Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruoka-apua

Vierailija
18.12.2014 |

Oisko mistään mahdollisuutta saada ruoka-avustusta? Olen kysellyt eri tahoilta, mutta avustukset ovat loppuneet. Seurakuntaan voin olla yhteydessä vasta maanantaina. Joululahjat saimme lapsille Hopen  kautta. Sossuun ei ole asiaa kun tulot ovat juuri sen verran ylitse että ei saa sieltä mitään. Perheen nettotulot 2000 e kuukaudessa, 2 aikuista ja 2 lasta. Asumiseen menee eniten rahaa (noin 950e+sähkö 50e), mutta luottotiedottomana asunnon vaihto ei ole helppoa ja räyhäalueelle ei voi lasten kanssa muuttaa. Kotivakuutus on pakollinen ja sen maksu oli tässä kuussa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:00"]

Lisäystä sen verran, että asumistukeen ei ole oikeutta.  Päivähoitomaksut ovat rästissä, koska yksinkertaisesti rahat eivät riitä niiden maksamiseen.  Ensi vuonna olisi minulla vasta työtä. Mieheni on työkyvyttömyyseläkkeellä. 

[/quote]   Oletko nyt IHAN VARMA tuosta asumistuesta että teidän ei sitä kuulu saada? Kannattaa ehdottomasti käydä Kelassa ihan paikan päällä tarkistuttamassa. Miielestäni teille kuuluu tukea ainakin jonkin verran.

Vierailija
42/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:56"]

Oisko mistään mahdollisuutta saada ruoka-avustusta? Olen kysellyt eri tahoilta, mutta avustukset ovat loppuneet. Seurakuntaan voin olla yhteydessä vasta maanantaina. Joululahjat saimme lapsille Hopen  kautta. Sossuun ei ole asiaa kun tulot ovat juuri sen verran ylitse että ei saa sieltä mitään. Perheen nettotulot 2000 e kuukaudessa, 2 aikuista ja 2 lasta. Asumiseen menee eniten rahaa (noin 950e+sähkö 50e), mutta luottotiedottomana asunnon vaihto ei ole helppoa ja räyhäalueelle ei voi lasten kanssa muuttaa. Kotivakuutus on pakollinen ja sen maksu oli tässä kuussa.

[/quote]

2 aik ja 2 lapsen perusosat yhteensä n 1600 ja asunto kuitenkin n 1000e eli KYLLÄ TEILLE KUULUU TOIMEENTULOTUKEA jos et mitään tuloja jättänyt kertomatta. Veikkaisin n karkea arvio että toimeentulotuki 300e:sta YLÖSpäin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:19"]

Kilpailuta vakuutus. Ei mullakaan ole kotivakuutusta.

[/quote]   Sulla ei kotivakuutusta??? Useimmissa asunnoissa se kyllä on PAKOLLINEN! Eli ei sitä voi jättää pois. Halvimmillaan Ap saanee sen n 100e, ei ainakaan edullisemmin.

[/quote]

OT.... Ei mullakaan ole koskan ollut kotivakuutusta, vaikka 20 vuotta olen jo omillani asunut. Ei mulla ole mitään henki/sairaus/mikä lie vakuutustakaan, en edes lapselle aikoinaan ottanut. Hyvin on pärjätty ilman, eikä kukaan missään koskaan ole vaatinut kotivakuutusta.

Vierailija
44/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök.

Vierailija
45/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:56"]

[/quote]   Sulla ei kotivakuutusta??? Useimmissa asunnoissa se kyllä on PAKOLLINEN! Eli ei sitä voi jättää pois. Halvimmillaan Ap saanee sen n 100e, ei ainakaan edullisemmin.

[/quote]

OT.... Ei mullakaan ole koskan ollut kotivakuutusta, vaikka 20 vuotta olen jo omillani asunut. Ei mulla ole mitään henki/sairaus/mikä lie vakuutustakaan, en edes lapselle aikoinaan ottanut. Hyvin on pärjätty ilman, eikä kukaan missään koskaan ole vaatinut kotivakuutusta.

[/quote]   OK! Jos sulla OT talo niin siellä se ei kait sitten ole pakollinen mutta aso ja vuokra-asunnoissa on. 

Vierailija
46/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:07"]

[/quote]

[/quote]   OK! Jos sulla OT talo niin siellä se ei kait sitten ole pakollinen mutta aso ja vuokra-asunnoissa on. 

[/quote]

Just joo... OT= Off Topic... Ja vuokra-asunnoissa aina asunut, 3:ssa yhteensä, eikä koskaan vuokranantaja ole kysellyt kotivakuutuksen perään. Joten se siitä pakollisesta.

Vierailija
47/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:12"]

Just joo... OT= Off Topic... Ja vuokra-asunnoissa aina asunut, 3:ssa yhteensä, eikä koskaan vuokranantaja ole kysellyt kotivakuutuksen perään. Joten se siitä pakollisesta.

[/quote]

Arvaapa paljonko joudut maksamaan vaikka tulipalon tai vesivahingon sattuessa. Vinkkinä, paljon enemmän kuin olet säästänyt ilman vakuutusta.

Vierailija
48/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:18"]

[/quote]

Arvaapa paljonko joudut maksamaan vaikka tulipalon tai vesivahingon sattuessa. Vinkkinä, paljon enemmän kuin olet säästänyt ilman vakuutusta.

[/quote]

Se on sen ajan murhe sitten. Tosin ei kaikille tule vesivahinkoa tai tulipaloa. Huolimattomille kenties.

Vierailija
49/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] No niinpä! Hupsis, mun silmät kun "rekisteröi" sen OKT:ksi, pahus! 

Niin ja näissä vuokra ja aso asunnoissa joissa itse olen asunut on kaikissa ollut kotivak pakollinen (uusissa on). Eli näihin ei voi sitä ilma muuttaa, lukee säännöissä.

Vierailija
50/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vuokra-asuntoonkin vaaditaan kotivakuutus (ei nyt tietenkään esim. kaupungille, eihän ne muuten vois vuokrata melkein kenellekään) ja lainalla ostettuun omistusasuntoon pitää olla kotivakuutus. Että kyllä se useimmille on vähän niinku pakollinen ja vaikkei olisikaan niin kannattaa se ottaa silti.

Vierailija
51/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kaikki täsmää tässä tarinassa. Noilla tuloilla pitäisi kyllä saada sekä toimeentulotukea että asumistukea, eikä päivähoitomaksukaan kovin iso voi olla. Luultavasti pienin mahdollinen.

Toiseksi, onko pakko pitää lapsia kokoaikahoidossa, jos ei kuitenkaan ole vielä töitä tiedossa? Pidä halvemmassa osa-aikahoidossa siihen saakka, että menet töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän