YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Ja pahoittelut minja76 tädistä :(
Tohon km liittyen omanapailua. Saas nähdä miten mun käy. Ekaa kertaa oikeesti todistetusti kuksittu oviksen aikaan (ja se km takana, mikälie semmonen)
Ihan on erilaista jännitystä ku tietää koska on ollu ovis. Tykkään enemmän siitä jännityksestä et ollaankohan ees harrastettu seksiä oikeeseen aikaan . Tää luo enemmän painetta tosin odotukset on todella pienet, ennemmin olemattomat.
Oikein ihanat onnittelut plussanneille, niin mahtavaa, onnea! Uuteen kiertoon joutuneille voimia ja tsemppiä seuraavaan kiertoon!
Täällä vatsakipuja ollut, kuin menkat alkaisi, aika koviakin, en tiedä liittyykö ovikseen, viime kierrossa sama homma, niin kovat kivut noin puolivälissä kiertoa. (NuvaRing jätettiin pois, mut ehkäisy vielä käytössä). Eilen illalla nousi kuume 38,01, nyt taas ei mitään, ihmeellistä. Aiemmista raskauksista ollut rintojen arkuutta ja hirveetä väsymystä. tokinnyt vasta kp18.
Kyllä mä testin tein ensimmäisestä yksinäni ja näyttänyt sitten miehelle. Viime raskaudesta taidettiin laittaa tikku "piiloon" ja kurkattiin sit yhdessä tulos.
Alina kp18/24-28, yk1
Kiitos onnitteluista!
En ole vielä sisäistänyt tätä asiaa ollenkaan. Johtunee siitä, että mitään oireita ei ole. Muuta kuin puuttuvat menkat. Taidan seurailla oloja ja tehdä vielä testin loppuviikosta, jos viiva olisi vahvempi.
-Mariele rv4 jotain-
Täällähän on tullu paljon plussia! hurjasti onnea plussanneille :)
Itse jouduin uuteen kiertoon ja ajattelin unohtaa vähäksi aikaa tämän palstan, mutta eipäs malta olla lukematta näitä kommentteja! :D
Mwiihh Kp 15/29-32 yk3
Emmää jaksais enää oottaa Noorav, onhan ne testit jo lämmenny ;)
Mun viikkoa ennen menkkoja oleva hormonihirviönatsi tuli tänään kylään ja vatsan turvotus ja menkkakivut ja kaik muukin vitutus.
Pää alkaa näköjään "pehmetä" tässä vauvakuumeilussa. Normaalisti syön ns. herkkuja viikonloppuisin ja näin arkena ihan normiruokaa. Vaikka kaapista nyt sattuisikin löytymään suklaata, niin pidän kaapin oven visusti kiinni ja annan itselleni luvan viikonlopulla herkutella. En edes ole juurikaan makean herkun ystävä (en esim. syö irtokarkkeja ollenkaan), enemmän suolaisen. Eilen kuitenkin minuun iski suunnaton himo ja vetelin sitten suklaakonvehteja kaapista monta kappaletta. En ymmärrä mikä muhun meni, huoh... Toivottavasti sitten joskus, kun olen raskaana niin ei tule hirveitä mielitekoja. Ei nimittäin tee hyvää pidemmän päälle, argh! :/
Hilkka K: kp 15/25-28
Huh, kun oli tullut paljon plussia! Onnea teille kaikille :D ja tsempit uuteen kiertoon joutuville.
Mitä teille kaikille listan kärkipäässä heiluville kuuluu? Monilla on jo kiertopäivät paukkuneet yli :D
Tilanne 18.2
Noorav kp 40/? yk 3
Mymmeli89 (25v) kp 35/32 yk 6
Hopehope kp 35/? yk 10
Mila Nnnnkkk (22v)kp 31/28 yk 2
Malma (26v) kp 30/28 yk 1 (testi 13.2 nega)
Kikiii (20v) kp 28/28-30 yk 2
Maple Winter (30v) kp 27/26-34 yk 2
Iica86 (28v) kp 27/28 yk 4
Kiia80 kp 27/30 yk 2
Kalastajataas kp 26/28-30 yk?
Muskottipähkinä (25v) kp 26/30-42 yk 6
Melita kp 25/27-28 yk 13
Enninkeri (27v) kp 25/26-33 yk 20
Nuppunella (34v) 25/27-32 yk 9
Lialia kp 25/28-32 yk 3
Tossu83 kp 24/?, yk1
MelodyPop (33v) kp 23/28-31 yk2
Illusia86 kp 22/28 ya 9/14
Delfi (24v) kp 22/29 yk 5
Legolatar (27v) kp 21/31 yk 9 ya 5/14
Nelmis kp 20/25-27 yk 11 (ku 11/2014)
Lukka (27v) kp 20/?
Jannuli85 kp 19/25-32 yk 11 ya 03/14
Sunshine14 (31v) kp 19/26-28
Kapakala (39v) kp 19/28 ya 6/14
Marlener (28v) kp 19/28-32 yk 3
Alina kp18/24-28 yk 1
Exile kp 18/30-33 yk 11
Starling, (40v) kp 18/? yk 1
Dindinden kp 16/28-35 yk 2
Hilkka K (30v) kp 15/25-28 yk 2
Zaron (32v) kp 15/26 yk 2
Mwiihh kp 15/29-32 yk3
Annma (33v) kp 14/30 yk 3
Ems (31v) kp 14/28 yk 11
Piki Piki79 kp 14/28-33 yk 2
Kikke89 kp 13/25-27 yk 4
Vlo kp 13/27 yk 3
Tiikerikuu (28v) kp 13/24-33 yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14
Tiitiläinen (31v) kp 12/28-29 yk 4
Seepra87 kp 12/34 yk 2
Nepala (24v) kp 12/28-30 yk 7
Cecilja (31v) kp 12/27(-33) yk 17 ya 10/13
Tinttu1989 kp 12/28(-40?) yk 3 (km 10/14)
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 10/27-30 yk 5 (k 10/14)
Mindyh kp 9/25 yk 4
Lumilla kp 9/29 yk 3
Jenviko (31v) kp 7/28 yk 16
Adalmiina09 (26v) kp 7/28-29 yk 10
Äiskähäiskä0809 kp 6/28-30 yk 4
Pia87 kp 5/26-30 ya 12 (km rv12 2/14)
Tiuhtiska kp 5/28 yk19
Diamond11 kp 5/30, ya 2013
Stellina kp 4/27-29 ya 4/14
Helmianna kp 3/31-33 yk 4
Finest (27v) kp 2/26-28 yk 4
Minja76 kp2/29-40 km7/14 jk yk5 (ya 12/13)
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Elmonsteri (23v)
Dimou (25v)
Minea92071 (25v)
Heinähaave15 (km 2/15)
Ainoaa (26v)
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1)
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Ei täälläkään olisi ketään jolla olisi hurjan aikainen ovis? Siis tyyliin kp 7-10? Mä en löydä mistään oikein tietoa asiasta.
Ai hyvä ihme, montakohan kertaa olen lukenut tuon omanapailua-sanan väärin. Siitä tulee jostain syystä aina omenapillua. No, onhan se pimpero tietysti aika oleellisessa osassa tätä prosessia.
Eilen sain aikaiseksi pissiä ovistikkuun ja sain jonkinlaisen viivanpaikan aikaiseksi. Viiden vuoden takainen kokemus oli, että kp 15 oli tyhjä tikku, kp 16 haalea viiva, kp 17 tumma ja kp 18 haalea. Eilen oli kp 17, olisko sitten tumman viivan päivä ollut toissapäivänä. Tai sitten se on tänään. Testithän eivät ihan priimoja ole, kun vanhenivat kesällä 2012, mutta jotain eloa niissä kuitenkin näyttää olevan. Taidan vielä varmuudeksi testata tänään. Mies jo huokaili eilen illalla, että onneksi hänellä on yövuoroja, niin tulee taukoa. Ei kuulemma jaksa vanha mies viittä kertaa viikossa enempää. :)
Oi hitsi miten paljon plussanneita jo tähän mennessä helmikuussa, mahtavaa! Onnea ja rutistuksia kaikille! <3
Me tosiaan päädyttiin kahden terokierron jälkeen yksityiselle lapsettomuusklinikalle ja meillä on aivan huippu lääkäri siellä :). Heti alkuun totesi että terolutit on ihan sontaa ja pistää kierron vielä entistäkin pahemmin sekaisin pahimmassa tapauksessa (olin itsekin salaa miettinyt tätä).
Juteltiin rauhassa tunti siinä ja munasarjat ultrattiin (rakkulaisethan ne vieläkin oli), ja käteen jäi rauhallinen olo ja femar-resepti (perusperiaate sama kuin clomeilla mutta aiheuttavat vähemmän monikkoraskauksia). Niitä olen nyt popsinut viisi päivää ja ylihuomenna on taas ultra, jossa nähdään että olisiko sieltä joku munasolu lähtenyt kypsymään. Niin jännää! Tuntuu että nyt ollaan hyvissä käsissä ja itse ei enää tarvitse stressata tästä hommasta niin hirveästi eikä laskeskella päiviä kun joku toinen miettii kaiken valmiiksi. Minulla kun on tapana suunnitella ja stressata ja analysoida ja miettiä jne niinkuin varmaan melko monellakin muulla.
Yllätyin tosi positiivisesti tuolla klinikalla käynnistä, yths:n ja työterveyshuollon jälkeen tuntui kuin olisi oikeasti tullut taivaaseen :D. Vai kuinka usein olette nautiskelleet ihanaa cappucinoa samalla kun juttelette gynen kanssa? :D. Olemme miehen kanssa jo tuhanteen kertaan todenneet että onneksi lähdettiin hoitoihin heti eikä jääty itsekseen ihmettelemään, varsinkin kun minulla tämä pco.
Aurinkoisin terkuin Seepra, kp13/34, yk2.
[quote author="Mimmu 75" time="18.02.2015 klo 15:30"]Ei täälläkään olisi ketään jolla olisi hurjan aikainen ovis? Siis tyyliin kp 7-10? Mä en löydä mistään oikein tietoa asiasta.
[/quote]
Mulla oli aikaisin ovulaatio, koska kierto oli vain 25 päivää. Ei kyllä ihan noin aikaisin, mutta kp 10-11 tienoilla. Kerran taisi olla kp9.
-Mariele-
Mimmu 75, mulla on ollut todella useassa kierrossa vahvin viiva kp 9 tai 10 ja mulla on ollut kierrot noin 23 päivän pituisia. :) Tässä kierrossa ovisplussa tuli mulle epätavallisen myöhään, vasta kp13. Tämä kierto oli muutenkin jotenkin erilainen, sain melko vahvoja viivoja ihan kokoajan ovistesteihin ja sitte tosiaan tuossa kp13 pärähti oikein mojovan tumma viiva.. Jospa se kertoisi, että on jotain todella hyvää tulossa ;)
Ja mä niiiiin vihaan noita lugesteroneja, vielä neljä kappaletta niitä jäljellä.. Ällöttävää ja inhottavaa. :/ Mutta mitäpä sitä ei tekisi oman vauvan vuoksi <3
Niin ja plussanneille onnittelut :) Lähes kaikki ovat plussanneet näköjään ihan alkuyrityksillä, toivottavasti saadaan myös meitä pidempään yrittäneitäkin plussanneisiin tasoittamaan tilannetta :D
Oi mikä plussapuhuri! Jee! Onnea ihan jokaikiselle, mahtava juttu!
Ja kanssaharmitukset uuteen kiertoon joutuneille, surkaa mutta älkää jääkö makaamaan, seuraava ovis on jo tuloillaan :)
ON: nyt vaan hämmästelen omiani, sillä minullakin on hieman jännät paikat. Ovismetsästys siis meni, noh, metsään, mutta kun olen täällä selkäkivuissa kärvistellyt niin aloin sitten tehdä laskutoimituksia. Että hetkonen, ensimmäisen kerran luulin oviksen olevan kp10, eli nyt olisi dpo12, joten mitä jos selkää särkee syystä? Entä jos se viimeisin "tänään varmaan on ovis" olikin kiinnittyminen? Tästä teoriasta riehaantuneena tein sitten testin. Noh. Minulla on noita sofeja tilattuna, en ymmärrä miksi edes tilasin niitä kun olen kuullut niistä pelkkää huonoa. Ja viivanpaikkahan niihin tuli, eilisiltana ja tänä aamuna. Kirosin tyhmyyttäni, kun olen todellakin lukenut että sofit saattavat antaa viivanpaikkoja ihan just silloin kun niitä huvittaa. Eli tämä testailu oli käytännössä täysin hyödytöntä. Mutta hahaa, kävin sitten apteekissa ja ajattelin ryhtyä ihan tuhlailemaan ja ostin clearbluen...ja haamu! Kahden tunnin pidätyksellä ainakin nyt viivanpaikka, ellei jopa haamu. Olen hieman pihalla, siis kun luulin että ovis oli paljon myöhemmin ja kiertopäivätkin on vasta noin pienet, ettei mitään yksinkertaisesti voisi näkyä. Näkyy silti. Muita oireita siis alaselkäsärky, alavatsakipu (voivat molemmat johtua siitä, että virtsatieinfektio on päällä...joka sekin voi toki olla oire :D), lämmöt koholla (37), aamulla lievää kuvotusta ja yhtäkkiä päivälläkin liittymättä mihinkään erityiseen tilanteeseen. Mutta siis tuo selkäkipu alkoi perjantaina ihan äkisti ja viikonlopun makailin kylmäpussin päällä. Liittäisin sen nyt aika voimakkaasti tähän, sillä ei minulla ole koskaan selkä kipeänä :) toki olisin kuvitellut, että jos raskaus aiheuttaa selkäkipua niin se tapahtuisi aika paljon myöhemmin :D missähän kunnossa mun selkä on jokusen kuukauden kuluttua jos tämä oikeasti on totta...en meinaa uskoa silmiäni, tuijottelen vain tuota testiä jota en ole malttanut heittää pois kun sitä nyt vaan pitää tuijottaa, että menee jakeluun että mun kropassa mahdollisesti tapahtuu jotain. Mutta siis haamu/viivanpaikka/mikälie tuli näkyviin jo testiajan puitteissa. Nyt ihastelen muuten vaan...ja nyt kuten tekstistä huomaa, olen aika innoissani, mitä en saisi kyllä vielä olla. Kun ei tämä nyt oikeasti ole vielä varmaa. Ajattelin tehdä uuden testin perjantaina, jotta se sitten olisi joko vahvempi tai kadonnut. Jos testaisin huomenna samanlaisen hailuran niin ei siitä olisi kyllä mitään iloa, hermostumista vaan. Ja dpo14 nyt sitten siis ilmeisesti on vasta perjantaina, eli menkat oikeasti myöhässä.
Että huijjui, en ole miehellekään sanonut vielä mitään edes siitä, että olen testaillut (eli minäkin testaan aina yksin, siitä taisi hetki sitten olla puhetta), mutta toivon sydämestäni että perjantaina pääsisin kertomaan iloisia uutisia :) jotenkin en halua miehessä herättää turhia toiveita, pettyisi vain turhaan jos ei mitään todellista tapahdukaan. Tosin voi olla, että jos tuo clearbluen viiva ei katoa siihen mennessä, kun mies tulee iltavuorosta, voisin sitä jo vilauttaa :) olisihan se toki hauskempaa yhdessä jännätä ja onhan puolet tästä ilosta miehen, joten kyllä haluttaisi kertoa mahdollisimman pian! Jotenkin vain jännittää, että mitä jos se taas nauraa minulle eikä näe itse mitään, näinkin on käynyt viime kierrossa että kuvittelin tyylikkäästi viivoja ja kun esittelin niitä polleana niin mies sanoi totuuden, ei näissä mitään ole :D
Eli siis vielä ei tarvitse todellakaan siirtää minua plussaneisiin, ilmoittelen kyllä miten tässä käy :) nyt näyttää hyvältä ollakseen dpo12, mutta yritän kaikkeni olla vain hieman innoissani. Olisihan se mahtavaa, kuitenkin ihan pian puoli vuotta yritystä tulee täyteen, vaikkakin yk on vasta 3. Kaiken tämän kiertosähellyksen jälkeen olen todellakin yllättynyt jos meillä nyt olisikin jo napannut.
huh, kylläpäs helpotti kun sain purkaa mieltäni, kun miettii vaan näitä juttuja ja testejä ja toiveita ja pelkoja niin menee ihan päästään pyörälle :D
jännittynyt ja hämmentynyt Illusia86 kp22 yk3 ya9/14
Illusia! Laita kuva! :D Onpas jännittävää..
Plussanneille onnittelut!
Joo Illusia! Kuva!
).( täällä flunssa :( onneksi jo lopuillaan! Muuten odottelua vaan, menkat saattaa alkaa aikaisintaan ylihuomenna perjantaina ja myöhimmillään vasta ens viikon perjantaina, oviksesta ei siis varmaa havaintoa kun en tikuttanut. Ootellaan ootellaan. Mies kävi tänään taas verikokeissa ja huomenna vielä aamusta uus verikoe. Huhtikuun lääkäriaikaa siis lähinnä odottelen, pitäis alkaa nyt jo laittaa ylös kysymyksiä että muistais kysyä kaikkea.
Jee plussia palsta tulvillaan! Onnea Ciira, Mariele, Ambrosiaa ja Minkamaaria! Niin se nähdään, että suurin osa käy vain pienen visiitin täällä palstalla tekemässä! Hyvä niin! Joten te kaikki ekojen kuukausien jännääjät, älkääs nyt vielä ahdistuko, kun yk5 mennessä suurin osa plussaa. Tarrasukkia mukaan plussanneiden masuasukeille! :)
Illusia! Miitäh? Nyt heti kuva tänne! Haamulainen <3 jospa se nyt vaan vahvistuu. Sinunkin epämääräisen kierronjännäilyjen jälkeen olisi hienoa, kun saisit plussan. Onhan sitä odottelua sinullakin jo se puoli vuotta takana eikä tuo yk mitään kerro kohdallasi. Tuu heti kertoon kun teet uuden testin!!!
On: en todellakaan usko tärppiin. Ensinnäkin 1.johan näitä kiertoja on nähty ja pettymyksiä tullut, 2. Olen epävarma seksin määrän riittävyydestä ja oikeasta ajoituksesta mahdolliseen ovikseen nähden, vaikka seksiä hymynaamapäivänä olikin, 3. Töissä on ollut todella ahdistavaa ja nollaaminen on ollut todella vaikeaa työpäivän jälkeenkin, taatusti kroppa reagoi siihen. Yritän taistella stressiä ja ahdistusta vastaan, mutta ei se helppoa ole. Se käy työstä ja vaatii tietoista rauhoittelua. Nyt siis dpo3. Viimeksi menkat alkoi dpo14 joten sitä päivää odotellessa. Saatan jatkaa sinne saakka hiljaiseloani, koska yritän saada muun elämän siedettäväksi. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiinne! Käyn kyllä täällä lukaisemassa, mutta kommentoida en taida ehtiä/jaksaa.
Legolatar kp21/31 (dpo3) yk9 ya 5/14
Emmiä ossaa :D oon ihan käsi kaiken tietoteknisen kanssa, ja kaiken huipuksi kamerasta oli akku loppu kun ajattelin yrittää :D kännykällä ei onnistu, ei niistä kuvista saa mitään selvää. Joudutte tyytymään kuvaukseen "onsiäviiva" :D kiitos kun jännäätte kanssani, nauratti kun Lefemme sieltä plussakerhosta ekana kommentoi ;) miten menee? Onko jo oireita kun niin oireettomana poistuit tästä keskustelusta :)? Mulla on ikävä sun juttuja! Kuten sanoin, parhaani yritän tulla perässä sinne plussalaisille asap...saa nähdä mitä tästä vielä tulee, mutta ainakin olen saanut jännitystä elämääni jos ei tule mitään :)
Noorav, niin se on huomattu täälläkin kuinka erilaisia jokasen oireet on. Mä en oo 3 raskaudessa ollut pahoinvoiva ja oireetkaan ei oo alkanu heti alussa. Kolmannesta en edes tajunnut kun ei oltu ns yritetty.
Jännään ja ootan nyt tääl luurin päässä miten sun käy, iso iso tsemppi testiin! :) :)