Mikä hitto minulla on? Järkyttävä nuha aina kun olen kotona..
Nenä vuotaa, aivastelen koko ajan ja silmiä kutittaa. Olen asunut tässä asunnossa jo monta kuukautta (ja vaikka huonokuntoinen onkin, niin ei ole kyllä aikaisemmin mitään oireita ollut)
Kun lähden jonnekin muualle, nuha loppuu välittömästi. Minulla on koira ja kissa, mutta ei kai niillekään voi nyt yhtäkkiä allergisoitua, jos olen ollut niiden kanssa tekemisissä koko elämäni ajan.
Ystävälläni on myöskin kissa jonka karva irtoaa ja hilseilee paljon pahemmin kuin oma kissani, en silti saa oireita hänen luonaan.
En vain oikein ymmärrä mistä tämä johtuu. Minulla on yksi huonekasvi, mutta sekin on nököttänyt tuossa aikansa. Sain lahjaksi sellaisen punaisen joulukukan (en nyt muista mikä ko. kasvin nimi on), mutta sekin alkaa tehdä jo kuolemaa.
Kommentit (25)
Ettei olisi kissanhiekka mikä aiheuttaa oireita? Minä saan just tuollaisia oireita halvoista kissanhiekoista, koska ne pölisevät eivätkä sido hajuja hyvin.
Home se on, sanon minäkin. Koke,ulsesta valitettavasti.
Home/sisäilma ongelmat. Kokemusta on.
Kyllä voi eläinalergia alkaa aikuisenakin. Mulla oli ollut kani jo vuosia, kun yhtäkkiä tulin sille allergiseksi... myöhemmin allergisoiduin kissallenikin. Koirille en yllätävää kyllä ole allerginen. Allergia alkoi silmien kutinalla, nuhalla ja aivastelulla.
Auttaako allergialääke oireisiin kotona? Jos auttaa, niin lienee allergista (hometta epäilen minäkin), huonon sisäilman aiheuttamat oireet ei ehkä häviäisi allergialääkkeillä.
Ja kyllä muuten aikuinenkin siedättyy, minä ja mieheni otimme viime kesänä kissan ja molemmat oireilimme siitä alkuun. Nyt 6kk myöhemmin olemme molemmat oireettomia :)