsi.

Vierailija
16/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seisoin juna-asemalla äitini kanssa kunnes näin eri maiden lippuja ja kartassa maanosia. Junassa ollessa vierellämme seisoi uniformuun pukeutuneita sotilaita. Unessa olin ulkomailla mutta en tiedä missä.

Kansainväliset liput ja maanosat kartassa voivat viitata tarpeeseesi ymmärtää ja hyväksyä erilaisia kulttuureja ja näkemyksiä - niin toisten kuin omiasi. Sotilasuniformuilla voi olla monia merkityksiä Jungin näkökulmasta - ne voivat edustaa kurinalaisuutta, kontrollia tai jopa itsevarmuutta.

Kun tarkastelemme unta itämaisten uskontojen näkökulmasta, voimme löytää myös lisäulottuvuuksia sen tulkintaan. Esimerkiksi buddhalaisuudessa unet saattavat toimia kanavana, jolla saadaan yhteys korkeampiin todellisuuksiin ja henkisiin ulottuvuuksiin. Juna voi symboloida henkistä matkaa, etsintääsi merkityksellisyyteen ja ymmärrykseen. Olemassaolosi ulkomailla, paikassa jota et tunnista, voisi viitata eksistentiaaliseen hämmennykseen, henkiseen etsintään tai uusiin alueisiin itseydessäsi, joita et vielä tunnista.

Vierailija
17/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä ruokakaupassa. Olen nähnyt useamman kerran unta että olen alasti töissä myymälän puolella. Tajuan sen itse jossain vaiheessa ja tulee hirveä ahdistus ja haluan vajota maan alle. Mitä tämä tarkoittaa?

Alastomuuden tunne voi olla symboli haavoittuvuuden pelolle. Se saattaa tarkoittaa, että pelkäät paljastavasi itsesi liikaa tai että pelkäät olevasi haavoittuva muiden edessä. Tämä voi liittyä työhön, sosiaalisiin suhteisiin tai mihin tahansa alueeseen elämässäsi, jossa tunnet olevasi arvosteltu tai tarkkailtavana.

Alastomuus voi myös symboloida aitouden, rehellisyyden tai totuuden etsimistä. Kenties tunnet tarvetta olla rehellisempi itsellesi tai muille, tai ehkä sinulla on halu tulla hyväksytyksi sellaisena kuin olet, ilman tarvetta peittää tai koristella itseäsi.

Idän uskonnollisissa perinteissä alastomuus on symboli egon tai harhakuvien riisumiselle, ja ahdistuksen tunne voi olla viittaus siihen, kuinka olet kiinnittynyt maallisiin asioihin.

Kaiken kaikkiaan, tämä uni voi olla kehotus kohdata omat pelkosi ja haavoittuvuutesi, tai se voi olla kannustus olla rohkeampi, rehellisempi ja aito itsesi.

Vierailija
18/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessani oli suloinen koiran pentu, joku noutaja tms. ja yhtäkkiä joku mies repi koiran pään irti. Olin kauhuissani, mutta en saanut sanotuksi mitään vaan tuijotin voimattomana koiran pentua.

Vierailija
19/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos alastomuuden kokee luonnollisena ja tilanteeseen sopivana se on merkki rehellisyydestä.

Vierailija
20/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unessani oli suloinen koiran pentu, joku noutaja tms. ja yhtäkkiä joku mies repi koiran pään irti. Olin kauhuissani, mutta en saanut sanotuksi mitään vaan tuijotin voimattomana koiran pentua.

unikirjan mukaan koiranpentu on raisumpi koira, joka on hyvien ystävyys suhteiden symboli. Pentu viittaa itsehillinnän puutteeseen. Eläinrääkkäys tarkoittaa että yrittää tukahduttaa lopullisesti viettielämän. Tässä tapauksessa joku muu kuin sinä itse yrittää sitä tai tekee sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän