Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toinen lapsi on pullukka ja toinen tikku

Vierailija
19.12.2014 |

Perheessämme syödään tavallista kotiruokaa. On säännölliset ruokailuajat ja herkkupäivä. Molemmat lapset harrastavat liikuntaa. Me vanhemmat olemme normaalipainoisia ja lapsena olemme olleet ennemminkin niitä tikkuja.

Mikä siis avuksi, kun toisella lapsella on selvästi ylipainoa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se läski syö varmaan sen tikunkin ruuat :D

Vierailija
2/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummityttöni oli lapsena pullukka ja juuri samanlaisesta perheestä, vasta murkkuiässä selvisi että oli koko ikänsä sairastanut kilpirauhasvaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on eri isät, niin ihan luonnollista!

Vierailija
4/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jos on selvästi ylipainoinen eikä vain hiukan tanakka niin oletko varma, ettei saa niitä herkkuja muualta, käy itse ostamassa kaupasta jne? Jos ylipainoa tosiaan on niin kannattaisi tutkia, onko aineenvaihdunnassa häikkää ja kilpirauhanen kunnossa.

Vierailija
5/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukka on esikoululainen, joten syö juuri sitä mitä minä tarjoilen. Isäkin lapsilla sama. Voiko noin nuorella olla kilpirauhasvaivaa??

Ap

Vierailija
6/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat luut? Aineenvaihdunta huonompi?

Vierailija
7/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:41"]

Pullukka on esikoululainen, joten syö juuri sitä mitä minä tarjoilen. Isäkin lapsilla sama. Voiko noin nuorella olla kilpirauhasvaivaa?? Ap

[/quote]

En nyt tarkoittanut virallista versiota;)

Vierailija
8/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:41"]Pullukka on esikoululainen, joten syö juuri sitä mitä minä tarjoilen. Isäkin lapsilla sama. Voiko noin nuorella olla kilpirauhasvaivaa??

Ap
[/quote]
Voi olla.

Vierailija
9/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:43"]

Isommat luut? Aineenvaihdunta huonompi?

[/quote]

Ai äidillä, vai?!

Vierailija
10/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella!

Vierailija
11/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annatte sille läskille vähemmän ruokaa ja pakotatte liikkumaan enemmän. Mikä tässä nyt oli taas ongelma?

Vierailija
12/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näiden kahden yhteinen keskipaino on ideaalissa tai sen välittömässä läheisyydessä, kaikki on hyvin!

Vierailija
13/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri geenit? Toinen nyt vaan syö enemmän? 

Voi ne samoista vanhemmistakin tulleet lapset olla kovin eri kokoisia.

Meillä esim. nuorimmainen on nyt noin 105cm pitkä, painaa 14,5kg ja ikää 5v8kk. Esikoinen oli tasan 6-vuotiaana 120cm pitkä ja painoi 23kg, keskimmäinen puolestaan oli muistaakseni jotain 114cm pitkä ja painoi 21kg, keskimmäinen painoi jo 2-vuotiaana samanverran kuin ensi syksynä eskariin menevä siskonsa! Eikä sellaista kasvupyrähdystä ole eikä tule, että nuorimmainen saisi vanhimman mitan kiinni ennen kuin 6v täyttää. 

Vierailija
14/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ehkä juo tarpeeksi tai millaset on leikki ja liikuntatottumukset noin "omalla ajalla" toinen voi olla liikkeessä luonnollisemmin enempi. Lisäks ei riitä et molempien lautasille laitetaan salaattia tai kasviksia/tarjotaan näitä välipala vaihtoehtoina. Ne pitää myös syödä.

Vierailija
15/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:57"]

Eri geenit? Toinen nyt vaan syö enemmän? 

Voi ne samoista vanhemmistakin tulleet lapset olla kovin eri kokoisia.

Meillä esim. nuorimmainen on nyt noin 105cm pitkä, painaa 14,5kg ja ikää 5v8kk. Esikoinen oli tasan 6-vuotiaana 120cm pitkä ja painoi 23kg, keskimmäinen puolestaan oli muistaakseni jotain 114cm pitkä ja painoi 21kg, keskimmäinen painoi jo 2-vuotiaana samanverran kuin ensi syksynä eskariin menevä siskonsa! Eikä sellaista kasvupyrähdystä ole eikä tule, että nuorimmainen saisi vanhimman mitan kiinni ennen kuin 6v täyttää. 

[/quote]

Niin;) Voihan ne olla;)

Vierailija
16/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Kolme lasta joista kaksi on tikkua, yksi rotevampi (ei kuitenkaan vielä ylipainoinen). Tämä roteva harrastaa enemmän liikuntaa, syö samoja ruokia ja saman määrän kuin sisarukset. Sama isä kaikilla. Itse ajattelen että on perinnöllistä, koska itse olen tikku mutta mies ja miehen sukulaiset taipuvaisia pulskistumaan.

Vierailija
17/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse se tikku ja siskoni jo pienenä pullea ja nyt 40 kg ylipainoa, on vasta 24. Minä liikun enemmän,sisko ajaa autolla tosi lyhyet matkatkin. Siskolle aina maistunut ruoka. Aina kun tavataan pitää olla karkkia ja sipsejä. Syö pikaruokaa monta Krt viikossa. Itselläni ei juuri makeanhimoa ole,pari palaa suklaata riittää. Olen yrittänyt saada sitä liikkumaan mutta ei sitä kiinnosta.Hävettää sen puolesta, olis muuten kaunis mutta toi sairaalloinen ylipaino.Äitimme on normaalipainoinen ja isä hoikka.

Isosisko 28 v.

Vierailija
18/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötätte sille läskille saman määrän kuin isommalle, vaikka on nuorempi?

Vierailija
19/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lapset ole samanlaisia.

Meillä minä olin se laiha tikku ja siskoni vähän pullukka. Sama homma omien lapsien kohdalla. Esikoinen on roteva (näin lääkäri sanoi) ja kuopus laiha kuin katovuoden orava. 

Vierailija
20/38 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena tuo tilanne. Minä olin se laiha. Veljellä vaan oli aivan järjetön ruokahalu eli onnistui aina haalimaan ruokaa jostain liikaa. Sama juttu herkuissa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan