YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Voi, mä olen miettinyt NIIN monia tapoja kertoa raskaudesta mun vanhemmilleni! Haluaisin jo vihdoinkin päästä jonkun niistä toteuttamaan :) Olen miettinyt sellaista kun minä sekä äitini rakastamme leipomista, niin olisi ollut ihanaa leipoa kakku ja laittaa laskettu aika kakun päälle ja katsoa koska mun vanhemmat tajuaa mistä on kyse :D Ja yksi juttu olisi kanssa sellainen, että ostettaisiin jotkut kivat pienet lahjat mun vanhemmille. Vaikka mukit missä lukee mummi ja pappa. Olisi aika ihanaa <3
Mä olen ruvennut pelkäämään, etten sittenkään taida ovuloida ollenkaan. Eilen tutkailin muiden ovistestejä netissä ja itse en kyllä ole koskaan saanut yhtä vahvaa viivaa tai jopa vahvempaa kuin kontrolliviiva. Testiviiva on muistaakseni näyttänyt aina jotenkin vajaavaiselta. Aloin todellakin miettimään sitä mahdollisuutta, että jospa en ovuloikkaan. Viiva kyllä vahvistuu, mutta mielestäni ei ehkä tarpeeksi? Voi elämä tätä naisen kroppaa.. :/
Orchid, pakko kommentoida, kun huomasin sun pohdinnan ovisplussista. Olen useampana kiertona testannut ovista aina ap ja ip, kertaakaan en ole tasavahvaa viivaa saanut vaan aina nimenomaan jotenkin vajaita viivoja. Nyt kuitenkin todistetusti raskaana eli mulla lh-huippu ilmeisesti niin lyhyt etten sitä tikkuun vaan koskaan saanut.
Ja Cecilja! Suuren suuri voimahalaus! <3 Olet ajatuksissa.
Lefemme
Lefemme, oikeasti? Ehkä mullakin on sitten toivoa.. :) Olen luullut siis saaneeni ihan hyviä viivoja ja huomanneeni sen huipun, kunnes menin netin syövereihin tutkailemaan asioita enemmän.. Hyi mua :D
Tein juuri uuden ovistestin. Olen siis tehnyt ovistestejä joko kerran tai kaksi päivittäin kp4 lähtien. Ja tänään ekaa kertaa laitoin ne kaikki riviin ja lähes samanvahvuinen viiva ihan kaikissa tikuissa! Eli siis viiva on hieman tumma, mutta ei missään nimessä vielä ovisplussa. Mulla siis yleensä se huippu on löytynyt niin, että ensin näyttää tikku lähes valkoista ja lähtee vahvistumaan muutama päivä ennen ovulaatiota ja ovisplussan jälkeen taas melkein pelkkää valkoista tikkua. Tästä kierrosta tulee siis taas aivan mielettömän outo.. Anteeksi taas tää turhanpäiväinen vuodatus, mutta olen ihan hämmentynyt :/
Minua huhuiltiin. Eli joo toissapäivänä eli kp 25 tein negan testin ja menkkoja ei vieläkään kuulu. Välillä koskee ja vihloo mahaa ja tissejä mutta ei vaan kuulu menkkoja. Valkovuotoa on aika jännän paljon tullu pyyhittäessä mutta ei verta. Lämmöt koko ajan ollut 37.2-37" eli koholla. Huomenna uutta testiä vissiinkin jos raha tilanne sallii. Oottelua vaan... Nyt siis kp 27/25-27
Heei!
Ovis testeistä mulla ei oo henkilökohtasta kokemusta, mut tuli oviksesta mielee et oon tosiaan tuntenu tai luullut tuntevani kp14-15 , mut nyt epäilen et se olis ollu kp11-12?? Ny siis ajoitettiin petipuuhat tuohon kp 11-13 ja mies oli reissussa tuosta seuraavat kaksi päivää. Kp 17-18 yönä iski ku salama taivaalta kamala alavatsa kipu.juuri samanlaisia poltteita ym mitä supistuksessa.. kesti n. tunnin. Jonka jälkeen rinnat kipeytyivät seuraavana päivänä ja samoin lämmöt oli 37 kolme päivää ja aivan kamala väsymys. Iltaisin etoo ja päivällä on metallin maku suussa. Nämä oireet ei oo kuvitelmaa. Jos ei johdu raskaudesta niin sitten jostain muusta. :/ koskaan ennen tällaista ei ole ollut muuten kuin että rinnat kipeytyvät aina pari vk enne kuukautisia. Mitä lie. :))
Mikä dpo mulla ny on ko en tajua.
MilanNnnkk (22) kp21/28 yk2
Olitte keskutelleet läheisille raskaudesta kertomisesta. Me varmaan kerromme vanhemmillemme ensimmäisen ultran jälkeen, kun olemme varmistuneet siitä että kaikki on kunnossa. Näin siis ainakin nyt olen suunnittellut, mutta mistä sitä tietää kuinka malttamaton siinä tilanteessa sitten oikeasti on. :) Voi kun pääsisinkin jo kertomaan vauvauutisia, haluaisin tehdä sen jollakin ikimuistettavalla tavalla. Ihanaahan olisi jos äitien- tai isäinpäivänä pääsisi tuleville isovanhemmille uutisen kertomaan. <3
Tänään kp24 ja arviolta dpo 7. Ei erityisiä oireita, lukuunottamatta yksittäisiä alavatsan vihlaisua (keltarauhaskipua?). Punaviinia nautiskelen sunnuntai-illan kunniaksi, sillä jostain olen lukenut sen parantavan kohdun verenkiertoa ja lisäävän alkion kiinittymismahdollisuuksia. Onko teillä jotakin raskautumisniksejä/-uskomuksia käytössä? Itse olen kokeillut alkukierrosta greippimehun juomista, mutta sen konstin olen kuitenkin jo hylännyt: runsaampien ovislimojen sijasta onnistuin saamaan sillä itselleni hiivatulehduksen! Seksin jälkeen olen koittanut makoilla hetkisen lantio tyynyjen avulla korotettuna tai vaihtoehtoisesti jalat seinällä. Mies kyllä tässä kierrossa jo totesi, ettei taida tuosta tavasta mitään hyötyä olla. :D
Osaatteko sanoa, minkäverran menkkavuotoa pitäisi olla, jotta on normaalia? Minulla oli nyt toiset menkat vuosikausien pillereitten lopettamisen jälkeen ja molemmat menkat on kestäneet vain 3 päivää. Kaksi päivää on selkeää veristä vuotoa, kolmas päivä sitten enemmänkin lähes mustaa limaa (sori :D).
Joskus nuorempana, kun en syönyt pillereitä tai söin yhdistelmäpillereitä, menkat kesti 5 päivää, joista vähintään 4 oli kunnon vuotoa.
Pitäisikö tästä(kin) olla huolissaan?
Asiasta kolmanteen - itse kun surffailen vain ja ainoastaan puhelimella, niin saako tällä mitenkään kappalejakoja? :D
annma kp 4/30 yk3
No minulla ainakin on greippimehu käytössä, koitan syödä mahdollisimman terveellisesti (jos vielä energiajuomista pääsisin kokonaan eroon :D), vitamiineja popsin & touhujen jälkeen makaan sängyssä n. 15-20min. Eipä sen ihmeempiä "konsteja" täällä, en täysin usko oikeestaan mihinkään noihin greippimehu viini tms. juttuihin, mut eihän niistä mitään haittaakaan luulisi olevan!
Stellina, mä juon greippimehua ja onneksi tykkäänkin siitä kovin. Vaikutuksesta suuntaan tai toiseen on vaikea sanoa. Syön raskausvitamiineja (joissa on foolihappoa), Gelee Royale -luontaistuotekapseleita, sinkkiä ja D-vitamiinia. Ostin myös parapähkinöitä, chiansiemeniä ja vehnänalkioöljyä. Syön paljon vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä. Olen myös vaihtanut kevytmaitotuotteet rasvaisempiin, mutta sokeria olen pyrkinyt vähentämään. Näin oviksen jälkeen ajattelin ottaa vähän sitä punaviiniä muutamana päivänä. Olen lisännyt päivittäistä vedenjuontia sekä liikuntaa. Näin auki kirjoitettuna kuulostaa hieman hullulta hösäämiseltä, mutta näin olen saanut oman mieleni enimmäkseen rauhoitettua siitä, että teen sen mitä voin. Miehen mieliksi makoilen sängyssä jalat ilmassa. Uskon, että tämä auttaa enemmänkin henkisesti, ja toisaalta myös, että ei tästä nyt haittaakaan voi olla. :D
Orchid: Täällä on myös postiivinen kokemus, että vaikkei ovistestiin ole tullut tasavahvaa viivaa niin silti olen tullut raskaaksi..Itsekin saan vain hhaaleampia viivoja..
Heipähei hellurei! Ilmottauvunpa joukkoon tiiviiseen :) Oon -88 vuosimallin kahden lapsen äiti ja kolmatta kuumeillaan kovasti :) Meijän neitit on syntynee -08 ja -09 ja hekin kovasti toivosivat pikkusiskoa tai -velua. Oon lueskellu teijän juttuja jo jonkin aikaa ja nyt päätin kirjautua itsekkin mukaan.
Lopetin pillerit tuossa viime marraskuussa elikkä onko se nyt niinkös yk3 menossa, kpt appatirallaa 21/28-30. Pikkusen venyny pilsujen lopetuksen jälkeen tuo kierto enkä oo ovista testaillu enkä laskeskellu eikä muutkaa vippaskonstit oo käytössä (vielä :D) muutko raskausajan vitamiinit joita oon popsinu nämä muutamat kk:t. Eli iha semmosella tullee jos on tullakseen meiningillä tässä mennään... vielä :D
Plussatuulia kaikille kanssasisarille :)
Siis ny oon ihan sekaisin. Äsken vessassa käydessä tuli pyyhittäessä n 4 tipan verran kirkasta verta?? Mitä tää on.
Ja siis lisätäkseni edelliseen mun menkat pitäs alkaa vasta ens sunnuntaina. :o.
Ite en joo kokeillut esikoisen enkä tämän toisen raskauden yrityksessä mitää edellä mainittuja greippimehua, lantion kohoasentoa puuhailun jälkeen, ovis tikkuja ym joten mun tietämys niistä on nolla. Olen sen verran stressaavaa tyyppiä että ne aiheuttais lisää paineita. Mut en ole kuullut niistä myöskään pahaa, enemmänki et on raskaus alkanut piakkoin noiden kokeilun jälkeen. :)
Ja tuosta raskaudesta kertomisesta. Ekan kohalla kuulutin kaikille tutuille kun olin niin onnessaan! :)) mut nyt olen päättänyt et niin pitkälle kuin pääsen menen ennen ku kerron. Jos joku kysyy niin sit voi kertoa jos viikkoja olis tarpeeksi:)
Onpa täällä ollut vilkas viikonloppu!
Ceciljalle voimia! Minäkin toivoin niin että olis nyt onnistanut.
Täällä meillä kaikilla on onneksi tukena lauma erilaisia siskoja, joista osa on ihan uuden asian äärellä, toiset jo pidempään asian kanssa painineita, jotkut hyvin perehtyneitä. Joku on rauhallinen, toinen tutkii tilastoja, kolmas luottaa vitamiineihin ja greippimehuun... Välillä ärsyttävääkin yli-innokkuutta, sitten päiviä jolloin mikään ei suju. Välillä epätoivo näyttää valtaavan, tarvittaisiin kunnon plussa-aalto! Hämmennystä ja outoja oireita.
Mennään pystypäin kohti uutta viikkoa! Olette tärkeitä tässä elämänvaiheessa, tsemppiä koko porukalle!
Minkamaaria, hyvin kiteytetty! :)
Kivaa alkanutta viikkoa kaikille!
Hei kaikki te ihanaiset! Kiitos valtavan paljon tsempeistänne ja tuestanne. Sain oikeasti voimaa kahlata taas yhden pettymyksen läpi, kiitos vielä! <3
Tulin vain nopeasti ilmoittamaan, että follikkeliultra on varattu nyt ensi viikolle kiertopäivälle 13 ja katsotaan, josko sitten siitä seuraavana päivänä tehtäisiin toinen inssi. Nopeasti tämä kaikki etenee! Kieltämättä pelottaa, että jos toinenkaan inssi ei tuota tulosta. Mutta vielä ei ole aika miettiä sitä. Yritän nyt vaihteeksi keskittyä tähän hetkeen ja muuhun, ihanaan elämääni. Kuten täälläkin taas oli juttua, kaikkea muuta ei voi laittaa jäähylle tämän projektin takia.
Minkamaaria, osuvasti kiteytetty tosiaan! :)
Uusille, ainakin tällä välin Äiskähäiskä, tulijoille tervetuloa!
Mä vetäydyn nyt hetkeksi mutta se ei tarkoita sitä, ettettekö olisi hirmu tärkeitä! <3
Cecilja 3/27(-33) yk 17, ya 10/13
Hilkka K, mä aloitin oviksen testaamisen tässä kierrossa ja sain hymynaaman eilen. Olin odottanut ovulaatiota tapahtuvaksi vasta ensi viikolla ja laskennallisesti sen olisi pitänyt olla keskiviikkona. Olen siis tosi tyytyväinen, että aloitin testaamisen ajoissa - muuten olisi voinut mennä sekstailun ajoitus pieleen! :) Toivottavasti säkin näet sen hymyn muutaman päivän päästä!
Kikii, itse en ole ajatuksissani niin pitkälle päässyt, että olisin uskaltanut kamalasti miettiä kuinka raskaudesta kertoisimme. Toivottavasti kohta pääsisi tuota isommin pohtimaan! :) Ja mun mielestä Facebook saisi vaihtaa nimensä Babybookiksi; niin paljon siellä nykyään on niitä vauvojen ja taaperoiden kuvia! :)
Itse sain siis ovishymynaaman eilen ja päivät on hyödynnetty. Eikai tässä nyt muuta voi kuin yrittää rentoutua ja odotella! Hitsin vaikeaa vaan!
MelodyPop, (33v.) kp 13/28-31, DPO0, yk2