Miksi ihmeessä pitäisi hankkia "perheauto"?
Nyt kun synnytys lähestyy, monet kaverit ja sukulaiset ovat alkaneet vihjailla, että meidän pitäisi hankkia joku farmari tai muu perheauto nykyisen kaksiovisen tilalle. Miksi ihmeessä? Tavaratilaa on, vaunut mahtuvat takaluukkuun, vauvan kaukalo (ja tarvittaessa isompikin istuin) sopii takapenkille ja on vieläpä helppo laittaa sinne. Miksi oletetaan ettei pärjättäisi nykyisellä autolla, suunnilleen naureskellaan, että "kyllä te vielä järkiinne tulette".
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:39"]
Tila-autot on ihan karseita, farmareista osa sentään siedettäviä. Mä tykkään maastureista, mitä isompi sen parempi. Ne on myös loistavia talvi-autoja ja turvallisia matkustajille.
[/quote]
maasturi :) löytyy todella helppo laittaa lapsi hiukan korkeampaan autoon.
Juu, ei mekaan kylla tarvittu perhe-autoa. Kaks ovisella bemarilla parjattiin.
Mulla on kahden lapsen kanssa viisiovinen, muttei farkku. Just pärjätään, mutta ei paljon perjantain kotiutumiset illlalla töiden, kaupan ja harrastusten jälkeen naurata, kun auto pursuaa tavaraa. Farkku ois näppärä, ei olis sellaista ahtamista jatkuvasti.
Jep, sama vika rahikaisella. Pikkuisen kolmeovisen lisäksi pitäisi kuulemma pistää asunto vaihtoon. Sekä kokonsa että sijaintinsa vuoksi. Asumme siis 70-neliöisessä vuokra(herranjumala!!!)kämpässä keskustassa. Tähän muuttaessa isäpuoli tokaisi, että ihan kiva asunto ja sijainti näppärä siihen saakka, kunnes perustaa perheen. Jaahas. Eli lapsen kanssa pitää muuttaa näppärältä sijainnilta periferiaan? :D Kyllä mun mielestä on kiva, että muksun kanssa päivät pyöriessä kauppa ja kaikki muutkin palvelut on ihan vieressä. Ei tarvii sinne autoon änkeyty montaa kertaa päivässä.
Enkä mä tuomitse mitään asumismuotoa enkä automallia. Mutta en ymmärrä miksi meidän sellaiset pitää niin ehdottomasti tuomita, vaikkei itse koeta mitään ongelmaa asioiden tiimoilta.
No ei sitä mitenkään välttämättä tarvitse, mutta esim. me tarvitaan. Sukuloidaan ja kaveroidaan aika paljon, ja jos nyt vaikka vaunut pitää ottaa reissuun mukaan, se vaatii tavaratilaa, kun myös matkalaukut pitää olla. Myös turvaistuimet ottavat jonkin verran tilaa, joten isompi auto on mukavampi, ettei toisen/molempien etupenkkiläis(t)en tarvitse istua polvet suussa.
Toisille auto on välttämättömyys, toisille ei. Me asumme 10 km keskustasta, ei pyörätietä.
No onhan se kieltämättä vähän huvittavaa, kun puitteet pitää laittaa kuntoon heti kun ensimmäistä lasta odotetaan. Farkkuauto ihan ehdoton kun muuten pummaljungat ei mahdu kyytiin ja hitokseenhan niitä pitääkin roudailla eestaas kun ei viitsitä kävellä mihinkään. Omakotitalo ja ite rakennettu tietysti, tapetit selkänahasta perkele! Sitten iskee masennus kun julkisivun rakennuksen ihanuudessa on unohtunut se oikea vanhemmuuteen valmistautuminen. Ei ole sattumaa että pienten lasten vanhemmat eroavat niin usein.
Ei todellakaan pidä kukin elää tavallaan. Anna muiden mielipiteiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Perheauto ostettiin kun neljäs syntyi, onhan se hyvä että koko perhe mahtuu autoon.
Ei tarvi yhden lapsen kanssa. Sitten jos on kaksi tai varsinkin kolme lasta, saattaa tulla ahtaampaa.
Itse asun Helsingin keskustassa, joten en tarvitse autoa. Käyn töissä Espoossa ja kaikilla Esoolaisilla työkavereilla on farmarit. Niilläkin, joiden lapset on jo siinä iässä, ettei niiden rattaita tai treenikamoja tarvitse enää kuskata.. Onko tämä ilmiö nyt muuallakin kuin Espoossa?
Sitäpaitsi, mikä siinä on että lasten pitää päästä harrastuksiin iskän autolla oveen eteen kuskattuna? Siis isossa kaupungissakin, jossa julkinen liikenne toimii ihan varmasti joka paikkaan? Kyllä joskus ennen se kiekkokassi kannettiin bussipysäkiltä hallille ihan itse...
Meille ostettiin heti tila-auto, kun ensimmäinen lapsi oli tulossa.
Todellisuudessa edes niitä vaunuja ei yhden lapsen kanssa tarvita, mutta monet ostavat ne lauman mukana ajattelematta ollenkaan.