Mieheni viesti kaverilleen: "Sain siltä sporttihirmulta" mitä ihmettä?
Otin vahingossa mieheni puhelimen hänen suihkussa ollessaan ja huomasin sattumalta että on la-aamupäivällä laittanut miespuoliselle kaverilleen tuollaisen viestin, vieläpä hymiön kanssa. Mitä pitäisi ajatella? Onko mies voinut pettää minua työpaikkansa pikkujouluissa? tuli kyllä ennen aamua kotiin sieltä eikä ollut edes kovin humalassa.
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 05:54"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:34"]En viestittele sellaisten ystävien kanssa, jotka antavat puolisonsa lukea viestinsä. Heidän kanssaan vain soittelen tai näen livenä. Henkilökohtaiset asiani eivät kuulu ystävän puolisolle.
[/quote]
Ne ystävät voivat myös ihan suullisesti kertoa sinun henkilökohtaiset asiasi miehilleen.
[/quote]
Ja luultavasti kertovatkin, jos ovat tuota laatua että kaikki kuuluu jakaa. Eiköhän siinä mene symbioosi kaverin yksityisyyden edelle.
Mulla ei oo puhelimessa mitään suojakoodeja tai sormitunnistuksia, jos miestä mietityttää mitä mulla on viesteissä niin sieltä vaan lukemaan niin olo helpottuu
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:50"]Kyllä jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En lue vaimon viestejä ja (luotan) ettei hänkään minun. Ahdistaisi kovastikin, jos olisin jatkuvan kyyläyksen kohde. Kumpikin saa tavata myös mies- ja naispuolisia ystäviään. Itse olen antanut vaimon tavata exäänsäkin. Ilman luottamusta elo olisi nuivaa.
[/quote]
Kysymys ei ole vain omasta yksituisyydestä. Viesteissä voi olla myös työhön ja muihin ihmisiin liittyvää luottamuksellista tietoa. Terv. Osuuspankin konttorinjohtaja.
[/quote]
No voi vittusaatana. Ja sitä puolisoa kiinnostaa mitä jotkut randomit on sille Osuuspankin konttorinjohtajalle kirjoittanut??
C'moon!!
Tuo kirjesalaisuudesta keuhkoaminen tulee jo niin korvista pihalle. Jos sulla oikeasti on puhtaat jauhot pussissa niin mitä sillä on oikeasti väliä lukeeko sun oma puoliso niitä sun viestejä vai ei?
Kyllä mä ainakin voin kertoa puolisolleni ihan kaiken ja paskaakaan ei haittaisi lukeeko se mun tekstareita vai ei.
Voin vaikka oikein luvan siihen antaa.
[/quote]
Toivottavasti sun kaverit myös tietävät, ettei sua paskaakaan haittaa levitellä heidän asioitaan.
Ap on lukenut viestin väärin.Ei siinä lukenut sporttihirmu vaan pirtttihirmu.
No, eipä sillä en mäkään tykkää että mies lukee viestejäni/sähköposteja/ym omin luvin. Ei mulla ole onneksi mitään salattavaa, mutta jotain rajaa.. Ei ole mullakaan tarvetta katsoa omin luvin häneltä. Jos haluan katsoa, pyydän luvan.
Ette sitten kukaan huomaa että tää on provo.
Joku av-mamma hieman valvonut miehensä työpuhelinta?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 09:13"]
Ette sitten kukaan huomaa että tää on provo.
[/quote]
a) mistäköhän näin päättelet?
b) suuri osa keskustelustahan ei edes koske varsinaisesti itse aloitusta vaan siitä rönsynnyttä aihetta
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:32"]
No, eipä sillä en mäkään tykkää että mies lukee viestejäni/sähköposteja/ym omin luvin. Ei mulla ole onneksi mitään salattavaa, mutta jotain rajaa.. Ei ole mullakaan tarvetta katsoa omin luvin häneltä. Jos haluan katsoa, pyydän luvan.
[/quote]
Siis kysyttekö te oikeasti, että "saisinko lueskella sun sähköposteja tässä illan ratoksi?" vai missä tilanteissa tarvitsee ylipäänsä lukea toisen viestejä?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:46"]
Mene tekemään itsestäsi rikosilmoitus viestintäsalaisuuden rikkomisesta.
[/quote]
Mä oon joskus rikkonut viestintäsalaisuutta. "Hirveää". Sillä rikkeellä vältin monien vuosien elämisen valheessa. En halua elää pettäjän kanssa, mutta jollen olisi rikkonut sitä viestintäsalaisuutta, minut olisi "pakotettu" elämään tietämättömänä ihmisen kansaa, jonka kanssa en haluaisi olla.
Joskus on rikottava sääntöjä oman itsensä vuoksi.
[/quote]
Ei, vaan tämäkin meni ilmeisesti niin että sinulla oli aavistus ja tähän halusit varmistusta itseäsi varten. Yhtä hyvin olisit voinut ratkaista asian ilman puhelimen ratsausta jos kaveri ei kerta ollut luotettava ja eikä homma tuntunut oikealle. Ei ole mikään pakko olla yhdessä jos tuntuu että homma haisee
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:19"]
No voi vittusaatana. Ja sitä puolisoa kiinnostaa mitä jotkut randomit on sille Osuuspankin konttorinjohtajalle kirjoittanut?? C'moon!! Tuo kirjesalaisuudesta keuhkoaminen tulee jo niin korvista pihalle. Jos sulla oikeasti on puhtaat jauhot pussissa niin mitä sillä on oikeasti väliä lukeeko sun oma puoliso niitä sun viestejä vai ei? Kyllä mä ainakin voin kertoa puolisolleni ihan kaiken ja paskaakaan ei haittaisi lukeeko se mun tekstareita vai ei. Voin vaikka oikein luvan siihen antaa.
[/quote]
Ymmärrätkö ollenkaan että siellä puhelimessa voi olla myös salassa pidettävää työasiaa joka ei todellakaan kuulu sinulle? Jonkun työ pitää sisällään niin luottamuksellisia tietoja, että työnantaja vaatii tiukkoja salasanoja tai jopa sormenjälkitunnistusta.
Ja toisaalta myös ystävät kertovat toisillee asioita luottamuksella. Vai olisiko sinusta ihan ok, että ystäväsi puoliso tietäisi kaiken mitä olet ystävälläsi kertonut? Katsos, kun et voi viestiä avatessasi tietää mitä se sisältää. Ja luettuasi on jo hieman myöhäistä.
Unohtakaa se viestintäsalaisuus. Miten apn tarina jatkuu? Tunnustiko mies?
Miten voisin "vahingossa" käydä katsomassa myös miehen sähköpostit? AP
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:30"] Nyt kyllä kiinnostaa tietää miten otit vahingossa miehen kännykän ja luit kaikki viestit :D! [/quote] Monilla on samanlaiset puhelimet, joten eihän tuo varmaan kovin erikoista ole että erehtyy vahingossa. Mutta onko se nyt edes oleellista? Minusta olisi ihan sama vaikka olisi ihan tarkoituksella ottanut ja lukenut, se nyt on hyvin pientä siihen verrattuna että olisi voinut joutua elämään useita vuosia valheessa ja tietämättömänä pettämisestä. Jos kerran pettää puolisoaan ja rikkoo toisen henkisesti, ansaitsee minusta paljon enemmänkin paskaa kuin sen, että yhtyy joku luki viestini salaa. [/quote] No aika samanlaiset puhelimet joo kun taustakuva sama ja viestien lähettäjätkin saman nimisiä :) naurattaa vaan tuo "vahinko", toki oikeutettua ehkä tässä tilanteessa
[/quote]
Voi luoja. Riittää kun ottaa saman merkkisen kännykän käteen ja painaa näytön päälle. Uusi viesti näkyy siinä näytöllä. Millä luvulla elät? Kaikki tietää, että monissa älypuhelimissa on tuollainen ominaisuus.
[/quote]
Niin no jos viesti oli tullut lauantaina aamupäivällä niin aika kauan oli mies ollut katsomatta puhelinta! :)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:30"] Nyt kyllä kiinnostaa tietää miten otit vahingossa miehen kännykän ja luit kaikki viestit :D! [/quote] Monilla on samanlaiset puhelimet, joten eihän tuo varmaan kovin erikoista ole että erehtyy vahingossa. Mutta onko se nyt edes oleellista? Minusta olisi ihan sama vaikka olisi ihan tarkoituksella ottanut ja lukenut, se nyt on hyvin pientä siihen verrattuna että olisi voinut joutua elämään useita vuosia valheessa ja tietämättömänä pettämisestä. Jos kerran pettää puolisoaan ja rikkoo toisen henkisesti, ansaitsee minusta paljon enemmänkin paskaa kuin sen, että yhtyy joku luki viestini salaa. [/quote] No aika samanlaiset puhelimet joo kun taustakuva sama ja viestien lähettäjätkin saman nimisiä :) naurattaa vaan tuo "vahinko", toki oikeutettua ehkä tässä tilanteessa
[/quote]
Voi luoja. Riittää kun ottaa saman merkkisen kännykän käteen ja painaa näytön päälle. Uusi viesti näkyy siinä näytöllä. Millä luvulla elät? Kaikki tietää, että monissa älypuhelimissa on tuollainen ominaisuus.
[/quote]
siinä voi näkyä vastaanotetun esikatselu, mutta ei lähetety. Ihmettelen, kun pinkoodin tai pääsykoodin naputtelussa ei tajunnut olevan väärä puhelin.
Tämä aloitus kuuluu samaan luokkaan "mieheni heitti vahingossa anopilla kissaa" kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:51"]
[/quote]
[/quote]
Lähetetyt viestit ei kyllä näy siinä näytöllä missään malleissa...
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:51"]
[/quote]
[/quote]
Ootko tosissasi? Olen nimittäin Gigantissa töissä enkä ole koskaan sellaista puhelinta nähnyt missä viisi päivää sitten lähetetyt viestit näkyy näytöllä! Kerro ihmeessä missä malleissa, olen näköjään jäänyt jostain paitsi.
No nyt voit vahingossa laittaa eropaperit menemään, tai sopia, että mies saa vastaisuudessakin yrittää porttihirmua.
[/quote]
[/quote]
Ai, näkyy myös lähetetyt viestit?