Kirjoititko pitkiä viestejä ex-miehellesi eron jälkeen jossa ystävällisesti kerroit kaikista asioista mitä tämä tekee väärin
Kokemukseni mukaan naiset harrastavat tätä ja kuvittelevat että ex-miestä oikeasti hänen mielipiteet vielä kiinnostavat LOL suurin osa kavereistani sanoo ettei edes jaksa niitä lukea
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hyvän ystävän ex-mies kirjoittaa ystävälleni kilometrin pituisia viestejä siitä, miten ystäväni on kauhea ihminen ja kiusaaja. Ystäväni lähettää viestejä vain asioiden hoitamisesta. Hän ei vastaa mitään noihin vuodatuksiin.
Juu ihan varmasti tiedät objektiivisen totuuden, joka menee just noin
Mä oon tuntenut ex-pariskunnan molemmat osapuolet yli 20 vuotta. Oon sen tuttavuuden aikana muodostanut mielipiteeni noista ihmisistä. Ja oon toki lukenut ne viestikeskustelut.
Kumpihan on antanut luettavaksi...Onpa törkeää toimintaa!
Ilmeisesti mies ei ole ystäväsi, muuten puhuisit molemmista ystävinäsi. Et sinä tuossa ole objektiivinen ollenkaan. Älä muuta edes kuvittele.
Ajattelit, ettei eksän harrastamasta vainosta saa kertoa kenellekään eikä myöskään viestejä saa muille näyttää :D
Voi vainoaja parkaa... miksi häntä ei suojella?
Kyllä te oleyte typeriä, jos ette ymmärrä kuinka valikoiden noita viestejä näytellään! 😄
Ihminen, joka näyttää tuollaisia viestejä muille, ei ole mikään reilu ihminen, joten siinä valossa kannattaa asiaa miettiä.
Jos on oikeasti vainoamisesta kyse, niin sitten poliisille mars.
Jos mä saan puhelimen käteen, josta luen viestiketjun, niin mitä valikoivaa siinä on? Ja huom. kyseessä on ihminen, jonka tunsin yli 20 vuotta, ja jonka arvaamattomasta käytöksestä ja manipuloinnista sain itsekin oman osani.
Se, että lähettelee paasaavia haukkumisviestejä, ei ole vainoamista, eikä se ole poliisiasia.
Miksi sinä kuvittelet tietäväsi sinulle tuntemattomien ihmisten asiat parhaiten? Oletko itse vainoava tai tarpeettomia viestejä lähettelevä ex, joka haluaa puolustella muita samalla tavalla toimijoita?
Enpä ole kirjoitellut nuoruuden avoex-miehelle, ei ole yhteisiä lapsiakaan, niin ei mitään syytä pitää yhteyttä. Lähti toisen naisen perään, puoli vuotta kesti se onni, sitten jaksoi vuoden vongata mua takaisin, ja tuli jopa kolme kertaa rimputtelemaan ovikelloa milloin milläkin tekosyyllä, en ekan kerran jälkeen avannut enää ovea. Vaihdoin lopulta puhelinnumeroa, laitoin sen salaiseksi ja muutin pois. Loppui se häiriköinti.
Aviomies numero 1 petti myös (kyseessä ei ollut mikään love affair vaan sarjapettämistä), ja jätin, eipä siinä mitään kirjoittelemista ollut kuin asioiden valjettua paljon riitelyä ja lopulta minulta kirje keittiön pöydällä, enkä ala sitä sotkua tarkemmin tässä selostamaan. Muutin suoriltaan mummoni tyhjään asuntoon (mummu oli pari kuukautta aikaisemmin päässyt palvelutaloon) lasten kanssa ja siitä sitten ostin melko pommikuntoisen rivarin ja remppasin sen sukulaisten avustuksella asuttavaan kuntoon. Exän kanssa oli välit melko pitkään vaikeat, nykyisin asiallisella tasolla ja hän tulee ihan asiallisesti toimeen tuon nykyisen puolisoni kanssa. Hän ei ole pariutunut uudestaan. Alussa oli hänelle aika vaikeaa hyväksyä se, että mä jätin, särjin kuulemma perheen. Just joo......
Nykyisen kanssa olen ollut naimisissa vuodesta -12.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hyvän ystävän ex-mies kirjoittaa ystävälleni kilometrin pituisia viestejä siitä, miten ystäväni on kauhea ihminen ja kiusaaja. Ystäväni lähettää viestejä vain asioiden hoitamisesta. Hän ei vastaa mitään noihin vuodatuksiin.
Mä oon tuntenut ex-pariskunnan molemmat osapuolet yli 20 vuotta. Oon sen tuttavuuden aikana muodostanut mielipiteeni noista ihmisistä. Ja oon toki lukenut ne viestikeskustelut.
Ilmeisesti mies ei ole ystäväsi, muuten puhuisit molemmista ystävinäsi. Et sinä tuossa ole objektiivinen ollenkaan. Älä muuta edes kuvittele.
Ajattelit, ettei eksän harrastamasta vainosta saa kertoa kenellekään eikä myöskään viestejä saa muille näyttää :D
Voi vainoaja parkaa... miksi häntä ei suojella?
Niinpä! Todistin tuon miehen käytöstä toki myös silloin, kun entinen pariskunta oli naimisissa, ja sain itsekin siitä osani.
Niinpä niin, siinähän se tulikin sitten sun näkökulmasi hyvin edustettua. En muuta odottanutkaan.
Mun näkökulma: olen tuntenut ihmisen yli 20 vuotta ja siksi tiedän, millainen ihminen hän on.
Sun näkökulma: luet netistä jostain ihmisestä ja tiedät millainen hän on.
Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että tämä on taas yksi asia mitä miehet tekevät itse ja jännästi silti väittävät sitä naisten toimintamalliksi.
Edelleen kun se eri tulee miehille yllätyksenä ja myös suurin osa vainoavista eksistä on miehiä. Ihan jokainen tuntee varmasti lähipiirissäni naisen tai useamman, joka ei ole meinannut päästä eksästään eroon.
En missään nimessä usko tuota, että vainoaminen olisi miehillä yleisempää. Niin monta eroperhettä nähnyt vierestä, tuttuja tuntemattomia, joissa lähes poikkeuksetta nainen koko ajan viestittelemässä ja määräilemässä. Muka ihan lasten asioilla, mutta viestit tasoo: laitat sit ne punaset etkä sinisiä sukkia!!! Tms. ihan mitättömiä asioita.
Kyllä se kontrollointi useimmiten tulee naisten puolelta. Ne eivät päädy tilastoihin.
Ja jokainen tuntee ihan varmasti näitä tapauksia!Ei tarvitse uskoa, mutta faktat puhuvat puolestaan. Suomessa naisista 24 % on ollut vainon kohteina, kun taas miehistä 4-7 % (Kinnunen, 2015).
Hyvin tässä muuten taas huomaa miten maailma on erilainen paikka miehille ja naisille. EU:ssa entisen puolisonsa surmanneista miehistä 76 % vainosi uhriaan ennen surmaa ja täällä naisten vainoamisesta annetaan tuohtuneena esimerkkinä lapsen sukkien värin kontrollointi.
Eihän tuo ole mitään faktaa siitä, miten ihmiset käyttäytyvät ja millaista kohtelua saavat osakseen. Tuo kertoo sen, miten asiat tulee tilastoitua.
Eroasiantuntijat tietävät, ettei miehet ilmoita noista häirikkönaisista kenellekään. Naiset lähtevät selvästi matalammalla kynnyksellä.
Miettikää vähän itsekin! Kyllä te tasan tiedätte sen, kun yhtään mietitte asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun eksäni oli eron jälkeen todella törkeä. Luetutin kaikki viestit aina kahdella kaverillani. Ja jokaisen viestin, jonka minä kirjoitin, luetutin heillä myös. Jotta oma viestini olisi asiallinen eikä provosoiva.
Näin ohiksena totean, että minun kahdella kaverillani on satavarmasti objektiivinen kuva siitä, kuka on kirjoittanut millaisia viestejä.
Kun tätä keskustelua lukee, tulee väkisin mieleen teinilauma. Kuka kärsii näissäkin tapauksissa? No tietenkin lapset, jotka joutuvat seuraamaan aikuisten epävakaata käytöstä ja hyppelemistä kukasta kukkaan. Eräällä meidän kylän naisella on viisi lasta ja kaikilla lapsilla eri isä. Kuka siinä pysyy tolkuissaan, eivät lapset ainakaan? Tulee mieleen se pikkutyttö, joka totesi leikkikaverilleen: ”Ai, asuuko teillä nyt se setä, joka oli ennen meidän isi?” Aikuisen oikeasti, ihmiset, ei elämän tavoite ole parisuhteiden määrä vaan yksiavioisuus, joka takaa lapsille vakaan ja turvallisen kasvualustan.
Vierailija kirjoitti:
Kun tätä keskustelua lukee, tulee väkisin mieleen teinilauma. Kuka kärsii näissäkin tapauksissa? No tietenkin lapset, jotka joutuvat seuraamaan aikuisten epävakaata käytöstä ja hyppelemistä kukasta kukkaan. Eräällä meidän kylän naisella on viisi lasta ja kaikilla lapsilla eri isä. Kuka siinä pysyy tolkuissaan, eivät lapset ainakaan? Tulee mieleen se pikkutyttö, joka totesi leikkikaverilleen: ”Ai, asuuko teillä nyt se setä, joka oli ennen meidän isi?” Aikuisen oikeasti, ihmiset, ei elämän tavoite ole parisuhteiden määrä vaan yksiavioisuus, joka takaa lapsille vakaan ja turvallisen kasvualustan.
Mites tämä nyt liittyikään ketjun aiheeseen?
Muuttopäivän jälkeen olemme puhuneet toisillemme lyhyesti vain lastemme häissä tai lastenlasten synttäreillä. Ei ole ollut tarvetta
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelen vieläkin 6 vuotta eron jälkeen. Kun hän nyt on estänyt ja blokannut mut lähes kaikilla alustoilla ja appseissa, kirjoittelen lähinnä hänen sukulaisilleen ja kavereilleen.
Tiedän, että moni kummeksuu tätä, mutta se on mun terapiaa ja mulla on oikeus siihen.
Mitäs oli sellainen k-pää eikä välittänyt mun tunteista ja halunnut keskustella niistä. Oikea narsisti ja pska ihminen.
Kannattaisi se "terapia" hoitaa kyllä muualla ja muulla tavalla. Ehkäpä mies olikin narsisti paska. Mutta niin kauan kuin hänelle kirjoitat, olet suhteessa läheisesti kuitenkin vielä kiinni etkä pääse eteenpäin. Käsittele traumasi täysin erillään hänestä.
Suuntaa energiasi oikeasti omaan elämääsi, ja kun paastät enemmän ja enemän menneestä irti, niin tulee tilaa uudelle. Voit huomata ihan uusia mahdollisuuksia ja näkökulmia elämässäsi ja oikeasti, jättää kurja vanha aika taakse ja saada tilalle jotain paljon parempaa. Et omaa elämääsi edistä mitenkään tuolla katkeruudella, kaunalla ja kostonhimolla ja koittamalla olla miehen kanssa vieläkin tekemisissä (nyt jopa hänen kavereidensaukuaistensa välityksellä). Miksi toimit noin haitallisesti itseäsikin kohtaan? Kannatta miettiä sitä vaihtoehtoa, että hyväksyy, että paskaa aikanaan tapahtui ja sinua kenties kohdeltiin todella väärin myös, mutta hyväksyy se jo tapahtuneeksi ja menneeksi ja jatkaa etennpäin uudesta lähtökohdasta uusilla kujeilla. tapahtuneita et voi enää muuttaa. jos mies toiaan on myös narsisti, niin et häntäkään voi kirjoituksillasi muutta tai saada ymmärtämään yhtään mitään.
Ei myöskään ole mitenkään reilua kuormittaa asialla miehen kavereita tai sukulaisia, se on yksinkertaisesti tyhmää eikä sulla kyllä ole sellaiseen myöskään mitään oikeutta, kuten ilmeisesti jostain syystä oletat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelen vieläkin 6 vuotta eron jälkeen. Kun hän nyt on estänyt ja blokannut mut lähes kaikilla alustoilla ja appseissa, kirjoittelen lähinnä hänen sukulaisilleen ja kavereilleen.
Tiedän, että moni kummeksuu tätä, mutta se on mun terapiaa ja mulla on oikeus siihen.
Mitäs oli sellainen k-pää eikä välittänyt mun tunteista ja halunnut keskustella niistä. Oikea narsisti ja pska ihminen.
Ihme ettei sulle ole haettu lähestymiskieltoa. Sähän olet ihan sekopää 😒
En usko, että kirjoittaja on itse se viesteillä "pommittava" ex. Veikkaan, että kirjoittaja on tämän "viestipommittajan" exän nykyinen nainen ja tuo kuvaus kirjoittelusta on hänen tulkintansa tilanteesta.
Ja mistä päättelen näin? No, takes one to know one. Minäkin halveksun kumppanini ex -naisystävää ja pidän hänen uhriutumistaan vastenmielisenä sekä näen hänen kirjeidensä ja temppujensa takana päivänselvän manipuloinnin. Mutta sitäkin ärsyttävämpää on ollut kumppanini hyssyttelevä ja puolusteleva asenne, jonka tiedän toki lähtevän säälistä ja pelosta, että jos ko naisen tempuille yrittää pistää loppua hän saa vaan lisää vettä myllyynsä. Työkaverit, tuttavat ja sukulaisethan on jo tullut sotkettua kuvioihin aikoinaan eron aikaan.
Mutta siis kyllä, ärsyttää suunnattomasti koko ihminen, mutta eniten raivostuttaa se kun kukaan ei pistä ko rouvalle rajoja. Ja voisin siis siksi kirjoittaa jotain kitkerää kuten tuon ap kommentin kirjoittaja, mielellään vaikka nimellä, ellen tietäisi kokemuksesta tyypin tulevan siitä silmille.
En ole kirjoittanut exille eron jälkeen vuodatuksia ja minusta sellainen ei ole järkevää. Ehkä ymmärrän sen, jos asiat on jääneet erossa yhdessä käsittelemättä ja puhumatta, niin jos vaikka sitten kerran laittaa jonkun selvityksen tai vuodatuksen, mutta että sitä enemmän, niin ei siinä ole kyllä järkeä, jos toinen ei halua enää eron asioista keskustella.
Monelle on tärkeää käsitellä ero sillä tavalla toisen kanssa puhumalla, ettei jää epäselvyyksiä ja epätietoisuuksia ja isoja väärinkäsityksiä. Että molemmat kertoo rehellisesti omat motiivinsa, tunteensa ja ajatuksensa. Näin tehden erossa, molemmat osapuolet pääsevät helpommin ja nopeammin elämissään eteenpäin. Toisilla tarve tällaiseen on varmastisuurempi. Kannustaisinkin kaikkia eroavia kuuntelemaan toisen asia ja rehellisesti kertomaan oma näkemyksensä ja kokemuksensa asioista. Näin voidaan todennäköisesti välttää aika paljonkin tuota eron jälkeistä vuodattelua, katkeruutta jne.
Vierailija kirjoitti:
En ole kirjoittanut exille eron jälkeen vuodatuksia ja minusta sellainen ei ole järkevää. Ehkä ymmärrän sen, jos asiat on jääneet erossa yhdessä käsittelemättä ja puhumatta, niin jos vaikka sitten kerran laittaa jonkun selvityksen tai vuodatuksen, mutta että sitä enemmän, niin ei siinä ole kyllä järkeä, jos toinen ei halua enää eron asioista keskustella.
Monelle on tärkeää käsitellä ero sillä tavalla toisen kanssa puhumalla, ettei jää epäselvyyksiä ja epätietoisuuksia ja isoja väärinkäsityksiä. Että molemmat kertoo rehellisesti omat motiivinsa, tunteensa ja ajatuksensa. Näin tehden erossa, molemmat osapuolet pääsevät helpommin ja nopeammin elämissään eteenpäin. Toisilla tarve tällaiseen on varmastisuurempi. Kannustaisinkin kaikkia eroavia kuuntelemaan toisen asia ja rehellisesti kertomaan oma näkemyksensä ja kokemuksensa asioista. Näin voidaan todennäköisesti välttää aika paljonkin tuota eron jälkeistä vuodattelua, katkeruutta jne.
Kyllä minä olen paljon ja pitkään keskustellut eron syistä näiden pitkään eron jälkeen minua vuodatuksillaan piinanneiden kanssa, koska olen normaali empaattinen ihminen.
Kun pari kuukautta olen eron jälkeen jatkanut eron päivittäistä käsittelyä viesteillä exän kanssa, minusta tämä on ollut enemmän kuin riittävää. Aivan rehellisesti ja toista kunnioittaen olen eron syistä keskustellut, vaikka vastapuolelta on tullut hyvinkin vainoaharhaisia ja pähkähulluja selityksiä erollemme.
Ei persoonallisuushäiriöinen (näitähän vuosia exiään piinaavat lähes aina ovat) osaa asettua toisen asemaan ja hyväksyä, että oma käytös on johtanut siihen, että kumppani halusi erota.
Niinpä niin, siinähän se tulikin sitten sun näkökulmasi hyvin edustettua. En muuta odottanutkaan.