En tajua joidenkin vanhusten tapaa laittaa kahvipöytä täyteen tarjottavaa mutta kaikki jotain halpismerkkiä
Pahvinmakuisia Rainbow-vohveleita, Priima-suklaakeksejä, frödingenin pakastekakku, viennetta-jäätelöä.
Halvemmalla pääsisi kun olisi vaikka leipomosta yhdet pullat ja parempi maku jäisi suuhun.
Kommentit (68)
Niin olen vienytkin mutta ne sullotaan sinne kaapin perälle, pöytään laitetaan pahvinmakuiset euroshopperit.
Ap
Pidä ne käsilaukussasi, ja avaa ne vasta kun kahvi on kaadettu kuppeihin ja istut pöydässä. Niin minä teen mennessäni kylään kälyni luo, joka ei koskaan muista gluteeniallergiaani.
Arvioivat varmaan että teille riittää se halvempikin. Paremmat tarjottavat juhlavammille vieraille.
Voi jättää syömättä. Sanot, että juuri kotoa lähtiessä söit, ei kiitos. On moukkamaista arvostella toisten tarjoomuksia.
Ap ei sentään maininnut suomalaisten lempikeksiä, pahvin näköistä ja makuista, Marieta. Kahvipöydän kruunu 😂
Kahvikin taisi olla Kulta Katriinaa?
Johtuu varmaan siitä, että vanhemmat harvoin syö itse mitään makeaa. Tarjottavien täytyy olla hyvin ja pitkään säilyviä.
Mun kokemus on, että halpis-versiot on usein parempia kuin kalliimman merkin :)
Plus aika moni vanhus on köyhä, eli haluaa et tarjolla on kystä kyllä ja sen seitsemää sorttia, mut sit se tarkoittaa, et edullisimmalla mennään.
Hyi mikä ketju. Haukutte omia mummojanne ja äitejänne.
Tulette itsekin vanhoiksi jonain päivänä. Sitten teistä kirjoitellaan ja puhutaan samoin, kun nyt näytätte huonoa esimerkkiä nuoremmille.
Kylään mennään ihmisten vuoksi, kysymään 'mitä kuuluu?' Ei kyläpaikka (varsinkaan mummola) ole ravintola, jossa valitetaan tarjoilusta! Voithan jättää syömättä, jos jokin ei maistu.
Mitä jos kohteliaasti viet seuraavalla kerralla tuliaisiksi jonkun kakun, leivot vaikka itse!
Mummo on varmasti laittanut mielestään hyvän tarjoilun, tai sitten hän ei ole jaksanut sitä miettiä, tai leipomot ovat kaukana, tai rahat vähissä, yms. Vanhojen ihmisten ajatus voi olla hitaampaa, eikä tule edes ajatelleeksi muita vaihtoehtoja, kuin mihin on tottunut. Vastenmielistä, ettei nuoremmalla ole yhtään ymmärrystä vanhaa ihmistä kohtaan.
Nauttikaa kotona mitä haluatte, mutta kylässä kiitetään kohteliaasti tarjoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voisi viedä tuomisina sellaisia leivonnaisia, joista itse pitää.
Niin olen vienytkin mutta ne sullotaan sinne kaapin perälle, pöytään laitetaan pahvinmakuiset euroshopperit.
Ap
Mitä sillä on väliä? Osta kotiisi omat herkut. Ei kai kyläilyssä pointti ole syöminen kuitenkaan, vaan ihmisen tapaaminen.
Vanhusten mielestä syöminen just on se pointti. Otaotaota, tuota et vielä ottanut, otanytlisää, otaotaota...
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ne keksit ovat jo ihan pehmenneitä, koska ne ovat niitä samoja kuin viime vierailulla ja niitä on säilytetty kaapin perällä kuukausia.
Pehmenneet keksit on ihan parhaita <3
Vierailija kirjoitti:
.
Kylään mennään ihmisten vuoksi, kysymään 'mitä kuuluu?' Ei kyläpaikka (varsinkaan mummola) ole ravintola, jossa valitetaan tarjoilusta! Voithan jättää syömättä, jos jokin ei maistu.
Kun ei nimenomaan voi jättää syömättä. Se on se pahin loukkaus josta puhuttaisiin vielä jouluna ja juhannuksenakin...
Vierailija kirjoitti:
Tulette itsekin vanhoiksi jonain päivänä. Sitten teistä kirjoitellaan ja puhutaan samoin, kun nyt näytätte huonoa esimerkkiä nuoremmille.
Mitä jos kohteliaasti viet seuraavalla kerralla tuliaisiksi jonkun kakun, leivot vaikka itse!
Mummo on varmasti laittanut mielestään hyvän tarjoilun, tai sitten hän ei ole jaksanut sitä miettiä, tai leipomot ovat kaukana, tai rahat vähissä, yms. Vanhojen ihmisten ajatus voi olla hitaampaa, eikä tule edes ajatelleeksi muita vaihtoehtoja, kuin mihin on tottunut. Vastenmielistä, ettei nuoremmalla ole yhtään ymmärrystä vanhaa ihmistä kohtaan.
Nauttikaa kotona mitä haluatte, mutta kylässä kiitetään kohteliaasti tarjoilusta.
? Eihän kukaan muu haukkunut paitsi ap, me muut yritettiin puolustaa vanhuksia <3
Mun anoppi on ainakin niin totaalisen pihi ettei voi ostaa Fasupaloja tai Domino-keksejä jos halpismerkki on euron halvempi.
Rahaa kyllä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Eihän kukaan muu haukkunut paitsi ap, me muut yritettiin puolustaa vanhuksia <3
Kyllä mua moni komppasi. Ja älä huoli, ei tässä kukaan kasvoja päin ketään mummoa hauku 😘
Ap
Sellaiset mökinkosteat mariekeksit, kaapissa hiirenpapanoita. Ai että 😅
Yleistäminen on huono tapa. Vanhukset eivät ole yhtenäinen joukko vaan mukaan mahtuu rutiköyhää ja upporikasta ja jotain siltä väliltä. Lisäksi on iso ero sillä, onko vanhus hyväkuntoinen seitsemänkymppinen aina menossa vai yksinäinen ja raihnainen kasikymppinen odottamassa vuosittaista lasten ja lastenlasten vierailua. Mitä vähemmän kontakteja, sitä enemmän muodostuu outoja ja pinttyneitä tapoja.
Oma mummoni on nyt ysikymppinen ja liikkuminen muuttunut vaikeaksi viime vuosina. Ei pysy enää aivan kartalla asioista, vaikka uutisia seuraakin. Ei pysty enää leipomaan, joten lähikaupan merkkejä tarjoaa pöytään. Olen hänestä ylpeä, ettei yritä viime voimillaan enää leipoa itse vaan ostaa kaupasta. Se on iso myönnytys häneltä. Menemme kylään aina jotain syömistä mukanamme ja autamme kahvipöydän kattamisessa, niin aina jotain tuorettakin on tarjolla. Jos mummon silmät välttävät, niin jokin vanha tarjottava katoaa aina myös kahvipöydän purkamisen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoisivat edes jotain terveellistä. Noiden kahvipöydän antimien ravintosisältö on ihan täys nolla
Kuka arvioi kahvipöydän ravintosisältöä?
Silmäilee, että on protskua, rasvaa ja vähän hiilaria. Hehheh. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän sortin kahvipöytä on ollut emännän ylpeys. Pieni eläke ja kykenemättömyys enää itse valmistaa niitä seitsemää sorttia.
Siinä sulle vähän ymmärrystä.Pieni eläke on myytti. Todella harva eläkeläinen on nykyään köyhä.
Suurin varallisuuskin on nykypäivänä n. 70-vuotiailla.
Ei ne nyt taloaan myy saadakseen Sinulle tuoreita leivonnaisia.
Aikanaan ovat kodin hankkineet siitä pienestä palkasta, ja tästä palkasta eläke on n1000 e netto, joten ei sillä kauheasti juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän sortin kahvipöytä on ollut emännän ylpeys. Pieni eläke ja kykenemättömyys enää itse valmistaa niitä seitsemää sorttia.
Siinä sulle vähän ymmärrystä.Pieni eläke on myytti. Todella harva eläkeläinen on nykyään köyhä.
Suurin varallisuuskin on nykypäivänä n. 70-vuotiailla.
Minä olen aina luullut, että suurin varallisuus on av-palstalaisilla.
Mitä sillä on väliä? Osta kotiisi omat herkut. Ei kai kyläilyssä pointti ole syöminen kuitenkaan, vaan ihmisen tapaaminen.