Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita historiasta tykkääviä?

Vierailija
17.12.2014 |

Mä innostuin historiasta joku aika sitten. Olen lukenut kaikenlaisia kirjoja, mut tuli mieleeni, löytyisikö aihepiiristä jotain sähköistä sisältöä? Olen kiinnostunut erityisesti Suomen historiasta, mutta ei muukaan ole suljettu pois.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon historiafani! Sain pelkkiä kymppejä lukiossa ja laudaturin kirjoitin. Mua kiinnosti jo ala-asteella toinen maailmansota valtavasti. Olin muistaakseni 7-vuotias kun aloin kyselemään mummoltani talvisodasta ja jatkosodasta :D isovanhempani olivat silloin lapsia ja asuivat ihan rajan tuntumassa, joten ovat kokeneet kaikenlaista. 

Nykyäänkin siis olen kiinnostunut toisesta maailmansodasta ja kylmästä sodasta. Ääripäiden natsi-Saksa ja toisaalla Neuvostoliitto kiehtovat myös. Lisäksi lukiossa oli "Kulttuurien kohtaaminen"-niminen kurssi: siinä käsiteltiin esim. eurooppalaisten saapumista Amerikkaan, kolonialismia sekä tarkasteltiin tarkemmin Kiinaa ja Lähi-Itää. Sen kurssin myötä jotenkin koko maailmanhistoria hahmottui paremmin. Kiina ja Lähi-Itä -osiot oli todella kiinnostavia (ei niitä juuri muuten ole hostorian kursseilla käsitelty) nykypäivänkin tilannetta ajatellen.

Vaikka lähdinkin opiskelemaan ihan muuta alaa, niin on silti historian tietämyksestä ollut paljon hyötyä opinnoissa!

Vierailija
22/23 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään historiasta sekä erityisesti vanhoista rakennuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:59"]

Kuva-arkistot kuten sa-kuva.fi (sotan-ajan kuvia) ja valokuvakokoelmat.fi (museoviraston kuvakokoelmat) ovat minusta tosi mielenkiintoisia. Vain mielikuvitus rajana milla hakusanoilla etsii. Kokeilkaa vaikka hakusanoja "naisten puvut" tai "M.L. Carstens" (eras kustantaja).

[/quote]

Museoviraston kuvakokoelmat on varsinainen aarreaitta! Kuvia pystyy myös zoomaamaan tosi hyvin. Kiitos tästä vinkistä.