Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino ei tipu!!!

Unelma katoaa
19.10.2021 |

Olen tässä nyt 2,5kk yrittänyt tiputtaa painoa. Mitähän lääketieteellisiä syitä painon tippumattomuuteen voisi olla? Olen ensimmäistä kertaa eläissäni liikkunut, punnitsen kaiken mitä syön (tämä on jäänne jostain Firtfarmilta) ja merkitsen kalorilaskuriin. En laske edes liikuntoja ollenkaan kulutukseen ja silti en laihdu!!! Syön vähähiilihydraattisesti.

Voiko stressi vaikuttaa näin paljon? Olen reilusti ylipainoinen (liki 100kg) eli tiputettavaa kyllä olisi...
APUA! Kerrankin olisi motivaatiota enkä ole lipsunut ruokavaliosta tai liikunnoista, vaikka vaaka ei ole suotuisa ollutkaan. Kohta vaan keittää kuppi nurin, kun päivästä toiseen se vaaka näyttää sitä samaa lukemaa (no 500g sisällä).

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos jo vastattu, mutta onko verensokeri tsekattu? Jos se on koholla, paino ei putoa helposti (välttämättä). Kaverini aloitti diabeteslääkkeen kohonneen paastosokerin takia, ja paino alkoi tippumaan kuin itsestään. 

Vierailija
142/149 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa auttakaa painoin 50kg sitten alkoi tulemaan painoa vaikkei mikään muuttunut.

Aloin nukkumaan 16h ja olin väsynyt, siinä vaiheessa alettiin kilpirauhasen vajaatoiminta lääkitys.

Painoa se toi 25 kg en halua olla 50kg mutta pudottaisin 15kg mutta miten?

En syö enempää kuin kulutan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tässä voisi oikein aloittaa? Paino vaan nousee!!

Vierailija
144/149 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukuvika, geenit, kilppari , nämä yleisimmät tekosyyt.

Minua ärsyttää tämä syyllistäminen. Itse olen yrittänyt laihduttaa (normaalipainon sisällä), ja painon putoaminen pysähtyi 5 kilon jälkeen. Laitoin kaiken kalorilaskuriin - jokaisen suupalan grammantarkasti - katsoin että syön sulamon ohjeiden mukaan hiilareita ja protskuja - liikuin päivittäin. Ja paino pysähtyi.

Sitten osallistuin toiseen valmennukseen. En löytänyt mitään muutettavaa. - paitsi tietty se, että olisin alkanut rääkkäämään itseäni syömällä 1000 kaloria ja liikkumalla kolme tuntia päivässä - mutta sitähän ei suositella.

Juu, on minulla kilpparilääkitys ja olen vaihdevuosissa. En keksi mitään muuta selitystä. Eivät ne ole tekosyitä, vaan faktoja.

Hyvässä hoitotasapainossa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta ei vaikuta painoon mitenkään. Vaihdevuosien aikana ja jälkeen energiankulutus vähenee vain hieman. Kehonkoostumus muuttuu useimmilla rasvaisemmaksi, mutta siihen auttaa lihastreeni, aerobisen liikunnan lisäksi. Hyvällä lihaskunnolla aineenvaihduntasi voi olla samalla tasolla tai jopa tehokkaampi kuin ennen vaihdevuosia.

Faktaa on, ettei mikään sairaus, ikä, lääkitys tms. estä pudottamasta painoa. Ihminen laihtuu jos energiansaanti jää energiankulutusta pienemmäksi. Jos energiankulutus jostain syystä vähenee, silloin on vähennettävä myös saantia, ja/tai nostettava kulutusta. Kenenkään ei tarvitse kuitenkaan kituuttaa 1000 kcal päivässä. Peruselintoimintoihin kuluu jo tuon verran tai enemmänkin.

Olen tuo, jolle vastaat.

Olen myös lukenut, että asia on noin kuin sanot. Fakta kuitenkin on, että paino ei laskenut enää niin kuin ennen. Puhun kokemuksesta, en tutkimustuloksista.

Olen koko elämäni ollut normaalipainoinen siten, että laihdutan säännöllisin väliajoin. Olen siis laihduttanut muistaakseni 4 kertaa aikuiselämässäni, muutaman kuukauden kerrallaan. Nyt olen 53 v.

Aina ennen olen saanut laihdutettua samalla kaavalla kuin yritin nyt. Nyt ei vain toimi samalla tavalla kuin ennen. Voihan se syy olla se, että kävelen hitaammin kuin ennen tai liikunta ei ole yhtä intensiivistä - en tiedä - mutta sen vain tiedän, että jotain on _minussa_ eri tavalla.

Saatko riittävästi hyviä rasvoja ruokavaliostasi? Voi kuulostaa oudolta suositella laihtumista tavoittelevalle rasvan lisäämistä, mutta sen riittävä saanti on aineenvaihdunnan kannalta todella tärkeä seikka.

Vierailija
145/149 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ketjun aloittaja kirjoitti:

Olipas asiallisia vastauksia... Ja kyllä, kilot eivät ole tulleet parissa kuukaudessa, mutta iso osa hyvin lyhyessä ajassa lopetettuani yli 20 vuoden tupakoinnin keväällä. 

Olen laihduttanut monta kertaa vuosien mittaan aiemminkin ja normaalisti paino on lähtenyt tippumaan, mutta silloin olen käyttänyt juurikin mm. Fitfarmia ja muita kitukuureja. Nyt haluaisin muuttaa elämäntapoja ja syön terveellisesti ja liikun, mutta ei se paino mihinkään putoa. Edes sentit eivät pienene.

Ja jumit minä ymmärrän, mutta eikö ne jumit tule yleensä vasta kun laihdutuksen on aloittanut...? Ja painoa on enemmän kun koskaan milloinkaan aiemmin niin ei ole siitäkään, että olisi joku paino mihin kroppa on tottunut.

Kaloreita syön n.1600-1700 päivässä. Hiilarit on alle 50g. Ja pituutta löytyy 170cm ja painoa tosiaan se liki 100kg.

Tupakoinnin lopettaminen lisää painoa vain parin kilon verran. Jos sitä on kertynyt enemmän kannattaisi ensimmäisenä menne testaamaan ne kilpirauhasarvot.

Tupakoinnin lopettaminen ei sitä painoa lisää. Sen sijaan nälän tunne ja lisääntynyt ruokahalu ovat tavallisia vieroitusoireita ja sitä painoa nostaa yllätys yllätys lisääntynyt syöminen.

Pakko kyllä sanoa, että ihan oikeasti en ole syönyt yhtään enempää, kun olen lopettanut tupakoinnin. Päin vastoin. Sen sijaan p*skalla käynnit on harventuneet huomattavasti. Tupakoidessa wc:ssä tuli käytyä isolla hädällä aamulla 2 kertaa ja nykyisin saattaa olla jopa päivän väliä. Painoa tullut n. 5 kg lisää, kun lopetin huhtikuussa.

Vierailija
146/149 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erot nesteytyksessä ja suolen sisällössä tekevät jo useamman kilon heiton painossa, joten on ei kannata lannistua jos ei heti tule tuloksia.

Vierailija
147/149 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas asiallisia vastauksia... Ja kyllä, kilot eivät ole tulleet parissa kuukaudessa, mutta iso osa hyvin lyhyessä ajassa lopetettuani yli 20 vuoden tupakoinnin keväällä. 

Olen laihduttanut monta kertaa vuosien mittaan aiemminkin ja normaalisti paino on lähtenyt tippumaan, mutta silloin olen käyttänyt juurikin mm. Fitfarmia ja muita kitukuureja. Nyt haluaisin muuttaa elämäntapoja ja syön terveellisesti ja liikun, mutta ei se paino mihinkään putoa. Edes sentit eivät pienene.

Ja jumit minä ymmärrän, mutta eikö ne jumit tule yleensä vasta kun laihdutuksen on aloittanut...? Ja painoa on enemmän kun koskaan milloinkaan aiemmin niin ei ole siitäkään, että olisi joku paino mihin kroppa on tottunut.

Kaloreita syön n.1600-1700 päivässä. Hiilarit on alle 50g. Ja pituutta löytyy 170cm ja painoa tosiaan se liki 100kg.

Kalorivajeesi on niin pieni, että tuloksia saa todella odotella. Pitkässä juoksussa, esim. vuodessa varmaan jokunen kilo häviää. Omasta päivittäisestä energiantarpeestasi -500 kcal/pvä = 0,5 kg vko ja -1000 kcal/pvä = 1kg vko

Vierailija
148/149 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorivajeesi on niin pieni, että tuloksia saa todella odotella. Pitkässä juoksussa, esim. vuodessa varmaan jokunen kilo häviää. Omasta päivittäisestä energiantarpeestasi -500 kcal/pvä = 0,5 kg vko ja -1000 kcal/pvä = 1kg vko

Höpöhöpö sun juttujas. Ei elimistö noin toimi.

Vierailija
149/149 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin puolessavuodessa 83kg -> 50kg syömällä aamupalaksi hedelmän ja iltapäivällä päivällisen enkä edes liikkunut yhtään. Paino tippui silti nopsaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi