Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkaupunkiseudun tytöille puheterapiaa s-vika

Vierailija
17.02.2010 |

lähes kaikilla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla kävi eräässä tapahtumassa ryhmä pääkaupunkiseudulta ja kaikilla oli s-vika.

Vierailija
2/10 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset naisetkin sössöttää nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tämäkin stadilainen tyttö sai puhe-/tukiopetusta vuonna -88, kun olin ekalla luokalla ja multa oli irronnu 4 etuhammasta (2 ylhäältä, 2 alhaalta).. Enkä näin ollen "osannut" sanoa s-kirjainta, enkä "osannut" lukea, vaikka todellisuudessa olin osannut lukea 4 vuotiaasta asti, en vain ymmärtänyt että miksi pitäisi tavuttaa, kun kerran osasin lukeakin ihan oíkeasti.. :)

Vierailija
4/10 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei taida olla mikään uusi ongelma. Itse olin s-vian takia puheopituksessa 80-luvun lopulla. Edelleen suhisen ässäni. Anteeksi teille joita häiritsen :D

Vierailija
5/10 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muotia nykyään.

Vierailija
6/10 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:18"]

Tämä ei taida olla mikään uusi ongelma. Itse olin s-vian takia puheopituksessa 80-luvun lopulla. Edelleen suhisen ässäni. Anteeksi teille joita häiritsen :D

[/quote]

Hih, nro 5 suhisee edelleen myös ässänsä, vaikka hampaat on kasvaneet paikalleen.. Mun landemieheni jaksaa siitä aina vittuilla.. ;)

Vierailija
7/10 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinkiläisten tyttöjen s vain on hieman erilainen. Ei puhdas s, mutta sillä ei saa puheopetusta myöskään. Se on enemmän murreasia kuin s-vika.

Vierailija
8/10 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joo been there done that! Ja 80-luvulla myös. Ja edelleen se ässä suhisee. Sorry.

Vierailija
9/10 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin, miten suhinan saisi loppumaan, niin kai sen lopettaisin. Joskus harvoin sanon vahingossa normi-s:n, mutten tiedä, että mitä teen silloin eri tavalla kuin muulloin.

Vierailija
10/10 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vika. Olen puheterapeutti ja PK-seudun /s/ on normaalin kirjossa. Suomen kielessä voi sanoa /s/:n monella tapaa oikein koska merkitys on kaikilla tavoilla sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme