Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö töitä 12,30e tuntipakalla?

Vierailija
18.10.2021 |

Niin?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tekisin. Nykyinen tuntipalkka 14€ tienoilla.

Vierailija
42/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kukaan tee, niin ainakin moni kaupan kassa, siivoja ja perushoitaja jäisi työhön tulematta. Itse olen tuolla palkalla hoitoalalla, joka on tosi raskasta.

Tämmöiset avaukset nakertaa ihmisten moraalia. Aina kannattaisi itse tienata rahansa kuin elää tuilla, vaikka ei käteen jäisikään juurikaan enempää.

Eikö sillä, että pystyy elättämään itsensä, ole enää mitään arvoa?

Aivan. Olen siivooja, joka elää tuollasella palkalla. En saa tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi kohtalainen palkka jolla voisi tehdä jotain perusduunia. Mekaanisen metsäteollisuuden rakennuspuusepänteollisuudessa ei tuntipalkkani ollut lähelläkään tuota edes 14 vuoden jälkeen, melkein euron pienempi tuntipalkka.

Vierailija
44/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynninohjaajan palkka. Näillä palkoilla pidetään esim. diabetesoppilaista huolta.

Vierailija
45/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nytkin töitä 10,00-12,80 €/h tuntipalkalla. Kyse on keikkatöistä, useimmiten palkkani on korkeintaan 11,00 €/h ja tunteja on sen verran, että kuukauden tulot on n. 1 000 € - 1 400 €. Toivoisin tietysti saavani parempaa palkkaa ja enemmän tunteja, mutta toisaalta työ on leppoisaa ja niin helppoa, että sitä voi hyvin tehdä vaikka peruskoulupohjalta melkein ilman perehdytystä. Lisäksi esimiehet on ihan huippuja ja melkein kaikki työkaveritkin on mukavaa juttuseuraa. Aina tämä kotona oleilun voittaa.

Vierailija
46/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vähän aikaa mutta palkka oli mitätön ainakin ilman lisiä.

Vierailija
47/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka tienaa alle 2.600€?!

Terveisin,

Laura Räty.

Vierailija
48/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saan painotalosta vähän päälle 16 euroa + lisät. Mutta kyllä mä tuollakin tekisin, jos ei parempaakaan liksaa olisi tarjolla.

Vierailija
49/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain helppoa ja aivotonta kyllä, jos vaatisi taitoa tai olisi kovin fyysistä tai jollain tavalla epämiellyttävää niin en.

Mä en tekis mitään aivotonta todellakaan pienellä palkalla. Isolla palkalla saattaisin jonkin aikaa tehdä, mutta halvalla en aivojeni toimintakykyä myy.

Ja silti olet av:lla 😂

Vierailija
50/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksena voisin muutaman tunnin päivässä puuhastella jotain mukavaa tuohon hintaan. Töistä ruvetaan puhumaan jossain 50€/h tasolla.

Vierailija
51/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajan palkka päiväkodissa. Eikä ole kun vastuu siitä, että lapset pysyy hengissä ja oppiikin jotain. Kyllä tässä aika poikki alkaa olemaan kun työ on tosi kuormittavaa, mutta käteen jää vähän. 

Vierailija
52/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä pienempi palkka ja tulen ihan hyvin toimeen. Mua ei oikein raha motivoi, tärkeämpää on, että viihdyn työssä.

Vierailija
53/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No häh mitä te teette jos on noin huono palkka

Vierailija
54/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujen ohella tuli tehtyä useampi vuosi töitä tuota pienemmällä palkalla. Ja kyseisten töiden vaativuustasoon nähden ihan hyvä palkka. Tykkäsin tuolloin töistäni. Mutta nyt kun on saanut uran etenemään, niin eihän sitä enää tuollaisiin hommiin menisi. Palkkani on kuukausipalkka, mutta kun lasketaan siitä keskimääräinen tuntipalkka, niin aletaan olla aika lähellä 25 euroa. Työaika on päivässä 7,5 tuntia, jotka saa joustavasti tehdä.

Vierailija
55/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin heti jos voisin! Teen tällä hetkellä töitä henkilökohtaisena avustajana ja palkkani on 10,68 €/h. 

Vierailija
56/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Riippuu, mitä pitäisi tehdä. Olin joskus olut- ja viinitarvikekaupassa töissä huonolla palkalla. Se oli kuitenkin niin mukavaa, että suorastaan harmitti lähteä koulutustavastaaviin hommiin, vaikka palkka tuplaantui.

Intissäkin oli parin päivän keikka jossa olisin ollut vapaaehtoisestikin.

Vierailija
57/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljolti hommasta.

Tuo olisi bruttona 7,5 tunnin työpäivillä 1845/kk,  millä kyllä eläisi vaikka tulotaso putoaisi melkoisesti nykyisestä.

Käytännössä en usko että löytyisi sellaista työtä jota haluaisin tehdä. Matalapalkkatyöt ovat ikävä kyllä nykyään raskaita ja stressaavia, kiire on kova ja kaikki on aikataulutettua. Tai sitten tylsiä ja monotonisia, mutta ei kuitenkaan siten että voisi käyttää työaikaa johonkin muuhun hyödylliseen, koska työnantaja vaatisi että pitää olla koko ajan valmiustilassa.

Vastaan että periaatteessa kyllä, käytännössä en.

Vierailija
58/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen palkka epäpätevänä/ilman koulutusta oli jo tuota suurempi. Todennäköisesti en, ellei homma ole muuten jotenkin erityisen antoisaa.

Vierailija
59/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, sain opiskelijanakin kioskin kassalla 17€ - ja tästä on todella kauan aikaa. Olin reilun parikymppinen. Enkä edes opiskellut kaupan alaa. Nykyinen tuntiliksa on 34€ ja rapiat päälle. Tässä työssä en edes ’vastaisi puhelimeen’ tuolla palkalla. Mutta jos työllisyystilanteeni muuttuisi, ja olisi otettava vastaan ihan mitä vaan, niin sellaista ’vastuutonta’ työtä voisin sitten tehdä tuolla palkalla; liukuhihnaa tms.

Vierailija
60/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajan palkka päiväkodissa. Eikä ole kun vastuu siitä, että lapset pysyy hengissä ja oppiikin jotain. Kyllä tässä aika poikki alkaa olemaan kun työ on tosi kuormittavaa, mutta käteen jää vähän. 

Ja tämä palkkataso ei ollut tiedossa kun hakauduit alalle? Kouluttaudu vaikkapa lääkäriksi mikäli haluat tienata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi