Tekisitkö töitä 12,30e tuntipakalla?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kukaan tee, niin ainakin moni kaupan kassa, siivoja ja perushoitaja jäisi työhön tulematta. Itse olen tuolla palkalla hoitoalalla, joka on tosi raskasta.
Tämmöiset avaukset nakertaa ihmisten moraalia. Aina kannattaisi itse tienata rahansa kuin elää tuilla, vaikka ei käteen jäisikään juurikaan enempää.
Eikö sillä, että pystyy elättämään itsensä, ole enää mitään arvoa?
On, muttei ole lainkaan väärin vaatia tarpeeksi hyvää palkkaa jolla oikeasti pystyisi itsensä elättämään. Minulle toki kelpaisi tuo palkka, kun olen 11e/tunti tehnyt töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ot mutta mä luulin aikuiseksi asti, että 8e on normaali tuntipalkka ja esim kaikki yli 10e palkat on ihan huippuja.. jjoo...oispa joku kertonut vähän joskus näitäkin, mutta raha oli tabu meillä kotona eikä koulussakaan sit selvinnyt:D
Suurin piirtein sama mutta markka-aikaan. Lisäksi luulin että työttömyys on normi ja työllistyminen joku maailman seitsemäs ihme. En edes hakenut alkuun töitä lukion jälkeen, vaan nöyristellen erilaisia työmarkkinatukipaikkoja. .... Noh, ei mikään ihme etten vieläkään keski-ikäisenä koulutuksesta huolimatta ole saanut kunnon töitä, kilometrin päähän haisee mun luuserin habitus.
Tekisin kyllä mutta vittuilua en siihen hintaan kuuntelisi.
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkkatyöt ovat ikävä kyllä nykyään raskaita ja stressaavia, kiire on kova ja kaikki on aikataulutettua. Tai sitten tylsiä ja monotonisia, mutta ei kuitenkaan siten että voisi käyttää työaikaa johonkin muuhun hyödylliseen, koska työnantaja vaatisi että pitää olla koko ajan valmiustilassa.
Pakko heittää ohi aiheen ja puuttua tuohon lausumaan.
Itse olen nimittäin varmaan sitten löytänyt yksisarvisen oman työtehtäväni osalta :D
Teen tuota pienemmällä peruspalkalla, 11,7€/h. Kuukausiansiot kuitenkin jossain 2500€ tienoilla koska lisiä tulee käytännössä joka työpäivä vähän vaikka ja mistä.
Teen siistiä toimistotyötä käytännössä olemattomalla vastuulla ja vielä olemattomammalla fyysisellä kuormituksella. Stressitaso pysyy matalana ja työnantaja ei valvo toimintaa käytännössä, eikä oikeastaan periaatteessakaan oikein mitenkään.
Kunhan hoitaa asiakaspalvelutilanteet (joita todella harvakseltaan, laskettavissa kahden käden sormilla per kk) ja tekee muuten työnkuvaan kuuluvat asiat (joita ei ole paljon), voi oikeasti töissä tehdä melkein mitä vaan.
Olen katsonut elokuvia, pelannut, opiskellut, lukenut kirjoja, maksellut laskuja ja joskus jopa poistunut tilanteen salliessa kotiin ruokailemaan työpäivän lomassa.
Paperilla kuulostaa kyllä mahtavalta, että tämmöisestä maksetaankin jotain, mutta toisaalta pidemmän päälle työ kyllä käy tylsäksi ja siksi aionkin jatkaa korkeakoulutuksen piiriin jahka saan opiskelupaikan :D
Tekisin toki. Jos palkka nousee, nousevat myös hinnat. Ja taas nostetaan palkkoja. Ja taas hintoja.
Jännä nähdä mihin se loppuu vai loppuuko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan tuon nyt kotona ollessa. En lähtis.
Väärä asenne sulla.
Mikäli lähtisin ammattiani vastaavaan työhön, tuntipalkkani on 16€. Koen kuitenkin tekeväni kotona erilailla arvokkaampaa työtä. Asenteeni ei ole väärä. Et tiedä mistä ko. summa koostuu.
En vaihtaisi nykyistä mukavaa 20e/h työtä tuohon. Olen kuitenkin tehnyt opiskeluaikoina töitä pienemmällä palkalla, eikä se ollut mikään ongelma. Pääasia, että työ oli siedettävää ja siitä sai rahaa.
Jos oman alan työpalkka olisi 12,30€ per tunti, niin voisin harkita.
On tullut tehtyä paljonkin töitä jopa tuota alemmalla palkalla.
Teen töitä 12.2e palkalla. Mukavaa ja rentoa työtä ja lisät päälle niin käteen jää 2t. Ihan ok.
Kyllä, parempi se olisi kuin nykyinen tuntipalkka.
Pakkohan sitä olisi tehdä jos ei olisi muuta. Nykyinen palkkani on 13,10 eli ei paljon parempi, eikä tästä perheellisellä kyllä mitään säästöön jää. Jos olisin yksineläjä pärjäilisin ihan kivasti sillä 12,30 palkallakin.
Ravintola-alan peruspalkka on alle 11e/h
Ot mutta mä luulin aikuiseksi asti, että 8e on normaali tuntipalkka ja esim kaikki yli 10e palkat on ihan huippuja.. jjoo...oispa joku kertonut vähän joskus näitäkin, mutta raha oli tabu meillä kotona eikä koulussakaan sit selvinnyt:D