Kaverillani ammatti, joka estää sukunimen vaihdon naimisiin mennessä :D
Kaverini on menossa naimisiin ensi kesänä ja kun kysyin häneltä tulevasta sukunimestä, hän sanoi, että ei aio ottaa miehensä nimeäs, koska hänen ammattinsa on sellainen, että nimenvaihdosta olisi paljon vahinkoa urakehitykselle. Hah! Jopas on suuret luulot leidillä.
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:35"]
No jos leidi kuvittelee olevansa tyttönimellä jo maan- ellei peräti maailmankuulu, niin miksei hän sitten tee kuten iskelmätähtöset sun muut, jotka käyttävät tyttönimeä taiteilijanimenään ja siviilissä sitten ovat jotakin muuta, esim. kaksoisnimellä. Ei tuon nyt luulisi olevan niin kovin vaikeaa.
[/quote]
Mitä se sun partaan nappaa mitä nimiratkaisuja muut tekevät? Taidat olla vain typerä provon kehittelijä. Vai ajatteletko todella siten, että kaikkien täytyy toimia samalla tavalla kun sun? Niin ettei vaan sun maailmankuva järkyty.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:29"]
No siis huvittavaa tässä on se, että tää mun kaveri on jatko-opiskelija. Siis OPISKELIJA. Mitä ammatti se semmonen on :D ap
[/quote]
Kannattaa vähän varmaan kysellä siltä ystävältä tarkemmin mitä hän tekee... Montako kertaa olet jollekin nauranut tuota ystäväsi "opiskelua"? Tajuatko, että olet todennäköisesti nolannut itsesi useampaankin kertaan...?
En mäkään tuu vaihtamaan. En todellakaan. Todella harvinainen sukunimi Suomessa, eikä muuallakaan kovin yleinen.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:43"]
No siis huvittavaa tässä on se, että tää mun kaveri on jatko-opiskelija. Siis OPISKELIJA. Mitä ammatti se semmonen on :D ap
[/quote]
Kannattaa vähän varmaan kysellä siltä ystävältä tarkemmin mitä hän tekee... Montako kertaa olet jollekin nauranut tuota ystäväsi "opiskelua"? Tajuatko, että olet todennäköisesti nolannut itsesi useampaankin kertaan...?
[/quote]
Ja kun taitaa olla vielä sellaisista opiskeluista kyse mihin ap:lla ei riittäisi rahkeet ikinä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:17"]Voisin myös kuvitella, että yksityisyrittäjä jollain harvinaisemmalla alalla on sellainen asia, että ei nimeään kannata vaihtaa. Jos on vuosien saatossa saanut asiakaskuntaansa laajennettua, ei nimenvaihto yhtä-äkkiä kannata. Voihan yrityksen nimi silti pysyä samana kuin ennenkin, mutta hassulta saattaisi sekin tuntua. [/quote] Voi jumalauta, mikä sana on yhtä-äkkiä? ....muuten oot kyllä oikeassa
[/quote]
Älä vaan sano, että sinä kirjoittaisit yht´äkkiä tai yhtäkkiä? :-D
[/quote]
Yhtä-äkkiä, anna mun kaikki kestää..
No jos leidi kuvittelee olevansa tyttönimellä jo maan- ellei peräti maailmankuulu, niin miksei hän sitten tee kuten iskelmätähtöset sun muut, jotka käyttävät tyttönimeä taiteilijanimenään ja siviilissä sitten ovat jotakin muuta, esim. kaksoisnimellä. Ei tuon nyt luulisi olevan niin kovin vaikeaa.
[/quote]
Voi pieni :D Akateemisessa maailmassa lähdeviittaukset ja tekijänoikeudet on todella tarkkaa, eikä siellä voi toimia millään "taiteilijanimillä" tai nimimerkeillä.
Mulla on ihan tylsä ja suht yleinen sukunimi omasta takaa enkä siltikään vaihtanut sitä naimisiin mennessä. Vaikka mieheltä olisin saanut ihan ulkomaalaisen sukunimen, woooow.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:49"]
Siltä vahvasti vaikuttaa! :-D
[/quote]
Rahkeen riitämiset siis...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:43"]
[/quote]
[/quote]
Mä nään silmissäni ne tilanteet kun ap on ollut omasta mielestään oikein nokkela ja on mollannut jatko-opiskelevaa "ystäväänsä" eri seurueissa kuvitellen että muut myös ihmettelevät "miten joku voi opiskella niin kauan".. On siinä ollut toisilla ilmeissä pitelemistä... :DDDD
[/quote]
Ei tiedemaailmassa voida käyttää mitään "taiteilijanimiä"! Saisko vähän valoa sinne tyhjään pönttöön! Kuten joku jo sanoi, niin joskus on fiksumpaa olla hiljaa vaan.
Tules nyt AP kertomaan vielä kuinka "kaverisi" on naurettava ja kuinka se on säälittävä jatko-OPISKELIJA?
Haluaisin, että avaisit vielä asiaa vähän, onnistuuko? Miten muut ihmiset ovat suhtautuneet naureskeluusi?
Miksi pitäisi ensinnäkään ottaa miehen nimi? En minä ainakaan ole kenenkään omaisuutta. Minä olen minä ja minulla on ihan oma nimi. Ei mieskään ottaisi minun nimeäni. Ihan yhtä hullulta ajatukselta se kuulostaisi. Eri asia ehkä olisi, jos toisen nimi olisi joku nolo.
Miksiköhän sain sellaisen vaikutelman että ap on käynyt sen kuuluisan elämämkoulun... WT.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:17"]Voisin myös kuvitella, että yksityisyrittäjä jollain harvinaisemmalla alalla on sellainen asia, että ei nimeään kannata vaihtaa. Jos on vuosien saatossa saanut asiakaskuntaansa laajennettua, ei nimenvaihto yhtä-äkkiä kannata. Voihan yrityksen nimi silti pysyä samana kuin ennenkin, mutta hassulta saattaisi sekin tuntua. [/quote] Voi jumalauta, mikä sana on yhtä-äkkiä? ....muuten oot kyllä oikeassa
[/quote]
Älä vaan sano, että sinä kirjoittaisit yht´äkkiä tai yhtäkkiä? :-D
[/quote]
Älä vaan sano, että olet tosissasi. Viiden pisteen vihje: todellakin yhtäkkiä.
Mun mielestä paljon olennaisempi kysymys on että miksi mies ei ota naisen nimeä? Kerran naisen nimellä on järkevä, perusteltu merkitys ja miehen nimi ei ole sen oletusarvoisempi kuin naisen. Meillä oli ihan itsestäänselvyys että mies ottaa mun nimen, koska miehellä vähemmän merkityksellinen nimi (meilläkin ihan järkiperusteet miksi mun nimi, eikä miehen nimi tai omia nimiä).
Btw, kysymykseen miksi mies ei ota naisen nimeä saa kyllä niin juntteja vastauksia ettei ole tosikaan :) "Mulla on periaatteita!" (Naisellako sitten ei saisi olla?) "Koska niin on aina tehty!" (Ei ole.) Usein vain ihan perusteettomia vastauksia.