Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö töitä 12,30e tuntipakalla?

Vierailija
18.10.2021 |

Niin?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikin noin paljon.

Terveisin siivooja ilman koulutusta. 

Vierailija
22/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kukaan tee, niin ainakin moni kaupan kassa, siivoja ja perushoiaja jäisi työhön tulematta. Itse olen tuolla palkalla hoitoalalla, joka on tosi raskasta.

Tämmöiset avaukset nakertaa ihmisten moraalia. Aina kannattaisi itse tienata rahansa kuin elää tuilla, vaikka ei käteen jäisikään juurikaan enempää.

Eikö sillä, että pystyy elättämään itsensä, ole enää mitään arvoa?

Nii totta mutta jos työ vaan kuluttaa vuosia ilman et mitään jää ni jossain vaiheessa kuka tahansa rupeaa miettimään että järjenvastaista hommaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajana kysyin koska teen raskasta duunia tolla palkal ja mitään ei jää käteen, masentavaa

Kannattaa tarkastaa omat kulutustottumukset jos ei jää mitään käteen... Olen säästänyt ja sijoittanut huomattavasti pienemmästä palkasta ja nyt on kuusinumeroinen salkku.

Vierailija
24/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajana kysyin koska teen raskasta duunia tolla palkal ja mitään ei jää käteen, masentavaa

Kannattaa tarkastaa omat kulutustottumukset jos ei jää mitään käteen... Olen säästänyt ja sijoittanut huomattavasti pienemmästä palkasta ja nyt on kuusinumeroinen salkku.[/quote

Oliko sulla 2 lasta elätettävänä ja vuokrakämppä?

Vierailija
25/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä se työ on? Jos se on kokopäivätyö Suomessa, niin en tekisi, ellei olisi rikas puoliso. Mutta hei, sehän on siipeilyä, joten no can do.

Mulla on rikas puoliso, joten kun tippuis ansiosidonnaiselta, sais vain työmarkkinatuen. Tuolla 12,30 e palkalla saa kyllä melkoisen paljon enemmän. Enemmän tuo on kuin mun ansiosidonnainenkin kylläkin, koska vielä surkeammalla palkalla oon ikäni töitä tehnyt.

Vierailija
26/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole ihan normaali palkka? Mulla oli joskus tehtaan esimiehenä 15 alaista, vuorotyö, tuntipalkka noin 16€/h. Tähän oli laskettu kaikki lisät (viikonloppu, ilta, yö) ja tehtiin sitä ikävintä vuoroa eli ma aamu-lauantai yö. Sunnuntailisät jäivät saamatta. Olin tuossa vaiheessa käynyt AMK-tutkinnon insinööripuolella.

Vierailija
27/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkastaa omat kulutustottumukset jos ei jää mitään käteen... Olen säästänyt ja sijoittanut huomattavasti pienemmästä palkasta ja nyt on kuusinumeroinen salkku.[/quote

Oliko sulla 2 lasta elätettävänä ja vuokrakämppä?

Kaksi lasta on, mutta omistusasunto (halpa ja syrjässä).

Vierailija
28/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla summalla joutunut jo kauan tekemään.

Vierailija
29/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Jotain työtä voisin tehdä tuolla palkalla, jotain en tekisi edes kymmenkertaisella palkalla. Jos kyseessä olisi työ, josta nauttisin, tekisin mieluummin sitä huonolla palkalla kuin tympeää työtä paremmalla palkalla.

Vierailija
30/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut raksalla töissä juuri tuolla palkalla.

Minäkin olen. Reissutyössä sain suunnilleen tuon 12 euroa tunnilta siltä ajalta, kun matkustin kotoa muutaman sadan kilometrin päässä olevalle työmaalle. Siitä varsinaisesta työnteosta maksettiin sitten reilusti enemmän ja neljäkymppiä päivältä kotimaan päivärahaa joka päivältä, minkä olin vieraalla paikkakunnalla. Reissuhommissa tienaa hyvin. Nyt kääntelen kylkeä pääomatuloilla, joskus ostan vanhan alkuperäiskuntoisen yksiön tai kaksion ja remppaan sen, ja myyn hyvällä voitolla. Verot toki menee, kun siinä ei itse asu kahta vuotta.

Vierailija
31/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin, olisin kiitollinen!Mutta mulla onkin 9e/pvä orjatyö...

Vierailija
32/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnytkin, itse asiassa vielä huonommalla.

Pääasia, että elätin itseni.

Vierailija
33/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko elättää sohvalla makaajaa, jolle ei kelpaa ap:n palkka?

Vierailija
34/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko elättää sohvalla makaajaa, jolle ei kelpaa ap:n palkka?

Jos olisit työnantaja, maksaisitko tuollaista palkkaa, jos tietäisit, ettei kukaan anna 100% työpanostaan tuon palkan takia ja työntekijä lähtee talosta heti, kun saa kevyemmän ja siistimmän työn samalla palkalla tai samaa työtä, kun kilpailija maksaa euron tunnilta enemmän?

Vierailija
35/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuon verran peruspalkkaa tasan 20 vuotta sitten, eli 2001 ja sekin oli valtiolla, mikä ei mikään palkkajohtaja ole.

Vierailija
36/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratöistä saa maksimissaan tuon verran (yleensä vähemmän), jos on kyseessä kouluttamatonta työtä.

Vierailija
37/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11,30e mun nykyinen tuntipalkka, viime vuonna oli 10,23e, mutta olen nyt urani huipulla. Tosi fyysinen työ sään armoilla. 160h/kk.

Vierailija
38/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuon nyt kotona ollessa. En lähtis.

Vierailija
39/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mulla on peruspalkka 12,65. Provisiot yleensä lisäksi  

No tekisin oikeasti, pääasia että on töitä

Vierailija
40/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tuon nyt kotona ollessa. En lähtis.

Väärä asenne sulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän