YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Vuorostani kannoin korteni kekoon ja kokeilin listan päivitystä - toivottavasti meni oikein jokaisen kohdalta ja muistin lisätä uudet kuumeilijat! :)
-Tiuhtiska kp24/28-30 yk18
Tilanne 9.2
Mwiihh kp 40/29-30 yk 2
Ainoaa (26v) kp 39/23 yk 3
Tiikerikuu (28v) kp 33/24-33 yk 1 km jk (km11/14) ya 5/14 (testi 4.2. negatiivinen)
Noorav kp 31/? yk 3
Tiitiläinen (31v) kp 30/29 yk3
Mindyh kp 28/25 yk 3
Kikke89 kp 28/27 yk 3
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 1/27-30 yk 5 (k 10/14)
Himja87 (27v) kp 27/32 yk 2
Lumilla kp 26/29 yk 2
Hazel15, kp 26/27? yk 12 (yk1 ku jk)
Diamond11 kp 26/30, ya 2013
Mymmeli89 (25v) kp 26/32 yk 6
Minja76 (38v) kp 26/29-40 (km7/14) jk yk 4
Hopehope kp 26/? yk 10
Pia87 kp 25/26-30 ya -12 (km rv12 2/14)
MinkaMaaria (26v) kp 25/28-33 yk1
Stellina kp 25/27-29 ya 4/14
Ciira (33v) kp 24/25 yk 1
Adalmiina09 (26v) kp 24/28-29 yk 9
Tiuhtiska (31v) kp 24/28-30 yk18
Helmianna kp 24/31-33 yk 3
Tänttärä (27v.) kp 23/30 yk 10
Mila Nnnnkkk (22v) kp 22/28 yk 2
Äiskähäiskä0809 kp22/28-30 yk 3
Malma (26v) kp 21/28 yk 1
Finest (27v) kp 21/26-28 yk 3
Ambrosiaa (20v) kp 20/30 yk 1
Kalastajataas kp 17/28-30 yk?
Mariele (33v) kp 19/25-29 yk 3
Jenviko (31v) kp 19/28 yk 15
Kikiii (20v) kp 19/28-30 yk 2
Kiia80 kp 18/30 yk 2
Iica86 (28v) kp 18/28 yk 4
Muskottipähkinä (25v) kp 17/30-42 yk 6
Maple Winter (30v) kp 17/26-34 yk 2
Melita kp 16/27-28 yk 13
Enninkeri (27v) kp 16/26-33 yk 20
Nuppunella (34v) 16/27-32 yk 9
Lialia kp 16/28-32(?) yk 3
MelodyPop (33v) kp 14/28-31 yk2
Illusia86 kp 13/28 ya 9/14
Delfi (24v) kp 13/29 yk 5
Legolatar (27v) kp 12/31 yk 9 ya 5/14
Nelmis kp 11/25-27 yk 11 (ku 11/2014)
Jannuli85 kp 10/25-32 yk 11 ya 03/14
Sunshine14 (31v) kp 10/26-28
Kapakala (39v) kp 10/28 ya 6/14
Marlener kp 10/28-32 yk 3
Exile kp 9/30-33 yk 11
Starling, (40v) kp 9/? yk 1
Dindinden kp 7/28-35 yk 2
Hilkka K (30v) kp 6/25-28 yk 2
Zaron (32v) kp 6/26 yk 2
Annma (33v) kp 5/30 yk 3
Ems (31v) kp 5/28 yk 11
Piki Piki79 kp 5/28-33 yk 2
Vlo kp 4/27 yk 3
Seepra87 kp 3/34 yk 2
Nepala (24v) kp 3/28-30 yk 7
Cecilja (31v) kp 3/27(-33) yk 17 ya 10/13
Tinttu1989 kp 3/28(-40?) yk 3 (km 10/14)
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Elmonsteri (23v)
Dimou (25v)
Nita85 yk 1 km jlk (km 10/14)
Minea92071 (25v)
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2)
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Nonni, ja ensi kerralla osaan laittaa pienemmät rivivälit, nyt menee tooosi isoooolla välillä - eipähän mene kirjaimet sekaisin! :9 Kiitos ja anteeksi! :)
Voih, ikävää lukea surullisia uutisia. Pahoittelut Heinähaave ja Minea.
Mulla taas tänään tullut ihme tuntemuksia rintoihin. Välillä tulee sellasta ihme kihelmöintiä. Lisäksi alavatsassa "painon" tunnetta. Aamulla testailin ovista, mutta ei vielä hymynaamaa näkynyt. Jatketaan testailua. Onneksi ostin kerralla tuollaisen suuremman määrän (20kpl) ovistikkuja, niin ei ainakaan heti lopu kesken. Voih... "kateellisena" tänään katsoin työkaverini pyöristyvää vauvavatsaa. Hänelle jo kolmas lapsi tulossa. Toivottavasti minäkin tuosta pöyristyvästä vatsasta saisin tämän vuoden aikana iloita. Onneksi työssä on jatkuvasti työn touhussa, niin kuluu aika nopeasti. Eikä näitä vauvajuttuja kokoajan mieti.
Tohon listaan voi seuraavan kerran päivittää mulle, että odotan selkeyttä kiertoon ja km2/15
Pahoittelut Heinähaave ja Minea!!
Mitä kuuluu Kikelle ja muille kärkipään naisille? :)
Pahoittelut Heinähaaveelle ja Minealle. Voimia teille! :(
Täällä tilanne on, no... Argh! Mä tikuttelin elämäni ekan kerran ovulaatiota Apteekin omalla, mut tää meni nyt jotenkin tosi tyhmästi ja oudosti. Turha varmaan sanoa, että ainakaan vielä ei ovisplussaa ole näkynyt. Testasin silleen "fiksusti" kiertopäivät 11 (koska oli enteitä, vaikka tiesin olevani ajoissa) ja 13-16. No jännä kyllä sain kp 11 hyvin haalean ja kp 13 kohtuullisen viivan (kp 13 vahvin), ja tämän jälkeen viivat ovat taas haalenneet. Eli mun tuurilla a) ovis oli kp 12, jolloin en testannut, tai b) sitä ei ole ollenkaan (tässäkään) kuussa tai c) se on vielä edessä.
Mun kierron pituus on heitelly muutamalla päivällä viimeisen parin vuoden ajan, joten en tarkkaan tiennyt, milloin testailut kannattaa aloittaa. En myöskään ole 100 % varma, mikä mun eka kiertopäivä oikeastaan edes on (kunnon vuotoa edeltää X päivä tiputtelua - onko kp 1 nyt sitten se kunnon vuoto -päivä?). Ja nyt musta tuntuu, etten ehkä haluakaan ostaa lisää testejä ja jatkaa tikuttelua... Tää taitaa olla liian stressaavaa. No, huomenna se on kai päätettävä, jatkanko vielä. :P
Lialia, kp 16/28-32(?), yk 3
Voi ei Heinähaave ja Minea :( Voimia !!!
Itsellä on kyllä niin sekavat tuntemukset että oikein ärsyttää! Miten pitäisi jaksaa odottaa vielä viikko.. Tänään tuli joku limalöntti ihan vaan kirkasta ja kp oli siis 21 ja jos oviksesta ( jos sen oikein tunsin) niin 6 päivää.. Tai jos osaan nyt oikein laskea edes :D Tänään on ollut pikku nippailua ja hitusen nännit aristaa.. Mutta voi olla hyvin ihan perus menkkaoireita :(
Malma kp21/28 yk 1
Täällä on nyt kotiuduttu reissusta ja tuliaisina kp 4/25-27, yk 4. Mun kierrot näköjään lyhenee vaan...
Pahoittelut muillekin uuteen kiertoon joutuneille, mutta erityisesti Minealle ja Heinähaaveelle. Voimia!
Kikke89
Suuresti voimia ja virtuaalihaleja Minea ja Heinähaave!
Täällä kp 31/?. E-pillerien jälkeen pisin luomukierto! Ei vielä(kään) minkäänlaisia oireita oikein mihinkään suuntaan. Valkovuoto on runsasta ja välillä oon ollu ihan varma että nyt ne alko! Huomenna kp32 ja dpo jotain 14-18 välillä. Kun se mahdollisen oviksen ajankohta ei oo ihan varma. Möh.
Ylihuomenna varmaan testailen, jos ei tuu täti kylään ennen sitä. Tai huomenna jos en malta odottaa. Toivon vaan ettei tää kierto venyis. Pikkuseen papuun mahassa en vieläkään osaa uskoani pistää.
Tervetuloaa taas kaikille uusille. Meitä on jo paljon kuumeilijoita! :) Välillä sitä ajattelee että hukkuuko viestit kaikkien muiden viestien sekaan, mutta itelle jo pelkkä kirjottelu on terapiaa. Iitsekkään en oo kertonu tästä yrittämisestä kenellekkään. Enkä tavallaan näe sille mitään syytäkään :D
Odotteleva jännäys-noorav kp31, yk3
Mukana 30v toisen lapsen kuumeilija! :) Yk 5 menossa ja dpo 1 nyt. Piinailu alkaa jälleen. Ovista olen tikuttanut aikaisemmin, mutta nyt en tässä kierrossa jaksanut. Koitan ottaa rennosti kun olen muutaman kuukauden tässä höntyillyt ja se pettymys on ollut tosi kova kun on tullut kp1 eteen. Taustalla endoa, joka kipuilee menkkojen aikaan. Kerran se on operoitu ennen esikoista. Kiva vähän päästä muiden kuumeilijoiden porukkaan ja tuntea ettei ole yksin näiden olojen kanssa :)
Voi ei, koskahan onni kääntyy paremmaksi tässä ketjussa!
Voimia myös Minealle.
Joskus viikonloppuna näkyi olleen keskustelua siitä, että mitä jos lasta ei vaan kertakaikkiaan tulekaan. Kun on yk1 menossa, ajatus tuntuu vielä kaukaiselta, ja toivoa riittää. En usko, että lähtisin kalliisiin hedelmöityshoitoihin. Mua on nuoresta asti kiehtonut mahdollisuus adoptoida, ja pidän sitä hyvänä vaihtoehtona. On myös keskusteltu miehen kanssa adoptiosta biologisten lasten lisäksi. En tiedä onko siinä järkeä tai mitään realismia, perustelut on eettisiä. Adoption vaihtoehtona kiinnostaa myös sijaisvanhemmuus ja tukiperheenä toimiminen.
Ääk, mäkin nousen tuolla listalla! Oireiden kuvittelu jatkuu, mutta mitään varsinaista en ole huomannut. Alamahassa tietenkin tuntuu vähän väliä jotain, välillä on tuntunut oikeastikin, mutta ajattelen että ilmavaivoja ne vaan kumminkin on. Edelleen sama epäusko, että tässä mitään tapahtuisi. Kuitenkin oon tullut vähän hysteeriseksi ruuan suhteen, kun oon syönyt jotain mitä ei raskaana saa. En käsitä, miten sitten pystyy välttää kaikki, kun kiellettyä on niin pitkä lista :/
Niin ja tervetuloa uudet! Oon vähän tipahtanut kärryiltä, kun täällä on nyt niin paljon uusia viestejä, mutta kiva kun meitä on paljon, pysyy keskustelu vilkkaana. Mulla on vahva usko siihen, että näin isolla porukalla saadaan aikaan kohta valtava plussa-aalto, ja sitten olis kaikilla monta tuttua jatkamassa keskusteluja odottajien puolella :)
Pahoittelut Heinähaave ja Minea! :'(
Itsekin alan heittää kirvestä kaivoon tämän kierron osalta. Tiedän, että vielä on yli viikko ennen kuin kuukautiset pitäis alkaa, mutta jotenkin luulisin, että keho antais jotenkin ymmärtää jos jotain on tekeillä. No, katsellaan.
Toivottavasti saadaan positiivisiakin uutisia tähän ketjuun pian! :)
Lialia, olit miettinyt kuukautiskiertoa. Pientä tiputteluvuotoa ei lasketa vielä uudeksi kierroksi. Itse olen myös käyttänyt sääntöä, että jos vuotoa alkaa myöhään illalla, niin kuukautiskierron 1.päivä on vasta seuraava päivä :) Tuolta olen tainnut asian aikoinani opiskella https://www.mehilainen.fi/mista-kuukautiskierto-lasketaan-alkavaksi?loc=40
Oletko testannut aina samaan aikaan päivästä? Oviksen testaaminen olin kyllä alkuun stressaavaa, mutta kyllä se sitten myös palkitsee kun löytää ovulaation. Alkuun mies ihmetteli touhua ja tikkuja kylppärissä, mutta nyt jo sekin kyselee milloin on the-day. :D Miten muiden miehet suhtautuu tikutteluun?
Stellina, kyselit tuosta minun testaamisesta. Minähän testasin perjantaina negan ja koska en sitten kuitenkaan malttanut olla testaamatta, niin eilen illalla sain toisen negan. Tuo eilinen vaan oli siitä kummallinen, että kun vilkaisin sitä tunti-pari myöhemmin, niin siinä oli hentoistakin hennompi joku, en tiedä voiko sitä oikeesti viivantapaiseksikaan sanoa. Mutta jotain siinä joka tapauksessa näkyi. En nyt tosiaan siitä iloitse sen enempiä, koska siitä häthätiä jotain voi nähdä ja testiaika oli mennyt umpeen aikapäiviä sitten. Lähinnä se antoi toivoa, että ehkä joku päivä saa oikean viivan siihen näkyviin, vaikka tuskin vielä tästä kierrosta :) Laitan tähän väliin nyt disclaimerin, että mulla on sitten tosi pessimistinen tapa suhtautua kaikkeen, sen takia mä en oikein usko vielä lähiaikoina raskautuvani, vaikka sitä kovasti toivonkin. Eli vaikka mun kirjoitukset välillä on vähän semmoisia, että mitään ei kumminkaan ikinä tapahdu, niin älkää välittäkö :D Minä se vaan itselleni lähinnä puran... Tissikipuilut jatkuu ja tänä aamuna on mahaa juilinut, toivottavasti menkat ei päätä alkaa kauheesti etukäteen.
Tuosta hormonaalisesta ehkäisystä piti vielä kirjoittamani, että mä olen viimeisen e-pillerin napannut 14 kuukautta sitten, eli kaiken järjen mukaan tän mun tissikipuilun ei pitäisi olla enää millään tavoin tekemisissä sen kanssa. Mutta edellinen kierto jo osoitti sen, että nyt kun olis se raskautuminen toiveissa, niin niitä oireitahan pukkasi sitten ovista ja ikkunoista ja mukamas mitään ei koskaan aikasemmin ollut :D Tästä mä nyt edelleen kyllä sanon, ettei oo aikasemmin tämmöistä ollut, mutta se ei silti sulje pois vaihtoehtoa, että tää on enimmäkseen oman pään tuotosta.
No eipä tarttenutkaan alkaa testailemaan. Tänään siis muuttuikin kp1 ja yk3.
Meillä ei aluksi ymmärtänyt miksi pitää testaa, mutta nyt tajuaa ettei voi muuten tietää, kun kierto sekasin :)
Stellina, meillä ekan kierron raskaustestin (nega) tein vasta kun menkat oli myöhässä eikä mies sitä ihmetellyt. Sen jälkeen rupesin miettimään, että olinko sittenkään tunnistanut ovulaation oikein ja kysyin mieheltä mielipidettä ovistestauksen aloittamiseen. Sen mielestä se oli hyvä idea, joten tilasin netistä testipaketin ja tässä toisessa kierrossa löysin kahdella testillä hymynaaman. Se tosin tuli odotettua aiemmin ja kivut olivat myös tosi vähäiset, joten jostain syystä tuntuu ettei kroppa nyt ollut kamalan vastaanottavainen.
Eli meillä mies suhtautuu ihan positiivisesti testailuun ja myös mun vitamiini/greippimehu-hihhulointiin. Ollaan myös tehtty ruokavalioon pieniä muutoksia ja mies on niissäkin ihan mukana - syö kiltisti linssipataa ja vihreitä vihanneksia! :D
MelodyPop, (33v.), kp 15/28-31, DPO2, yk2
Ikäviä uutisia, pahoittelut Heinähaave ja Minea.
Täällä alkanut arki ja työviikko, saa taas vähän muuta ajateltavaa vauvakuumeen lisäksi. Tänään dpo 8, kp 25. Kuukautisten pitäis alkaa perjantaina, saa nähdä maltanko olla testaamatta ennen viikonloppua. Jokaisella yrityskerralla on pitänyt vähintään yksi raskaustesti tehdä malttamattomana ennen kuukautisten alkamista ja mahdollista haamuviivaa tiirailla eri valaistuksessa. Huoh. :D
Himja87, Vinkkejä en kyllä osaa antaa! Mulla aika lailla sama kuppikoko, Changen rintsikoita oon viimeiset vuoden käyttäny. Muakin hieman pelottaa, kuinka isoiksi rinnat raskausaikana kasvaa - ja miten niille käy imetyksen jälkeen. First world problems, todellakin. ;) Jännä, että sun rinnat on nyt noin voimakkaasti kipeytyneet. Tokihan se voi johtua myös oman kehon uusista tuntemuksista, jos sulla on ollut aikaisemmin jotain hormonaalista ehkäisyä käytössä? Milloin ajattelit testata? :)