Mieheni viesti kaverilleen: "Sain siltä sporttihirmulta" mitä ihmettä?
Otin vahingossa mieheni puhelimen hänen suihkussa ollessaan ja huomasin sattumalta että on la-aamupäivällä laittanut miespuoliselle kaverilleen tuollaisen viestin, vieläpä hymiön kanssa. Mitä pitäisi ajatella? Onko mies voinut pettää minua työpaikkansa pikkujouluissa? tuli kyllä ennen aamua kotiin sieltä eikä ollut edes kovin humalassa.
Kommentit (134)
Me kyllä miehen kanssa luotetaan toisiimme eikä salata mitään toisiltamme. Tiedämme toistemme koodit puhelimeen ja pankkitunnukset ymym.. ei kytätä toistemme puhelimia mutta ihan hyvin voidaan mennä toisten puhelimelle milloin vaan mahdollisuus on
Tais ukkos päästä pirttihirmun ikeestä porttihirmun pauloihin
Minä en tiedä mieheni salasanoja eikä hän minun. Kännykät ovat kuitenkin ihan normaalisti avattavissa eivätkä salasanojen takana, ja aika usein mies pyytää vastaamaan, jos se soi ja päinvastoin. Miehellä on työkännykkä joten en ikinä vastaa, jos näytössä välkkyy nimi ja työ perässä. Samoin jos mies pyytää lukemaan viestin ja näen, että se on joltain työstä, en lue sitä, koska tiedän, etten saisi sitä nähdä (vaikka eivät saakaan laittaa työasioita viesteihin, niin antaahan se vähän viitteitä). Työasiat ovat yksityisiä, ne eivät kuulu minulle enkä siis niitä lue. Miehellä on muutaman kerran ollut työsähköposti auki eikä mieleenikään tule vilkaista sitä. Meillä toimii luottamus niin, että nimenomaan luotamme, ettei toinen tee mitään väärää, ei lue niitä työviestejä eikä petä ja naamioi tätä työviesteillä. Periaatteessa minulla olisi mahdollisuus nähdä - ihan vahingossakin - joitakin sanoja näistä viesteistä, mutta koskaan ei ole jäänyt mieleen mitään, kun en ole epäillyt mitään.
Luottamus toimii moneen suuntaan. Toisaalta pitää luottaa toiseen ja sallia hänelle yksityisyyttä. Toisaalta pitäisi kyetä luottamaan siihen toiseen niin, ettei tarvitse kaikkea lukita salasanojen taakse vainoharhaisesti. Se, ettei salli toisella olevan mitään omaa ja yksityistä tai vastaavasti lukitsee kaiken salasanojen ja sormenjälkien taakse, on yhtä sairasta eikä missään nimessä terveen parisuhteen merkki.
Oleppa kiero ja tallenna oma numerosi miehesi puhelimeen kaverin nimellä jolle oli tuon viestin "sain siltä sporttihirmulta" ja kysele vähän lisää omalla puhelimellasi ;)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:50"]Kyllä jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En lue vaimon viestejä ja (luotan) ettei hänkään minun. Ahdistaisi kovastikin, jos olisin jatkuvan kyyläyksen kohde. Kumpikin saa tavata myös mies- ja naispuolisia ystäviään. Itse olen antanut vaimon tavata exäänsäkin. Ilman luottamusta elo olisi nuivaa.
[/quote]
Kysymys ei ole vain omasta yksituisyydestä. Viesteissä voi olla myös työhön ja muihin ihmisiin liittyvää luottamuksellista tietoa. Terv. Osuuspankin konttorinjohtaja.
[/quote]
No voi vittusaatana. Ja sitä puolisoa kiinnostaa mitä jotkut randomit on sille Osuuspankin konttorinjohtajalle kirjoittanut??
C'moon!!
Tuo kirjesalaisuudesta keuhkoaminen tulee jo niin korvista pihalle. Jos sulla oikeasti on puhtaat jauhot pussissa niin mitä sillä on oikeasti väliä lukeeko sun oma puoliso niitä sun viestejä vai ei?
Kyllä mä ainakin voin kertoa puolisolleni ihan kaiken ja paskaakaan ei haittaisi lukeeko se mun tekstareita vai ei.
Voin vaikka oikein luvan siihen antaa.
[/quote]
Rauhoi[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:21"]Me kyllä miehen kanssa luotetaan toisiimme eikä salata mitään toisiltamme. Tiedämme toistemme koodit puhelimeen ja pankkitunnukset ymym.. ei kytätä toistemme puhelimia mutta ihan hyvin voidaan mennä toisten puhelimelle milloin vaan mahdollisuus on
[/quote
kylläpä oottekin ihania!
En jaksa lukea kaikkia viestejä mutta mulla on Samsung galaxy trend plus ja siinä näkyy viimeksi lähetetyn viestin muutama rivi kaikista viesteistä viestivalikossa oli se sitte tullut tai lähetetty...
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:12"]
Mun miehellä on puhelin, joka ei vain aukea kenellekään muulle kuin sille itselleen, sormenjälkitunnistus, katsokaas. Mutta mulle ihan sama, en mä sen edellistäkään puhelinta käyttänyt tai tutkinut. Ja kun yhteiseltä kaverilta jota odotettiin käymään oli eilen tullut tekstari niin mies toi puhelimeni mulle eikä suostunut lukemaan sitä, vaikka pyysin kun oli kädet vähän kiinni muissa jutuissa.
Joissain suhteissa tää luottamus ja yksityisyys on kondiksessa. Onneksi mä elän sellaisessa suhteessa jossa näin on.
[/quote]
Eli miehen luuri on tiukasti sormenjälkitunnistuksen takana, mutta sun puhelimen viestit saa mies katsoa miten tahtoo...
[/quote]
Saisi muttei katso. Mulla ei ole älypuhelinta, mutta kun tuo vanha hajoaa, tilanne on toinen.
Ei tää ole mulle ongelma, onko sulle?
[/quote]
Onneksi ei. Mutta voi sitä reppanaa, jolle tästä tulevaisuudessa voi pikku pulma tulla...saattaapihan tuo jo parhaillaan muhia, näillä kun on tapana. Mutta onneksi voi pistää pään pensaaseen ja hankkia kätevän sormenjälkitunnisteisen, niin ehkä se ongelma ei sitten niin pääse vaivaamaan...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:01"]
Mun miehellä on puhelin, joka ei vain aukea kenellekään muulle kuin sille itselleen, sormenjälkitunnistus, katsokaas. Mutta mulle ihan sama, en mä sen edellistäkään puhelinta käyttänyt tai tutkinut. Ja kun yhteiseltä kaverilta jota odotettiin käymään oli eilen tullut tekstari niin mies toi puhelimeni mulle eikä suostunut lukemaan sitä, vaikka pyysin kun oli kädet vähän kiinni muissa jutuissa.
Joissain suhteissa tää luottamus ja yksityisyys on kondiksessa. Onneksi mä elän sellaisessa suhteessa jossa näin on.
[/quote]
Eli miehen luuri on tiukasti sormenjälkitunnistuksen takana, mutta sun puhelimen viestit saa mies katsoa miten tahtoo...
[/quote]
Saisi muttei katso. Mulla ei ole älypuhelinta, mutta kun tuo vanha hajoaa, tilanne on toinen.
[/quote]
Onneksi ei. Mutta voi sitä reppanaa, jolle tästä tulevaisuudessa voi pikku pulma tulla...saattaapihan tuo jo parhaillaan muhia, näillä kun on tapana. Mutta onneksi voi pistää pään pensaaseen ja hankkia kätevän sormenjälkitunnisteisen, niin ehkä se ongelma ei sitten niin pääse vaivaamaan...
[/quote]
Sanokaas akat. ihan yleisesti, miksi te edes vaivaudutte menemään yhteen kenenkään kanssa, kun se käytännön yhteiselo näyttää olevan aivan tajuttoman hankalaa ja vainoharhaista?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:28"]
Ei meillä oo ollut seksiä muutamaan kuukauteen. AP
[/quote]
No täähän on sitten selvä juttu. Miehesi on pettänyt kun oikein hymiönkin laittanut viestiin. Kaverinsa on ehkä tiennyt että on kuiva kausi ollut meneillään ja sitten miehesi on päässyt kehumaan, että on vihdoin saanut.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sanokaas akat. ihan yleisesti, miksi te edes vaivaudutte menemään yhteen kenenkään kanssa, kun se käytännön yhteiselo näyttää olevan aivan tajuttoman hankalaa ja vainoharhaista?
[/quote]
Omassa parisuhteessani ei ainakaan meillä koeta mitään vaino- tai muitakaan harhoja. Puhelimia saa katsella ja kuunnella, eli vaikka vastata ja lukea tekstarit, salailtavaa ei ole. Mutta kumpikaan ei yleensä näin toimi, vaikka luvat on. Miksi ne salasanat sun muut pitää olla, jos luotetaan? Sehän se sitä oikeaa luottamusta on, että lupa on, vaikka sitä ei käytetäkään.
Sen sijaan täälläkin on kymmenet, elleivät sadat kyselleet apua ja vastausta siihen, miksi puoliso on yht'äkkiä alkanut salailla puhelinliikennettään ja kanneksia luuria jopa roskista viedessään. Ja itselläkin on ystäväpiiristä iso joukko näitä eronneita puhelimen piilottajia. Ja kuinka moni onkaan kärynnyt???
Aikoinaan, kun täällä tästä asiasta keskusteltiin, ihmettelin sitä, että aika kummallista on, kun spermat otetaan suuhun, tappia työnnellään takapuoleen ja vaikka ja mitä, niin miksi se puhelin nyt sitten ei voi olla suojaamaton? Mikä paradoksi.
Selviskö tässä mitä mies tarkotti?
Mun puhelimeen ja sähköpostiin tulee viestejä vain minulle, joten muiden ei tarvitse omiaan sieltä edes etsiä, osaan kyllä välittää terveiset jos sellaisia tulee.
Varokaa kyttääjiä, pahimmillaan tulos on tämä
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:50"]Kyllä jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En lue vaimon viestejä ja (luotan) ettei hänkään minun. Ahdistaisi kovastikin, jos olisin jatkuvan kyyläyksen kohde. Kumpikin saa tavata myös mies- ja naispuolisia ystäviään. Itse olen antanut vaimon tavata exäänsäkin. Ilman luottamusta elo olisi nuivaa. [/quote] Kysymys ei ole vain omasta yksituisyydestä. Viesteissä voi olla myös työhön ja muihin ihmisiin liittyvää luottamuksellista tietoa. Terv. Osuuspankin konttorinjohtaja. [/quote] No voi vittusaatana. Ja sitä puolisoa kiinnostaa mitä jotkut randomit on sille Osuuspankin konttorinjohtajalle kirjoittanut?? C'moon!! Tuo kirjesalaisuudesta keuhkoaminen tulee jo niin korvista pihalle. Jos sulla oikeasti on puhtaat jauhot pussissa niin mitä sillä on oikeasti väliä lukeeko sun oma puoliso niitä sun viestejä vai ei? Kyllä mä ainakin voin kertoa puolisolleni ihan kaiken ja paskaakaan ei haittaisi lukeeko se mun tekstareita vai ei. Voin vaikka oikein luvan siihen antaa.
[/quote]
Oisko susta kiva jos sun lääkärin puoliso näkis jostain sun hiivatulehdukset, ja pankkivirkailijan puoliso näkis sun palkan, sossutuet ja maksuhäiriöt?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:50"]Kyllä jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En lue vaimon viestejä ja (luotan) ettei hänkään minun. Ahdistaisi kovastikin, jos olisin jatkuvan kyyläyksen kohde. Kumpikin saa tavata myös mies- ja naispuolisia ystäviään. Itse olen antanut vaimon tavata exäänsäkin. Ilman luottamusta elo olisi nuivaa. [/quote] Kysymys ei ole vain omasta yksituisyydestä. Viesteissä voi olla myös työhön ja muihin ihmisiin liittyvää luottamuksellista tietoa. Terv. Osuuspankin konttorinjohtaja. [/quote] No voi vittusaatana. Ja sitä puolisoa kiinnostaa mitä jotkut randomit on sille Osuuspankin konttorinjohtajalle kirjoittanut?? C'moon!! Tuo kirjesalaisuudesta keuhkoaminen tulee jo niin korvista pihalle. Jos sulla oikeasti on puhtaat jauhot pussissa niin mitä sillä on oikeasti väliä lukeeko sun oma puoliso niitä sun viestejä vai ei? Kyllä mä ainakin voin kertoa puolisolleni ihan kaiken ja paskaakaan ei haittaisi lukeeko se mun tekstareita vai ei. Voin vaikka oikein luvan siihen antaa.
[/quote]
Oisko susta kiva jos sun lääkärin puoliso näkis jostain sun hiivatulehdukset, ja pankkivirkailijan puoliso näkis sun palkan, sossutuet ja maksuhäiriöt?
[/quote]
No tekstarillahan se lääkäri läväyttää kotoa hiv tuloksia...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sanokaas te, ukot, miksi olette aina valmiit uhraamaan rakkauden ja ystävyyden ja kumppanuuden naiseen, jos tarjolla on tarpeeksi hyvä perse? Miespuolista kaveria ei petetä eikä jätetä tilanteessa kuin tilanteessa, mutta nainen kyllä. Onko naiset teille ihmisiä ollenkaan, vai vaan pelkkiä pilluja, häh?
Taidetaankin päästä itse asiaan ;D
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:59"]
Ohis, silloinhan ne miehet pettääkin kun eivät ole tolkuttoman humalassa. Ympäripäissään ei seiso...
[/quote]
Kyl kovassakin kännissä yleensä seisoo jotenkuten, mut homma on nyt muuten aika säheltämistä. Enemmän se känni estää seksin (varsinkin vieraiden kanssa) koska kukaan ei haluu jakaa lemmen hetkeä sössöttävän puliukon kanssa.
LOL vai että vahingossa :D Pillua on saanut.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:37"]
Miksi AINA pettämiskeskusteluissa saadaan hirveä vänkäys jostain vitun VIESTIEN LUKEMISESTA? Entäs se, että toinen PANEE TOISTA JA PETTÄÄ? Onhan juu pettäminen ihan toissijainen asia ja tärkeämpää se, miten viestien lukeminen tapahtui.
[/quote]
Laki on laki.
Eikä viestin lukija vielä lakia rikkoessaan tiedä, että toinen pettää. Ihan sama kuin minä varastaisin kaupasta ja sitten selviäisi, että joku pankin työntekijä on varastanut tililtäni rahaa useamman kuukauden ajan. Onko se varkaus jotenkin vähemmän väärin tekohetkellä, kun en edes vielä tiedä, että minuakin kohtaan on tehty väärin? Vai mikä logiikka tässä on?
[/quote]
Ja mitäs sitten? Joku mieskö olisi niin munaton, että jäädessään kiinni pettämisestä menee itkemään poliisille kuinka nainen katsoi puhelinta salaa? Ja milläs mies sen todistaisi, sana sanaa vastaan onko nainen katsonut ja onko saanut luvan vai ei? Jos minulla olisi syytä epäillä miestä jostain, niin takuulla tsekkaisin puhelimen (tai todennäköisesti saisi mies mennä muutenkin, jos ei pysty luottamaan) ja ei harmittaisi, olisin vain tyytyväinen että jäi kiinni valheistaan. Pettäminen on kuitenkin vähän eri luokan p*ska teko ihmiselle, kuin joku viestien katsominen. Ja ehkä ne viestit kannattaisi pitää sellaisina, että kuka vain ne voisi nähdä eikä tarvitsisi hävetä, joskus kun se puhelin voi joutua hukkaan muutenkin. Jos ei voi näyttää puhelintaan kumppanille, on jotain salattavaa todennäköisesti. Monet pariskunnat voivat antaa toisen pelata toisen puhelimella, tai katsoa vaikka viestin tms., toki ei kaikkien ole pakko mutta jos on jotain niin salattavaa niin tuskin on ihan rehellisin suhdekaan.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:50"]Kyllä jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En lue vaimon viestejä ja (luotan) ettei hänkään minun. Ahdistaisi kovastikin, jos olisin jatkuvan kyyläyksen kohde. Kumpikin saa tavata myös mies- ja naispuolisia ystäviään. Itse olen antanut vaimon tavata exäänsäkin. Ilman luottamusta elo olisi nuivaa.
[/quote]
Kysymys ei ole vain omasta yksituisyydestä. Viesteissä voi olla myös työhön ja muihin ihmisiin liittyvää luottamuksellista tietoa. Terv. Osuuspankin konttorinjohtaja.
[/quote]
No voi vittusaatana. Ja sitä puolisoa kiinnostaa mitä jotkut randomit on sille Osuuspankin konttorinjohtajalle kirjoittanut??
C'moon!!
Tuo kirjesalaisuudesta keuhkoaminen tulee jo niin korvista pihalle. Jos sulla oikeasti on puhtaat jauhot pussissa niin mitä sillä on oikeasti väliä lukeeko sun oma puoliso niitä sun viestejä vai ei?
Kyllä mä ainakin voin kertoa puolisolleni ihan kaiken ja paskaakaan ei haittaisi lukeeko se mun tekstareita vai ei.
Voin vaikka oikein luvan siihen antaa.