Mieheni viesti kaverilleen: "Sain siltä sporttihirmulta" mitä ihmettä?
Otin vahingossa mieheni puhelimen hänen suihkussa ollessaan ja huomasin sattumalta että on la-aamupäivällä laittanut miespuoliselle kaverilleen tuollaisen viestin, vieläpä hymiön kanssa. Mitä pitäisi ajatella? Onko mies voinut pettää minua työpaikkansa pikkujouluissa? tuli kyllä ennen aamua kotiin sieltä eikä ollut edes kovin humalassa.
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:08"]
Niinpä! ja jos on luotettava kumppani ja asiat muutenkin kunnossa niin eikö suhteessa kumpikin saa katsoa toistensa puhelimia milloin haluaa? siis jos kummallakaan ei ole mitään salattavaa, salailijat on juuri sellaisia että pitää kaikki asiat jatkuvasti piilossa ja vain omana tietonaan ja sitten hups voikin huomata että kumppanilla onkin satoja sinkkuprofiileja netissä
[/quote]
Tämä on se ikuisuuskysymys. Toiset ovat parisuhteessakin yksilöitä, joilla on oikeus yksityisyyteen ilman, että siihen liittyy mitään salamyhkäistä. Toiset on sen tason symbioosissa, että jopa omien kavereiden yksityisasiat saa ja pitää jakaa puolisolle. Mun mielestä tuo jälkimmäinen tyyli on vastenmielinen.
Ja joo, vaikka vajakkimammojen mielestä mielipiteeni tarkoittaa sitä, että minä salailen jotakin, niin asia ei ole niin.
[/quote]
Tämän on pakko liittyä luottamuksen tasoon. Ja myös kunnioituksen. Jos luottaa, uskaltaa suoda toiselle yksityisyyttä ja myös ottaa sen riskin, että toinen käyttää yksityisyyttä väärin. Kuitenkin kun luottaa, tuo riski on aivan siedettävä. Toiset taas eivät saa mielenrauhaa muuten kuin pitämällä kaiken 100 % läpinäkyvänä ja näin eivät suo toiselle yksityisyyttä, koska toisen yksityisyys saisi heissä aikaan epävarmuutta ja epäluottamusta. (Tuon päätelmän koen olevani oikeutettu tekemään näiden syytösten perusteella, kun yksityisyyttä arvostavia epäillään heti pettäjiksi ja salailijoiksi -kertoo siis siitä mikä on suhde toisten ihmisten yksityisyyteen.)
Niinpä! ja jos on luotettava kumppani ja asiat muutenkin kunnossa niin eikö suhteessa kumpikin saa katsoa toistensa puhelimia milloin haluaa? siis jos kummallakaan ei ole mitään salattavaa, salailijat on juuri sellaisia että pitää kaikki asiat jatkuvasti piilossa ja vain omana tietonaan ja sitten hups voikin huomata että kumppanilla onkin satoja sinkkuprofiileja netissä
[/quote]
Tämä on se ikuisuuskysymys. Toiset ovat parisuhteessakin yksilöitä, joilla on oikeus yksityisyyteen ilman, että siihen liittyy mitään salamyhkäistä. Toiset on sen tason symbioosissa, että jopa omien kavereiden yksityisasiat saa ja pitää jakaa puolisolle. Mun mielestä tuo jälkimmäinen tyyli on vastenmielinen.
Ja joo, vaikka vajakkimammojen mielestä mielipiteeni tarkoittaa sitä, että minä salailen jotakin, niin asia ei ole niin.
[/quote]
Te yksityisyydestä jauhajat puhutte aina vain ääripäistä.
Teidän tapanne: toisen puhelimeen ei kosketa ikinä, ei edes jos toinen on vaikeassa paikassa. Kaikkialle laitetaan salasanat, pääsykoodit ja sormenjälkitunnistukset. Ja jos joku pitää tätä tapaa jäykkänä ja omituisena, luulette että ko. henkilöt lukevat toistensa sähköposteja, viestejä ja kirjeitä päivittäin toiselta lupaa kysymättä.
Miten olisi sellainen normaali suhtautuminen asiaan? Esim. 1) toinen on vessassa ja puhelin soi, toinen katsoo että näytössä lukee "Pekka" ja huutaa vessaan "Pekka soittaa!". 2) Toinen leipoo sämpylätaikinaa käsin ja saa viestin, toinen sanoo että se tuli äidiltäsi ja sitten sanoo voivansa lukea sen. 3) Tärkeä numero on hukassa ja toinen kurkkaa toisen kännykästä sen.
On muitakin variaatioita kuin neuroottinen viestien kyylääminen ja neuroottinen puhelimen ylisuojeleminen. Ei kaiken tarvitse olla niin ehdotonta.
No mun mies petti yli vuoden enkä olis varmaan ikinä saanu tietää jos en olis kattonu sen puhelinta.
Jos siinä piti lukea pirttihirmulta ja tarkoitti sinua :)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:44"]
[/quote]
[/quote]
Teidän tapanne: toisen puhelimeen ei kosketa ikinä, ei edes jos toinen on vaikeassa paikassa. Kaikkialle laitetaan salasanat, pääsykoodit ja sormenjälkitunnistukset. Ja jos joku pitää tätä tapaa jäykkänä ja omituisena, luulette että ko. henkilöt lukevat toistensa sähköposteja, viestejä ja kirjeitä päivittäin toiselta lupaa kysymättä.
Miten olisi sellainen normaali suhtautuminen asiaan? Esim. 1) toinen on vessassa ja puhelin soi, toinen katsoo että näytössä lukee "Pekka" ja huutaa vessaan "Pekka soittaa!". 2) Toinen leipoo sämpylätaikinaa käsin ja saa viestin, toinen sanoo että se tuli äidiltäsi ja sitten sanoo voivansa lukea sen. 3) Tärkeä numero on hukassa ja toinen kurkkaa toisen kännykästä sen.
On muitakin variaatioita kuin neuroottinen viestien kyylääminen ja neuroottinen puhelimen ylisuojeleminen. Ei kaiken tarvitse olla niin ehdotonta.
[/quote]
Niin no kukahan täällä ääripäistä puhuu :D Ei noissa kuvaamissasi tilanteissa (siis noissa jälkimmäisissä) ole mitään ihmeellistä, myös meillä voisi tapahtua noin. Kuitenkin kaikenlaiset salasanat esimerkiksi ovat yksityisasioita, en todellakaan tarvitse esim. miehen sähköpostin salasanaa mihinkään. Mitään lähtökohtaista tarvetta tietää kenenkään salasanoja ei mielestäni pitäisi olla.
Myös kännykkä tarvitsee salasanan jo ihan työasioiden vuoksi, siis työpaikka ehdottomasti vaatii sellaisen. Tähän varmaan pitäisi sanoa vastaava naseva äärimmäisyys-yleistys, että teidän "kaiken jakajien" psyyket ei varmaan tuollaista työkännykkään kuuluvaa pakollista yksityisyysasetustakaan kestäisi.
Naisilla ei ole mitään oikeutta kajota miesten kännyköihin. Pitäkää huoli omista asioistanne ja antakaa miehille se vapaus mikä heille luomakunnan kruunuina kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:36"]
Näitkö/katsoitko koko viestiketjun? Jos se kaveri oli vaikka kysynyt että mistä on jonkun jutun saanut ja mies on vastannut että sain siltä sporttihirmulta. Tms. Ei yhdestä lauseesta kannata vielä eroa alkaa tekemään, jos ei edes tiedä mihin asiayhteyteen liittyy.
[/quote]
Tämä tuli mullekin mieleen. "Mistä löysit riisiproteiinia?" "Sain siltä sporttihirmulta :)"
[/quote
SAna valinnan perusteella vois olla ansa, sen suhteen että voiko naiseen luottaa.
[/quote]
Kannattaisko vähän hillitä tuota yleistämistä? Yhden keskustelijan mies suhtautuu tähän kännykänsuojeluun jäykästi ja sinä yleistät sen koskemaan kaikkia keskustelijoita, jotka eivät pidä toisen viestien ja postien penkomista asiallisena toimintana. Jos täällä joku menee äärimmäisyyksiin niin sinä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:01"]Mitäs hittoa, kyllähän näkyy :D
[/quote]
Ai kun sä avaat nyt sun puhelimen näytön niin siinä näkyy sun lauantaina lähettämä viesti?
[/quote]
Mulla ainakin näkyy jos juuri se viesti on jäänyt auki kun näppäinlukko on menny päälle. Sullako sulkeutuu automaattisesti ..? Mulla on iphone 5s. Ei sillä oo väliä kuinka vanha se viesti on, vaan onko se jääny auki...
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:28"]Kos se tarkotti sua?
[/quote]
Ei meillä oo ollut seksiä muutamaan kuukauteen. AP
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:07"]
[/quote]
Kannattaisko vähän hillitä tuota yleistämistä? Yhden keskustelijan mies suhtautuu tähän kännykänsuojeluun jäykästi ja sinä yleistät sen koskemaan kaikkia keskustelijoita, jotka eivät pidä toisen viestien ja postien penkomista asiallisena toimintana. Jos täällä joku menee äärimmäisyyksiin niin sinä.
[/quote]
Kyllähän täällä moni muukin jauhasi lainrikkomisesta ja että ne jotka hyväksyvät toisen kännykän käytön elävät symbioosissa ym. Ja usko tai älä, tämä ei ole ensimmäinen keskustelu aiheesta. Av:lla on ollut noin miljoona vastaavaa keskustelua, jossa sama kaava jatkuu vieläkin isommissa määrin. Eli jäykkikset haukkuu hyväksyvät kyylääjiksi ja urkkijoiksi ja huutavat "rikos!!" jos joku mainitsee joskus käyttävänsä toisen puhelinta.
Minusta tuo laista ja rikoksesta jauhaminen on nimenomaan jäykkää suhtautumista.
Kyllä jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En lue vaimon viestejä ja (luotan) ettei hänkään minun. Ahdistaisi kovastikin, jos olisin jatkuvan kyyläyksen kohde. Kumpikin saa tavata myös mies- ja naispuolisia ystäviään. Itse olen antanut vaimon tavata exäänsäkin. Ilman luottamusta elo olisi nuivaa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:50"]Kyllä jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En lue vaimon viestejä ja (luotan) ettei hänkään minun. Ahdistaisi kovastikin, jos olisin jatkuvan kyyläyksen kohde. Kumpikin saa tavata myös mies- ja naispuolisia ystäviään. Itse olen antanut vaimon tavata exäänsäkin. Ilman luottamusta elo olisi nuivaa.
[/quote]
Kysymys ei ole vain omasta yksituisyydestä. Viesteissä voi olla myös työhön ja muihin ihmisiin liittyvää luottamuksellista tietoa. Terv. Osuuspankin konttorinjohtaja.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin no kukahan täällä ääripäistä puhuu :D Ei noissa kuvaamissasi tilanteissa (siis noissa jälkimmäisissä) ole mitään ihmeellistä, myös meillä voisi tapahtua noin. Kuitenkin kaikenlaiset salasanat esimerkiksi ovat yksityisasioita, en todellakaan tarvitse esim. miehen sähköpostin salasanaa mihinkään. Mitään lähtökohtaista tarvetta tietää kenenkään salasanoja ei mielestäni pitäisi olla.
Myös kännykkä tarvitsee salasanan jo ihan työasioiden vuoksi, siis työpaikka ehdottomasti vaatii sellaisen. Tähän varmaan pitäisi sanoa vastaava naseva äärimmäisyys-yleistys, että teidän "kaiken jakajien" psyyket ei varmaan tuollaista työkännykkään kuuluvaa pakollista yksityisyysasetustakaan kestäisi.
[/quote]
Luitko edes viestiäni? Annoin juuri _tarkoituksella_ esimerkkejä ääripäistä, koska pidän sitä hölmönä. Yritin vain korostaa, ettei se satunnaisesti toisen kännykän käytön hyväksyminen tarkoita, ettei suhteessa olisi lainkaan yksityisyyttä.
Toisekseen, kuka täällä on sanonut jakavansa salasanoja? Olet ensimmäinen joka edes tuo aiheen esille, joten en tiedä miksi edes kommentoit siitä minulle. Ei minustakaan salasanoja tarvitse jakaa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:50"]
Kyllä jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En lue vaimon viestejä ja (luotan) ettei hänkään minun. Ahdistaisi kovastikin, jos olisin jatkuvan kyyläyksen kohde. Kumpikin saa tavata myös mies- ja naispuolisia ystäviään. Itse olen antanut vaimon tavata exäänsäkin. Ilman luottamusta elo olisi nuivaa.
[/quote]
Taas yleistämistä. Ei täällä keskustelussa ole _kukaan_ sanonut jatkuvasti kyyläävänsä toisen viestejä. Eikä kukaan ole sanonut, että ei saa tavata mies- ja naispuolisia ystäviä. Kenelle oikein kommentoit? Täytyisikö sinulle nyt antaa mitali, koska toimit kuten kaikki muutkin ihmiset tässä keskustelussa? Oletpa uniikki lumihiutale.
Selkeä viesti, Kyl se on kuule selvästii käyny paneksimassa jotain jonka ovat tavanneet niissä pikkujouluissa. Ukkos lähteny kesken illan sen matkaan ja siks tullut ajoissa kotiin ja eikä hirveessä humalassakaan. Käyneet sängyssä ja kotiin. Tyypillistä. Sit kehutaan kaverille joka näki että lähtivät kemuista kesken pois, että sain siltä sporttihirmulta, joka keskusteluissa ei sen kummemmin tutuksi ole tullut vaan kulkee "panonimenä" sporttihirmu. Kenties ulkonäkönsä ja harrastuksensa perusteella.
Ei tuolle viestille kannata väkisin jotain loogista selitystä koittaa vääntää. Selvä tapaus. Ei pettämiseen tarvitse koko yötä olla pois tai lähes kaatokänniä. Ne parhaat pettäjät hoitavat homman lähes/täysin selvin päin ja vartissa ja sitten kotiin tai jatkamaan pikkujouluja jos siltä tuntuu.
Lähetä kaverille viesti, että "nyt tullu joku sukupuolitauti pitääköhän mennä testeihin" ja kato mitä kaveri vastaa. Tai että "pitäskö kertoa Liisalle, iski katumus"
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:51"]Naisilla ei ole mitään oikeutta kajota miesten kännyköihin. Pitäkää huoli omista asioistanne ja antakaa miehille se vapaus mikä heille luomakunnan kruunuina kuuluu.
[/quote]
Sama juttu naisilla ;) Puhelimessa suojaukset ja seksitreffien sopiminen on lastenleikkiä :)
Mihin se ap hävisi? Luitko siis koko viestiketjun? Onko uusi vai vanha puhelin? Ehkä vanha, jos pääset viesteihin käsiksi mutta sähköpostiin et?