Sanna Marin seuraavan hallituksen pääministeriksi
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008340293.html
MT-kysely: Sanna Marin suosikki seuraavankin hallituksen pääministeriksi
Kyselyssä vaihtoehtoina olivat puolueiden nykyiset puheenjohtajat.
Sanna Marin on suosittu. Kuva: Seppo Samuli / Lehtikuva
STT
6:00
Helsinki
Pääministeri Sanna Marin (sd) on puolueiden nykyisistä puheenjohtajista suosituin vaihtoehto myös seuraavan hallituksen pääministeriksi, selviää Maaseudun Tulevaisuuden teettämästä kyselystä.
Kommentit (71)
Suomessa pääministeriä ei valita vaaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos äänestät oikeaa puoluetta, tiedät kyllä kuka tulee pääministeriksi.
Keneltä ne oikein kysyi? Sehän on niin epäsuosittu.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse kovin tyytyväinenkään Mariniin, mutta jos vaihtoehtoina ovat Orpo ja Purra, Marin vaikuttaa silti parhaalta vaihtoehdolta.
Onhan toki Ano Turtiainenkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse kovin tyytyväinenkään Mariniin, mutta jos vaihtoehtoina ovat Orpo ja Purra, Marin vaikuttaa silti parhaalta vaihtoehdolta.
En minäkään halua Orpoa pääministeriksi, ennemmin Atte Kaleva tai Wille Rydman.
En äänestä enää demareita vappusataslupauksella. Pitää luvata vähintään tonni, muuten ei ääntä tipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äänestät oikeaa puoluetta, tiedät kyllä kuka tulee pääministeriksi.
Jaaha, ei tainnut kovin moni SDP: tä äänestäneistä tietää kuka siihen virkaan loppuunsa junaillaan
Vierailija kirjoitti:
En äänestä enää demareita vappusataslupauksella. Pitää luvata vähintään tonni, muuten ei ääntä tipu.
Mulle ei enää riitä pelkkä demareiden lupaus.
ääni menee muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei enää riitä pelkkä demareiden lupaus.
ääni menee muualle.
Entä jos Huru-Ukko Rinne lupaisi satatuhatta?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kyselyssä oiski pitäny olla kaikki 200 kansanedustajaa. Veikkaan että ykkönen ois Keskustan Antti Kurvinen
Sanon tämän nyt suoraan, ei koskaan milloinkaan enää pikkutyttöä pääministeriksi.
Aina kun luvataan rahaa,älä äänestä!!! Ikinä ne lupaukset pidä.Katainen lupasi hoitajille palkkaa lisää,kok,tuli lakko!?!.Rinne satasen eläkel, ei tullu rahaa.Lipponen pilasi eläkkeet aikoinaan..se jäi.Nyt ilmastonmuutos vaatii rahaa??säästöjä..mistä nyt yritetään säästää?!?ilmastonmuutos vaatisi tekoja, eikä rahaa.En ole mukana enää lopetin kierrätyksen,kompostoinnin..ennen niitä vuosikymmeniä näihin päiviin.Nyt riitti! Minä maksan pääsen vielä töihin kohta tiedän ei pääse,kaikki kallistuu eläminen asuminen riitti niin paljon että !!perk..Le..
Vierailija kirjoitti:
Keneltä ne oikein kysyi? Sehän on niin epäsuosittu.
Toisin kuten kuvittelet ,Vauva.fi ja iltasanomien kommenttipalsta eivät annat todellista kuvaa poliittisesta kannatuksesta (tai ylipäätänsä mistään mielipiteestä).
Lehdet tilaavat galluppeja yksityisiltä, siihen erikoistuneilta yrityksiltä. Näiden yritysten tavoite on saada mahdollisimman tasalukuinen ja vertailukelpoinen tunnus, joka kuvastaa koko kansan mielipidettä.
Eli "Keneltä ne oikein kysyi?", no suomalaisilta tottakai! ja suomalaisten mielestä Marin on hyvä vaihtoehto jatkamaan pääministerinä.
Onpas Suomella sitten melko kova kohtalo. Täytyiskö taas vaan jatkaa tätä epämiellyttävää olotilaa ja kestää tuon hataran ihmisen seuraamista pääministerinä? Kai tähän nyt joku apu löytyy?
No, olisikos Ano Turtainen parempi vaihtoehto tai Ossi Tiihonen ?
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta Antit Kurvinen tai Häkkänen ois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta Antit Kurvinen tai Häkkänen ois.
Kukas tuo Ossi Tiihonen sitten on?
Lässyn lässyn