Suostuisitko sijaissynnyttäjäksi?
Jos suomessa olisi mahdollista, entä millä rahasummalla? Synnyttäisitkö homoille?
Kommentit (51)
Jos tulisin vielä raskaaksi, olisi se riskiraskaus, joten en suostuisi.
En ikinä. Hyvä, jos omia lapsia uskallan joskus synnyttää.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:05"]
Mä en ymmärrä miks sijaissynnyts ei ole mahdollinen SUomessa?
[/quote]
Kyllä on. Lääkäri ei vain saa avustaa raskauden alkamisessa, esim. keinohedelmöityksellä.
Olen itse vasta yrittämässä ensimmäistä lasta, enkä ensisynnyttäjänä suostuisi. Mutta jos omat lapset olisi tehty, niin siskoni puolesta tekisin mitä vaan, jos olisi tarve. Mielestäni on hyvin surullista, jos jollekulle oman sisaren onni ei ole niin tärkeä, että näin olisi valmis tekemään (eri asia, jos itsellä esim. sairauden vuoksi tavallista korkeammat riskit liittyen raskauteen ja synnytykseen).
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:09"]
Olen itse vasta yrittämässä ensimmäistä lasta, enkä ensisynnyttäjänä suostuisi. Mutta jos omat lapset olisi tehty, niin siskoni puolesta tekisin mitä vaan, jos olisi tarve. Mielestäni on hyvin surullista, jos jollekulle oman sisaren onni ei ole niin tärkeä, että näin olisi valmis tekemään (eri asia, jos itsellä esim. sairauden vuoksi tavallista korkeammat riskit liittyen raskauteen ja synnytykseen).
[/quote]
No on kyllä aika suuri palvelus olla 9 kk raskaana ja synnyttää! Mä en suostuisi. Enkä myöskään ikinä pyytäisi siskoani siihen.
En ikinä. En halua olla raskaana enkä synnyttää.
En, mutta voisin maksaa sellaiselle. Ainut keino millä hankkisin enempää lapsia.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:09"]
[/quote]
No on kyllä aika suuri palvelus olla 9 kk raskaana ja synnyttää! Mä en suostuisi. Enkä myöskään ikinä pyytäisi siskoani siihen.
[/quote]
On se valtavan suuri palvelus, mutta eiköhän se yhdeksän kuukauden vaiva ole pientä monen mielestä, kun on kyse oman sisaren loppuelämästä. Oma suhteellisuudentajuni sanoo, että se on silti pieni hinta siitä, että oman siskon unelma toteutuu. Minä en pystyisi katsoa vierestä, jos siskoni kärsisi kovasti lapsettomuudesta, ja voisin jotenkin auttaa.
Meitä on erilaisia, eikä siinä mitään, niin saa ollakin. Mutta kuten sanoin, oma mielipiteeni vaan on se, että olisi todella surullista, jos en rakastaisi siskoani näin paljon tai hän ei rakastaisi minua näin paljon. Teot puhuvat enemmän kuin korulauseet. Mutta tietenkään kaikki eivät koe samalla tavalla tai kärsi edes etäisemmistä väleistä.
Toinen synnytykseni jälkeen mulle tuli nivelreuma. Eli olisi ollut aika paska tilanne jos olisin sen iskun ottanut jonkun toisen ihmisen lapsen takia.... eli vastaus on ei, en ryhtyisi sijaissynnyttäjäksi.
En mistään hinnasta. Varsinkaan homoille. Pitäähän biologiset faktat tunnustaa, kaksi miestä ei voi saada lasta. Se olisi luonnonvastaista.
En missään tapauksessa. Enkä varsinkaan homoille.
Kyllä, raskaana oloa ja synnytystä kaipaan, lapsia en enää yhtään.. 20 000e ottaisin, koska en voisi tehdä työtäni koko raskausaikana..
Luultavasti kiintyisin lapseen jo odotusaikana niin paljon, etten pystyisi hänestä luopumaan. Yksi lapsi minulla ennestään, siihen kokemukseen perustuu minun kommenttini.
En, koska mieluiten olisin synnyttämättä itsekään.
En todellakaan! Raskaana oleminen ja synnyttäminen oli hirveää, mutta se oli kärsimyksen arvoista kun palkinto oli maailman ihanin vauva. En ole niin pyyteetön että kokisin kaiken tuon uudelleen joutuakseni antamaan palkinnon heti pois.
Voisinpa hyvinkin ryhtyä toimeen. Ja homoparille nimenomaan.
En. Yksi raskaus ja synnytys koettu, enempää en kaipaa. Vaikea ymmärtää, miten joku voi niitä kaivata, varsinkaan synnytystä 8|
No jos olisi kohtu niin voisin hyvin läheiselle olla. ja ottaisin vaan kulut ja sen minkä menetän työn vuoksi.
Mä en ymmärrä miks sijaissynnyts ei ole mahdollinen SUomessa?