YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Ciira ja Himja, onnittelut plussista. :)
Tossu83, tervetuloa! Toivottavasti se viiva vielä vahvistuu.
Mä alan täällä kohta jo keskittyä seuraavaan kiertoon, alan heittää siis kirvestä kaivoon. Mulla on viimeiset päivät ollu niin stressaavia töissä, etten usko että se ainakaan auttaa hedelmöittymisessä saatika kiinnittymisessä, joka tässä kai näinä päivinä pitäis tapahtua jos on tapahtuakseen. Missä vaiheessa niitä oireita kannattaa alkaa seurailemaan, jos tuolla jotain sattuis stressistä huolimatta tapahtua? :D
Maple Winter, mulla alkoi oireet (todella kipeet rinnat ja alaselkäkipu) viikko oletetun ovisen jälkeen. Mielestäni ovis oli torstaina ja seuraavan viikon perjantaina huomasin kipuilevani. Tällä viikolla tuli lisäksi menkkamaiset juilinnat, ne oli pahimmillaan tiistaina, nyt jo vähemmässä määrin. Viikonloppuna ja maanantaina testasin negat, eilen ja tänään hailakat plussat. Toivotaan että tärppäis! Mä en olis kans uskonut, että tästä kierrosta on mitään mahiksia, mulla oli nimittäin ihan julmettu flunssa just oviksen aikoihin.
Musta on virallisesti tullut vainoharhainen. Tein tänään uuden testin ja ensin olin ihan varma, ettei siihen edes mitään viivaa tule (kyllä siihen tuli) ja sitten olin täysin varma, että se eilinen oli tummempi (ei muuten ollut, tarkistin kuvista, tänään oli ihan hintsusti tummempi). Että tätäkö sitten pitäis kestää :D Onneks meillä mies on taas positiivisemmalla asenteella liikkeessä, se on varmaan mielessään jo synnärillä, alko eilen jo puhumaan, et "nyt kun meilläkin on (vauva)". Minä yritin väliin piipittää, et josko nyt ensin katellaan, et onko tuolla ihan oikeesti joku ja pysyykö se kyydissä. No, onneks mies haluaa, et ootetaan se 3kk ennenku puhutaan mitään, tosin omalle äidilleni sain luvan kertoa kunhan ite haluan :)
Maple winter, ei niitä oireita kannata seurailla, koska ennen menkkoja on samanlaiset oireet ja nainen luulee yleensä olevansa heti raskaana kun rinnat on arat, maha juilii, on etova olo, närästää, vituttaa, palelee, janottaa, itkettää mut ne voi johtua myös PMS-stä.
Ne oireet voi johtua ihan mistä vaan, mutta suurin osa naisista laittaa ne raskauden piikkiin, vaikka niitä oireita on ollut naisilla vuosia(vuosikymmeniä) aina silloin tällöin, niitä vaan ei ole otettu huomioon.Yrityksen aikana tuntuu jokaikinen oire uudelta ja vieraalta.
Mutta jos menkat jää tulematta, niin silloin kannattaa miettiä ja tehdä testi.
Älä etsi oireita, aiheuttaa vaan lisää stressiä ja pettymystä
<3
Finest tuo on niin totta! Tosin helpommin sanottu kuin tehty. Mulla oli edellinen kierto eka kierto yritystä ja mun mielestä mulla oli kamalasti kaikkia oireita :D Oikeastihan ne oli siis kaikki vaan normikiertoon liittyviä. Nyt taas tuntuu, ettei ole juuri mitään, ainoastaan nää mun rinnat ja selkäkipu on semmosia selkeitä, niistä kummastakin tiedän, ettei liity normikiertoon, koska näitten kanssa vaan en voi toimia normaalisti. Tosin mähän olin näiden tissien takia viime vkl julistamassa itselleni rintasyöpää, että niin varma raskausoire :D
Himja87 onnea orastavasta plussasta:)
Oireista kun on ollut paljon keskustelua, niin itse olen huomannut, että mitä pidempään on yritetty, niin sitä vähemmän on (vale)raskaus oireita. ihan yrityksen alussa ja jo ennen sitä, minulla oli jäätävät juilinnat ja nippailut munasarjojen kohdalla, mutta nyt viime kuukausina niitä on ollut hyvin vähän. Sellaisen huomion olen tehnyt, että repäisykivut enteilevät alkavia menkkoja, joten ainakaan ne ei herätä enää turhia toiveita raskaudesta. Mutta mutta, nyt on kyllä toinen rinta ollut oviksesta asti kosketusarka, meinaiskohan se jotain:D
Tänttärä 26v yk 10 kp 26/30
Miksihän mulle ei tähän puhelimen luuriin kuvat näy? Ei linkkejä eikä mittää, vaikka jokunen viestissään kuvasta puhuu. Hö! :)
Täällä päässä on ihan järkyttävä olo, sen kivan lisäksi että veri kohta lentää nii vissiinki sain rakkaalta esikoiseltani oksennuskuumetautipöpön.. laps alkoi tiistaina oksentamaan ja eilen nosti kuumeen. Täällä me kotosalla pöpöpesässä neljän seinän sisällä pyöritään ja minä oon varmana loistoseuraa ku nuppia kiristää tulevat satavarmat kuukautiset, mulla kun niihin kuuluu vielä hirveät alamahakivut. Että niitä ootellessa..
Valivali sanoo meijän mami :D
-häiskä ja kpt28-28-30.
Niin ja valeraskaana oon ollu joka kierron päätteeksi :D voi sitä oireiden kirjoa. Nyt yritän olla ajattelematta kaikkia tuntemuksia joita tuppaa väkisinkin tulemaan..
Tänä aamuna oli sellainen fiilis, että haluan tehdä testin (en oo vielä ostanu sitä), että näkisin negan ja lopettaisin kuvittelemisen. Jos onkin liian aikaista, ihan sama, parempi vaan että olis se nega nähtynä niin tajuais että jos ei se näy testissä niin turha sitä on kuvitellakaan :D Kiitos kun heittelette jäitä hattuun. Nyt oon ollut taas oireeton, sekin helpottaa mutta silti vaivaa. Oon vaan sanonut miehelle, että haluaisin testata hänen kanssaan, mutta etäsuhteen tapaan senkin voisi ehkä tehdä puhelimen välityksellä, kun ei pää kestä. Tai sitten täti tulee parantamaan mun luulotaudin ihan kohta. Sekin olis helpotus tähän tietämättömyyteen.
MinkaMaaria kp 28/28-33 yk1
Onnea kaikille plussanneille! :) mua vituttaa niin paljon nyt kaikki,koska on sellaset möyrinnät mahassa että varmasti menkat alkaa tämän tai huomisen päivän aikana! :( mä en haluais menettää toivoa tän raskautumisen suhteen,mut kyl se on kohta jo menetetty :/
Diamond11 kp 29/30
Äiskähäiskä, meillähän on sama päivä 28 menossa! Ja Diamond on päivää edellä. Pian saadaan tietää.
Tuolla palstalla näkee miten turhaa on kuvitella oireita. Naiset laittelee oireita oviksesta lähtien ja lopputulos on se että 10-20% heistä kaikista saa sen plussan.
Hävettää että olin yrityksen alussa samanlainen tyhmä kuvittelija :D
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1921427-piinailijoiden-oireet-ovulaation-jalkeen-ja-tulos/
Nita 85 voi siirtää pois listoilta.. Pidän taukoa täällä olemisesta. Tsemppiä kaikille!
Auttakaa epätoivoista :D onko tämä nyt positiivinen vai ei??
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Tänään siis kp18..voiko olla niin myöhään :O
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Tossu, puhutko ovulaatiosta? Kyllä voi olla myöhään, mulla oli kp 17. Ja se riippuu kierron pituustakin.
Mutta täytyy muistaa sekin, että usealla naisella ollut ovulaatio kierron alussa tai lopussa. Naisen kroppa ei toimi ikinä kuin kello
Tossu; Voi se ovis olla vaikka kuinka myöhään, ite epäilin että oli kp 19/28-33 :)
Palaan vielä tähän oirejuttuun, voihan se olla että oireet on oikeat ja mahassa jotain tapahtuukin, mutta luonto karsii heti pois:
"Lisäksi on ns. biokemiallisia raskauksia, joissa hedelmöitynyt munasolu on kiinnittynyt kohtuun ja muodostanut sen verran istukkasolukkoa, että raskaustesti on positiivinen. Vuoto kuitenkin alkaa muutaman päivän myöhässä, mahdollisesti tavallista runsaampana. Arvioidaan, että jopa puolet hedelmöityksistä päätyy tällaiseen tilanteeseen; tätä kutsutaan termillä "biokemiallinen raskaus"."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00138
Terveisin Minkamaaria hattu täynnä jäätä
Minkamaaria, tuossapa juurikin se mitä pelkään, että mulle vielä käy :/ Eilen just miehelle sanoin, et tässä vaiheessa ei oo vielä mitään muuta varmaa kuin se, että hedelmöittyminen on tapahtunut. Että ei kannata vielä hyppiä ilosta.
Ja mitä noihin oireisiin ja niitten tarkkailuun tulee, niin mä kyllä luulen, että se on varsinkin näin alkutaipaleella tosi luonnollinen reaktio tarkkailla kaikkea ihan liikaa ja ylitulkita mahdollisia oireita. Sitä vaan on kuitenkin niin innoissaan ja toivoo niin paljon. Lisäksi ainakin omalla kohdalla oli niin, et enhän mä aikasemmin tullut kiinnittäneeksi mitään huomiota mun kiertoon ja siihen kuuluvaan oireiluun.
Heissan kaikki! Osaisiko joku tätä tietämätöntä ihmettelijää auttaa, kun mulla on menkat alkaneet melkeempä aina jokakuussa 15-17pv, noh viimekuussa (tammi) menkat myöhästy viikolla (varmaan stressin takia) mitä ei ole ennen käynyt, mutta nyt mä mietinkin että ootanko mä menkkoja alkavaksi normaalisti tässä puolessa välissä kuuta vai sitten samoihin aikoihin kun viimekuussa? :0 Vai voiko sitä koskaan edes tietää. Tuo tammikuu oli siis ainoa kuukaus ikinä millon on myöhästynyt tolleen & tässä kuussa siis oviskin jo oli :)
Kuulostampa typerältä :D
Oi finest, amen tohon oireiden tarkkailuun. Uskomatonta miten niitä löytyykin kun päivät läpeensä pakkomielteisesti kuulostelee kehoaan. Sairasta touhua. Ei todellakaan kannattais eikä maksais vaivaa. Mutta joo, eiköhän meistä jokainen vuorollaan sen virheen väkisinkin tee ekoilla yrityskerroilla. Kyyyllä muutama verinen pettymys pistää akan kuin akan ruotuun. Hahahaa. Joo, olen mustan huumorin ystävä, älkää tuomitko tai ottako liian tosissanne rujoja sanavalintojani. Ja itsehän tietenkin puhun tässä nyt kolmannen kierron tuomalla kokemuksen syvällä rintaäänellä, kröhöm.. Jooh.
Torstai on toivoa täynnä! Torstain lisääntymisbiologiasanastoaiheinen gallup, hedelmöityminen vs. hedelmöittyminen: Kuinka moni on huomannut, että se munasolu hedelmöityy ja on hedelmöitynyt. Ei hedelmöity tai ole hedelmöittynyt.
T. (ei oikeesti niin tosissaan) ärsyttävä pilkunn****ja (biologi, forgive me) Marlener
Ai joo ja mun ikä on näköjään jossain välissä tipahtanu listan tiedoista. Kuulun tähän ilmeisesti aika laajaan 87-syntyneiden remmiin, 28 vee. Eli:
Marlener (28 v.) kp 13/28-32 yk3
itsekin odotan hymynaamaa viikonloppuun mennessä :)
vaikka kaikkien laksurien mukaan pitäsisi olla vasta ensiviikonpuolella,mutta jo nyt bongasin paksumpaavuotoa,normi vetisen ja valkuaismaisen sekoitusta ,kylkija maha kivuilla,mahakin meni sekaisin kuten menkoissa..
viimekuussa samoin hymynaama tuliviikkoaaiemminj kuin ovis laskurit laski...mene jatiesä.mutta hyväfiilison tästä kierrosta kaiken kaikkiaan :) ovis tikuissakin näkyy kaksi viivaa,tietenkin haalemapi,mutta senkin puolesta uson ettäpian se hymy irtoaatikusta ;)