En tajua joidenkin vanhusten tapaa laittaa kahvipöytä täyteen tarjottavaa mutta kaikki jotain halpismerkkiä
Pahvinmakuisia Rainbow-vohveleita, Priima-suklaakeksejä, frödingenin pakastekakku, viennetta-jäätelöä.
Halvemmalla pääsisi kun olisi vaikka leipomosta yhdet pullat ja parempi maku jäisi suuhun.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksilla ei ole paljon rahaa. Siksi halpat merkit.
Tai heillä ei ole makuaisti tallella.
Vanhuksilla ON paljon rahaa. Suurin varallisuus on siinä ikäryhmässä. Ja eläkkeet on korkeammat kuin koskaan aiemmin.
Pihiydestä tuo kumpuaa, pitää kuitenkin näyttää että mukamas on anteliasta.
No ei kaikki todellakaan ole rikkaita. Minun vanhemmistani kumpikin saa kuussa käteen alle tuhat euroa. Ja kumpikin on mennyt työelämään jo 14-vuotiaana, koulun loputtua, ja tehnyt töitä eläkkeelle saakka. Kun on ollut pienipalkkainen työ, ei eläkkeessäkään ole hurraamista.
Mummot voisivat paistaa lettuja kahvin kanssa tarjottavaksi. Ne on edullisia ja mummoilla on aikaa niitä paistella. Moni kiireinen työssäkävijä ei jaksa niitä alkaa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Mummot voisivat paistaa lettuja kahvin kanssa tarjottavaksi. Ne on edullisia ja mummoilla on aikaa niitä paistella. Moni kiireinen työssäkävijä ei jaksa niitä alkaa tekemään.
Kukin tyylillään, mutta letut ja kahvi ei minusta ole hyvä yhdistelmä. Toisaalta aika kiireinen saa työssäkävijä olla, ettei ehdi lettuja tekemään.
Omien tuomisten kanssa sellainen vinkki, että kun viette pullat tms. niin sanotte selkeästi, että syödään nämä sitten kahvin kanssa. Tai mahdollisesti panttaatte tuomisia kassissa siihen asti kunnes pöytää katetaan ja katatte ne tuomiset suoraan siihen pöytään.
Jämäkästi ja rohkeasti vaan! Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi mikä ketju. Haukutte omia mummojanne ja äitejänne.
Tulette itsekin vanhoiksi jonain päivänä. Sitten teistä kirjoitellaan ja puhutaan samoin, kun nyt näytätte huonoa esimerkkiä nuoremmille.
Kylään mennään ihmisten vuoksi, kysymään 'mitä kuuluu?' Ei kyläpaikka (varsinkaan mummola) ole ravintola, jossa valitetaan tarjoilusta! Voithan jättää syömättä, jos jokin ei maistu.
Mitä jos kohteliaasti viet seuraavalla kerralla tuliaisiksi jonkun kakun, leivot vaikka itse!
Mummo on varmasti laittanut mielestään hyvän tarjoilun, tai sitten hän ei ole jaksanut sitä miettiä, tai leipomot ovat kaukana, tai rahat vähissä, yms. Vanhojen ihmisten ajatus voi olla hitaampaa, eikä tule edes ajatelleeksi muita vaihtoehtoja, kuin mihin on tottunut. Vastenmielistä, ettei nuoremmalla ole yhtään ymmärrystä vanhaa ihmistä kohtaan.
Nauttikaa kotona mitä haluatte, mutta kylässä kiitetään kohteliaasti tarjoilusta.
? Eihän kukaan muu haukkunut paitsi ap, me muut yritettiin puolustaa vanhuksia <3
Kyllä mua moni komppasi. Ja älä huoli, ei tässä kukaan kasvoja päin ketään mummoa hauku 😘
Ap
Mutta tuo asenne. Mene vähän itseesi, katso sielusi peiliin, näetkö kauniin sopuisan henkilön, vai itsekeskeisen ku##pään?
Diabetes mummolla. Tarjoaa aina karjalanpiiraita tai lämpimiä leipiä. Eläke n.1000e kuukausi.
Tosin omistaa asuntonsa sekä mökkinsä. Niissähän se varallisuus on kiinni. Pienestä tilistä ovat miehen kanssa maksaneet kaiken. Nostan hattua. Työttömyyttäkin heillä on ollut aikoinaan. Lapsensa ovat kouluttaneet kuitenkin 2kpl. Molemmilla on akateeminen koulutus. Nyt, kun omat lapseni ovat koulutiellä ja itse asunnon maksaja ymmärrän heitä.
Voihan mummolle aina sanoa ettei välitä makeasta. Mummot kyllä haluavat olla kovasti tykö, jospa ensi kerralla saat muuta kuin keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini eli mummo on 82- vuotias, entinen koulun keittäjå. Hänelle on aina ollut kunnia- asia, että kyläilijöille tarjotaan ruoka ja kahvit ja itse tehtynä. Nyt on niin sairas, että ei kykene edes omaa ruokasnsa tekemään. Minä käyn tekemässä ja siivoan. Sirarukset ja sisarusten lapset menee edelleen sinne perseilemään ja odottavat " huttua pöytään", kun köyvät, vaikka olen sanonut, että nyt riittää, mummo ei enää jaksa ja pysty.
Autocorrect
omaiseni