YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Onnea kaikille plussanneille ja legolatarelle hymynaamasta. Ja myöskin hyvää ystävänpäivää kaikille. :)
Finest, hyvä teksti noista oireista :D kyllähän mä tiedän, ettei oireitakannattais kyttäillä. Vainoharhaiseksi siinä vaan itsensä saa. Mutta tässä kun on vasta toinen yk menossa, kaikki on niin uutta niin jotenkin vain etsii niitä merkkejä raskauteen tai raskautumattomuuteen (?). Ehkä ensi kierrossa jo rennommalla otteella.
Onnea kaikille tasapuolisesti plussista ja oviksista! :)
Moi! Täällä iltatähdestä haaveileva kahden lapsen äiti. Ensimmäinen yrityskierto menossa kp15/24-28. Kiva palata tänne vuosien tauon jälkeen. ❤️
Legolatar onnea hymynaamasta, toivottavasti peitto heiluu ja tärppi käy <3
Mä alkukierroissa kyllä tutkailin kroppaa melko tarkasti ja miettisin tuntemuksia ja voiskohan tää ja tää johtua mahdollisesta raskaudesta jne.. Sellanen vahtaaminen oli kyllä hermoja rassaavaa. Ja sitte kun tietysti kaikkien nipistelyiden kohdalla ajatteli että aha, raskaus! :D Nyt olen jo ottanut iisimmin ja jopa vähän pessimistisemmin.
Täällä kolmas lugesteron takana ja olo on aika hirveä, kaikkea sitä joutuukin nainen kestämään :/ Päänsärkyä, huimausta, yleistä pöhnäistä oloa vähän niinku olis kestokrapula ja yks aamu heräsin aivan hikisenä. Tissitkin tuntuu kovemmilta mitä aikaisemmin. Mutta kai tämä tästä, enää seitsemän pilleriä laitettavana :D Ja toivottavasti ei tämän jälkeen tarvitsisi enää niitä käyttää.
<3 Hyvää ystävänpäivää kaikille <3
Täällä siirryttiin yrityskiertoon 11 ja samalla siirryn pois listalta. Nyt on otettava hetki vapaata vauvahaaveista. Jään odottelemaan kesän alkua ja tutkimuksiin hakeutumista.
Tänttärä yk 11, kp 1/30, jää pois listalta
Unohtui päivittää, että mun kiertopäivät on yhden jäljessä tuossa taulukossa (jos nyt katsoin itse oikein), oikea on sunnuntaina 15.2.: kp 24/26-34, yk 2. Alkais jo menkat ni sais uuden kierron päälle! :/
Kiitos kaikille hymynaama-onnitteluista! Tosiaan kiva sattuma, että se tuli vieläpä ystävänpäivänä! :) Ja kyllä on hyödynnetty!! ;) Hymis tuli tällä kertaa kp17 (edellisessä kierrossa kp15). Tänään aamulla testasin vielä ovista ja tuli tyhjä pylpyrä. Tiedän, ettei sitä tarvitse enää testata hymiksen jälkeen, mutta halusin kuitenkin katsoa voiko se tulla vielä seuraavanakin päivänä. On tuo digitesti niin verraton, että tikkuja en aio jatkossakaan tiirailla ja arvailla. Seksiä harrastettiin dpo -3, -1 ja 0. Jospa riittää ja joku sinnikäs-siittiö tarraa munikseen kiinni. Mielessä pörräsi hetken ajatus siitä ettei seksiä ollut hymistä edeltävänä päivänä (dpo -2), mutta eihän sillä ole väliä koska hymis-päivänä oli (ovulaatio tapahtuu 24-36h hymiksen jälkeen). Tänään siis dpo0. Taidetaan varmuuden vuoksi nautiskella ovulaatioajasta vielä muutama päivä ;) Tässä kierrossa on ollut erittäin kiinnostuneet fiilikset seksiin. Olisikohan jotkin hormoonit kohdillaan tässä kierrossa? :) Mieskin suhtautuu ottautuneemmin ja innostuneemmin ovulaatioaikaan ja koko vauva-asiaan. Pari kuukautta olen nähnyt hänessä oman vauvan kaipuun, joka on uutta. Aiemmin hän toki toivoi lasta, mutta taisi myös jännittää mahdollista elämänmuutosta ihan tosi paljon. Nyt hänkin on saanut rauhassa sisäistää asian ja ymmärtää ettei lapsen saaminen ole itsestäänselvyys. Me molemmat aiemmin ajateltiin että tämä kaikki olisi vähän helpompaa. Eli yhteenvetona, tämä yritysaika on ollut opettavaista meille molemmille, kasvattanut meitä yhteen ja suonut mahdollisuuden kysymyksille, joita ei ole tullut kysyttyä jos tärppi olisi tullut heti. Olen nyt luottavaisemmin mielin tulevan suhteen, jos lapsi meille joskus suodaan, että me molemmat jaksamme vaikeinakin aikoina, koska tätähän me ollaan hartaasti haluttu ja yritetty ja pelätty ettei koskaan saada.
Cecilja <3 sinä ihana jaksat olla positiivinen ja ihana, sinusta saan voimaa omaankin yritykseen <3
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Tänttärä, jospa kuulemme sinusta vielä. Pidempään yrittäneiden vertaistukea täällä kaivataan. <3
Himja87, kiitos kun jaoit kauniin kuvasi <3 Onnea vielä hirmuisen paljon ja tarrasukkia mukaan! Plussat ja teidän muiden onni piristävät mieltä todella paljon :) lisää vaan plussia helmikuulle!
Legolatar kp 18/32 dpo0 yk9
Myöhäinen ystävänpäivätervehdys kaikille kanssasisarille. Teidän lisäksenne kukaan muu ei tiedä meidän vauvanyritysprojektistamme, joten iso kiitos täältä saadusta tuesta ja ymmärryksestä. :) Eräs ystäväni sanoi äidiksi tultuaan, ettei hän lapsettomana voinut ymmärtää kuinka erilaista elämä lapsen kanssa on - ja kuinka sen vain toinen äiti voi ymmärtää. Ei hän varmasti sitä pahalla sanonut tai tarkoittanut, mutta minusta se tuntui siltä. Lähes kaikki ystäväni ovat jo perheellisiä, joten välillä koen itseni ulkopuoliseksi. En haluaisi olla katkera asian vuoksi, mutta onhan tämä kipeää aikaa henkisesti.
Mulla tänään kp 1, mielialakin alkaa pikkuhiljaa seesteytyä. :'D Jos jotain positiivista haetaan, niin mahdollisesti tämän kierron ovulaatio ajoittuu viikonlopulle, jolloin se on parhaiten hyödynnettävissä. Ovisaikaan seksi on kaikista nautinnollisinta, joten kaipa se luonnonlakien mukaan toimii. :) Tässä kierrossa ajattelin yrittää lisätä liikunnanharrastamista ja päästellä henkiset työressit pois fyysisessä rasituksessa. Tokihan sitä toivoisi, että jos tämä olisi nyt SE kierto.. <3
Legotar,
Pisti niin hymyilyttämään tuo sun kirjotus. Vaikkei siinä mitään hauskaa olekkaan että vauvan teko ei vaan oo niin yksinkertasta mutta sun tekstistä paisto läpi niin sellanen jäähyväis meininki. Sellanen et sä tiedät ettet ens kierrossa enää ole täällä :) joku kypsyys ja tieto siitä mitä tulee tapahtumaan.
Filosofi sunshine14 kp16/26-28
Huomenta, ja myöhäiset ystävänpäivä toivotukset täältäkin. Onnea hymynaamasta Legolatar. Tsemppiä Stellina tulevaan kiertoon! Mä meinasin itse todella luovuttaa tämän oviksen bongauksen suhteen, aloitin testailun viime vikon sunnuntaina. Ja joka himputin aamu näytti testi stä tyhjää ympyrää. No, testailusta huolimatta olemme tämän kierron ajan joka toinen päivä peittoa heilutellu. Alkuviikosta oli ihan ovis-tuntemuksia, mutta ne loppuivat nyt loppuviikosta. Tänään heräsin ihanaan auringonpaisteeseen, kun katsoin ikkunasta ulos. Menin taas totusti tekemään aamutoimet ja oviksen tikutuksen. Mitä ihmettä silmäni näkivätkään; HYMYNAAMA! Voi, että tämä kruunasi viikkoni :) Eli ovis bongattu kp 12 !
Kiitos vielä kaikille onnitteluista, olette ihania <3 Vaikka en täällä nyt kovin kauaa ehtinytkään pyöriä ennen plussaamista, niin on tästä vaan ollut suuri apu kun on saanut purkaa omia tuntemuksiaan :)
Vielä en ole ehtinyt ihan täysin sisäistää, että olen raskaana, varmaan kestää jonkun aikaa, että pää on ihan mukana asiassa. Jotenkin olin koko ajan varautunut siihen, että yrityksessä kestäisi pitkään, niin nyt kun tärppäsikin näin nopeesti, tuntuu se jotenkin käsittämättömältä. Toki hyvällä tavalla. Eilen oli ihan semmoinen olo kun olisi kuukautiset olleet päällä, mahaa juili ihan tismalleen sillä tavalla ja maha oli myös sekaisin, niinkuin mulla aina on menkkojen aikaan. Mitään vuotoa ei kummiskaan tullut. Tänään ei sitten enää olekaan ollut menkkajuilintaa, nippailee vaan vähän silloin tällöin, niinkuin on tehnyt jo koko viikon. Tissitkin on edelleen kipeät. Lisäksi tosiaan pissillä saa ravata normaalia useammin ja tuntuu, että meinaa tulla aika herkästi vähän huono olo, jos on tuntikausia syömättä. Hyvin kummallista on se, että minua suurta sokerihiirtä meinaa ällöttää kaikki makea, tietty siitä ei varmasti haittaa ole :D Aloin myös eilen itkemään hotellimainoksen takia... Eli kaikesta voinee päätellä, että kroppa on jo ihan mukana raskaudessa, eiköhän toi pääkin seuraa mukana omassa tahdissaan :)
Tsemppiä ja tärppionnea kaikille <3 Seurailen ja tsemppailen täältä taustalta, ootte niin ihana porukka, etten voi kokonaan kuitenkaan häipyä.
Himja87 (27v), plussa 14.2. yk2
Hurjasti onnea plussanneille ja hymynaaman saanneille!! :) Nämä iloiset uutiset saa itsellekkin niin hyvän mielen. Ja tietysti samalla vain kiihdyttää sitä omaa vauvakuumetta. ;) Voi vitsi, kun tekis mieli jo alkaa yrittää... ;)
Miehen kanssa eilen sauna-illan aika juteltiin ja suostui aikaistaa ajankohtaa kesästä jo toukokuuhun!! JEE JEEE!! ♡ Nyt vaan pitää yrittää saada aika kulumaan. Päivien laskeminen on kamalaa. Viimeksi tuntui tältä, kun odotti synnytystä kärsimättömänä. Silloin niitä päiviä vasta laskettiinkin. :D
Mulla tänään kp18. Tämä on ollut mulla molemmissa viimeisissä rauskauksissa se "tärppipäivä". Nyt vaan on pidettävä mieli rauhaisena. (Kyllä melkein tekis mieli vähän peittoa tänään heilutella.) Voisikohan olla mahdollista, että se päivä pysyisi samana nytkin?? Sitä mietin, että tiedättekö pysyykö teillä ovispäivä aina samana vai vaihteleeko se suurestikkin?
Aurinko paistaa ihanasti. Pitää lähteä lasten kanssa pulkkailemaan, jahka unilta heräävät. Aurikoista päivää myös teille kaikille!! :)
Aliisia kp18/??
Hejsan kaikki täältä hiljaisuudesta ja paaljon onnea plussista! Jippii! Ja kaikki ovistestailussa onnistuneet onnea myös, jännät päivät käsillä :)
Joo-o, mun oviksen etsiminen meni kyllä ihan pieleen :D viikko sitten perjantaina oli kovat kivut ja limoja, ensin ajattelin että nonni, siinä se sitten oli. Jatkoin kuitenkin testien tekemistä varmuuden vuoksi ja vihdoin tiistaina sain mielestäni riittävän vahvat viivat jotta olisi plussaksi luettavissa. No, sitten ajattelin että keskiviikko oli tärkeä päivä. Mutta mitä ihmettä, kipuja oli jälleen perjantaina ja valkovuotoa tuli todella runsaasti, ei siis lainkaan vastaa kuivaa kautta. Eli lopulta ovis saattoi olla vasta silloin! Ota nyt tästä selvää :D nyt on kuitenkin lämmöt koholla, eli kyllä se nyt on ollut, mutta ei kyllä auttanut mun etsiväntyöni yhtään paikallistamaan oviksen virallista ajankohtaa...viikolla puuhailutkin jäi nolliin kun työt stressasi miestä niin kovin, eli saa nähdä miten käy. Nyt on myös tosi hankalaa, kun selkäni on kipeytynyt ihan todella pahasti. Varmaan burana tai ylipäänsä tulehduskipulääke olisi ainoa hyödyllinen, panadoli ei auta mitään. Ranka ja etenkin alaselkä kipuilevat ihan tosissaan, ei oikein malta istua eikä liikkua, eilisen makoilin kylmäpussin päällä. On tää nyt kurja vaiva...isälläni on selkärankareuma niin mua aina laittaa vähän pelottamaan selän alueen oireet, etenkään kun en yhtään tiedä mistä tämä nyt johtuu, en ole venäyttänyt selkää eikä kipu varsinaisesti lihaksissa olekaan, vaan rangassa ja t-mäisesti myös alaselässä. Voe mahoton kun on tylsää...nyt kun tuo ovisaika oli noin epäselvä niin testipäivästä ei kyllä vielä osaa sanoa mitään, olen aika innokas testailija että tuskin maltan ihan kahta viikkoa enää odotella :D katsellaan. Täällä on taitanut viime päivinä olla useampia ovisplussailijoita, räjäytetään helmikuun tilastot jos vielä ehditään :D
ja mikä mahtava auringonpaiste! Nautitaan nyt, minua ainakin virkistää jo ihan katsoa ikkunasta ulos kun on niin nättiä :)
Illusia86 kp19/28 yk3 ya9/14
http://www.vauva.fi/keskustelu/4394326/ketju/teiniaiti_vauvakuume_paha
Käykää vastailemassa:) !
Aijaa, vauva haluaa vauvaa mutta ei ole poikaystävää ja 16 vee, dziisas! Potkisin sitä perselleen ja sanoisin, että käy koulua, kakara!
Masentavaa...
Finest, hän itse on tämä kyselijä :)
Voihan pieru! En huomannutkaan. Mutta joka tapauksessa käy koulua ja hanki itsellesi nukke jos on vauvakuume!
Samaa mieltä!
Mä olin alle 20 vuotias ku sain ekan lapsen. Mulla oli yli 5 vuotta kestänyt suhde takana, kaikki on oli ns ihan hyvin. Silti jälkeen päin ku aattelee ni eihän sitä ollut oikeesti valmis mihinkään. Tietenkään lastani en kadu ja nuoruuteni olen aina ollut äiti.
Mut käy koulut ekaks ja se mies olis aika oleellinen asia myös. Ja näin nuorena synnyttäneenä ja äitinä sanon, kuuntele äitiäs :)
Aurinkoista iltapäivää kaikille!
Varmistelen vielä, että halusitko Aliisia ihan listalle asti, vaikka teillä alkaa yritys vasta toukokuussa? Tokihan täällä saa jutella ja kuumeilla vaikkei juoksevassa listassa olisikaan J
Tervetuloa myös muut uudet!
Tilanne 15.2
Noorav kp 37/? yk 3
Mymmeli89 (25v) kp 32/32 yk 6
Minja76 (38v) kp 32/29-40 (km7/14) jk yk 4
Hopehope kp 32/? yk 10
Pia87 kp 31/26-30 ya -12 (km rv12 2/14)
MinkaMaaria (26v) kp 31/28-33 yk1
Helmianna kp 30/31-33 yk 3
Mila Nnnnkkk (22v)kp 28/28 yk 2
Malma (26v) kp 27/28 yk 1 (testi 13.2 nega)
Finest (27v) kp 27/26-28 yk 3
Ambrosiaa (20v) kp 26/30 yk 1
Mariele (33v) kp 25/25-29 yk 3
Kikiii (20v) kp 25/28-30 yk 2
Maple Winter (30v) kp 24/26-34 yk 2
Iica86 (28v) kp 24/28 yk 4
Kiia80 kp 24/30 yk 2
Kalastajataas kp 23/28-30 yk?
Muskottipähkinä (25v) kp 23/30-42 yk 6
Melita kp 22/27-28 yk 13
Enninkeri (27v) kp 22/26-33 yk 20
Nuppunella (34v) 22/27-32 yk 9
Lialia kp 22/28-32 yk 3
Tossu83 kp 21/?, yk1
MelodyPop (33v) kp 20/28-31 yk2
Illusia86 kp 19/28 ya 9/14
Delfi (24v) kp 19/29 yk 5
Legolatar (27v) kp 18/31 yk 9 ya 5/14
Nelmis kp 17/25-27 yk 11 (ku 11/2014)
Lukka (27v) kp 17/?
Jannuli85 kp 16/25-32 yk 11 ya 03/14
Sunshine14 (31v) kp 16/26-28
Kapakala (39v) kp 16/28 ya 6/14
Marlener (28v) kp 16/28-32 yk 3
Alina kp15/24-28 yk 1
Exile kp 15/30-33 yk 11
Starling, (40v) kp 15/? yk 1
Dindinden kp 13/28-35 yk 2
Hilkka K (30v) kp 12/25-28 yk 2
Zaron (32v) kp 12/26 yk 2
Annma (33v) kp 11/30 yk 3
Ems (31v) kp 11/28 yk 11
Piki Piki79 kp 11/28-33 yk 2
Kikke89 kp 10/25-27 yk 4
Vlo kp 10/27 yk 3
Tiikerikuu (28v) kp 10/24-33 yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14
Tiitiläinen (31v) kp 9/28-29 yk 4
Seepra87 kp 9/34 yk 2
Nepala (24v) kp 9/28-30 yk 7
Cecilja (31v) kp 9/27(-33) yk 17 ya 10/13
Tinttu1989 kp 9/28(-40?) yk 3 (km 10/14)
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 7/27-30 yk 5 (k 10/14)
Mindyh kp 6/25 yk 4
Lumilla kp 6/29 yk 3
Jenviko (31v) kp 4/28 yk 16
Adalmiina09 (26v) kp 4/28-29 yk 10
Äiskähäiskä0809 kp 3/28-30 yk 4
Tiuhtiska kp 2/28 yk19
Diamond11 kp 2/30, ya 2013
Stellina kp 1/27-29 ya 4/14
* Meisi kp ?/? yk 5
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Elmonsteri (23v)
Dimou (25v)
Minea92071 (25v)
Heinähaave15 (km 2/15)
Mwiihh
Ainoaa (26v)
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1)
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Mää en kyllä kirjaile mitään ylös. Yritän muistaa merkata menkat, mutta sekin tahtoo usein unohtua. Niitä on mukava sitten jälkikäteen pohtia muiden kalenterimerkintöjen perusteella, että joo tollon ku oli toi reissu/päivällinen/palaveri/keikka mulle tuli menkat. :D
Ja kahvia juon myös ihan normaaliin tapaan, siitäkin oli jonkun viestissä puhetta. Ilman aamukahvia ei päivä lähdde käyntiin.