YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Heips! Ajattelin kysäistä, olisiko täällä ketään, joka osaisi antaa vinkkejä. Kirjoittelin jo aikaisemmin vähän samasta asiasta, mutta tilanne on siis se, että mulla kipeytyi rinnat tossa torstai-perjantai akselilla. Arat rinnat kuuluu kyllä ihan normaaliin pms-arsenaaliin, mutta nyt näitä särkee ihan jatkuvalla syötöllä ja esim käveleminen on ihan tuskaa. Tietäiskö kukaan, miten tätä vois helpottaa? Käytössä on jo urheiluliivit, tavallisia en tällä hetkellä uskalla edes miettiä. Mahtaiskohan särkylääke auttaa? Turhaankaan kun en särkylääkkeitä viittis popsia kun aina on kuitenkin se mahdollisuus, että olisin raskaana, vaikken siihen juuri tällä hetkellä uskokaan. Kaikki vinkit ja kikka kolmoset otetaan kiitollisena vastaan :)
Heippa.
Täällä ihan uusi tulokas tänne ja yrittäjä myös. :) Esikoinen täyttää juuri 7v ja toista (miehelle ekaa) ollaan yrittämässä. Pillerit jäi joulukuussa eli yk2 menossa. :) tällä hetkellä kierto 26/29 ja ei millään malttaisi odottaa.
Ekaakin tuli aikanaan yritettyä reilu 2vuotta, aktiivisemmin ja vähemmän aktiivisemmin. Saa nähdä kauanko toka antaa odotuttaa itseään. :P
Onpa palstalla monta uutta, ihan sydämellisesti tervetuloa kaikille teille ja toivotaan, että pian jo siirrytte plussaneiden puolelle!
Mä Orchid jaan sun ovistestihämmennyksen :/ en niinko ihan ymmärrä, aloitin testailun joku viikko sitten ja viiva on jatkuvasti LÄHES yhtä vahva, tänään ehkä hieman vielä vahvempi kuin eilen mutta ei se nyt hyppää siitä testistä ihan silmille, eli näyttää siltä että saattaisi olla mutta sitten taas ei. Voi huokaus! Ja siis tosiaan luulin, et ovis oli jo kun lämmöt nousi, mutta se olikin vaan joku yhden aamun piikki ja nyt ne on taas laskeneet. Eli ehkä se kuitenkin on vielä tulossa. Voi vaiva, ensi kiertoon jos joudun niin todellakin tilaan digitestin, järki tässä menee! Tän päivän testi oli kyllä niin lähellä, että ehkä sitten lasken sen ovisplussaksi. Nyt olisi ihan täydellinen ajoituskin sille ja talletukset on menneet nappiin että voi kunpa, kunpa. Kun mulla nyt on tätä taustaa että kierto pitenee ja ovulaatio jää tapahtumatta, niin toki ärsyttää kun testit temppuilee enkä voi tietää, olenko oikeasti ovuloinut taaskaan lainkaan ja joko taas kohta valitan täällä kun kierto huitelee hurjissa lukemissa eikä mitään tapahdu. Niin kovasti toivon, että ovis oikeasti tapahtuisi, että tuntuu vähän jopa masentavalta kun siitä ei nyt sitten kuitenkaan varmuutta voi sanoa. Oi digitesti, miksi jätin sinut kauppaan! Mutta noista viivojen vahvuuksista ja kivuista päätellen jos ovuloin, niin eiköhän se ole ihan näinä päivinä. Ja harrastetaan seksiä vaikka kierron loppuun asti joka toinen päivä niin samapa sitten tuo, tiedänkö milloin ovis oli vai en.
Että toisaalta, miksi edes testailla ja tehdä elämästä vaikeaa, kun voisi vain luottaa siihen, että rennolla asenteella ja innokkaasti puuhastellen kyllä mekin vielä päästään iloitsemaan. Blaah. Joko siis ensi kiertoon ostan digitestin, tai sitten jätän kokonaan testailematta. Mulla selvästi nuo tikut kyllä provosoi vauvastressiä aika huomattavasti, joten ei hyvä juttu ollenkaan. Toisaalta kyllä mua sekin stressaa, jos en tiedä ovuloinko lainkaan. Mutta noista testeistä ei kyllä siihen tietoon näytä olevan mitään hyötyä :D mulla kyllä lämmöt on paras mittari, ehkäpä ne loppuviikosta taas hyppää jos ovis ois vaikka esim huomenna jos tuo nyt tänään oli plussa. Joo.
Kylläpä mä jaksoin vaahdota yksistä testeistä :D oikeesti mua ärsyttää vaan tämä yksi asia, muuten olen ihan hyvällä tuulella :) mutta niin mä olen toisaalta lähes aina, eilenkin miestä nauratti kun yhtäkkiä vaan sanoin, että oi kun olen onnellinen kun on niin hyvä päivä, se oli miehestä hassua että yhtäkkiä autossa heräsin onnellisuuteeni :D mutta siis kyllä mä oikeasti olen aivan perusonnellinen, nämä sauhuamiset nyt on vaan pintaa. Että iloa viikonalkuun vaan kaikille :)!
Onpa tänne tullut paljon juttua viikonlopun aikana, ja paljon ajatuksia herättäviä asioita.
Legolatar ja muut, joista ajatus siitä lapsesta tuntuu kaukaiselta ja vieraalta, niin musta tuntui ihan samalta ennen esikoista, en osannut kuvitella meille lasta enkä itseäni raskaana, mutta sitten kun oli raskaana, niin se tuntui ihan luonnolliselta, vaikka kaikki tietysti oli uutta ja ihmeellistä. Vauva-arkeen oli vaikeampi tottua, ja vieläkin välillä katselen lattialla leikkivää lasta ja ihmettelen miten tuo tohon tupsahti ja miten meillä voi olla lapsi :D
Ovistesteistä: mä en kyllä luota niihin enää ollenkaan, käytin niitä parissa kierrossa ja tuntui että kuukautiset ei kyllä yhtään täsmännyt sen kanssa milloin sain plussan ovistestiin. Enemmän luotan nyt limoihin ja muihin tuntemuksiin. Viime kierrossa selvästi oikea puoli kipuili juuri oviksen aikaan ja sitä ennen ja nyt taas vasemmalla puolella on tuntemuksia, vaikka ovikseen on vielä ainakin viikko aikaa.
Mä oon kauheesti nyt tän toisen yrittämisen kanssa stressannut siitä että kun halusin lapsille pienen ikäeron, mut mitä pidempään tää yritys kestää niin sitä enemmän oon sitä mieltä, että ei sillä oo mitään väliä, kyllä niistä lapsista tulee läheisiä vaikka olisi isompikin ikäero, ja kun ei siihen pysty kuitenkaan vaikuttamaan, se tärppää sitten kun tärppää.
Mietin myös sitä, että meillä kaikilla on se ihana vielä edessäpäin, ja tavallaan mitä pidempään sitä joutuu odottamaan sitä enemmän sitä osaa arvostaa, ei siis sillä etteikö lyhemmän aikaa yrittäneet osaisi sitä arvostaa, mutta tiedätte varmasti mitä tarkotan.
Mulla on nyt ekaa kertaa sellanen fiilis tän yrityksen aikana, että ei haittaa vaikka ei nyt tässäkään kierrossa tärppäisi, yritän olla stressaamatta, ei siitä ainakaan apua ole ja yritän nyt nauttia tuosta esikoisesta, töistä ja kaikesta muusta ihanasta mitä on nyt meneillään.
Ihanaa kun tällainen ryhmä on olemassa, auttaa kyllä kun saa käydä välillä lukemassa että muut painiskelee samojen ongelmien ja ajatusten kanssa, ja saa purkaa omia tuntojaan.
Ihanaa viikkoa naiset!
Ems 5/28 yk 11
Hei vaan hei! :)
Joku kysy tosta kappalejaosta, mä käytän vaan puhelinta ja aina teen jaot mut ei ne sit ilmesty. .
Onko Seppo07 vointi hyvä?
On. Niin limasta niin limasta. En ymmärrä. En kyl ny muista mikä kp edes on. Mun vatta/tissi/alaselkä tuntemukset ei oo kadonnu mihkään plussan jälkeen. Helvetti jos kierto menee sekasin tai jotain... ärsyttävää!
En haluaisi palata tänne näin mutta... Eilen alkoi keskenmeno ja tänään käyty kättärillä :( Ollaan siis taas lähtöpisteessä.. Ehdin rv 5+2 ja sitten tuli ulos :´(
Heipä hei vähästä/pitkästä (parista viikosta :) ) aikaa!
Joo on jäänyt palstan lukeminen ja kirjoittaminen väliin, kun esikoinen sairasti laryngiitin, sairaalahoitoa tarviten. Itsekin siinä nuhaisena toista hoitelin. Vauvajutut oli siis täysin taka-alalla. Nyt terveen kirjoissa, tosin hiukan vielä yskää pojalla öisin.
Edellä mainitun vuoksi ei ollut suuria toiveita tähän kiertoon, ja niin ne kuukautiset alkoikin lauantaina. Positiivista ed. kierrossa oli clearbluella bongattu ovulaatio, jonka hyödyntäminen jäi kyllä huonoksi juuri noitten sairastumisien vuoksi (luonnollisest). Lisäksi hyvää oli, että kierto ei lähtenyt venymään, vaan oli 28 pv. Etiäpäin uudella tarmolla, ja terveydellä!
En vielä ole ehtinyt perehtyä juttuihinne, mutta heti ensimmäiseksi Heinähaave15:lle suuret osanotot, ja pahoittelut kaikille muille, jos negatiivista tullut. Paljon jaksamista!
Tiitiläinen (31v) kp 3/28-29 yk4
Heinähaave, voi että! :( Jaksamista kauheasti surussa. Nyt rauhassa suret asiaa aikasi. Tänne on inhottava palata, mutta me tuetaan! <3
Helmianna
Voi Heinähaave! Olen niin pahoillani! Epäreilua ja kurjaa. :(
Voi ei HEINÄHAAVE15 :( niin pahoillani et jouduit tänne takasin! Mutta niinku omallakin kohdalla kuten muidenkin, täytyy vaan muistaa että kaikki ei olis ollut hyvin jos luonto ei olis osannutkaan hommaansa.
Voimia <3
Heinähaave: Pahoittelut myös täältä ja voimia ja tsemppiä! Jos siltä tuntuu, niin tervetuloa myös keskenmenon kokeneiden keskusteluun.. <3
Eiii, Heinähaave :(
Himja, kokeile pukea kahdet urheiluliivit päällekäin ;) Ja ainakin toiset niistä sellaista mallia, joka on suunniteltu hyppyjä sisältävään liikuntaan. Niitten pitää istua tosi napakasti, ei saa olla yhtään väljää. Ei hölsky!
Heinähaave, valtavan suuret pahoittelut. Surullista. Paljon voimia! <3
Hei yrittäjät ihanat, palaan teidän joukkoonne nyt tästä päivästä lähtien. Aluksi varmaan vähän sivusta seurailen.
15.12 digiplussa muuttui tänään varmistetuksi tuulimunaksi. Ei sikiötä, vain tyhjä sikiöpussi. Ja viikonloppuna jo alkoi verenvuoto joka sai mut tätä epäilemään, toki perinteisen keskenmenon lisäksi. Nyt sitten istutaan pöntöllä ja valutaan kun seula. Kipujakin on, mutta toivotaan että vaan hyvä merkki (näin lääkärikin musta sanoi..) ja voisin jopa välttyä niiltä tyhjennyslääkkeiltä.
Pari viikkoa sitten jo oireist merkittävimmät hävisi ihan täysin. Luultiin että käynyt vaan tuuri ja kroppa kovin sinut raskauden kanssa. Mutta täällä sitä ollaan. Toivottavasti ei enää ensi vuonna.
Mut voisi merkata listaan mukaan odottaa kiertoon selvyyttä -listaukseen. Ikää 25.
Voi ei Heinähaave :'(
Tänne ei mitään uutta. Menkat loppui ja ovista odotellaan, edellisessä kierrossa se oli kp 18, joten saa varmaan lähemmäs pari viikkoa ainakin odotella... Pelkään, että kierrot taas alkaa venymään pco:n takia. Olisiko muita vinkkejä luontaistuote-puolelta kierron tasaamiseksi kuin maca, jota jo syönkin?
Tissikipuilijoille suosittelen lämpimästi Enell-urheiluliivejä. Ei nimittäin hölsky eikä heilu mihinkään :D
Annma kp 5/30 yk3
Otan osaa Minea. Samoissa tunnelmissa täällä :( Mut voi kans laittaa siihen odottaa selkeyttä kiertoon. Ja varmaan seurailen sivusta nyt alkuun ja aktivoidun varmaan kun pahin shokki on väistynyt ja tyhjennysvuoto loppunut.
Voi ei, pahoittelut Heinähaave ja Minea :'(
Minkamaaria, pitää katsoa, josko uskaltaisi kahdet laittaa päällekkäin, tosin siinä on sit vaarana, että alkaa kiristää liikaa ja on sen takia epämukavaa :D Ei oo helppoa tämä elämä. Tälläkin hetkellä on kyllä käytössä mahdollisimman tukevat ja juurikin pomppivaan liikuntaan tarkoitetut liivit.
Anma, kiitos vinkistä! Tuo onkin ihan uusi tuttavuus, pitää perehtyä :) Mulla on ainainen ongelma sopivien rintsikoiden löytäminen, kun toi kuppikoko on niin iso, on siis luokkaa G-H... Vähän oon kauhulla ajatellut, että mitä siitä seuraa, jahka onnistuu raskautuminen jossain vaiheessa ja sitten seuraa imetys. Riittääköhän rintsikoissa kuppikoot o.O
Tulipa kyllä taas vähän semmonen first world problems -olo tätä kirjottaessa :D Pitäis muistaa olla tyytyväinen, että ylipäätään on rintsikoita, eikä tarvii täällä ilman tukea hillua ympäriinsä :D
Himja87 (27v) kp 27/32 yk2
Suurensuuret voimahalit Heinähaaveelle ja Minealle! <3 Aina ei löydy oikeita sanoja lohduttamiseen, mutta täällä ollaan tukena!
Ceciljalle myös lämmin halaus. Miekin olin niin varma, että teillä nyt tärppää. Toivotaan, että toinen inssi onnistuu! Kaikki maailman onnet ja tähtipölyt matkaan <3 Onneksi teillä on jo suunnitelmat selvänä ja on elämässä on muutakin mietittävää harrastusten ja muun parissa, niinkuin sanoitkin! :)
Tervetuloa uudet kuumeilijat ja jännääjät! Tänne mahtuu <3
Täällä ei mitään ihmeellistä. Ei mitään ylimääräisiä tuntemuksia. Vähän tuntunut repivästi munasarjoissa, kun yskinyt kovaa, mutta se kysta varmaan siellä tuntuu. Hyvällä tuulella täälläkin on oltu Illusian tapaan!
Ilon kautta siis tähänkin viikkoon! :)
Hei
Täällä alko äsken vuoto eli nyt se ois sitten uuden yritys kerran vuoro
Huolestunut ensiyrtittäjä kp 1/27-30 yk 5 (k 10/14)
Moikka !
Täällä uusi "yrittäjä" joukossa.. Meillä oli vähän semmonen tilanne että jätin pillerit kesken kuukauden pois kun en vain enää kestänyt niiden syömistä. (toisesta vauvasta haaveillut n.5 vuotta). Meillä siis 8v neitonen =) Nyt kuitenkin mies ei ollut moksiskaan kun ilmoitin pillereiden lopettamisesta :O Siinä tuli sitten puuhailtua kiertopv 12 ja 15. Olin ollut ilman pillereitä 4päivää.. Tämähän nyt olisi suuren suuri ihme jos tästä tärppäisi heti!! Mutta niin toiveissa olisi!
Olen seurannut keskusteluja jo toista vuotta täällä ja nyt uskaltauduin mukaan =)
malma 26v kp 21/28 yk 1 (jos oon ihan oikein noi merkinnät ymmärtänyt )
Ootte kyllä hurjan hieno ryhmä! =)