YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Orchid, ei ole liian myöhään. Toisaalta mun mielestä parempi ohje on aloittaa keltsut dpo 3. Pääasia on ettei aloita ennen, kun ovis tulee. Niiden tarkoitus on myös tasata sun kiertoa eli saada se about 26 päivän mittaiseksi. Ne saattaa nimittäin pidempään käytettynä vaikuttaa oviksen siirtymiseen eli, että ovis tulisi noin kp 12. Joka tietty olisi hyvä, koska sullakin on aika aikainen ovulaatio.
Mulla esim on normisti ovis kp 12 mutta tässä kierrossa se tulikin jo kp 10. Mä ihan omakätisesti aloitin keltsut jo kp 13 ettei kierto turhaan pitene, kun raskauden mahdollisuus on mitätön.
Ei ollut kiva yö ei. Tätä se haamu mun kohdalla sitte tarkotti. Vuoto ja kivut alko. Näillä mennään mitä on jaettu.
Eipä nyt ala kuukautiset.
Nyt on verisen vuodon kp 28/28.
Ruskeeta ei tullut ollenkaan. Pieniä veritippoja 3-5 päivää oletetun ovulaation jälkeen. Niin ja ne veriläikät perseestä, joita tuli vain yhtenä päivänä kahdesti. Liekö pukama vai mikä. Ei sattunut eikä satu.
Rintoja snadisti särkee kun niitä painaa varovasti sivuilta. Rintojen kipuilu on mulla merkki tulevista kuukautisista. Voi paska. Eilen illalla niiden kipuilu alkoi, ja itkeskelin pettymystä.
No, katotaan nyt. Olis kiva saada toinen lapsi, ja aiomme saada lisääkin vielä jos onnistuu... Nelikymppiseksi menee.
[quote author="elmonsteri" time="30.01.2015 klo 22:44"]
Legolatar: En ole lääkärissä vielä käynyt. Ajattelin antaa kropalle nyt rauhassa aikaa palautua pillereiden lopettamisesta. Jätin silloin levyn puoliksi syömättä, joten voi olla, että menkat nyt sen takia sekoilee ihan hirvittävästi. Koulustressi tuskin auttaa asiaa yhtään, joten en enää jaksa olla huolissani (: Ja raskaana en siis ole. Ovista en ole testaillut.. Jotenkin muutenkin tuntuu aika jäätävältä tällä hetkellä meininki tuolla makkarin puolella, joten ehkä ihan hyvä vaan, että menkatkin loistavat poissaolollaa :D Eipä tule mitään turhia haaveiluja mihinkään suuntaan... Kysymys ehkä kuuluukin, että missä vaiheessa sitä pitäis sitten oikeasti mennä lääkäriin? Uskaltaako tässä puoli vuotta odotella menkkoja?
Rättiväsynyt Elmonsteri kp59 :( yk1
[/quote]
Elmonsteri, sulla saattaa olla kilpirauhasen vajaatointa! Mulla se todettiin nyt viime syksyllä. Oli kuulemma ollut kilpparitulehdus jossain vaiheessa n. Vuosi sitten. Keväällä jäi kuukautiset tulematta ainakin 3 kiertoa.
Mene heti veritestiin! Saat lääkityksen heti. Thyroxin.
Siis mitääääää, Sunshine?????? Eeeeiii eiii!! :(
Voimahalit sulle!
Ihan perseestä. Mut täytyy pysyy positiivisena, onneks nyt eikä myöhemmin. Kerkesin mä jo iloitsemaan :/
Eli jäänpä siis tänne ja ilmottelen ku tulee johonki jotain selkeyttä
Isot pahoittelut Sunshine! :(
Voi Sunshine14, miten ikävää! Hirveästi voimia sinne nyt ja toivotaan parasta mahdollista jatkoa tilanteelle!
Enninkeri: Sinusta on aina kiva kuulla, ja olen alusta saakka lukenut juttujasi mielenkiinnolla. :) Ja että vielä edustetaan samaa ammattikuntaakin, jee! On totta, että opettajien työt ja varsinkin virat on vähän kiven alla ja hakijoita riittää. Onnea työnhakuun sekä tuohon mielenkiintoiseen tukiperheasiaan! :) Sitten varsinaiseen aiheeseen. Mä en oikein ymmärrä, miksi sulle ei tehdä sitä aukkaria. Olen käsittänyt nyt omien hoitojeni alettua, että inssistä nimenomaan voisi olla hyötyä tapauksissa, joissa miehen siittiöiden määrä on lievästi alentunut ja kun katson teidän lukujanne, niin ne ylittävät kuitenkin sen mitä inssiin vaaditaan. Jos sulle tehtäsiin nyt aukkari, ja johtimet olisivat auki, niin eikö inssi muka olisi kokeilemisen arvoinen tapauksessanne?!? Mielestäni vähän outoa. Ja toisaalta, kuten sanoit, jos johtimet on tukossa, niin sekin olisi kyllä hyvä tietää ajoissa. Tuntuu käytänteet olevan erilaisia eri paikkakunnilla sekä yksityisten että julkisten klinikoiden välillä. Haluan lähettää sinulle kasapäin voimia ja kärsivällisyyttä odotteluun sekä kaikkea hyvää muutenkin! Ymmärrän, että palstailutauko on mielessä, ymmärrän mitä tarkoitat. Muakin raastaa välillä tämä, kun itse en pääse eteenpäin lainkaan. Mä ainakin tahtoisin kuulla sinusta aina välillä ainakin, mutta ratkaisun kannattaa olla sellainen, että se tuo sulle parempaa oloa :)
Cecilja 21/27-33 yk 16, dpo 8 inssin jälkeen
Voi Sunshine, tämä on niin väärin! Voimia teille <3
Kapakala: Voihan tuokin tietenkin olla mahdollista. Kilppariarvot testattiin muistaakseni joskus 5v sitten, eikä silloin ollut mitään häikkää niissä. Jos tässä ottais jossain vaiheessa yhteyttä eneuvolaan ja kertois samalla tuosta. Papakin pitäis ottaa :S
Elmonsteri: pahoittelut tilanteeseesi, nyt voin kyllä sanoa että NIIN tiedän miltä susta tuntuu :( kyselit tuosta lääkäristä niin kerron oman kokemukseni. Eli soitin neuvolaan oman jättikiertoni suunnilleen samassa vaiheessa kun sinä olet nyt, ja mulle kyllä sanottiin, että puoli vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen voi odottaa. Kuitenkin sitten kun jouduin käymään gynellä, hän aloitti mulla lääkkeet, koska yksi vuoto oli pillereiden jälkeen tullut normaalisti, kierron pituus 35. Mutta hänkään ei siis olisi aloittanut lääkitystä, jos kierto olisi venynyt suoraan lopettamisesta, primoluteja hän suositteli koska mulla venyi yk2. Eli toki voit olla neuvolaan yhteydessä ja kysyä, mitä teilläpäin suositellaan. Näissähän saattaa siis olla eroja hoitaja/lääkärikohtaisesti. Mutta puolta vuotta mulle alunperin suositeltiin odotusajaksi. Kuitenkin nyt, kun primolut-kuurin avulla menkat sain, oon kyllä tyytyväinen tähän ratkaisuun, oli se odottelu niin korpeavaa. Paljon voimia sinne ja soita tosiaan terveyskeskukseen/missä yleensä käytkin ja kysy neuvoa jos mietityttää, soitto on pieni vaiva ja vastaus voi olla iso helpotus :) muakin jotenkin lohdutti tuo puoli vuotta, että määrättömästi ei tarvitse vaan odotella. Myös ystäväpiirissäni on kokemuksia siitä, että pillereiden jälkeen on mennyt jopa se puolisen vuotta kierron tasaantumiseen. Jaksamista <3
Ai niin ja Sunshine: voimia minunkin puolestani, ihan hirvittävän kurjaa :(
[quote author="elmonsteri" time="31.01.2015 klo 11:03"]
Voi Sunshine, tämä on niin väärin! Voimia teille <3 Kapakala: Voihan tuokin tietenkin olla mahdollista. Kilppariarvot testattiin muistaakseni joskus 5v sitten, eikä silloin ollut mitään häikkää niissä. Jos tässä ottais jossain vaiheessa yhteyttä eneuvolaan ja kertois samalla tuosta. Papakin pitäis ottaa :S
[/quote]
Elmonsteri, ei ne siellä neuvolassa voi mitään tolle kilpirauhasasialle. Hanki lähete yksityiseltä lääkäriltä yliopistolliseen sairaalaan naistentautien polille ja homma etenee siitä. Eikä terveyskeskukseen kannata mennä, siellä ei osata mitään.
[quote author="kapakala" time="31.01.2015 klo 12:03"]
[quote author="elmonsteri" time="31.01.2015 klo 11:03"]
Voi Sunshine, tämä on niin väärin! Voimia teille <3 Kapakala: Voihan tuokin tietenkin olla mahdollista. Kilppariarvot testattiin muistaakseni joskus 5v sitten, eikä silloin ollut mitään häikkää niissä. Jos tässä ottais jossain vaiheessa yhteyttä eneuvolaan ja kertois samalla tuosta. Papakin pitäis ottaa :S
[/quote]
Elmonsteri, ei ne siellä neuvolassa voi mitään tolle kilpirauhasasialle. Hanki lähete yksityiseltä lääkäriltä yliopistolliseen sairaalaan naistentautien polille ja homma etenee siitä. Eikä terveyskeskukseen kannata mennä, siellä ei osata mitään.
[/quote]
...eikä neuvolassa voida tehdä yhtään mitään selittämättömästä syystä poisjääneille kuukautisillekaan. Neuvola ei ole sairaala. Voihan siellä käydä juttelemassa, mutta se on ajan tuhlausta, jos haluaa takaisin raiteille.
Kapakala: Lähinnä nyt tarkoitin sitä, että jos papa-näytteen + gyn. tutkimuksen menen eneuvolan kautta varaamaan, niin todennäköisesti saan sieltä jonkinlaisia vinkkejä tähän tilanteeseen. Meillä ainakin on neuvolan terkkari ja lääkäri niin mukavia ja ammattitaitoisia! (: Ja tosiaan epäilen kyllä suuresti, että olisi mistään kilpirauhashäikästä kyse. Harmi, jos sinulla on negatiivisia kokemuksia tk-toiminnasta.
Kiitos Illusia sympatiasta :D Oma mieli on vielä rauhallinen, joten odottelen ihan hissunkissun nyt vaan menkkojen saapumista. Ehkä puolen vuoden päästä teen asialle jotain ;) Eikä vauvalla ole vielä mikään kiire tulla, vaikka niin kovin toivottu se oma nyytti olisikin...
- E
Eipä huolta testien herkkyyksistä, tänään tuhruttaa. Kun tuhru alkoi jo aamusta, ehtinee se jo tän päivän puolella vaihtua kunnolla kp1:ksi. Ja kyllä, muut oireet enteilivät flunssaa. Varmaan elämäni lyhyin kierto tää, vain 28 vrk. :O
Nuhanenä Marlener kp1/28-32 yk3
[quote author="elmonsteri" time="31.01.2015 klo 13:16"]
Kapakala: Lähinnä nyt tarkoitin sitä, että jos papa-näytteen + gyn. tutkimuksen menen eneuvolan kautta varaamaan, niin todennäköisesti saan sieltä jonkinlaisia vinkkejä tähän tilanteeseen. Meillä ainakin on neuvolan terkkari ja lääkäri niin mukavia ja ammattitaitoisia! (: Ja tosiaan epäilen kyllä suuresti, että olisi mistään kilpirauhashäikästä kyse. Harmi, jos sinulla on negatiivisia kokemuksia tk-toiminnasta.
Kiitos Illusia sympatiasta :D Oma mieli on vielä rauhallinen, joten odottelen ihan hissunkissun nyt vaan menkkojen saapumista. Ehkä puolen vuoden päästä teen asialle jotain ;) Eikä vauvalla ole vielä mikään kiire tulla, vaikka niin kovin toivottu se oma nyytti olisikin...
- E
[/quote]
Mene ottamaan ne testit. <3
Kuukautiset alkoivat. Vertahan sieltä tulee. Kp 1/28 täällä. Viimonen kuuri clomeja tälle kierrolle.
Vittu!!!! :'(
Mites muuten tämmösessä tilanteessa kierto lasketaan, onko mulla nyt kp1 vai oottelenko seuraavia menkkoja? Ite aattelisin et nää on vaan menkat, kun ei tän pidemmälle kerenny.
Mut eipä hätä oo tämän näkönen, nyt mä saan käyttää mun ekat ovulaatiotikut :)
sunshine14 Mä ainakin viime kierrossa laskin ihan normaalisti vaan kp1 ekan vuotopäivän, kun kävi noin.
Heippa! Täältä tulee romaani.
Ihan aluksi onnittelut plussanneille, ainakin Heinähaave ja Seppo?
Mila: kyllä se niin on, että kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen niitä syitä aletaan julkisellakin tutkia, kannattaa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen ja varata aika!
).( Täällä ei mennytkään nyt tää lapsettomuustutkimusten eteneminen niin kuin luultiin, että oltais varattu aukiolotutkimusta seuraavaksi. Sen sijaan miehen uudessa spermanäytteessä oli edelleen alle 10milj. siittiötä/ml (oli tosin melkein tuplaantunut tuo määrä syksyn näytteestä (lokakuussa 5milj.)). Siksi nyt seuraavaksi tutkitaan miehen kromosomit ja hormonitoiminta verinäytteestä. Ja ylläripylläri tuossa kromosomitutkimuksessa kestää 2 kuukautta. Niinpä meillä onkin nyt sitten seuraava aika vasta huhtikuussa. Mua niin korpeaa tää kun ne ei tee sitä aukiolotutkimusta nyt kun on löytynyt muuta "vikaa". Eihän se, että miehessä on vikaa, tarkoita, että mulla ois välttämättä tuubat auki :( Jos munanjohtimissa on tukkeita niin ei ne vähätkään siittiöt pääse paikanpäälle :( tai vaikka siittiöt pääsisikin läpi, niin hedelmöittynyt munasolu isokokoisempana ei ainakaan pääse.
Lääkäri oli puhelinajalla sanonut, että todennäköisesti suosittelee meille koeputkihedelmöitystä eli IVF-hoitoa. Hiljaiseksi vetää.
Muuten tänne kuuluu työnhakua; mun lemppari oli yks ens syksynä täytettävä virka, johon oli tullut 146 hakemusta, huhhuh. Cecilja: opettajakollega täälläkin päässä! Käytiin me siellä tukiperhevalmennuksessa viime vkl, oli kyllä mielenkiintoista! Tukiperhesosiaalityöntekijä tulee seuraavaksi meille kotikäynnille ja yrittää sitten löytää tukiperhettä tarvitsevan lapsen, jolle me oltais sopiva tukiperhe :)
Mulla on nyt harkinnassa palstailuhiljaisuus siihen huhtikuuhun saakka. Tuntuu, että pyöris ehkä vähemmän mielessä tämä koko homma, jos ei kävis täällä tunnin välein kattomassa, onko tullut uusia uutisia. Lisäksi tällä hetkellä sattuu aika paljon se, kun monet täällä plussaa niin nopeasti. Tottakai olen heidän puolestaan iloinen, en kenellekään toivo tällaista tilannetta kuin meillä. Silti tuntuu välillä pahalta. Pohdiskelen tätä asiaa nyt vielä muutaman päivän ajan.
Enninkeri kp6/26-33 yk20