Kaverillani ammatti, joka estää sukunimen vaihdon naimisiin mennessä :D
Kaverini on menossa naimisiin ensi kesänä ja kun kysyin häneltä tulevasta sukunimestä, hän sanoi, että ei aio ottaa miehensä nimeäs, koska hänen ammattinsa on sellainen, että nimenvaihdosta olisi paljon vahinkoa urakehitykselle. Hah! Jopas on suuret luulot leidillä.
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:17"]Voisin myös kuvitella, että yksityisyrittäjä jollain harvinaisemmalla alalla on sellainen asia, että ei nimeään kannata vaihtaa. Jos on vuosien saatossa saanut asiakaskuntaansa laajennettua, ei nimenvaihto yhtä-äkkiä kannata. Voihan yrityksen nimi silti pysyä samana kuin ennenkin, mutta hassulta saattaisi sekin tuntua. [/quote] Voi jumalauta, mikä sana on yhtä-äkkiä? ....muuten oot kyllä oikeassa
[/quote]
Älä vaan sano, että sinä kirjoittaisit yht´äkkiä tai yhtäkkiä? :-D
[/quote]
Yhtäkkiä on oikein. Tsekkaa huviksesi.
Ap kerro muitakin mieli piteitä?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:17"]Voisin myös kuvitella, että yksityisyrittäjä jollain harvinaisemmalla alalla on sellainen asia, että ei nimeään kannata vaihtaa. Jos on vuosien saatossa saanut asiakaskuntaansa laajennettua, ei nimenvaihto yhtä-äkkiä kannata. Voihan yrityksen nimi silti pysyä samana kuin ennenkin, mutta hassulta saattaisi sekin tuntua. [/quote] Voi jumalauta, mikä sana on yhtä-äkkiä? ....muuten oot kyllä oikeassa [/quote] Älä vaan sano, että sinä kirjoittaisit yht´äkkiä tai yhtäkkiä? :-D [/quote] Älä vaan sano, että olet tosissasi. Viiden pisteen vihje: todellakin yhtäkkiä.
[/quote]
No piti käydä tarkastamassa, ja niinhän olikin. Joku opettaja tuon joskus ala-asteella mulle korjasi, ja siitä lähtien olen sen täysin vakuuttuneesti kirjoittanut yhtä-äkkiä... :-D Av avarsi minua, kerrankin! Kiitos sille, joka tähän tarttui! :-)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:14"]
[/quote]
Veikkaan, että apllä on runsaasti mieli piteitä! Varsinkin jatko opiskelusta ja tiede maailmasta sekä tyttö nimistä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:14"]
[/quote]
Veikkaan, että apllä on runsaasti mieli piteitä! Varsinkin jatko opiskelusta ja tiede maailmasta sekä tyttö nimistä.
[/quote]
Taitaapa ap olla malli esi merkki besser wisseristä...
Ap, älä masennu. Tämä ketju toi iloa päivään kaikkine kommentteineen =) ja itse kukin munaa joskus. Anonyyminä pääsit vähällä. T. monessa sopassa ihan omalla naamalla ja nimellä lillunut äo-tähti
Ps. 54:n yhtäkkiä loppukommentti oli loistava. Viisaus paljastuu silloin kun myöntää virheensä, vaikka olisi ikänsä kirjoittanut väärin.
Huippuketju!
Itse otin mieheni sukunimen mutta yritykseni nimeen jätin tyttönimeni. Kyllähän muutama asiakas on sitä ihmetellyt, mutta ei se ole mitään ongelmia ainakaan tuonut tähän mennessä. Yritys on suht harvinaiselta alalta ja olin ollut yrittäjä 6 vuotta ennen naimisiin menoa tuolla yritysnimellä. Halusin pitää vanhan nimeni ns. "elossa" edes jossain :)
Loistava kommentti myös numerolta 57! Näinhän se on: elämä opettaa! Hyvä ketju!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:24"]
Ap, älä masennu. Tämä ketju toi iloa päivään kaikkine kommentteineen =) ja itse kukin munaa joskus. Anonyyminä pääsit vähällä. T. monessa sopassa ihan omalla naamalla ja nimellä lillunut äo-tähti
Ps. 54:n yhtäkkiä loppukommentti oli loistava. Viisaus paljastuu silloin kun myöntää virheensä, vaikka olisi ikänsä kirjoittanut väärin.
Huippuketju!
[/quote]
Turpiin tulee kun ilkkuu. Eri asia jos ihmettelee asiaa ja kysyy.
Olen yliopisto-opiskelija ja meitä nää jatko-opiskelijat OPETTAA. Kirjoittavat väitöskirjojaan ja opettavat! Ja kyllä, sukunimi kannattaa jättää vaihtamatta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:29"]No siis huvittavaa tässä on se, että tää mun kaveri on jatko-opiskelija. Siis OPISKELIJA. Mitä ammatti se semmonen on :D ap
[/quote]
Jatko-opiskelija= tuleva tohtori.Tässä on siis juurikin kyse julkaisuista. En aio itsekään samasta syystä nimeäni vaihtaa.
No jos tämä kaveri ei muka ole OPISKELIJA, niin mitä hän sitten on? Ei hänelle ainakaan palkkaa makseta, kuten ei opiskelijalle kuulukaan. Hän käy luennoilla ja kirjoittaa opinnäytetyötä. ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:45"]
No jos tämä kaveri ei muka ole OPISKELIJA, niin mitä hän sitten on? Ei hänelle ainakaan palkkaa makseta, kuten ei opiskelijalle kuulukaan. Hän käy luennoilla ja kirjoittaa opinnäytetyötä. ap
[/quote]
Lue nyt ap kommentti #54 uudelleen huolella ja ajatuksella.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:45"]No jos tämä kaveri ei muka ole OPISKELIJA, niin mitä hän sitten on? Ei hänelle ainakaan palkkaa makseta, kuten ei opiskelijalle kuulukaan. Hän käy luennoilla ja kirjoittaa opinnäytetyötä. ap
[/quote]
Oikeampi nimi on tohtorikoulutettava. Niin ja siihen saa apurahaa.
Myös lisensiaatin tutkinto voi olla kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:45"]
[/quote]
Lue nyt ap kommentti #54 uudelleen huolella ja ajatuksella.
[/quote]
Anteeksi, kommentti #64.
Kannattaisi varmaan kysyä tuttavalta itseltään? Kovin läheinen hän tuskin ap:lle on. Tulethan muuten kertomaan sitten meillekin mitä hän vastasi!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:08"]
Haistanko häivähdyksen kateutta
[/quote]
Ehkä hieman. Sellaisen reilun kourallisen. =)