Huomenna juhlat & pelkkää vegaanitarjottavaa
Siinäpä se otsikossa tulikin. Täällä on ollut välillä niin kova p*skamyrsky kasvissyönnistä ja juhlien tarjottavista, että mitäs tunnetta tämä teissä mammoissa herättää?
Tarjolla on siiis;voileipäkakku (sipuli-savutofu & paprika-rucola -täytteillä)
kinuski-puolukka -täytekakku
pesto-sieni"kierteitä"
kanelisia chili-suklaamuffineita
quinoa-kasvissalaattia
kaurakeksejä
karkkia & perunalastuja
Juomapuolelta löytyy kuoharia, limua, mehua, siideriä ja lonkeroa.
Siis ihan hirveää viherpiiperrystä, ei varmana voi maistua miltään, hyi! Oikeasti ootte sitä mieltä että jokainen ruoka tarvitsee makkaraa, kananmunaa ym?
- 20v lähihoitajaksi valmistuva
Kommentit (73)
Hah :D Kyllä, olen huomioinut sekasyöjät (lähes kaikki ovat) niin, että ruokaa on tarjolla riittävästi :) En näe mitään järkeä värkätä v i e r a i t a varten erikseen syötävää, "koska ei tykkää". Tottakai allergiat ja muut otan huomioon.
Ja juuri siksi tein tän aloituksen, kun täällä ollaan usein niin aggressiivisia juurikin kasvisruokailijoita kohtaan.
Olen ihan terävä kyllä, KA 2.8 ja pääsin 25. joukossa kätilöksi opiskelemaan (viime vuonna yli 300 hakijaa, joten ihan jees)
4,5 vuotta siitä kun koulun aloitin, mutta toisaalta heti muutavan viikon jälkeen jouduinkin kesään asti osastolle, sen jälkeen terapiaa ym. jonka takia opot ja muut olivat sitä mieltä, että kannattaa keventää lukkaria niin, että valmistuin jouluksi :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:41"]
Hah :D Kyllä, olen huomioinut sekasyöjät (lähes kaikki ovat) niin, että ruokaa on tarjolla riittävästi :) En näe mitään järkeä värkätä v i e r a i t a varten erikseen syötävää, "koska ei tykkää". Tottakai allergiat ja muut otan huomioon.
Ja juuri siksi tein tän aloituksen, kun täällä ollaan usein niin aggressiivisia juurikin kasvisruokailijoita kohtaan.
Olen ihan terävä kyllä, KA 2.8 ja pääsin 25. joukossa kätilöksi opiskelemaan (viime vuonna yli 300 hakijaa, joten ihan jees)
4,5 vuotta siitä kun koulun aloitin, mutta toisaalta heti muutavan viikon jälkeen jouduinkin kesään asti osastolle, sen jälkeen terapiaa ym. jonka takia opot ja muut olivat sitä mieltä, että kannattaa keventää lukkaria niin, että valmistuin jouluksi :)
[/quote]
Sori ap: se logiikka taitaa mennä niin, että loukkaantuneen sekasyöjän ruokavaliota kunnioitat tasan sillä, että tarjoat hänelle lihaa!!! Muu on hyi ja rasismia ja ylimielistä ja ties mitä.
Ei vaan, onnea pirskeisiin ja varaudu kuokkijoihin! Safkat kelpaisi mainiosti. :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:00"]Jos pitäisin pileet jossa joka ainoassa ruokalajissa olisi lihaa niin mikä huuto siitä tulisikaan. Mutta vegaanius on parempien ihmisten harrastus, joten sitä ei toki sovi kritisoida.
[/quote]
Millä planeetalla sä elät? Noinhan se tosielämässä aina menee. Onko liha turvottanut aivot?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:06"]Mä en diggaa tuosta Ap:n passiivis-aggressiivisesta tyylistä, jossa heti oletetaan, että vegaaniruokia aletaan haukkua. Itse asun Helsingissä ja ainakin tällä on ihan normaalia, että emäntä tarjoaa myös vegaanista ruokaa vaikka söisikin lihaa ja jos on emäntä itse vegaani, kaikki vieraat olettavatkin että ruuat vegaanisia. No alasi olet löytänyt, lähäreissä on ammateista eniten passiisivis aggressiisivia ihmisiä.
[/quote]
Pata kattilaa soimaa!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:27"]Kuulostaa hyvältä tyttäreni <3 huomenna nähdään :D t.mommy
[/quote]Oikeesti? =D
Mä söisin vaan tuota voileipäkakkua rucola+paprikatäytteellä. Se kuulostaa herkulliselta! Muuten ei ole mun makuun, ei siksi ettei niissä ole lihaa vaan eivät vaan ole mun makuun. Ehkä pesto-sienirullia voisin maistaa mutta musta eivät sovi yhteen. Pesto-mozzarella tai pesto-feta olisi ollut ihana, mut sitten ei tosiaan olisi vegaanista.
Mutta onnittelut valmistumisesta ap!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:06"]Mä en diggaa tuosta Ap:n passiivis-aggressiivisesta tyylistä, jossa heti oletetaan, että vegaaniruokia aletaan haukkua. Itse asun Helsingissä ja ainakin tällä on ihan normaalia, että emäntä tarjoaa myös vegaanista ruokaa vaikka söisikin lihaa ja jos on emäntä itse vegaani, kaikki vieraat olettavatkin että ruuat vegaanisia. No alasi olet löytänyt, lähäreissä on ammateista eniten passiisivis aggressiisivia ihmisiä.
[/quote]
Et ilmeisesti ole ikinä lukenut tämän palstan vegaanikeskusteluja... Kyllä, vegaanius on aivan normaalia, mutta täällä pyörii fundamentalistilihansyöjiä, jotka kuulemma oksentavat jollei JOKA ateriassa ole lihaa. Koska heillä on sellainen VAKAUMUS että liha on hyvää, joten sitä pitää heille tarjoilla 24/7 ettei vaan olla epäkunnioittavia.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:51"]Onko nämä siis sun lähäriksi valmistumisen juhlat? Joten läpinäkyvää pätemisen tarvetta kun on näin "kurmee" ruoat, eikö lähäriksi valmistuminen tunnu itsessään tarpeeksi hienolta?
[/quote]
Pistä jokaseen ruokaan jotain lihaa niin on tarpeeksi ei-kurmee sun makuun.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:51"]Mites ne karkit ja sipsit, ootko varma että on vegaanisia? Etenkään ne karkit...
[/quote]
Luuletko että vegaanisten versioiden löytäminen olisi jotenkin tavattoman vaikea tehtävä? Meneppä karkkihyllylle ja lue ensimmäistä kertaa elämässäsi tuoteselosteita.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:04"]Mä söisin vaan tuota voileipäkakkua rucola+paprikatäytteellä. Se kuulostaa herkulliselta! Muuten ei ole mun makuun, ei siksi ettei niissä ole lihaa vaan eivät vaan ole mun makuun. Ehkä pesto-sienirullia voisin maistaa mutta musta eivät sovi yhteen. Pesto-mozzarella tai pesto-feta olisi ollut ihana, mut sitten ei tosiaan olisi vegaanista.
Mutta onnittelut valmistumisesta ap!
[/quote]Nirsoilisit maistamatta?
[/quote]
Jos sinä jo noin nuorena olet joutunut osastolle ja tarvinnut terapiaa, niin kannattaa miettiä tuota ruokavaliotasi uudestaan. Ihan ystävällisenä neuvona. On nimittäin ihan tieteellisesti todistettu, että kasvissyönti on yhteydessä mielenterveysongelmiin:
"Moreover, our results showed that a vegetarian diet is associated with poorer health (higher incidences of cancer, allergies, and mental health disorders), a higher need for health care, and poorer quality of life."
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:38"]
[/quote]
Jos sinä jo noin nuorena olet joutunut osastolle ja tarvinnut terapiaa, niin kannattaa miettiä tuota ruokavaliotasi uudestaan. Ihan ystävällisenä neuvona. On nimittäin ihan tieteellisesti todistettu, että kasvissyönti on yhteydessä mielenterveysongelmiin:
"Moreover, our results showed that a vegetarian diet is associated with poorer health (higher incidences of cancer, allergies, and mental health disorders), a higher need for health care, and poorer quality of life."
[/quote]
Voi helvetti. :D
Ohis
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:38"]
[/quote]
[/quote]
x)))))
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:49"]Ihan hyvältä kuulostaa, mutta miten teet vegaanisen kinuskin? Haluaisin siis reseptin, en moiti siitä. Mulla on aina jotain vegaanista, aika paljonkin, juhlissa, kun on maito- ja muna-allergiaa suvussa. Kaikille ne kelpaavat.
[/quote] kiinnostaa myös!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:41"]
[/quote]
[/quote]
En ole vegaani, mutta hhuhheijaa. Syön kalaa mutta sekin alkaa tulla ulos korvista. Makkarat ja jauhelihat ällöttää, ja kunnon nautapihvi tai edes pekoni ei himota enään ja oudot sivumaut maistuu. Johtuu varmaa, koska en ole syönyt pitkään aikaan. Vaikka tuo tutkimus olisi totta, en nää millä muotoa väkipakolla lihan syöminen (vaikka lihattomuus johtuisi eettisista tai makusyistä) on hyvä kenellekää.
Ehkä kasvissyöjät ovat taipuvaisia masennukseen koska AJATTELEVAT. Tieto lisää tuskaa. Toisaalta pelkän lihan mussuttajat syövät itsensä hengiltä. Se siitä arvokkuudesta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:28"]
Ei taida ap olla se penaalin terävin. Lähäriopintoihin 4,5 vuotta...
[/quote]
Terv. ältsin tärkee KTM, eiku merkonomi mut kuitenkin parempi kuin lähäri!!!1
?