YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Voi pahoittelut Heinähaave :/ Ei löydy sanoja..
Täällä ihmetellään edelleen ovistestien ihmeellistä maailmaa. On jo näyttänyt monessa testitikussa melko vahvaa viivaa, tänään ehkä? tuli vahvin viiva eli ovis saattaisi olla huomenna :) On kyllä myöhässä normaalista kierrosta, ehkä se on ihan hyvä juttu. Megaovista odotellessa :D Niin ja se lugesteron pitäisi myös aloittaa pian, jännittää..
Juu, näinhän se kai tosiaan on, Stellina. Hämää vaan, kun gyne joskus sanoi, että pitäis laskea eka kiertopäivä ekasta tiputtelusta - tämä siis pari vuotta sitten keltarauhaskuurin yhteydessä. :O
Lialia, kp 17/28-32, yk 3
Täällä ei ovistikku näyttänyt vieläkään hymynaamaa. Tosin testin ohjeiden mukaan testaus kannattaisi aloittaa vasta huomenna, eli olen ajoissa testailemassa. Pelottaa vain, että entä jos en ovuloi ollenkaan... Peittoja on kuitekin nyt heiluteltu lähes joka toinen päivä :)
HIMJA87 Mulla kipeytyivät tissit just tuolla tavalla, kun ensimmäistä odotin ja se ei mennyt ohi niin kuin normaalisti. Sen takia mulle tuli vahva tunne, että olen raskaana vaikka testi näyttikin negaa muistaakseni jossain kp 34 tai 35/33. 6 päivän päästä näytti plussaa.
Kurjaa kuulla porukan epäonnesta :(
Voimahalit Heinähaavelle ja muillekin joilla on käynyt huonosti.
Mun mies on tikutteluun suhtautunut yhtä hyvin kuin minä, ollut yhtä iloinen kun testiin on ilmestynyt tasavahvat viivat. Hän on muutenkin niin mukana vauvajutussa, koska hän vauvaa halunnut jo vuosia, mä en jotenkin ollut vielä valmis ja marraskuussa sai mut ylipuhuttu :)
Mut nyt en enää testaile koska sillä ei ole mitään merkitystä kun seksiä harrastetaan säännöllisesti eli koko kierron aikana, 2-3 kertaa viikossa. Koskaan ei voi tietää milloin tärppää, sehän voi tärpätä vaikka päivä ennen menkkoja tai heti menkkojen jälkeen.
Miltä teillä tuntuu rinnat oviksen jälkeen/ennen menkkoja, onko aina tullut kipeäksi, ollut arat?
Mulla dpo5 (vissiin) ja rinnoissa ei mitään outoja tuntemuksia, ihan tavalliset.
Ainoa, mitä tunnen lähes koko ajan, joka päivä, kipu/paineet alavatsassa, kohdussa, häiritsee jopa työntekoa.
Finest, sorry, en muista enää mikä kp, 20 jotain (kun en enää laske)/26-28
Joooooo menkat alkoi eli kp 1-26 :(
Terve kuumeilijat!
Pahoittelut kesken menneille :( pettymysten jälkeen uutta yritystä vaan!!
Ovistikuttelusta sen verran, että minä en saanu ollenkaan selkeää plussaa. Outoa!?
En ole hirveeati kirjotellut, mutta pöivittäin kyllä seurailen teidän tilannetta.
Itsestä sen verran että jossain vaiheessa tuli lusikallinen ruskeaa vuotoa, ja rinnat kipeyty kanssa, mutta nyt rinnat ei enää niin kipeät. Mulla se kuuluu menkkojen alkamisen merkkeihin, ei kuitenkaan niin aikasin.Tänään aamulla testasin negan, joten odotettavissa on huomenna aamulla menkkojen alkaminen ja yk 2 alkaminen :) ja nehän tulee kellon lyömällä :)
Ciira 24/25 yk 1
Moikat,
taisi edellinen viestini hukkua tuonne muitten viestien joukkoon, siis listalla voisin liukua aaaalaspäin.
Himja, mulla on kanssa välillä juuri sellainen pessimisti ei pety -asenne (vaikka sitten olevinaan itseltä salaa pilvilinnaileekin välillä). Sitten oikein yritän ottaa sellaisen todella positiivisen asenteen, mutta ehkä se ei ole luonnollisin olotilani. :)
Tiitiläinen (31v) kp 4/28-29 yk4
Vai onko mulla kp 25/25??? en tiiä :D .... Jatkan vielä, että mulla ei oo ollu mitään tiputtelua ennen kesken kierron!? Mitähän se on? Noh.... Plussa tuulia kaikille tasapuolisesti!!!
Hirmu täpinä päällä tänä aamuna, kp 26/28-33, jännittäää! Mikä dpo on aikaisin, kun kannattaa testata? Ovis, jos sitä oli tässä kierrossa, oli niin hämärä... Sunnuntaina, joka on dpo jotain 10-15 voisin testata yhdessä mieheni kanssa, paitsi jos kuukautiset alkaa ennen sitä. Onko dpo 10 liian aikainen? Epäilen että tää on sellainen 33 päivän kierto, mitään menkkaoireita ei vielä oo. Viikon päästä on se päivä 33.
Vinkki muuten, mulla on kännykässä maksuton sovellus My Calendar, söpö kuukautiskalenteri, joka laskee mun puolesta kaiken :) Kiertopäivät, mahdolliset hedelmälliset päivät, todennäköisen ovispäivän edellisten kiertojen pituuden perusteella... Se siis tilastoi edellisiä kiertoja ja arvioi sitten keskiarvojen perusteella. Sinne voi kirjoittaa oireet jne.
Heinähaave ja Minea, tosi harmi :(
Cecilja: harmi tuo inssin epäonnistuminen :( toivottavasti seuraava inssi tuottais tuloksen!
Orchid: oliko sulla kierron säännöllistämiseen tuo lugesteron vai oviksen houkutteluun vai miksi? sori kun en muista, vaikka täällä on varmasti tuokin käyty jo läpi..
Kaikille uusille tervetuloa!
Lapsettomuuden pelosta: täällä on ollut keskustelua siitä, mitä sitten tehdä, jos raskaus ei vain toteudu. Me ollaan tultu siihen tulokseen, että hedelmöityshoidot käydään omilla soluilla, lahjasoluihin ei lähdetä. Jos ei omilla soluilla onnistu, niin sitten tulee ajankohtaiseksi adoptio. Vaikka raskauden haluaisinkin kokea, on lapsenkaipuu silti sitä vahvempi tunne, eli en halua ehdoin tahdoin raskaaksi, vaan mieluummin sitten adoptoin lapsen, mikäli en kuitenkaan pysty biologista lasta mieheni kanssa saamaan. Sijaisperheyttä on kans pohdittu, mutta tämänhetkisessä vuokrakaksiossa ei mitenkään ole tilaa sijaislapselle. Jos raskaaksi tulisin, niin silloinkin haettaisiin isompaa kämppää. Tukiperheeksi ollaan silti ryhtymässä, perjantaina tuleekin sosiaalityöntekijä meille kotikäynnille, jotta voi sitten arvioida, kenelle lapselle me oltais sopiva tukiperhe. Joku muu pohti myös tukiperheyttä, jos haluat kysyä jotain siitä, vastaan mielelläni, ollaan siis käyty valmennuksessa ja tosiaan kohta tiedän enemmän myös sosiaalityöntekijän kohtaamisesta kotikäynnillä!
).( täällä ehkä ovis takana, turhalta tuntuu pitää edes lukua tuostakaan, kun on sellainen fiilis, ettei tämä raskautuminen luomuna tule onnistumaan, jos lääkärikin todennäköisesti suosittelee keinohedelmöitystä. Ainoa hyöty oviksen bongauksesta tuntuu nyt olevan se, että osaa vähän ennustaa, milloin seuraava kierto alkaa, eikä turhaan mieti onko menkat myöhässä vai ei. Talletuksia tehtiin kuitenkin, joskin vähän mitenkuten, ennen ovista.
Enninkeri kp17/26-33 yk20
Starling hyst! Ei saa alkaa aiheuttamaan toivonkipinöitä :D
Ei vaan, kyllähän mä varsin hyvin tiedostan, että tää saattaa aivan yhtä hyvin olla mahdollista raskausoireilua kun vaan jotain normaalia kehon hormonivammailua. Jotenkin kai sitä haluaa vaan itseänsä suojella hokemalla, että tää on vaan jotain normaalia kiertoon liittyvää. Ei sit tule niin iso pettymys kun/jos menkat alkaa. Jotenkin mulla vaan kummiskin on semmonen olo, ettei edes vois onnistua näin nopeesti, siksi onkin niin helppoa sanoo itselleen, ettei tää tosiaan ole mitään raskausoireilua.
Tänään kyllä piteli töissä melkosia oloja. Rinnat hemmetin kipeet edelleen ja nyt sit lisäksi mahaa juili ja poltteli niinkun joku ois kohtuun puukon iskenyt. Tämä kun vielä yhdistettynä alaselkäkipuun, jota on nyt ollut perjantaista saakka, niin kyllähän oli. Jännityksellä odottelen, että joko tässä saa hyvinkin piakkoin alkaa laskeskelee kiertopäiviä alusta.
Minkamaaria kun mainitsi tosta kalenterista, niin mulla on kännykässä käytössä Period Tracker Lite (P Tracker Lite), jossa aika lailla samat ominaisuudet. Se siellä laskeskelee, että milloin todennäköisesti on ovulointi ja merkkailee hedelmälliset päivät. Samaten sinne saa listalta vaan näpytellä oireet/vahvuudet ja luonnollisesti sinne pitää myös merkata millon on makuukammarissa puuhailtu :D Tuon lisäksi mulla on ihan fyysinen kalenteri samaa tarkoitusta varten. Sinne sitten kirjottelen mitä on minäkin päivänä ollunna.
Himja87 (27v) kp 28/32 yk2
Wohohoooooo mä oon niin intsinä! Alotin eilen oviksen tikutuksen. Eli kp10/26-28. Tänään sain haaleen viivan :) :) toivottavasti se ny tarkottais et mun kierto ei menny sekasin tuosta viikon raskautumisesta.
Mulla on davidin testejä ja lueskellu niistä vaan huonoa. Onko jollain ollu ne monessa kierrossa käytössä?
Ootanko mä ny sit kuinka vahvaa viivaa siihen? Mä kyllä aina tunnen oviksen, mut en tiedä onko ne tuntemukset ennen vai aikana vai jälkeen oviksen...
No toivottavasti nyt selvii täsmääkö testi ja mun kivut ja toivottavasti tuo "raskaus" ei sekottanu mitään.
Kuinka moni muuten on varhaisen km:n tms jälkeen saanu oviksen ajallaan tai kierto on pysyny samanlaisena?
Sunshine14 kp11/26-28. Yk miljoona
Minkamaaria: Kiitti vinkistä, piti kanssa heti asentaa sellanen:)
Noista kännykkäsovelluksista - minulla on käytössä sekä Period Tracker Lite ja Ovia. Ensimmäistä käytin jo aiemmin kuukautisten seurantaan ja nyt kun aktiivinen yritys alkoi, niin latasin Ovian (sitäkin täällä suositeltiin). Ovia toimii minusta paremmin ja on kiva, kun se myös hieman selittää sovellukseen kirjattuja oireita ja kierron vaihetta. :)
joo, mäkin löysin samanlaisenm "OVIA" , sinne kanssa laitetaan päivcittäin kaikki tiedot, menkat, vuodot, ovis limat, ym, ja n´sitten se ennustaa tärppi päivät ;) aivan mahtava, tikutuksen tueksi :)
[quote author="Lialia" time="10.02.2015 klo 10:51"]
Juu, näinhän se kai tosiaan on, Stellina. Hämää vaan, kun gyne joskus sanoi, että pitäis laskea eka kiertopäivä ekasta tiputtelusta - tämä siis pari vuotta sitten keltarauhaskuurin yhteydessä. :O
Lialia, kp 17/28-32, yk 3
[/quote]
joku minullekin ehdotti yksityiselle läkärille hakeutumaan ja pyytämään keltarauhas kuuria, kuinka kauan olette yritäneet kun sdaitte sitä, itsellä tuota ikää kuitenkin niin se voisi olla kylläö ihan hyvä lisä tähän yrittämiseen, vaikka vasta toinen kierto menossa, on minulla vahva tunne etten tule raskautumaan, ainakaan kovin helposti jos ollenkaan :( hirveä pelko on se minulla..
Piki piki mä oon siis saanu Primolut Noria menkkoja edeltävään tiputteluun silloin, kun lapsenteko ei vielä ollut ajankohtaista. En tiedä, määrätäänkö tota samaa valmistetta silloin, jos lasta yritetään. Mulla toi lääke aiheutti todella kivuliaat ja runsaat kuukautiset, enkä sitä tainnut syödäkään kuin pari kiertoa. Toisaalta kuurien jälkeen en muista pitkään aikaan juuri kiinnittäneeni tiputteluun huomiota, joten troppi varmaan auttoikin useammassa kierrossa.
O.M.A N.A.P.A. piste org(gu) täällä taas heissan.
No niin ja spermalastit jatkavat täälläpäin. Vika eli 4. kierto clomeilla. Perkele. Jos ei nyt tärppää niin sitten soitan sairaalaan ja keskustelen jatkosta. Alkaa muuten psyykkisesti vaikuttaan noi clomihormoonit. Olen apea, tuntuu että jopa aseksuaalisuus (eli ns. "haluttomuus") nostaa päätään. No ei kai. Olen aina ollut kuuma misu. Mutta jotenkin on vaikeempaa saada orkkua kuin aikasemmin. Ärsyttää. On toisaalta helpotus päästä clomeista eroon.
Jotkut täällä puhuvat tissikipuilusta. Mulla se on aina ollut merkki kuukautisten alkamisesta. Ekassa raskaudessani ei rinnat kipeytyneet ollenkaan.
:P
Pahoittelut täältäkin heinähaaveelle ja minealle! Ja cesiljalle pidän peukkuja että seuraavalla kerralla onnistuisi!
On: täällä edelleen kipeänä. Jouduin hakemaan saikkua ja sain vahvat lääkkeet kun niin raju tää influenssa. Lääkäriltä kysyin voinko syödä noita lääkkeitä vaikka on yritys päällä, vaihtoi pari lääkettä sitten sopivammaksi mutta sanoi että näin pahan influenssa takia olisi melkein ihme olla raskaana :/ hieman latisti tämän kierron jännitustä.
Ambrosiaa kp21/30 yk1