YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Pakko laittaa tää lainaus vau.fi sivulta
"Hassua kyllä, moni meistä saa tietää elämänsä suurimmat uutiset vessassa." :D sai naurattaan! Tätiä ei kuulu mutta oireita siihen on kyllä että eiköhän ne ala ennen viikonloppua..
Malma kp30/28?
Enninkeri, sinulla kierron "jännittävät" viimeiset päivät meneillään. Kävipä miten vain niin mielenkiinnolla seuraan sun tilannetta jo toivon yli omankin plussani sinulle plussaa. Voin vielä kuukauden tai kaksi odotella, mutta sinulle saisi jo luvan tulla! Kiva kun kävit kirjoittamassa <3
Orchid, oviksesi on ainakin ollut fiksusti vihdoin! Jospa se tuo mukanaan muutakin hyvää! Ja kyllä tuosta nappuloiden popsimisesta pitäisi palkkio lopuksi saada! :) onko sulla jokin testauspäivä jo tiedossa? Nyt kun et ole enää listalla niin ei samalla lailla pysy sun jännäilyssä mukana.. Jospa ei kohta muutenkaan tarttis enää ;)
Seepra87, kiva kuulla noin miellyttävästä gynekäynnistä :) enpä ole kyllä kertaakaan kahvia gynellä saanut, olet sinä melkoisen paikan löytänyt :D Se auttaa kyllä hurjasti jaksamaan, kun tietää olevansa ammattilaisen käsissä!
Kikke89, kiva kun jaksat listaa päivittää :) sinulla taitaa ovisaika olla meneillään?
Illusia86, voi kuinka ihanaa ja toivottavasti viiva vahvistuu! <3 Sullakin on niin paljon kierron kanssa ollut ongelmia, ihanaa siis kuulla että jotakin tapahtuu siitä huolimatta :)
Legolatar ovis tosiaan oli kerrankin fiksussa paikkaa! Syytä oviksen myöhästymiseen en osaa sanoa, mutta josko kroppa koittaa nyt normalisoitua kun kilpirauhaskokeetkin näyttivät menevän kokoajan parempaan päin :) Tuli siis siinäkin kontrollissa käytyä ja lääkäri oli erittäin tyytyväinen jo arvoihin vaikka lääkettä vielä lisättiinkin. Ovis tuli siis kolme-neljä päivää myöhässä ja sikäli mikäli luteaalivaihe olisi edelleen samanpituinen niin menkatkin pitäisi alkaa totuttua myöhemmin. Normaalikierron mukaan kp23 olisi perjantai, mutta nyt varmaan menee loppuviikkoon tai jopa ensi viikon alkuun. Perjantaina voisin koittaa hätäpäissäni taas testailla kun reissuunkin viikonlopuksi lähetään! :) Mä kun menin jossain mielenhäiriössä sen digitaalisenkin ostamaan, sen kyllä käytän vasta kun saan edes jonkun haamulaisen testeihin.. Niin ja Legolatar niitä nappuloita ei muuten popsita, vaan tungetaan tonne toiseen päähän ;) Vieläkin siis ällöttävämpää kun sitä lääkeainetta valuu ulos ja joutuu jatkuvasti sidettä pitämään.. Se lääkitys siis jatkuu vielä lauantaiseen asti. Niin ja ehkä voisin palata listalle jos nyt käy niin onnettomasti taas että menkat alkaa. Enhän mä täältä kuitenkaan pysty pois olemaan.. :)
Seepra87 ihanaa kuulla että jollain muullakin on ollut loistava gynekäynti! Itse kävin joulukuussa ja gynen vastaanotto oli pieni, mutta minun ja mieheni sinne vastaanotto erittäinkin lämmin. Ja oli myös tarjolla kahvia/teetä ja keksejä mutta kaikista paras oli gyne itse. Rauhallinen, mukava ja aivan herttainen nainen :)
Talvilomaa viettävä Orchid87, kp21/23 (tämä kierto kyllä tulee olemaan pidempi) yk11
Hei, oon ihan uuu täällä ja vauvakuume myös tosi tuore juttu meille. Oon siis ihan pihalla vähän kaikista termeistä jne, pahoittelut jo etukäteen
Oho se pätkäs mun viestin. Oma tilanne edelliset menkat 28.1-1.2. Ovulaation tikutin 12.2. Nyt ylijäämiä testaillut ja halut viivanaihiot ollut jälkikäteen. Eilen muuten vaan testasin tikkua ja tuli yhtä selkeä toinen viiva kuin oviksella:o seuraavien menkkojen pitäisi alkaa 25.2. Mitä mahtaa tarkoittaa :s vähän ollut hönttiä oloa ja mahaa turpoaa illaksi :s
Illusia86, mulla vähän sama tilanne kun sulla!! siis jännät paikat!
Kuten tiistaina taisin jo mainita, menkkakivut oli päällä ja odotin tätiä kylään viimeistään keskiviikkoaamuna. No, aamulla heräsin vailla mitään kipuja ja tuumin, että teenpä testin nyt huvikseni kun noita halpoja testejä olin kerta muutaman ostanut. Mietin, että pääseepähän miettimästä raskauden mahdollisuutta, ja kun ei oireita oikeesti ole ollenkaan. No, testin tein ja haalea viiva siihen muodostui..?!?!? Kuva testistä pitäis olla tässä viestissä. Laatu on kyllä surkea ja viiva on selkeämpi luonnossa. Mun mieskin näki sen, joten ei ihan haamu tai kuvitelmaa ole. :D Mun surkea puhelimen kamera ei edes saanut tarkennettua tohon testiin. Mut sanokaas, onko mulla toivoa vai kuvittelenko vain? Mietin, että jos täti ei tule perjantaiaamuun mennessä niin teen ton toisen halpistestin joka vielä on kaapissa.
En osaa puhelimella tummentaa tekstiä, mutta listaan muokkaisin että eilen mulla oli kp 29 nyt kp 30 :)
Maple Winter mä nään kyllä tuon hailakan viivan, eli kyllä sulla varmasti toivoa on :)
Omaa napaa: Tänään menossa kp25, rintoja särkeny satunnaisesti maanantaista asti ja alakerrasta tulee ilmakuplia? pitkin päivää...en tiedä mitä nämä kaikki tarkottaa, tein eilen ovistestin "raskaustestinä" ja siihen tuli vaan kontrolliviiva. Mutta tässä on edelleen epäselvää että koska mun ovulaatio on ollut, vai oliko sitä ollenkaan. Sain koko viime viikon tummia haamuja ja nyt kahteen päivään ei oo tullu edes haamun haamua. Viime viikon keskiviikkona eli kp17 sain mielestäni yhtä tummat viivat ovistikkuun, mutta sitä ennen oltiin heiluteltu peittoja kp 15 ja seuraavan kerran kp 18. Välillä mulla on tosi vahva tunne että oon raskaana ja välillä taas ei. Ärsyttää....alkais ees uus kierto niin sais uuden yrityksen -.-
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Illusia, mähän käyn täällä joka päivä, koska odotan NIIIN paljon, että te pitkänmatkalaiset tai muuten kovia kokeneet saatte plussia! Ja kyllä, mullakin on ikävä yhteisiä juttuja, joten toivon että viiva oikeasti olisi totta! Jännittää huomisaamu sun puolesta!
(.) Ja mitäs tänne, <- nuin iso maha mulla ei vielä ole, mutta turvonnut kyllä jo. Oireita vain järkyttävän kipeät rinnat, ajoittainen paha uupumus ja pahoinvointi/huimaus, jos en syö tarpeeksi usein. Eli aika vähillä vielä mennään ja toivon, että enempää ei edes tulisi, toiveajattelua. Seitsemännen vikkon alussa ollaan ja masuasukki on ison pippurin kokoinen. Sillä on jo korvat, mutta suun kohdalla ja silmät, mutta pään sivuilla. Toivon todella, että vaihtavat paikkaan oikeille kohdille ennen syntymää. Kaikki on hyvin, ensimmäinen neuvola takana ja kahden viikon päästä ultra missä nähdään, että onko siellä oikeasti joku ja vieläpä oikeassa paikassa. Siihen asti kaiken maailman tuulimunat, kohdunulkoiset ja keskenmenot pelottaa hirmuisesti eli yritän olla vain ajattelematta.
Ikävä.
Lefemme
Heipsan. kp 1/? yk 11 sopivasti kun ollaan viikonlopuks menossa hotelliin miehen kanssa. Mutta taidampa mennä baariin ja ottaa muutaman lonkeron !
Masennus, mutta toisaalta ilo siitä että kierto ei venynyt liioiksi, jäi siis 35 päivään, mikä ei ole kyllä ihan hirmuinen, kun yleensäki kierto ollut jotain 30 päivää. Yk 11 on jo paljon, ja kesä alkaa kohta tehdä tuloaan, ja gyne sanoi että jos ei kesään mennessä raskaudu, niin pääsee tutkimuksiin. Pelko siitä ahdistaa, miksi parikymppisten nuorten pitäisi mennä tutkimuksiiin kun raskaus ei onnistu luonnostaan ? Meidän pitäisi olla hedelmällisimmillään nyt. Parin viikon sisään sukuun tullut kaksi vauvaa, kuinka niitä kestää mennä katsomaan kun takaraivossa on koko ajan ajatus siitä että saako tällaista koskaan itse. ?
Toivottavasti saisimme tässä kierrossa kunnon mahdollisuuden raskaudelle, ja tulisipa oikein kunnon ovulaatio !! Olen kyllä testannut ovulaatiota nyt viimeiset 4 kiertoa, ja joka kerta saanu sen kiinni. Mutta miksi munasolu ei hedelmöity ?
Mutta viikon päästä on jo paljon parempi mieli.
ahdistunut ja masentunut hopehope kp 1/? yk 11
Hei, en lueskellut noita kaikkia vanhoja viestejänne täst "ketjusta", mutta liityn joukkoonne keskustelemaan! :-)
Lyhyesti hieman tilanteestamme. Lapsi olisi enemmän kuin toivottu, yritetty ollaan tuloksetta loppuvuodesta 2013 asti, ja vielä jatketaan.
Viime vuoden puolella käytiin miehen kanssa spermatesteissä, tulokset oli hyvät. Eli vika ei sieltä ainakaan johdu. Viime viikolla oli yhteisaika lapsettomuuspolilla. Jossa minulle tehdään sitten tarkempi gynekologinen tutkimus, verikokeet ym. Eka tässä odotellaan seuraavia kuukautisia jotta saadaan homma taas aluille. Lääkehoitoa en kuulema voi aloittaa ainakaan ennen ensi syksyä, sillä poli menee kesäksi kiinni ja painoani pitäisi saada tippumaan vähintään 5kg.
Oletettavaa on että minussa ei ole vikaa, ei vaan tärppää.. Ovulaatioliuskoja oon tehnyt, mutta tuloksetta. Kuukautiset ovat tällä hetkellä 9 pv myöhässä, innolla oon tehnyt raskaustestejä, mutta negatiivisia vielä näyttävät, HARMI! Toivo olisi suuri että ilmestyisi kaksi viivaa.. Tuskillista odottelua täällä..
Moi, ja oikein suuret onnittelut plussanneille! :) Mahtavaa! Hyvää vointia odottajille ja salamatkustajille! Ja kanssaharmittelut uuteen kiertoon joutuneille. Mutta tulee ne plussat sieltä kaikkien tikkuihin, tulee!
Ovisplussaa täällä odotellaan. Väsyneissä tunnelmissa, kun nuha ja yskä ovat taas esikoista valvottaneet ja siinä sivussa minuakin. Taitaisi olla kuitenkin parempaan päin (kop kop) nyt! Itsellä vähän kääntyneet ajatukset negatiivisiksi, vaikka eihän tätä yritystä vielä pitkään ole ollut. Sitten miettii, että esikoinen tuli ekasta yrityskierrosta...että jos tämä toinen ei niin tule, niin ei sitten tule ollenkaan. Vaikka tuossa ei mitään järkeä tietenkään ole, ja ekan kerran vaan oli niin onnekas ja on ihan normaalia tämä yrittämisaika tietysti jne. Ja olen hyvinhyvin kiitollinen tuosta maailman ihanimmasta piltistä (kyllä juu, oma lapsi on tietysti joka äidille se ihanin), että jos oikeasti niin sattuisi, ettei toista tulisi, niin kiitollinen silti pitäisi olla. Joo, tuommosta tyhmää pohdintaa, pitäisi olla ajattelematta.
Tiitiläinen (31v) kp 13/28-29 yk4
Heippa hei!
Minäkin tosiaan taustalla lueskelen tarinoitanne, kun tuntuu välillä, ettei itsellä ole oikein enää mitään annettavaa tänne. On ihana seurata alkutaipaleen yrittelijöiden jännitystä ja erityisesti niitä plussia, onnea kaikille teille onnekkaille! :) Ja Illusia, voi miten ihanaa! Olen todella onnellinen puolestasi! <3
Hopehopelle paljon tsemppiä ja voimia uuteen kiertoon! Teilläkin on jo matkaa takana. Muista, että mikään ei välttämättä ole vialla, vaan raskautuminen muuten vain ottaa oman aikansa. Pohdiskelette tutkimuksia ja hoitoja sitten, jos ne tulevat ajankohtaisiksi. Toivon kuitenkin, että ihme yllättäisi teidätkin ja saisitte tiedon omasta pienestä jo vaikkapa tässä alkaneessa kierrossa! <3
Meikäläinen pisti juuri itselleen Pregnyl-piikin eli kyllä, inssi nro 2 on huomenna! Mies katsoi piikitystä tällä kertaa ja oli ihan peloissaan. Sain kerrankin näyttää olevani rohkea ja eipätässämitään -habitusta :D Jotenkin tämä menee jo rutiinilla, vaan ei kauhean toiveikkain ajatuksin. Olemme nyt puhuneet miehen kans, että tämä vielä kokeillaan mut sitten pidetään hoidoissa ainakin taukoa. Katsotaan, meneekö ihan tjottailuksi vai laskeskelenko edelleen päiviä jne. Ei ole ihan helppo kyllä päästä eroon siitäkään, kun se on ollut arkea jo puolitoista vuotta! Mutta eipä tarvitse meidän ainakaan ehkäisystä stressata varmaan koskaan! :D Huomenna tosiaan spruitataan taas kaverit sisään ja sitten taas odotellaan. Sain Lugesteroneja loppukiertoa tukemaan, joten ah, ihanat mömmöpäivät mullakin sitten tuloillaan! :)
Minä jatkan lomailua vielä viikon loppuun pientä flunssaa parannellen. Tsemppiä ja aurinkoa kaikille!
Cecilja 13/27(-33) yk 17, ya 10/13
Rattletiina: tervetuloa palstailemaan! Ja tsemppiä teillekin! Me ollaan aika samanlaisessa tilanteessa ja tosiaan hoitoihin olemme jo turvautuneet :( Toivon, että teillä pian onnistuisi! On tämä vaan välillä niin raastavaa.
Tiitiläisen kanssa kirjoteltiin myös samaan aikaan ja nuhaisina molemmat ja vieläpä samiskiertopäivätkin! :) Meilläkin eka tärppäs heti ja nyt öööööö, ei ihan! Älä vielä huoli siis, vaikka tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty! Tsempit :)
Hopehope: Tsemppiä, toivottavasti tällä kierrolla sit onnistuisi. :) Meillä meni esikoiseen reilu 2v ennenkuin tärppäs. Ja olin sillon päälle parikymppinen. Nyt vaan koitat rentoutua viikonloppuna ja unohdat hetkeksi asian. :)
Maple Winter, kylllä siinä munkin mielestä haalea viiva on, varovaiset onnittelut, toivottavasti viiva vahvistuu!
Rattletiina: Tervetuloa! Toi on kyllä jotenkin niin raastavaa, että vaikka mistään ei löydy vikaa, niin silti ei tärppää, jotenkin tavallaan toivoisi että löytyisi joku syy, niin tietäisi mistä johtuu ja voisi yrittää korjata. Ainakin mulla on sellasia ajatuksia, kun jo kohta vuosi ollaan tuloksetta yritetty, eikä mitään vikaa pitäisi olla, kun yksi lapsi kuitenkin jo on.
Hopehopelle myös tsemppiä, meillä näköjään on yhtä paljon yritystä takana. Nyt otat sen lonkeron ja yrität saada ajatuksia muualle (helpommin sanottu ku tehty, I know!). Mua ainakin turhauttaa ihan hirveesti se että kaikki on kunnossa, kierto on säännöllinen, ei ylipainoa, ei tupakoida yms, mut silti ei vaan tärppää.
Cecilja: Paljon tsemppiä inssiin!
Tittiläinen: hyvin samoja ajatuksia täälläkin ja vaikka onkin kiitollinen siitä yhdestä lapsesta, niin silti vauvankaipuu on kova.
Täällä on ehkäpä ovis juuri mennyt tai meneillään, en oo ihan varma, ei jotenkin nyt ollut niin selkeitä oireita, vain vähän limaa parina päivänä, voihan se olla että ovista ei sitten ollutkaan, tai sitten se on vasta tulossa. Seksiä on olllut ma ja ke ja samalla linjalla yritetään jatkaa menkkoihin asti ;)
En nyt vaan jotenkin kovin paljon usko tärppiin, on ollut aika masisolo tänään, vaikka kaikki on muuten hyvin, paljon kivoja juttuja tulossa. Sain taas kuulla kaverilta vauvauutisia ja ne aina vähän masentaa vaikka kuinka yrittää olla ilonen toisen puolesta.
Olisiko kellään muuten kiinnostusta siirtää keskustelua tollaseen suljettuun ryhmään tai mahdollisesti Facebookiin? Mun ei tuu täällä kauheesti käytyä, enkä oikein tykkää näin julkisesti kirjottaa kauhean arkaluontosia asioita, ja kun täällä on aika paljon porukkaa, niin ei tahdo oikein aina muistaa kaikkia ja jaksaa lukea kaikkea läpi. Mut toki jatkan täällä jos ei muilla oo kiinnostusta :D
Ems kp 15/28 yk 11
Maple winter, tuo on minusta aika selvä viiva, onnea! :) Tokihan se kannattaa vielä varmistaa jos se vahvistuisi :) Siihen en osaa ottaa kantaa että vaikuttaako halpistestimäisyys asiaan vai ei.. Mutta varovaiset onnittelut!
Nyt on kuullaa olan takaa peittoa heiluteltu ja tänään jatkuu. Limat oli ti/ke ja tänään nippailee tuolta vasemmassa munasarjasta. Puheista huolimatta en ole ovistestailuja tässäkään kierrossa tehnyt. Piti gynelläkin käydä, mutta en uskaltanut kun pelkään huonoja uutisia :/ Jos ei tärppäile pian niin täytyy kyllä gynellä käydä..
Tsempit taas Ceciljan inssiin, toivotaan parasta! Mennään näemmä taas samoilla kiertopäivillä, päästään parin viikon päästä jännäilemään! Tai ketä huijaan, kylhän tässä jännää joka päivä!
Tänään ovistestiin plussa. kp on jotain 15 -11 Pvää... 15 pvää tiputtelun alkamisesta ja 11 kunnon vuodon. No pääasia et tuli plussa kumminki et tietää jotain tapahtuvan :)