Miehen sukunini Finni:/ ja,nyt se kosi mua:(
Muuten kyllä tosi ihanaa...mutta en halua mittään finniä sukunimeksi :( miltä Se nyt kuulostaa kun Sanna finni tai Sanni finni :(
Kommentit (47)
Jos muuttoa ruotsiin miettii niin silloin tuo ei ole mikään huono sukunimi. En finne igen! Suomalaiset ovat nro 1, ruotsin maahanmuuttajista, josta voidaan olla ylpeitä
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:27"] Muuten kyllä tosi ihanaa...mutta en halua mittään finniä sukunimeksi :( miltä Se nyt kuulostaa kun Sanna finni tai Sanni finni :( [/quote] Tytölle nimeksi Fanni Finni ja pojalle Felix Finni [/quote] Niin tai Filip Finni
[/quote]
Urho Finni... Ne mahtavat suomalaiset miehen nimet etunimeksi. Ei kahta sanaa kenestä tulee johtaja eli kyllä tuolla nimellä johtajan tuoli irtoaa
Eihän se varmasti ole Vinni...? Ajattelin vaan, että jos olet provo... Finni-nimisiä en tunne yhtään, Vinni sen sijaan on nimi.
Finnejä on paljon. Nimimiehiä ovat
Keksikää uusi yhteinen sukinimi = kumpikaan ei tarvitse kärsiä Finni nimestä. Tai sitten mieti rakastatko miestäsi enemmän kuin vihaat rumaa sukunimeä? Tietenkin voitte olla muuttamatta sukunimiä ollenkaan.
Seurustelin miehemn kanssa jonka sukunimi oli Sikiö ! Musta olisi tullut Sara Sikiö ! Ei kiitos :-(
Alle kahdella sadalla on tuo sukunimi! Se on hieno, vanhahtava nimi vaikka nykyään voisi ajatella että tarkoitetaan jotakin talimuodostumaa kasvoissa. Finni on kuitenkin kuin väännös sanoista Finne, Fenno... SUomalaineeen!!!
Finnihän tarkoittaa sukunimenä nimenomaan suomalaista eikä mitään mustapäänaamamatoa. Minä voisin olla ihan hyvin nimeltäni Finni eikä se haittaisi minua lainkaan. Mutta minä olenkin siitä omituinen, että minua ei haittaisi sekään, jos miehen etunimi olisi Jorma, Yrjö tai Urpo, jos vain muuten olisi kunnollinen ja ihana mies. Ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeään.
Sisareni luokkakaverin sukunimi oli Finni, eikä meille tullut koskaan mieleen, että sukunimessä olisi jotain hassua.
Mun unelmanimi olisi: Anna Purista Finni!
Mä rakastan finnien puristelua, niin omia kuin mieheni, se on mun salainen pahe ja mukavaa askartelua :D
Minkähän ihmeen takia naamanäppylöitä kutsutaan finneiksi? Onko niissä jotain erityisen suomalaista?
Ap ei taida olla kovin rakastava vaimoehdokas.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:41"]
Mun miehen sukunimi on hirveä, joten pidin oman vähemmän hirveän nimeni. Lapsillakin on mun sukunimi ja miehelle asia on ok.
[/quote]
Jos miehen sukunimi on hirveä, niin miksi hän ei ottanut sinun sukunimeäsi?
Onko miehesi sukunimi Sarvi tai Sorkka, nehän ovat hirveä.
[/quote]
En viitsi kertoa miehen nimeä, koska se on toooosi harvinainen. Mies itse halusi pitää oman nimensä, joten siksi päädyimme eri nimiin. Ratkaisusta ei ole ollut koskaan mitään haittaa.
Minulla oli aikoinaan opettaja, jolla sukunimenä oli Lerssi. On näitä monia muitakin sukunimiä joilla viittaus muuhunkin, eikä finni ole pahimmasta päästä.
Mutta todellakin voit pitää oman nimesi, jos avioidutte.
Finni-sukunimi on yleinen ainakin etelä-pohjanmaalla
Finni ei ole niin kamala sukunimi, kuin Juntti. Viikonlopun lehdessä oli jotkut Juntit menneet naimisiin, nauratti ihan.
Mistä näitä sukunimeen liittyviä keskusteluita nyt yhtäkkiä sikiää..?