Miehen sukunini Finni:/ ja,nyt se kosi mua:(
Muuten kyllä tosi ihanaa...mutta en halua mittään finniä sukunimeksi :( miltä Se nyt kuulostaa kun Sanna finni tai Sanni finni :(
Kommentit (47)
Nykyään ei ole enää pakko ottaa miehen sukunimeä avioliitossa. Laki muuttui joitakin kymmeniä vuosia sitten.
No miksi edes harkitset miehen sukunimen ottamista? Itse en ottaisi miehen sukunimeä missään tapauksessa, ei ole tarvetta siirtyä miehen omistukseen.
Suht harvinainen sukunimi, alle 200 henkilöllä. Finni on tietysti finni, mutta onhan se myös suomalaisuutta :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:27"]
Muuten kyllä tosi ihanaa...mutta en halua mittään finniä sukunimeksi :( miltä Se nyt kuulostaa kun Sanna finni tai Sanni finni :(
[/quote]
Tytölle nimeksi Fanni Finni ja pojalle Felix Finni
Sanni Finni jäisi ainakin mieleen. Ei ole minusta edes pahan kuuloinen vaihtoehto. :) Meidän koulussa oli ala- tai yläasteella tyttö, jonka sukunimi oli Finni.
Mun miehen sukunimi on hirveä, joten pidin oman vähemmän hirveän nimeni. Lapsillakin on mun sukunimi ja miehelle asia on ok.
No jos menisin naimisiin nii olisin pystynyt sanomaan et ei se nimi sit sovi mulle. En menisi siis naimisiin jos en pystyisi puhumaan suoraan. Onneksi sain liitossa hienomman nimen ku tyttönimeni oli ja olen tästä vitsaillutkin .
Parempi toi on kuin paise tai syylä
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:59"]
Eihän se varmasti ole Vinni...? Ajattelin vaan, että jos olet provo... Finni-nimisiä en tunne yhtään, Vinni sen sijaan on nimi.
[/quote]
Nämä on helppo tarkastaa. Muun muassa sitä joka viidennen tuntemaa Heli Kopteria, ei ole olemassa :)
http://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/nimipalvelu_sukunimihaku.asp?L=1
Vinni ei ole kyllä paljon yleisempi kun Finni
Itse en ottaisi miehen sukunimeä missään tilanteessa, olisi se ihana tai kamala. Myös lapseni sai minun sukunimeni. Haluan pitää omani, olen ollut senniminen koko elämäni ja haluan olla vastakin :D
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:41"]
Mun miehen sukunimi on hirveä, joten pidin oman vähemmän hirveän nimeni. Lapsillakin on mun sukunimi ja miehelle asia on ok.
[/quote]
Jos miehen sukunimi on hirveä, niin miksi hän ei ottanut sinun sukunimeäsi?
Onko miehesi sukunimi Sarvi tai Sorkka, nehän ovat hirveä.
Ois sulle sopiva sukunini, FINNIII
Finni voisin olla, mutta Kemppaisen tai Holopaisen nimeä en ottaisi. Puupäiden nimiä. Onhan noita koko liuta lisääkin...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:30"]
No miksi edes harkitset miehen sukunimen ottamista? Itse en ottaisi miehen sukunimeä missään tapauksessa, ei ole tarvetta siirtyä miehen omistukseen.
[/quote]
"Miehen omaisuutta"? Oletko tosissasi? Jos taas mies ottaa naisen nimen, niin herra on naisen omistuksessa. Jos taas molemmat pitää omansa, niin tuleeko riita siitä kumpi omistaa lapset?
Eiköhän se mies ymmärrä jos et ota sitä sukunimeä.
Onko etunimi kuitenkin Trolli? Trolli Finni kuulostaa jo paljon paremmalta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Tytölle nimeksi Fanni Finni ja pojalle Felix Finni
[/quote]
Niin tai Filip Finni
Menkää naimisiin Suomessa! Hyvästä suomenkielen taidosta päätellen sinä olet itse suomalainen, joten Suomen lain mukaan saat pitää oman nimesi. Tiedätkö, että miehesi voi ottaa sinun sukunimesi, jos yhteisen nimen haluatte?