En tajua joidenkin vanhusten tapaa laittaa kahvipöytä täyteen tarjottavaa mutta kaikki jotain halpismerkkiä
Pahvinmakuisia Rainbow-vohveleita, Priima-suklaakeksejä, frödingenin pakastekakku, viennetta-jäätelöä.
Halvemmalla pääsisi kun olisi vaikka leipomosta yhdet pullat ja parempi maku jäisi suuhun.
Kommentit (68)
Tämä eläkeläinen tarjoaa tuoretta kasvisruokaa. Mutta qusipäitä en pöytääni kutsu.
Jotenkin huvittavaa manailla toisen jauhelihan laatua. Eihän laatutietoinen käytä jauhelihaa. Junttien sapuskaa jauhis ja nakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä ne merkit tiedät?
Osan tunnistaa heti ulkonäöstä ja loput mausta. Etenkin nuo pakastekakut, ja halpissuklaavohvelit, yh.
Toki pakkauksetkin voi olla näkyvillä.
frödingenin vadelmapakastekakku paras , ilmaisista tarjoiluista ei parane vallittaa ja kukin tarjoaa voimiensa ja rahojensa suhteen
Naisten keskieläke on noin 1400 €. Ei sillä kovin kummoisia tarjoomuksia hankita. Suuri osa menee monella lääkkeisiin. Ja kannattaa ehkä muistaa myös se, että ne pääle kahdenkymppiset ovat eläneet sen ajan, kun ei yksinkertaisesti ollut mitään tarjottavaa, vaikka olisi ollut rahaa ostaakin. Ne tarjoomukset tulevat mummojen ja isomummojen hyvästä sydämestä. Tuntuu pahalta, kun nykynuoret halveksivat! Terv. Seitsemänkymppinen, joka tarjoilee vain yhtä lajia kerrallaan, mutta enpä vielä tunnekaan itseäni kovin mummoksi enkä ole elänyt pahinta pula-aikaa
Vierailija kirjoitti:
Tämä eläkeläinen tarjoaa tuoretta kasvisruokaa. Mutta qusipäitä en pöytääni kutsu.
Jotenkin huvittavaa manailla toisen jauhelihan laatua. Eihän laatutietoinen käytä jauhelihaa. Junttien sapuskaa jauhis ja nakit.
Mä olen se aiempi kirjoittaja, joka kommentoi jauhelihan laatua. Siinä vaiheessa kun liha haisee jo ulosteelle ja sen syömisestä seuraa riski ruokamyrkytyksestä, on ok manailla tarjottavien laatua. Niin, ja sama mummo tarjosi kaksi viikkoa vanhaa, vihertävää kalakeittoa, olisi pitänyt ottaa mukaankin. Teki keiton kun käytiin ekan kerran, toisella visiitillä sitä oli edelleen jäljellä ja tarjolla. Joku raja se on mummoillakin, en minäkään tarjoa mätiä aineksia hänelle kun tulee käymään. Hän itse naputtaa heti, jos on esim. kananmunien päiväys mennyt, millä ei oikeasti ole mitään välä.
Minäkin tarjoan noita ja montaa lajia. Olen kyllä eläkeläinen, mutta vähän nuorempi ja köyhä.
Ei ole pakko tulla ollenkaan jos ei tarjoilut kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Osalle voi olla tärkeämpää saada tarjolle monenlaista, joku muu taas tarjoaa vähän mutta parempaa. Kumpi tapa kenestäkin on oikein riippuu yksilöstä.
Vanhempi polvi on kasvatettu siihen, että eri tarjottavien määrä merkkaa. Pitää olla mahdollisimman paljon eri tarjottavia pöydässä.
Huonoimmille vieraille on yleensä huonoimmat tarjottavat 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osan tunnistaa heti ulkonäöstä ja loput mausta. Etenkin nuo pakastekakut, ja halpissuklaavohvelit, yh.
No silloinhan täytynee olla itselläsikin kaapissa.
Ap. Ei tuo kovin halvalta kuulostanut. Kannattaa olla kiitollinen, kun jotakin tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sä olet nolo!
En ostaisi keksejä ollenkaan. Äitini laittaa muna voi aurajuusto karjalanpiirakoita ja on herkkuani. Eikä tarvitse olla montaa eri sorttia, yksi hyvä riittää. Voileipäkeksi jollain pikkusuolaisella päällyselläkin menee.
Sen verta oppineena vanhojen iäkkäitten haukkumisesta, tuo mukana omat tarjottavat jos ei talon tarjottavat kelpaa. Emme elä jokainen ylivarojen ja silloin on tarjottu sitä mihin on varaa. ;)
Eiköhän mummon luo mennä kahville ihan muusta syystä kuin gourmet-herkkujen takia. Jos jotain on kahvin kanssa tarjolla, niin sanotaan kiitos ja maistetaan, jos ei nyt ihan kauhea terveysriski ole omaan ruokavalioon nähden.
Se eläke ei monellakaan ole iso. Iäkkäillä myös paljon sairauksia ja lääkäri- ja lääkelaskuja maksettavana eläkkeestään. Aloituksesi on kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Mainitsemasi halpistuotteet ovat laadukkaita. Jos et niistä, pidä, vika on sinussa, ei tuotteessa.
Taidamme muutenkin tuntea eri ihmisiä, sekä vanhuksia että heidän vieraitaan.
Niin no, laatua se on p-a-s-k-a-k-i-n laatu.
Vierailija kirjoitti:
Sen verta oppineena vanhojen iäkkäitten haukkumisesta, tuo mukana omat tarjottavat jos ei talon tarjottavat kelpaa. Emme elä jokainen ylivarojen ja silloin on tarjottu sitä mihin on varaa. ;)
Kottikärryllinen s-o-n-t-a-a maksaa saman kuin vähemmän, mutta laadukasta.
Mistä tiedät vanhuksien tarjona kahvipöydässä? Sinä siis olet niin hyvä ihminen käyt useampaa vanhuksia suvussasi kenties tervehtimässä ? Voin kertoa mainitsemasi tuoteet kahvipöydissä on ihan hyviä.Taidat olla tosi nirso? Minne menet vierailulle,tervehtii vanhuksia?Voit itse ostaa tuliaisena kahvipöytän tarjoiltavat.Olet tahditon,anteeksi suoruuteni.Mietkö koskaan vanhuksen raha varoja? Hän haluaa kattaa kahvipöydän ,mutta raha kirstu ei niin suuri kuin kuvittelet. Naisen työ-eläke on aina pienempi kuin miehen. Jos viellä asuu yksin,ei kukaan jakamassa menoja? Ikää kun tulee,tulee myös sairauksia ja niitä hoidetaan lääkeillä,jotka eivät ilmasia.Maksetan kenties ostopalveluna moni apu,mihin itse ei vanhuksena kykene? Jos luulet vanhus pihi tai rikas,terve.?On monia vanhuksia jotka eivät puhu varalisuutensa: Pienet rahansa siis,sairautensa ymm.Eivät siis valita,kun asiat ei valittamalla parane. Mutta iloitsevat heidän luonaan joku käy!Itse en koskaan mennyt tai menisi vanhuksen luokse kahville tyhjin käsin.Ärsyti vaan koko otsikko vanhusten puolesta,itsekin vanha.Suonette nyt sitten anteeksi ne joita ärsytää tekstini virheet,olen lukihäiriöinen, en niitä itse näe. Koulu aikani ei tukiopetusta siihen.Kansakoulusta kun lähdetiin töihin,maksakseni ravinon, ,puhtauden,petipaikan toisten nurkissa orpona lapsena., Toisin on tämä päivä ja Hyvä Niin! Älä pilkaa vanhuksia, ihan turhaa.Kerran sinäkin olet vanhus usko pois.
Leipomosta ei välttämättä saa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, taas nielty vkl aikana p*skanhajuista jauhelihakastiketta, jauhis oli vain 4 pvää vanhaa ja -70 %, mutta ei se mummoa haittaa, ei kun pannulle vaan ja lasten ja lastenlasten eteen. Kunhan pöytä notkuu sitä halvinta. Ei laatu vaan määrä.
Toivottavasti mummo lukee tämän ketjun, eikä enää odota, saati toivota tervetulleeksi sinua tai teitä. Se, että sanoisit nätisti asiasta mummolle on yhtä kaukaista utopiaa kuin ylenkatseesi ja alentavan käytöksesi konkreettisesti. Hyi häpeä. Onneksi tiedän, ettet sinä ole omakseni.
Perskokkare käy syömässä kansaneläkeläisillä viikonloppuisin. Porvari syö sinunkin pöydässäsi.