vuokranantaja!
Vuokraisitko minulle asunnon :
-23v
-työssäkäyvä
-1 lapsi
-avioliitossa
-en tupakoi
-en käytä alkoholia
-luottotiedot kunnossa
-vakuutukset kunnossa
-terraariossa asustava lemmikki
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:51"]En, mutta terraariotyypille kyllä.
[/quote]
No se on ainakin hiljainen eikä vie paljon tilaa :D saanko kysyä miksi et?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:51"]En, mutta terraariotyypille kyllä.
[/quote]
[/quote]
Maksaako vuokran ajallaan?
Todennäköisesti en, jos olisi muitakin tarjolla. Olet niin nuori, muutot ja muut elämäntilanteen muutokset todennäköisiä. Lisäksi kiinnostaisi missä työssä käyt, ihan eri juttu olla insinöörin kuin siivoojan hommissa. Miksi sinulle, miksei teille? Asuuko lapsi kanssasi, minkä ikäinen? Oletko eroamassa, jos kerran olet avioliitossa mutta vain sinulle asunto?
Vuokranantajana vuokraisin mieluiten jollekin eläkeläiselle (vanhuuseläkeläiselle, ei työkyvyttömyys tms.) tai ainakin keski-ikäiselle (pariskunnalle). Lapsia en missään tapauksessa halua asuntoon, ne ihan oikeasti kuluttavat asuntoa enemmän kuin aikuiset. Ja tähän nyt ei tarvita ketään jeesustelemaan yksittäistapauksilla ja "mutta minäminä ja me ollaan erilaisia!". Koska keskimäärin useammin lapsi piirtää lattiaan, kaataa maitolasin ym. vastaavaa, vaikka juuri teillä se olisikin kerran ollut aikuinen.
En, koska lapsi&lemmikki. Vaikka olisi vakuutukset. Lapsettomia & lemmikittömiä on aina tarjolla vuokralle. :-)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:51"]En, mutta terraariotyypille kyllä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Antaa varmasti osingot madoistaan
Eli työskentelen vakituisesti vuoropäälikkönä ravintolassa :) lapset kuluttavat kyllä.. :/ täytyyköhän minun siis tyytyä johonkin kaupungin vuokraluukkuun?
Ja siis meille, mies yrittäjä, 35v ja omaa samanlaiset elämäntavat kuin minä.
6 jatkaa.
Tuo avioliitto jäi mietityttämään. Jos mies muuttaisi mukana, mutta vuokrasopimus vain sinulle niin ei ikinä. Herättää heti epäilykset että mies on epäluotettava, luottotiedoton hulttio. Jolloin tietenkään ette saisi vuokrasopimusta yhdessä, joten en minä sellaista ihmistä asumaankaan halua asuntooni. Tai vaihtoehtoisesti teillä riitaisa suhde ja haluat varmistaa selustaasi ottamalla vuokra-asunnon vain sinun nimiisi.
Voin kertoa, että aika monella tulet jäämään ilman vuokrasopimusta jos tosiaan mies muuttaa mukana ja sopimus vain sinun nimiisi. Koska usein kyseessä on toisen luottotiedottomuus. Ja taas todennäköisyys, toki on toisinkin, mutta usein hyvin toimeentulevat ja raha-asioistaan tarkat, muutoin tunnolliset ja elämänhallinnan mestarit eivät ota luottotiedottomia puolisoita.
Kokemuksista viisastuneena en. Olet nuori, sinulla on lapsia ja lemmikki.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:51"]En, mutta terraariotyypille kyllä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Antaa varmasti osingot madoistaan
[/quote]
No sitten lähti. Sopimukset pöytään.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:20"]Eli työskentelen vakituisesti vuoropäälikkönä ravintolassa :) lapset kuluttavat kyllä.. :/ täytyyköhän minun siis tyytyä johonkin kaupungin vuokraluukkuun?
[/quote]
6 edelleen. Kaupunki tai jos laadukkaan asunnon haluaa niin onhan Sato, VVO, eläke- ja vakuutusyhtiöt ym.
En tiedä mistä päin olette, mutta jos on muita hakijoita niin lapseton menee kyllä yksityisellä edelle. Ja itselläkin on lapsia, ei ole kyse lapsivihasta vaan siitä, että on mahdollisuus valita parasta asuntoa ajatellen. En vuokraa asuntoa hyväntekeväisyyden vuoksi, vaan oman tulotason vuoksi. Kuten kaikki vuokranantajat.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:20"]Eli työskentelen vakituisesti vuoropäälikkönä ravintolassa :) lapset kuluttavat kyllä.. :/ täytyyköhän minun siis tyytyä johonkin kaupungin vuokraluukkuun?
[/quote]
6 edelleen. Kaupunki tai jos laadukkaan asunnon haluaa niin onhan Sato, VVO, eläke- ja vakuutusyhtiöt ym.
En tiedä mistä päin olette, mutta jos on muita hakijoita niin lapseton menee kyllä yksityisellä edelle. Ja itselläkin on lapsia, ei ole kyse lapsivihasta vaan siitä, että on mahdollisuus valita parasta asuntoa ajatellen. En vuokraa asuntoa hyväntekeväisyyden vuoksi, vaan oman tulotason vuoksi. Kuten kaikki vuokranantajat.
[/quote]
Toki, ymmärrän sen :) Kiitos vinkeistä, pitää laittaa hakemuksia noihin mainitsemiisi kohteisiin. Ja tosiaan pääkaupunkiseudulta ollaan joten kohteisiin on tunkua..
Lapset ja lemmikit kuluttavat asuntoja ja aiheuttavat häiriöitä, joista sitten naapurit valittavat.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:20"]
Eli työskentelen vakituisesti vuoropäälikkönä ravintolassa :) lapset kuluttavat kyllä.. :/ täytyyköhän minun siis tyytyä johonkin kaupungin vuokraluukkuun? Ja siis meille, mies yrittäjä, 35v ja omaa samanlaiset elämäntavat kuin minä.
[/quote]
Mistä hitosta sinä olet saanut sen käsityksen, että kaikki kaupunginasunnot on jotain luukkuja?! Ei yksityisen vuokra-asunnot auttamatta mitään takaa, että olisivat yhtään sen tasokkaampia.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:31"]Lapset ja lemmikit kuluttavat asuntoja ja aiheuttavat häiriöitä, joista sitten naapurit valittavat.
[/quote]
Monesti lapsettomat bilettää joka aiheuttaa naapureille oikeasti valittamisen aiheuttamaa häiriötä.
Nimim. Meidänkin naapuri päätyi lapsettomaan vuokralaiseen.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:20"]
Eli työskentelen vakituisesti vuoropäälikkönä ravintolassa :) lapset kuluttavat kyllä.. :/ täytyyköhän minun siis tyytyä johonkin kaupungin vuokraluukkuun? Ja siis meille, mies yrittäjä, 35v ja omaa samanlaiset elämäntavat kuin minä.
[/quote]
Mistä hitosta sinä olet saanut sen käsityksen, että kaikki kaupunginasunnot on jotain luukkuja?! Ei yksityisen vuokra-asunnot auttamatta mitään takaa, että olisivat yhtään sen tasokkaampia.
[/quote]
Koska mä olen asunut kaupungin asunnossa joskus.. toki varmasti riippuu alueestakin mutta se ainakin oli ihan järkyttävä ja naapurit aivan hirviöitä.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:35"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:31"]Lapset ja lemmikit kuluttavat asuntoja ja aiheuttavat häiriöitä, joista sitten naapurit valittavat. [/quote] Monesti lapsettomat bilettää joka aiheuttaa naapureille oikeasti valittamisen aiheuttamaa häiriötä. Nimim. Meidänkin naapuri päätyi lapsettomaan vuokralaiseen.
[/quote]
Totta. Bilettämisestä valittaminen onkin täysin aiheellista ja heistä helpompi päästä eroon. Mutta lapsista ja lemmikeitä valittaminen sellaista turhaa rutinaa, joiden eteen ei jaksa nähdä vaivaa kun ei asialle ei mitään voi, eikä niiden perusteella vuokrasopimusta voi oikein purkaakaan.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:20"]
[/quote]
[/quote]
Koska mä olen asunut kaupungin asunnossa joskus.. toki varmasti riippuu alueestakin mutta se ainakin oli ihan järkyttävä ja naapurit aivan hirviöitä.
[/quote]
Hinta kertoo asunnosta paljon. Helsingin kaupungilla ainakin on myös todella tasokkaita ja kalliita asuntoja, ei siis pelkästään halpismurjuja tukien nostajille. Tietty suurin osa on halpismurjuja, mutta jos on valmis maksamaan samaa hintaa kuin markkinahintaiset, yksityiset vuokrakämpät, saa kaupungilta myös laatua.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:20"]Eli työskentelen vakituisesti vuoropäälikkönä ravintolassa :) lapset kuluttavat kyllä.. :/ täytyyköhän minun siis tyytyä johonkin kaupungin vuokraluukkuun?
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti kyseisessä talossa ei asu muutenkaan paljon lapsiperheitä? Itse lapsettomanan muutin joskus yksityisen asuntoon, johon hän nimenomaan lapsettoman halusi. Kysyin naapureista, kuulemma äärimmäisen hiljainen ja rauhallinen talo. Kyllä. Naapurissa huusi koliikkikaksoset yötäpäivää ja ylhäällä pelattiin futista. Semmonen talo ei ihan lapsettoman unelma ollut.
En, mutta terraariotyypille kyllä.