Luokanvalvoja menee lapsensa joulujuhlaan ja on pois
Eli luokanvalvoja on pois oman luokkansa juhlasta, kun menee lapsensa koulun joulujuhlaan. Todella tylyä. Ei hoida työtään. Suututtaa. Lapseni on seiskalla ja koululla on siten, että oman luokan kesken on jokin joulujuhla. Nyt lapseni luikalla ei sitten ole mitään. Tympeää. Tekeeköjän samat oharit joka kevät ja joulu.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (104)
Ehkäpä opettajana hän osaa arvostaa lapsensa joulujuhlia, on ehkä työssään nähnyt liian monta lasta, joiden vanhemmat eivät ole viitsineet tulla katsomaan juhlaa?
Kyllähän se ainakin päivän palkan menettää...
Mun saamarin itsekäs luokanvalvoja meni ennemmin lapsensa ylppäreihin kuin tuli ysiluokkansa päättäjäisiin. Voiko olla itsekkäämpää eukkoa. Vuosia myöhemminkin harmittaa
Teidänkö mielestä asia on ihan neutraali, ettei teidän luokallanne järjestettäisi ikinä mitään kivaa ryhmähenkeä kohottavaa? Sijaisia ei tuommoisen takia pyydetä, ei rahat ritä sellaiseen. Mielestäni on itse ammattinsa valinnut ja vaihtaa alaa, jos kokee oman lapsen tärkeämmäksi, kuin 30 muuta yhteensä. Miksi isi ei mene lapsen joulujuhliin?
Onneks ei oo lapsia...
Mun mies on ope, ja kyllä se on ollut joka kevätjuhlan ja joulujuhlan omassa koulussaan, töissä. Onneksi lapseni alakoulussa vietettiin usein joulujuhlaa illalla, siis esitykset, ja mies pääsi usein mukaa. Ja eskarinkin päätös oli sen verran myöhään, että kerkesi. Nyt niillä on ohjeistus, että oman lapsen yo- juhlaan ja peruskoulun lopettajaisiin pääsee, tosin menettää päivän palkan.
Sen opettajan työhön kuuluu mielestäni myös kaikki kevätjuhlat ja joulujuhlat. Koen todella vääräksi, jos aikoo ne kaikki olla jatkossa pois. Miksi ihmeessä.rehtori antaa sille luvan tuohon?
Hän on anonut palkatonta virkavapaata ja rehtori on vapaan myöntänyt. Oikeastaan ei ole julkinen asia, mihin opettaja virkavapaansa käyttää. Hän ei ole velvollinen kertomaan yksityiskohtia.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:19"]
Teidänkö mielestä asia on ihan neutraali, ettei teidän luokallanne järjestettäisi ikinä mitään kivaa ryhmähenkeä kohottavaa? Sijaisia ei tuommoisen takia pyydetä, ei rahat ritä sellaiseen. Mielestäni on itse ammattinsa valinnut ja vaihtaa alaa, jos kokee oman lapsen tärkeämmäksi, kuin 30 muuta yhteensä. Miksi isi ei mene lapsen joulujuhliin?
Onneks ei oo lapsia...
[/quote]
Eikö enää ole tukioppilaita, tuutoreita tms., jotka ovat ennen olleet vastuussa yläasteella joulu- ja kevätjuhlista? Ei meillä kyllä ikinä ollut mitään opettajien järjestämää enää yläasteella. Opettajan rooli oli jakaa todistukset ja varsinaisen ohjelman kehittivät oppilaat.
ihan ymmärrettäväähän se on, että joskus haluaa mennä oman lapsensa joulujuhlaan/todistusten jakoon.
Opettajalle se on harvinaista herkkua ja harvoin onnistuu. En siis usko, että joka vuosi on pois, mutta silloin tälloin varmasti. Meillä ainakin esimiehelle on ok, jos joskus on sen takia pois.
On aika karua missata oman lapsensa joulujuhlat ja kevätjuhlat + todistusten jaot vuodesta toiseen, mietipä hetki sitä. Karua se on myös sille lapselle.
Joskus varmaan ok tehdä noin, jos saa oman luokkansa ympättyä johonkin toiseen luokkaan ja oppilaat eivät jää ihan keskenään ilman mitään jouluista/keväistä jne. mutta jos meinaa joka joulu- ja kevätjuhlasta olla poissa niin ei oo oikein. Hankala juttu jos sattuu tärkeitä päättäjäisiä yhtäaikaa oman luokan ja oman lapsen kanssa.
Onko tämä provo? Jos siis juhlat järjestetään vain oman luokan kesken, niin eikö silloin opettaja olisi järjestänyt ne eri aikaan kuin oman lapsensa juhla?
Opettajan työhön nyt vaan sattuu kuulumaan paitsi pitkät lomat, myös.läsnäolo koulun juhlissa. Open kuuluisi olla luokkansa joulujuhlassa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:17"]
Mun saamarin itsekäs luokanvalvoja meni ennemmin lapsensa ylppäreihin kuin tuli ysiluokkansa päättäjäisiin. Voiko olla itsekkäämpää eukkoa. Vuosia myöhemminkin harmittaa
[/quote]
No herttinen sentään. Meidän koulussa rehtori meni lapsensa lakkiaisiin, eikä tullut kyllä mieleenkään, ettei voisi mennä tuollaiseen kerran elämässä -tilaisuuteen. On niillä opettajilla ja rehtoreillakin omat perheet!
Täytyhän sitä luokkaa jonkun vahtia. Miksi se, joka on luokasta vastuussa, ei järjestä sitä kivaa?
No ei ole provo. Luulen, ettei yksi ope pysty pitämään jouluohjelmaa kovin eri aikaan kuin muut. En tiedä, mutta voihan ruokala mennä kiinni, vaksi lähteä vapaalle tms.
Todella harmittaa. Saisi siellä koulussa olla joskus juhliakin sentään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:17"]
[/quote] en ole opettaja mutta ysin päätösjuhla oli juhlava ja poika sai vielä stipendin luokkansa parhaana.
Toisen luokan luokanvalvoja käy.pikaisesti jakamassa todistukset tälle juhlattomalle luokalle.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:36"]
No ei ole provo. Luulen, ettei yksi ope pysty pitämään jouluohjelmaa kovin eri aikaan kuin muut. En tiedä, mutta voihan ruokala mennä kiinni, vaksi lähteä vapaalle tms. Todella harmittaa. Saisi siellä koulussa olla joskus juhliakin sentään. Ap
[/quote]
Jos se on oikeasti pelkästään oman luokan juhla, niin totta kai voivat pitää juhlan juuri silloin, kun itse haluavat. Järjestelykysymyksiä nuo vaksin ja ruokalan kanssa sopimiset.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:29"]
Voiko aville kannella nimettömänä. Terv. yksi, joka myös haluaisi kannella opesta yhdestä asiasta.
[/quote]
No jospa kuule otat ihan vain siihen opettajaan yhteyttä asiallisesti ja jos se menee mönkään, niin sitten yhteys rehtoriin. Aluehallintovirasto katsos joka tapauksessa laittaisi homman selvittelyn opettajalle ja rehtorille. Eikö täällä ihmisillä ole mitään sosiaalisia taitoja??
Haluaisitko itse olla ap pois oman lapsesi juhlista? Mielestäni siinä ei ole mitään väärää laittaa omaa lastaan työn edelle, oma lapsi on aina etusijalla mitä av palsamammojen täydelliset aadaiivarit.