YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Muskottipähkinä: Tuosta hammaslääkäristä, mulla oli vähän sama tilanne, toiselta puolelta ehdittiin poistamaan viisaudenhampaat, toinen puoli jäi nyt hoitamatta, koska tulin raskaaksi. Suosittelen hoitamaan ne kuntoon nyt tässä vaiheessa, kun et vielä ole plussannut. Jos ne alkavatkin raskauden aikana vaivaamaan, niin ei kiva, burana kun esim. näin raskaana on kiellettyä, eivätkä mielellään puudutuksia anna. Äidin huonot hampaat ovat kuitenkin sikiölle sitten riski jo itsellään. Voithan vaikka soittaa vielä sille hammaslääkärille, ja häneltä kysyä asiaa :)
Kukkaistyttö rv 24+5 ja prinsessa (yk 7:n jälkeen)
Tänne voi päivittää kp 3/26-30 ya12 (km rv 12 2/14) :(
Mun on nyt pakko avautua tosta lääkkeistä. Mä ymmärrän et on ihmisiä ketkä ei esim usein syö lääkkeitä ja ovat varovaisia mutta että jättää itsensä hoitamatta vaan varmuudeks. Mulla kun on sairaus johon joudun lääkkeitä syömään, tiedän että olen täysin kusessa kun plussa pärähtää.
Tulehdustila kropassa, oli se sitten hampaassa tai varpaassa, on aina pahempi tila kropalle kuin yksi lääke.
Tää on myös se asia mikä paljastaa mut heti muille kun raskaudun, lääkkeet jää heti pois. Mutta vasta kun se plussa sieltä varmistuu.
Nii ja olen unohtanu onnitella kaikkia helmikuun plussanneita, onnea kaikille! <3
Mä jännään nyt niin paljon sua Legotar, unohtuu oma tilanne kokonaan :) ehkä se on vaan hyvä juttu!
Ja kiitos Noorav onnen toivotuksesta :)
Onnea kaikille plussanneille ja haamuja testanneille pidetään peukkuja, että viivat vahvistuis :)
Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille. Pysyy mieli korkealla kun ulkonakin ihana sää(aurinko). :)
Täällä sitten kp 1/31 yk 4. Ärsyttää ihan helvetisti. Järki koittaa inistä, että tämä on lyhyt aika ja että endo voi vaikuttaa. Silti sitä toivoo ihmettä ja onhan se mahdollista, mutta just nyt ottaa vaan päähän. Kolmannen kierroksen taika, juuei täällä. Enää kaksi kierrosta ja voikin jo varailla lääkäriaikaa. Fiilikset on jopa sellaiset, että hävettää siirtyä listan alapäähän. Tätä on varmaan moni kokenut, häpeän tunnetta, kun ei
nappaa, vaikka muuthan ne vaan miehen katseesta raskautuu. Inhottavan laajan kirjon tunteita saa iloksensa käydä läpi. Mietinkin, että enkö mää vaan jotenkin muka ole valmis vielä? Tai me? Toisaalta, tämä on vain biologiaa, kukapa sen tietää, mitä ajatukset ja stressi loppupeleissä vaikuttaa. Joillain ei mitään, toisilla kaiken, niin yksilöllistä.
Mulla ei oo nyt mitään hyvää sanottavaa aiheeseen liittyen, joten hipsin takavasemmalle puhisemaan. Seuraava ovulaatio tuntuu niin kaukaiselta, pitää vaan keskittyä viettämään kivaa aikaa sitä ootellessa ja ajatella ihan muita asioita.
Parempia aatoksia muille!
Helmianna
Ja muskottipähkinälle: kuten tuossa aiemmin sanottiin, niin kyllä ne hampaat kannattaa nyt heti hoitaa, ettei sitten mahdollisesti pidemmällä raskautta ala vaivaamaan.
Onnea plussanneille! Olen päivittäin käynyt lukemassa, mutta jotenkin tuntuu, ettei menkkojen ja oviksen välisenä aikana ole mitään asiaa :D
Nyt menossa kp 12, edellisessä kierrossa ovis oli kp 18. Toivottavasti ei ole tässä kierrossa päivääkään myöhempään, muuten on tämä kierto taputeltu miehen matkatyön takia :(
Itse olen kipeänä, joten ei paljon peiton heiluttelut kiinnosta. Testailen kuitenkin ovista ja mikäli tulee sen suhteen plussaa, niin pakko jaksaa. Yritän pitää tämän tjot-fiiliksen kierron loppuun saakka :)
annma kp 12/30 yk3
Tuli hankittua tähän kiertoon Clearbluen digitaalisia ovistestejä. Saako tuohon testiin hankittua lisää noita liuskoja (tai mitä onkaan), vai pitääkö aina hankkia koko setti uudelleen? Minulla kun epäsäännöllisen kierron takia saattaa hyvinkin mennä tuo koko 10 yhdessä kierrossa - ja minun tuurilla niitä kiertoja on ainakin 100 ennenkuin saan plussaa mihinkään muualle kuin ovistestiin jos siihenkään :D
Annma, samaa mietin minäkin niitten Clearblue-testien suhteen! En ole kyllä itse nähnyt "täydennysliuskapakkauksia", mutta järkeväähän sellanen olisi!
Tiitiläinen
Annma ja Tiitiläinen, muistan lukeneeni jostain ettei sen vekottimen patterit kestä kuin sen kymmenisen käyttöä. Siksi siis pitää ostaa uusi pakkaus joka kerta (=rahastusta). Mutta voin olla väärässäkin :)
Heissan kaikki! Onnea plussista :)
Minäpä taas tulen kyselemään näitä "turhia" kysymyksiäni, mutta tän parinkuukauden aikana olen googlettanut laittoman paljon raskautumiseen jne. juttuja & varsinkin näitä "juo greippi mehua niin raskaudut nopeammin" diipadaapaa. (Itselle se tuo vain mielenrauhan, enkä niinkään tosissani esim. tuota usko)
Mutta nyt mietityttää kaikki muutkin elämäntavat, toki olemme molemmat parantaneet niitä ihan älyttömästi tällä lyhyellä välillä (vitamiinit, ruokavalio...), mutta ei olla enään mitään himoliikkujia, ei syödä 5 kertaa päivässä tai saatikaan tarpeeksi esim kasviksia, energia juomia juon... niitäkin kyllä vähentämyt huimasti (kahvia kumpikaan ei ole koskaan juonut.)
Niin tosiaan onko raskautuminen niinkään näistä kiinni jos ei elä aivan "täydellisesti"? Vaikea etsiä sitä oikeaa sanaa, mutta toivottavasti joku edes ymmärsi mitä tällä haen :D
Toki tiedän, että vaikka tekisi kaikkensa raskautumisen eteen niin ei se aina ainakaan nopeasti tärppää, mutta tosiaan onko hirmusen esteenä?
Itse hyvällä omallatunnolla sillon tällön käyn rilluttelemassa ihan kohtuudella, koska voihan tässä mennä monia kuukausia, enkä halua aina vaan kotona istua & odotella, että joko nyt.
Nyt kyllä taidan ottaa vielä tuon kuntopyörän tuolta käyttöön, tekeehän se muutenkin hyvää heh :D
Mä en usko että mistään mitä teet itsesi parhaaks, ainakaan haittaa on :) kuten sen kuntopyörän esille kaivaminen :)
Luulen että monella se stressi siitä uudesta elämäntavasta on vaan haitaks. Kui moni meistäkin varmaan joskus miettii et ei hitto, en voi syödä nyt tota pullaa ja apua tulossa juhlat, mitä sanon ku en aio juoda. Sellainen ihminen elää jatkuvassa stressitilassa mikä ei varmasti auta lapsenteossa/laihduttamisessa tms.
Mä itse en juo ollenkaan, mikä on ihan oma valinta ollut, ja olen todellakin juonut aikoinani ihan riittävästi. En usko että se mun raskautumiseen vaikuttais jos kuitenkin joisinkin
En tiä ymmärsitkö mun pointtia :)
Et ei kannata elää semmosta elämää mikä ei tunnu omalta tai on väkisin tehtyä, koskee se sit mitä tahansa elämän aluetta.
Kiitos vastauksesta :) Vähän tässä parantelen vielä pikkuhiljaa näitä elämäntapoja, koska tottahan se on, että ikinä siitä ei haittaakaan ole! Mietitytti vain, että jos en joka päivä syö niin tarkan päälle tai joka aamu nouse lenkille, niin voiko se olla este. Tosin onhan noita "vahinko lapsia" tullut monille ympärikännissä oleville jotka eivät tosiaan muutenkaan elä terveellisesti... hmm on nää asiat vaan niin kummallisia :D
Kukkaistyttö88 ja Lumilla: kiitos paljon vastauksista. Kaipa sinne hamppulääkäriin pitää sitten mennä. No jos sen takia raskautuminen lykkäytyy niin ei voi mitään. Ei se yk7 ole paljoa pahempi kuin yk6 :p
Olisi kyllä erittäin kiva, jos niihin CB:n ovistesteihin saisi täyttöpakkauksia. Mutta jos ei niin ei. Rahaahan säästäisi, jos ei tarvitsisi ostaa joka kuukausi uutta kojetta. Mutta enemmän minua häiritsee roskan määrä! Tavallisista tikuista tulee sentään vain ne tikut eikä kamalasti muoviroskaa lisäksi :s
Kikii, varmasti parempi on elää vähän pellossa ja rennosti kuin stressata ja elää täydellisesti. Ja kyllähän sitä kaiken maailman nistitkin raskautuvat, joten eivät huonot elämäntavat ole este, enemmänkin hidaste. Enkä väitä että sinun elämäntapasi olisivat huonot ;D Kirjoittaisin enemmän, mutta pakko lähteä koneelta just nyt!
Pakko heittää vinkki cb:n ovistikkujen säästämiseksi. Eli käyttää liuskoja niin kauan kun näyttää vaaleitahaaleita ja varmistaa vasta epäselvät tapaukset digitaalisella. Itsellä ei nimittäin yhtään kiinnostanut maksaa joka kuu maltaita. Ja tuohon hammaslääkäriin, neuvolatäti passitti meidät molemmat legolääkärille, kosk myöhemmina suuri vaikutus molempien hammashygienialla masuasukkiin.
Lefemme (en vieläkään ole osannut lopettaa ketjun seuraamista :D)
Muskottipähkinä: mie näkisin että reikä hampaassa ja mahdollinen tulehdus hampaan juuressa ja sitä kautta bakteerit verenkierrossa on suurempi riski/haitta raskaudelle ja vauvalle kuin hampaanpoisto ja tilapäisesti käytetyt särkylääkkeet. Mulla on juuri sen vuoksi poistettu viiminen viisaudenhammas viidennellä kuulla. Ja parantui muuten kaikkein helpoimmin kaikista viisurinpoistoista. :)
Tuohon lääke-ja hammaslääkäri asiaan. Kannattaa tosiaan hoitaa se ennen sitä plussausta, mutta ei sen plussan jälkeenkään voi omia vaivoja täysin sivuuttaa. Viime viikolla kun itse sain lääkkeet influenssan takia, niin lääkäri sanoikin, että kunhan muistaa mainita yrittävänsä lasta tai olevansa raskaana niin lääkkeet katsotaan sen mukaan.
Mutta IIK! Kaverini jolla on siis jo lapsi kävi kylässä ja oli tuosta minun testistäni sitä mieltä että se olisi selkeä plussa. Hänellä kuulemma oli ollut samanlainen tai peräti vaaleampi, kun on itse raskaaksi tullut ja neuvolaan soitellut. Mutta pessimisti ei pety ja en vielä uskalla uskoa että ekalla yrittämällä tärppäis. Loppuviikosta teen vielä uuden testin ennen kuin alan minnekkään edes soittelemaan.
Kiitos taas hammaslääkärivastauksista :) Nuppunella, hyvä pointti nuo bakteerit. Olen itse ajatellut vain särkylääkkeiden haittavaikutuksia. Mutta nyt uskaltaa mennä! Hassua että isohko operaatio itsessään ei jännitä, vaan enemmän se olisiko siitä haittaa vauva-asian kannalta. Eilen illalla stressasin tuota asiaa ihan kamalasti. Kiitos teille kaikille, jotka vastailitte, teidän ansiostanne pystyn taas rentoutumaan. Halauksia kaikille!
Lefemme, hyvä säästövinkki! Enpä ole tullut ajatelleeksi :) Pitänee laittaa perustikkuja tilaukseen jos täti tulee vierailulle. Onneksi jäi CB:stä vielä kuusi tikkua käyttämättä.
Sydämelliset onnittelut kaikille plussanneille! Seuraava viikot eletäänkin sitten jännityksen aikaa, kun odottelen, että josko ne menkat ei alkaiskaan... Viime yön kyllä nukuin pitkästä aikaa erittäin hyvin, en edes herännyt aamulla ennen herätyskellon soittoa (kuten useimmiten olen herännyt). Kesken unien piti kellon sitten soida, mutta hyvä näin :) Eilen siis tuli hymynaama esiin ovistestissä, la ja su on kyllä heiluteltu peittoja ja tänäänkin vielä olis kiva :) Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon ja plussatuulia ;)