ruoka-apua
Oisko mistään mahdollisuutta saada ruoka-avustusta? Olen kysellyt eri tahoilta, mutta avustukset ovat loppuneet. Seurakuntaan voin olla yhteydessä vasta maanantaina. Joululahjat saimme lapsille Hopen kautta. Sossuun ei ole asiaa kun tulot ovat juuri sen verran ylitse että ei saa sieltä mitään. Perheen nettotulot 2000 e kuukaudessa, 2 aikuista ja 2 lasta. Asumiseen menee eniten rahaa (noin 950e+sähkö 50e), mutta luottotiedottomana asunnon vaihto ei ole helppoa ja räyhäalueelle ei voi lasten kanssa muuttaa. Kotivakuutus on pakollinen ja sen maksu oli tässä kuussa.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:00"]
Lisäystä sen verran, että asumistukeen ei ole oikeutta. Päivähoitomaksut ovat rästissä, koska yksinkertaisesti rahat eivät riitä niiden maksamiseen. Ensi vuonna olisi minulla vasta työtä. Mieheni on työkyvyttömyyseläkkeellä.
[/quote]
Kysyn uudelleen, missäs ne loput rahat on? Päivähoitomaksuja tulee vasta 1800€ kk-tuloilla, ja ne ei vielä päätä huimaa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:07"]
Minulla on kolme eri opintolainaa ulosotossa. En ilman niitä olisi pystyt opiskelemaan. Sitten olen joutunut pari kertaa ottamaan pankkilainaa. Pahin moka oli kun hommattiin asumisoikeusasunto kun ajateltiin siten säästävämme. Liian paljon oli siis eri lainoja ja kuluja alkoi olemaan enemmän kuin tuloja. Jossain vaiheessa tuli vippiyhtiöt hätiin.
[/quote]
No just.
Ei saada toimeentuloa laskurin mukaan. Autoa joudutaan pitämään, että saadaan lapset kuskattua hoitoon ja pystyn töissä kulkemaan. Vakuutus on jotain 150 e neljästi vuodessa. Siihen sisältyy kotivakuutus ja alin liikennevakuutus.
Lapset ovat hoidossa, koska mieheni ei pysty kokopäiväisesti huolehtimaan lapsista ja mun tarvitsee olla työvoimahallinnon käytettävissä. Lisäksi toinen lapsi on hoidossa kuntoutuksellisistakin syistä.
Minkäs ikäisiä lapsia mahtavat olla?
Miksi sinun pitää olla työvoimahallinnon käytettävissä?
Ei sitä niin vaan muuteta.Tarvitsee olla vakuusraha ja rahaa muuttamiseen. Syrjäseudulla asumiskulut tulee samanhintaiseksi mitä nyt maksetaan kun bensaa kuluu sitten kulkemiseen.
Ei mun tarvitsis olla työvoimahallinnon käytettävissä,jos oisin työkyvyttömyyseläkkeellä? Nyt vaan on se tilanne monilla muillakin kuin minulla että töitä ei yksinkertaisesti ole.
Voit hakeutua sen seurakunnan diakoniatoimistoon, jonka alueella asut. Joissain tapauksessa voidaan myöntää kertaluontoiseen kriisiin maksusitoumus ruokakauppaan, käytännöt hieman vaihtelevat seurakunnittain. Taloudellinen tilanne kartoitetaan ja ohjataan talouden kokonaisvaltaisempaan hallintaan tarvittaessa. Nyt kuitenkin joulu on jo lähellä joten ota selville, vieläkö oman seurakuntasi alueella ennen joulua on diakoniavastaanottoa.
Samalla tavalla täällä. Työttömänä kesäkuun alusta lähtien. Ensimmäistä kertaa huomenna ottavat yhteyttä puhelimitse. Joten voin hyvin vastata puhelimeen vaikka lapsi kotona.
Haluaisin ymmärtää, mutta en voi koska en tiedä kaikkea. Mistä tulonne koostuu? Saatko sinä ansiosidonnaista tai jotain muuta?
Kyllä uskon että saatte sossusta. Toimeentulotuki lasketaan näin: tulot-perusosa (teillä joku 1300e)-hyväksytyt menot kuten phmaksu, asuntolainan korot, sähkö, vesi ym. Se paljon tulee miinusta saatte tttukea
Joo ei kannata täysin luottaa niihin laskureihin.
Tiistaina tulee lapsilisät. Osta sillä ruokaa. Miksi nimenomaan teidän pitäisi saada kaikki ilmaiseksi?
Kilpailuta vakuutus. Ei mullakaan ole kotivakuutusta.
Mulla on aktialta kotivakuutus korvaa 20t asti. Ja 4kertaa vuodessa. 25e kerta!
Hyi olkoon. Oksettava aloitus. Ap, ajatteletko että näin joulun alla on hyvä yrittää kupata ilmaiseksi kaikkea mahdollista? Häpeä!
Se on ikävä tosiasia että sitten on pakko muuttaa halpaan lähiöön, jos ei rahat riitä. Tolla 950€ vuokralla saa asua jo aika isossa ason kämpässä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:19"]
Kilpailuta vakuutus. Ei mullakaan ole kotivakuutusta.
[/quote] Sulla ei kotivakuutusta??? Useimmissa asunnoissa se kyllä on PAKOLLINEN! Eli ei sitä voi jättää pois. Halvimmillaan Ap saanee sen n 100e, ei ainakaan edullisemmin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:00"]
Päivähoitomaksut ovat rästissä, koska yksinkertaisesti rahat eivät riitä niiden maksamiseen. Ensi vuonna olisi minulla vasta työtä. Mieheni on työkyvyttömyyseläkkeellä.
[/quote]
miksi lapset ovat päivähoidossa, jos molemmat vanhemmat ovat kotona?!