Tampereen yliopisto?
Lukiolaiseni haluaisi sinne opiskelemaan. Asumme Pohjanmaalla pikkukunnassa, joten ymmärrän hyvin että tekee mieli isoon kaupunkiin, mutta kuitenkin hieman ihmettelen, että Tampere eikä Turku, Helsinki tai Jyväskylä. Millaista Tampereen yliopistossa on? Onko isokin yliopisto? Onko opetus laadukasta? Entä resurssit? Englantia siis ilmeisesti haluaisi opiskella, onko Tampereella tähän oppiaineeseen mitään ihmeellistä tarjottavaa?
Kiitos jo etukäteen jos joku siellä opiskeleva/opiskellut tai muuten vain asiasta tietävä voisi vastata!
Kommentit (14)
Olen itse valmistunut Tampereelta muutama vuosi sitten. En tosin lukenut englantilaista filologiaa, mutta muuten Tampereen yliopisto ei kalpene minkään suomalaisen yliopiston rinnalla, vetää monessa asiassa vertoja esim. Helsingille. Omassa oppiaineessani opetus oli laadukkaampaa kuin Helsingissä. Tampereella oli ainakin muutama vuosi sitten vapaa sivuaineoikeus, toisin kuin monissa muissa yliopistoissa. Kaiken päälle Tampere on mukava ja viihtyisä kaupunki, juuri sopivan kokoinen ja helposti lähestyttävä. Enpä tunne juuri ketään, joka ei Tampereella olis viihtynyt.
Onhan Tampereen yliopisto maineikkaampi ja suurempi kuin Turku tai Jyväksylä.
Tampere on ainakin leppoisa ja mukava kaupunki kenen tahansa muuttaa. Löytyy varmasti ystäviä ja mieluisia paikkoja.
Eikös Pohjanmaalta ole lyhyempi matkakin Tampereelle kuin Turkuun? Mahdollisesti opiskelija kävisi useammin kotona sieltä kuin Turuust, sekin kai plusaa?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:06"]
Öö... Mitä kuvittelet opetuksen laadusta Turussa, Helsingissä tai Jyväskylässä? Entä resursseista ko. paikoissa? Mitä ihmeellistä em. yliopistojen kuvittelet tarjoavan? Miksi Turku/Helsinki/Jyväskylä eroaisi olennaisesti Tampereen yliopistosta?
[/quote] Turha suuttua. Pojan kaveripiiristä ilmeisesti suurin osa haikailee Helsinkiä, Turkua tai Jyväskylää. Vapaa sivuaineoikeus on kyllä plussa.
Ap
Turkukin on kyllä ihana kaupunki, mutta siellä on enemmän huumeiden käyttäjiä ja maahanmuuttajia kuin esim. Tampereella. Eipä silti että mua haittais.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:07"]Olen itse valmistunut Tampereelta muutama vuosi sitten. En tosin lukenut englantilaista filologiaa, mutta muuten Tampereen yliopisto ei kalpene minkään suomalaisen yliopiston rinnalla, vetää monessa asiassa vertoja esim. Helsingille. Omassa oppiaineessani opetus oli laadukkaampaa kuin Helsingissä. Tampereella oli ainakin muutama vuosi sitten vapaa sivuaineoikeus, toisin kuin monissa muissa yliopistoissa. Kaiken päälle Tampere on mukava ja viihtyisä kaupunki, juuri sopivan kokoinen ja helposti lähestyttävä. Enpä tunne juuri ketään, joka ei Tampereella olis viihtynyt.
[/quote]
Tuo oikeus on edelleen ja se puhuu paljon Tampereen puolesta.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:06"]
Öö... Mitä kuvittelet opetuksen laadusta Turussa, Helsingissä tai Jyväskylässä? Entä resursseista ko. paikoissa? Mitä ihmeellistä em. yliopistojen kuvittelet tarjoavan? Miksi Turku/Helsinki/Jyväskylä eroaisi olennaisesti Tampereen yliopistosta?
[/quote] Turha suuttua. Pojan kaveripiiristä ilmeisesti suurin osa haikailee Helsinkiä, Turkua tai Jyväskylää. Vapaa sivuaineoikeus on kyllä plussa.
Ap
[/quote]
En ole suuttunut, ihmettelen vaan, että mitä oikein kuvittelet noiden muiden paikkojen olevan.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:17"]
Turkukin on kyllä ihana kaupunki, mutta siellä on enemmän huumeiden käyttäjiä ja maahanmuuttajia kuin esim. Tampereella. Eipä silti että mua haittais.
[/quote]Paljasjalkaisena tamperelaisena ja Turussa opiskelleena olen ehdottomasti Turun kannalla.
Tampereelle päätyy moni opiskelemaan juurikin Pohjanmaalta.
Itse opiskelen Tampereen yliopistolla. Huippu paikka. Laajentunut paljon viime vuosina, joten hyvin mahtuu ja viihtyy suurempikin porukka. Opiskelija-asuntoja aivan kampuksen lähellä ja hyvät yhteydet ympäri Suomea. Suosittelen.
Tampere on mukava. T. Sossuopiskelija Helsingistä
Opiskellut sekä Tre että Åbon yliopistoissa. Erilaista, molemmat hyviä. Tre ollut vahvoilla yhteiskunta aloilla, Turussa vahva esim lääkitys ha kauppis. Suomessa yliopistokoulutus aika tuubasta muutenkin, mutta missään suhteessa ei Tre tarvitse hävetä. Ja ihan loppuun täytyy sanoa, että kyllä Helsingin yliopisto hakkaa kaikki muut in general, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:02"]
mutta kuitenkin hieman ihmettelen, että Tampere eikä Turku, Helsinki tai Jyväskylä. Millaista Tampereen yliopistossa on? Onko isokin yliopisto? Onko opetus laadukasta? Entä resurssit? Englantia siis ilmeisesti haluaisi opiskella, onko Tampereella tähän oppiaineeseen mitään ihmeellistä tarjottavaa?
[/quote]