Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas "kiva" liikuntatunti

Vierailija
18.12.2014 |

Oon siis lukion toisella. Oli paritanssia. Piti mennä riveihin. Pojat tyttöjen vastapäähän. Se, kuka tuli sun eteen oli sun pari. Mun edessä ne pojat vaihto paikkaa hulluna. Siis lähti pois. Opettaja käski niiden lopettaa, vaihdettaisiin muutenkin koska poikia 8 enemmän. Tuli kolmannen vaihdon aika. Opettaja passitti sinne kuuluvat ja pyysi niitä, jotka oli ollut siellä niin tulemaan tanssimaan. Kaikki muut sai parin paitsi mä. Opettajan piti pakottaa jonkun tulemaan mun parikseni. Mä vihaan paritanssia. Syy, miksen osallistu vanhoihin ei ole se, että en pidä tanssista vaan se, ettei kukaan halua olla mun pari. Kukaan ei oo ikinä halunnut olla mun pari. Mä en ole läski, ihan perus nätti eikä hygieniassanikaan ole puutteita. :(

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta opettajalla pitäisi olla tuollaisissa paljon jämäkämpi ote. Määrätään ennalta parit, ja mieluusti siten, ettei oppilaat ennätä "järjestäytyä" logiikan mukaisesti esimerkiksi numerojärjestykseen bestisten viereen (voi luoja, sanoinko tuon, kun puhe on lukioikäisistä?). Ja jos siitä huolimatta ei hommat suju, puhuttelu. 

No mutta kuulostaa uskomattoman lapselliselta, ja lukioikäisiltä odottaisi vähän enemmän. Ymmärrän kyllä tunteen: kun meillä yläasteella oli paritanssia, jotkut pojat käärivät kätensä hihoihinsa "piiloon", ettei tarvitse minua vastenmielistä hikikättä koskea. Ja pilkattiin. Aloin käyttämään tanssihanskoja ihan vain siksi, koska koko tuo kokemus oli niin nöyryyttävä, ja jännitys vain sai hikoilun käsissä yltymään. Ja lukiossa olin jättää koko tanssiaiset sikseen, koska olin jäädä ilman paria. 

... Jep. Tanssit ovat ehkä nöyryyttävintä, jos on yhtään kiusaamisen tai ulkopuolisuuden henkeä ilmassa. Mutta point: sinussa ei ole mitään vikaa. Vikaa heissä, jotka vielä tuossa iässä harrastavat tuollaista, minkä monet ala-asteikäisetkin ovat ymmärtäneet lopettaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän