YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Ai kauheeta tämä epätietoisuus & odottelu, en vaan malttaisi. Jotenkin kyllä niin vahva tunne ettei vielä mitään tärpännyt. (Ihanaa olla näin positiivinen :D) Taidanpa sitten kun yk3 alkaa niin kokeilla noita ovistikkuja, koska kierto meni tosiaan viimekuussa sekaisin, eikai siitä tikuttelusta nyt niin haittaakaan ole :) Mieltä kyllä nostatti kun katsoin tuolta listasta, että moni on tässä tammi-helmikuussa plussannut yk1-yk3! Sitä odotellessa....
Kiitos tsempistä Legolatar! Oon yrittäny miettiä et eikö mulla sittenkään vaan ollut ovulaatiota? Kp 14-18 oli tosi limasia ja valkovuodon seassa vähän vaaleanpunertavaa ja ihan-vähän-sitä-enemmän-näkyvää vertakin joukossa? Sitä myöhemmin ei ollut ainakaan samalla tavalla limaista.
Pahinta tässä on juuri tuo Kikin mainitsema epätietoisuus ja odottelu. En oikein tiedä odottaisinko tätiä vai tärppiä, mutta kumpikin olis ilonen asia just nyt :) En jaksa en malta!!!! Jos ei vielä sillon kp 40 oo alkanut niin testailen ja heitän sitten kirveen kaivoon jos on negaa taas :D
Mör taas. Noorav.
Hopehope, "kiva" kuulla että jollakin muullakin on tuota ongelmaa. Miettisin, että eikö se mies vain käsitä tätä juttua, vai mistä on kysymys? Olen kyllä selittänyt, että mahdollisuuksia on tasan yksi kuukaudessa, jolloin tämä voi onnistua. Ja on myös tietoinen siitä, että mulla alkaa olla henkisesti jo melkoisen rankkaa ja se ajatus, että yksi kierto menisi ns. hukkaan tuntuu aivan maailmanlopulta. Ja oikeasti eihän se missään nimessä ole, mutta on jotenkin ihan käsittämätöntä että siltä se tuntuu. On kuitenkin yk11 jo menossa. Ja kaikki ystävät on raskaana, työkaverit on raskaana, hemmetti jopa jokasessa telkkariohjelmassakin on joku raskaana! Ja mä kun vaan haluaisin meille sen oman pienen paketin haikaralta ja olisin ikionnellinen...
Ovisplussa oli tosiaan nyt sitten tiistaina aamupäivällä ja siitä seuraavan kerran peitto heilus keskiviikko illalla/yöllä. Ovis saatto olla mennyt jo ohi tai sitten ei, kuka tietää. Tänään aloitin myös ne lugesteronit. Ja taas alkaa olla odottavan aika niin pitkä. Ja mulla alkoi nyt miehen kanssa talviloma, joten olisi ihanaa jos pystyis nyt hetkeksi hellittämään ja saamaan jotain muitakin ajatuksia päähän :)
Itse päätin olla nyt tikuttamatta hetken aikaa. Tikuttelin 2 viikkoa ja en kertaakaan saanut sitä plussaa, joten olin tosi ressaantunut ja toissailtana romahdin totaalisesti. Mies oli sitä mieltä että tikut aiheuttaa mulle vaan enemmän paineita ja stressiä, joten päätimme etten nyt tikuta ainakaan toistaiseksi. Kierron pituutta en tiedä..eikä seuraavat menkatkaan oo vielä alkanu. Mutta koitan nyt rentoutua ja olla miettimättä noita tikkuja. Sovimme että heilutamme peittoa joka toinen päivä, että jos se ovulaatio sieltä sit tulee...niin olkoon sit yllärinä :) Jos ei tällä kierrolla tärppää, niin ens kierrolla voisin taas tikutella, kunhan eka saisin selville kierron pituuden
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Onnea plussanneille :) Ja tsemppiä muille kuumeilijoille :)
Itsekin yritän olla miettimättä oireita ja ei niitä ole oikeastaan edes mulle tullut. :P
Itse ihmettelen omia kuukautisia, kun varsinaista vuotoa kesti vaan sen yhden päivän ja aina vuodan sen 3pv (varsinaista vuotoa siis)..Eilenkään ei enään kunnolla tullut mitään ja nyt ei juuri tule kuin ehkä muutama tahra.. Ja kaikki kuukautiskivutkin jonnekin jääneenä. Ehkä on vaan kierto sekasin.
Mä olen niin tympääntynyt tähän yrittämiseen ja yrittämiseen, että ei tässä ole enään mitään odotuksia. Juuri eilen saatiin uusi kierto käyntiin, alkoi yk 14 (tai yk 16 riippuu miten laskee). Tänne ei siis muuta, ei mitään raportoitavaa.
Legolatar olikin käynyt ilmoittautumassa, miten muut pitkänmatkalaiset: mm. Nuppunella, Nelmis, Exile, Orchid ja Cecilja? Teistä harvemmin kuuluu :)
Kukkaistyttö <3
Mimmu75, joo allekirjoitan täysin saman tympääntymisen tähän hommaan. Tosi vaikea nykyään saada päätä luottavaiselle-asetukselle. Väkisinkin on aika epätoivoinen olo tuleeko tästä nyt yhtään mitään ja mihin kaikkeen tässä vielä joutuu. Vaikka fiksuna tottakai ymmärrän, että yrityksessä voi kestää vaikkei kummassakaan vikaa olisi. Ja että sillä asenteella olisi alunperinkin pitänyt tämä yritys aloittaa eikä ajatella, että tottakai me viriilit nuoret terveet lisäännymme heti kun mahdollista. Toivoa on, jep. Mutta ei tässä mikään toiveikas olo ole. Nykyään en enää saa ahdistusitkukohtauksia, mutta olen muuttunut aika välinpitämättömäksi toisten lapsia kohtaan. Kun niistä pysyy sopivan etäisyyden päässä niin ei pahoita omaa mieltään. Olen myös jotenkin poisoppinut vauvakuumeesta ja alkanut tykätä uudelleen lapsettoman naisen elämästä. Pelottaa oikeasti, että ehkä tämä asetus jää päälle. Tai entä sitten kun se vauvakuume uudelleen iskee ja tajuan, että sitä aloittamisen uutuudenviehätystä ei enää koskaan tule. Usein nautiskelen palstan uusien kuumeilijoiden aidosta jännityksestä. Sitä kun ei enää ole moneen kuukauteen itsellä ollut. Kiva välillä muistaa toisten tekstien kautta miltä itsestä tuntui viime kesänä. Haluaisin ettei kukaan joudu näinkään pitkään odottamaan, ei tämä kivaa ole. Ja teidän, jotka olette vielä pidempään odottaneet, huokaus, fiiliksiä en pysty vielä itse täysin edes ymmärtämään. No perässä tullaan. Niin ja piti sinulta kysymäni: tein tänään cb digiovistestin, joka näytti tyhjää ympyrää. Kun poistin testipuikon niin siinä oli kuitenkin tasavahvat viivat. Paketissa lukee ettei niitä saa tulkita, mutta tässä kuitenkin mietin, että olisiko kuitenkin..? Samaa digitestiä käytin kuin edellisessäkin kiertossa, en ole ostanut uutta.
Muskottipähkinä, kiva kuulla, että oma ajatuksesi dg on ihan hyvä :)
Itsekin kaipailen pitkään palstailleiden kuulumisia :)
Legolatar(27v) kp 16/31 (ei vielä ovis+aa tässä kierrossa) yk9
Lumilla, muistelen ettet ole tehnyt lainkaan r-testiä tässä kierrossa? Jos vuoto on noin poikkeuksellisen niukkaa, eikä ala enää vuotamaan, niin tekisin parin päivän päästä varulta r-testin. Ettei vaan olisi valemenkat? En halua turhaa toivoa herätellä, mutta on niitäkin täällä nähty :)
Ovisten metsästäjät, voi meitä naisia. Kaikkeen tässä joudutaan. Oon kyllä kade miehelle toisinaan, että ei se voi tehdä mitään muuta asian eteen kuin sitä kivaa itseään. Paitsi tietysti kuunnella tuskailuja. Mä motkotin hänelle jo baaripolttelustakin. Tuntuu toisaalta kohtuuttomalta, mutta toisaalta, se on se toinen asia mihin hän voisi vaikuttaa - että ei tuolla turhalla typerällä tavalla vähentäisi yhtään tsänssejä.
Itse tajusin kunnolla vasta nyt kolmannella kierroksella, että mun ovishan tulee vasta kp17-19. Se 14.päivä oli jäänyt mieleen kummitteleen ja silloin jo sitä odottelin. Järki sanoi, että 14 päivän päästä oviksesta menkat alkaa, mutta silti odottelin jo liian aikaisin sitä. Tietysti, kierto voi muuttuakin. Nyt onkin taas ihan kiva nähä (kun ei tuuri käy, yhyy en usko plussaan millään...), että onko kierto minkä pituinen, aiemmat 31 ja 33 päivää. Pillereitä edeltävästä ajasta kun en muista kiertojen pituuksia.
Tsemppejä naiset! Kyllä me kaikki joku päivä...
Helmianna, joka koittaa pysyä erossa testiajatuksista...
Tossu83, sympatiat täältä! Varmasti ihan hyvä päätös pitää vähän huilia tikutuksesta tuossa tilanteessa. Sittenhän sitä voi jatkaa toisella kertaa, jos siltä tuntuu :) itsekin tässä kärvistelen ja toivon sitä hymynaamaa testiin. David-Liuskatestejä olen testannut tässä ja edellisessä kierrossa muutaman, mutta niissä kontrolliviivakin on niin hailakka, että en tiedä luotettavuudesta. Eri testien luotettavuuteen en osaa ottaa kantaa, mutta kannattaa muistaa että se ovisplussan puuttuminen voi johtua testistäkin, ei välttämättä sinusta. Ja eihän sillä ovistestin tuloksella ole raskautumisen suhteen mitään väliä, jos seksiä kuitenkin on tarpeeksi pitkin kiertoa ja etenkin mahdollisen oviksen aikaan säännöllisesti :) Tsemppiä!
Legolatar: tein aamulla varmuuden vuoksi ja oli nega. Toki kokeilen parin pvn päästä vielä. Mutta muutoin sit odottamaan uutta yritystä. :) Ei vaan normaalisti ole tällaista. Siksi ihmettelinkin vuodon alkua, kun mitään kipuja ei ollut eikä tullut.
NooraV ja Kikii, lima+vähän verta viittaisi ovulaatioon kyllä. Ei auta kuin odotella ja toivoa parasta :) Odottelu on kyllä tuskaista ja tuntuu että yritysaikaa menee hukkaan,jos menkat kuitenkin lopulta alkaa. Itse lueskelin silloin pitkissä kierroissa nettikeskusteluja myöhään plussaamisesta. Näin jälkikäteen pitkiä kiertoja kokeneen en myöhäiseen plussaan enää usko, mutta onhan niitäkin joillain harvoilla ollut. Semmoista odottelua tämä vaan välillä on, ja näin palstalla pitkään olleena voin sanoa että itseasiassa todella monilla on ollut yksi tai kaksi piiiiitkää kiertoa välissä, vaikka muutoin suht säännöllinen kierto olisikin. Muistakaa, että useimmiten plussa tulee yk1-5 välillä. Plussausonnea molemmille!
Postaukseni sivulla 42 (30.1.2015)
Tein laskelmia, jotka perustuvat Yrityspäällä 2014 ja 2015 kaikkiin plussanneisiin (syyskuu 2014-tammikuu 2015). Tällä aikavälillä meidän palstalla on saatu 62 plussaa! Heistä neljän (4) yritysaikaa emme tiedä ja siksi heidät on jätetty pois laskelmista. Laskelmissa on siis huomioitu 58 plussaajaa.
Lopputulos oli seuraava:
Yk1 : 10 plussaa eli 17,2% kaikista plussanneista
Yk2 : 8 plussaa eli 13,8%
Yk3 : 11 plussaa eli 18,9%
Yk4 : 6 plussaa eli 10,3 %
Yk5 : 6 plussaa eli 10,3 %
Yk6 : 4 plussaa eli 6,7 %
Yk7 : 2 plussaa eli 3,4 %
Yk8 : 1 plussaa eli 1,7 %
Yk9 : 1 plussaa eli 1,7 %
Yk10 : 1 plussaa eli 1,7 %
Yk 11 : 0 eli 0%
Yritystä takana vuosi tai enemmän : 9 plussaa eli 15,5 % kaikista plussanneista
Lumilla, pahoittelut negasta. Välillä kierrot ja oireet vaihtelee. Ennen yritystä en itse niihin kiinnittänyt huomiota vaan menkat kipuineen tuli ja meni melko epäsäännöllisesti ilman kalenteriin katsomista. Nyt ihan uusi maailma on avautunut, kun olen laskenut kiertojen pituuksia ja ihmetellyt oireita, nyt jopa parissa kierrossa tikuttanut ovulaatiota - aina oppii itsestä jotain uutta kun alkaa seuraamaan mitä kroppa touhuaa :)
Noh onneksi on tämä palsta! Tai minusta ainakin on "kivempi" odotella & ihmetellä porukalla sekä jos vaan kiukuttaa tai surettaa niin voi huoletta purata tänne eikä kukaan ala mollaamaan, täälähän kaikki on melkeempä samassa veneessä vai miten se meni :)
Oikein hyvää viikonloppua naiset!
Täällä kanssa yksi turhautunut oviksen metsästäjä, sori seuraava avautuminen... Ei oo ovisplussaa kuulunut kp 19:ään mennessä, ja tänään on kiikun kaakun, maksaako vaivaa enää testailla. Odottelen menkkoja kuitenkin alkavaksi viimeistään 12 päivän päästä. Osaanpahan nyt tämän verran sanoa sit gynelle, kun aika vastaanotolle on ensi kuussa.
Ja joo, en nyt tosiaan ole erityisen positiivisin mielin tärppiä odottelemassa (kun olen jo ajatuksissani ihan menossa tonne gynelle tän kierron jälkeen) - sitten ehkä olisin, jos ovisplussan oisin saanut.
Oon viime aikoina havahtunut siihen, että tässä on ehkä tehtävä muitakin elämänmuutoksia kuin ehkäisyn jättäminen. Ja että tälle prosessille on annettava aikaa. Ekaks varmaan pitäis tarttua alipainoon, mikä herättää ristiriitaisia fiiliksiä, sillä tunnen oloni hyväksi, elän normaalisti enkä siis mitenkään tietoisesti kontrolloi ruokavaliotani. Toisaalta tiedostan, että oma "normi" saattaa olla edelleen hieman vinksallaan - olen nääs ex-anorektikko. Vaikeahan sitä faktaa on sivuuttaa, että raskaaksi tulemisen kannalta "normaalipaino" on paras. Onko täällä muita vastaavan kanssa painivia?
Lialia (28 v), kp 20/28-32, yk 3 (ekaa yrittämässä)
Nyt kp 10 menossa. Ei minkäänlaisia oireita tunnu missään. Eikä ovistikku edelleenkään näytä hymynaamaa. Mietin tässä sitäkin, että voiko tuohon ovistulokseen vaikuttaa, jos juo runsaasti vettä. Esim. itse nautin päivän mittaan tietoisesti paljonkin vettä, jonka takia myös vessassa käyn aika usein. Yleensä käyn myös öisin kerran vessassa. Jatkan nyt tikutusta ainakin ensi viikon ajan, kun noita tikkuja tuossa nyt vielä riittää.
Hei piti viellä tälläistä kysellä, eli mun menkkojen pitäisi alkaa tossa 5-7pv päästä abouttiarallaa, niin voiko edes näin aikaisin olla mitään oireira jos olisikin napannut?
Aloin vaan ihmettelemään kun nyt öisinkin olen herännyt veskiin viimeksi eilen 3 kertaa ja koko ajan virtsahätä, ei ole mulle koskaan ollut normaalia herää öisin hätään enkä ole juonutkaan mitään enempiä.
Virtsatulehdus ei varmasti ole, niistä olen kärsinyt monet kerrat & tällästä se ei ole.
En hirveästi ole lueskellut oireista tms. etten rupeisi etsiskelemään niitä väkisin...
unohtui äsken lisätä, että itse kolme kiertoa tikutin ovista, ja tässäkierrossa digi, ja sen puolesta kyllä liputan. Hyvin selkeä ja simppeli, vaikkakin hieman arvokkaampi :)