Eroahdistusta?
Moi,
Meidän pieni aurinko, 9kk poika, oppi viime viikolla vihdoin ryömimään eteenpäin. Nyt taisi kaupanpäälle tulla eroahdistus. Poika vähän väliä käy itkeen hullusti ja ryömiin mua kohti, eikä auta muu kuin syli. Sylissä olis ihan muuten kiva pitää, mut poika kiemurtelee niin kamalasti, ettei meinaa pysyä sylissä millään. Kaiken lisäksi pitäis välillä saada mm. ruokaa tehtyä tms. hommattua.
Kysyisinkin nyt, että miten kauan tommoinen eroahdistus mahtaa kestää? Tietty lapsissa on eroja, mut kaipaisin kokemuksia? Entä mikä siihen auttaisi parhaiten, sylittelykö?
T: Rossu
Kommentit (3)
Ihan totta ei kestä kauan, sinnittele vähän aikaa! Meillä poika täyttää kohta vuoden ja juuri tuossa 8-9 kk iässä oli ihan valtava eroahdistus. Varjosti minua, inisi heti kun katosin toiseen huoneeseen. Onneksi isoveljen touhuja seuratessa unohti välillä kärttää syliin.. Mutta ei se tosiaan ollut kuin korkeintaan muutaman viikon jakso, ainakin meillä.
... ja ajattelen, että voi hyvin kestää vielä toisenkin. Mutta jos sanotaan että vaihe on yleensä 8-10 kuukauden ikäisillä, niin on 2 kk paljon, mutta tuskin sen enempää.
Meillä ahdistus on nyt kukkeimmillaan, vaiva tasan 9 kk. Vähän helpottaa, kun laittaa vauvan pikaliinaan. Liinailu, on kantoväline sitten mikä hyvänsä, on kyllä ehdottoman suositeltabvaa. Olin juuri 4 päivää vaeltamassa. Vauva oli Ergossa jopa kolme tuntia putkeen. Tänä aikana ei itsenyt kertaakaan! Että kyllä sitä voi harrastaakin, kunhan vauva vaan on ihoa vasten.
Eikö kenelläkään ole kokemuksia eroahdistuksista? Kuinka kauan paha vaihe on kestänyt?
Eilinen päivä oli ihan mahdoton, kun poitsu halusi olla ihan koko ajan sylissä. Tänään on vähän helpompi, mutta edelleen äitin sylkkyyn on päästävä...
Kertokaa vähän kokemuksianne. -kiitos-