Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvitymisvinkkejä yksinäiseen jouluun?

Vierailija
19.12.2014 |

Taas on se vaikein aika vuodesta. Kaikki kaverit on perheineen omissa oloissaan, vanhemmat on veljen perheen luona, erosta on jo kolme vuotta (ja se sattui just ennen joulua). 

Miten selvitä yksinäisestä joulusta? En malta odottaa että se olisi jo ohi :( 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei ole minulle sen kummempi päivä kuin muutkaan. Minulla on kyllä pieni lapsi seurana, mutta kun ei tuo vielä ymmärrä joulun päälle, niin tavallinen kotipäivämaraton tämä on. Ei ahdista, koska ei ole tarvinnut hössöttää ja tössöttää viikkotolkulla.

Olen koko aikuisikäni ollut viettämättä joulua, koska jo varhain se alkoi minua jollain tapaa ahdistaa. Kaikki se hälinä kaupoissa ja mainokset huutaa osta osta. Ihmiset pui sitä, kuka joutuu kestämään kenenkin seuraa. Lahjat sovitaan etukäteen ettei kukaan pety. Tai sitten tämä, että ei aikuisille lahjoja. Aha. Mikä on (vietetty) joulu ilman ainuttakaan lahjaa? En ole materialisti, mutta.. Plus että alkoholi alkoi näytellä meillä turhan keskeistä roolia. Lasiin en sylje minäkään, mutta humalaisia en välitä katsella en jouluna enkä muulloinkaan.

Nonni, ugh, koskaan en pysty vastamaan parilla sanalla.

Vierailija
42/42 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki päivät aina tuollaisia mistä täällä puhutaan "ihanana joulun ykdinolona". Viimeiset 3vuotta ole päivittäin nukkunut pitkään, lukenut, katsellut leffoja, syönyt hyvää ruokaa ilman aikatauluja, kävellyt pitkiä lenkkejä koirien kanssa. Mulla sille on ihan nimikin: " yksinäisen masentuneen sairasloma".
Olen mäkin töissä käynyt vuosia ja muistan kyllä miltä tuntuu kun toivoisi edes hetken hengähdystaukoa, kuinka joulu oli ihanaa kun oli ylimääräinen vapaa. Nyt kun kaikki päivät on vapata niin olisi kiva tehdä jotain muuta kun mätätä pakastepizzaa salkkareita katsellen yksin sohvalla. Olisi tosi kiva nähdä ihmisiä pitkästä aikaa. Olis kiva syödä jouluruokaa ja olla samassa tilassa kun joku rakas. Edes vanhemmat, veli tai joku kaveri. Mua ei ole enää kutsuttiu mihinkään, ensimmäisenä mssennusvuonna kutsuttiin ja vaikka omasta mielestäni jaksoin ihan reippaaksi, tuli äidiltä kommentti että pilasin kaikkien joulun. Seuraavana vuonna tuli kutsu, mutta päätin olla menemättä joulua pilaamaan, varsinkin kun mulla oli koira kuolemaisillaan ja halusin olla sen kanssa kotona. Tänä vuonna kutsua ei ole tullut mistään. Eikä joulukortteja.
Mä ajattelin siis viettää ihan samanlaisen päivän kun kaikki muutkin tylsät, yksinäiset päivät viime vuosina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän