YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Äh, itseänikin on alkanut jännittämään ja olen alkanut muka-huomaamaan merkkejä jotka saattaisivat viitata raskauteen (eli todennäköisesti olen myös syönyt jotain sopimatonta ;). Vaikka niin kovasti piti olla yhtään miettimättä :) Nyt on testiti (raskaus ja ovulaatio) käyty ostamassa, viikonloppua odotellessa!
Onnea kaikille plussanneille ja peukkuja jännittäjille! :)
äällä olisi jo menossa kp5/23 ja yk13. Pahoittelut siitä, että olen tämän palstan unohtanut aika paljon vähemmälle, mutta tässä on ollut vähän kaikenlaista. Mukavaa kuulla myös raskautuneiden kuulumisia :) Puhelimella sängyssä selailen joten nyt nukkumaan, öitä :D
Ihan tämmöstä yleistä ajatusta.. viime vuonna mä aattelin et ihanaa tänä vuonna meil tulee vauva. Eilen mä hokasin et on todellakin mun kierrolla viiminen mahdollisuus, jonka jälkeen siirrytään jo vuoteen 2016... niin ne suunnitelmat muuttuu. Pyöritän myös ajatusta siitä että ollaanko heitetty aikaa hukkaan. Miksei heti alotettu aktiivista yritystä sillon yli vuos sitte ku ehkäsyn jätin pois. Oliskohan tärpänny, voi olla ettei siltikään.
Nostan niin hattua teille pitkän matkan neitokaisille kellä vauvan teko on ollu päällänsä koko sen ajan ku ootte ollu ehkäisyttä. Voimakkaita naisia!
Ihana Legolatar, ja Orchid, sustakin mahtava kuulla!
Kiitos kysymästä! Vielä ei mahaa kasvatella, ainakaan näkyvää. Nyt on siis menossa 10+4 eli ensi viikolla olis ensimmäinen kolmannes takana ja seuraava ultra, saa siis vähän huokaista helpotuksesta. Toisaalta tosi luottavainen olo, kun pieni bongattu jo ultrassa ja sykkeitä kuuntelen dopplerilla kotona, kuin pieni höyryjuna mahassa olisi. Onneksi nyt on kaikki pahoinvoinnit jne selätetty niin pääsee nauttimaankin tästä paremmin ja ehkä ostamaankin ensimmäisiä vauvajuttuja! Mulla on vasta yhdet heti plussan jälkeen ostetut jarrutarrasukat, joiden avulla pieni pysynyt paremmin kyydissä.
Mutta paljastakaa jotain pientä ja ei-luottamuksellista Haikara-ryhmästä. Miten siellä menee ja millaisella mielialalla? Olen kyllä onnellinen teidän puolesta sen ryhmän olemassaolosta. <3
Lefemme 10+4 (plussainen yk12, toivoa on! <3)
Tänään sitten alkoi yk8... Tein sunnuntaina testin, josta tuli nega, joten menkat eivät olleet yllätys. Silti vituttaa niin saatanasti. Haluaisin vain mennä peiton alle itkemään, mutta pitää vain vetää työpäivä pokerinaamalla. Jos tässä kierrossa tärppäisi, laskettu aika osuisi vuodenvaihteeseen, mikä ärsyttää minua jostain syystä todella paljon. Haluaisin lapsen syntyvän minä tahansa muuna ajankohtana. Mutta ikään kuin tässä tilanteessa olisi varaa nirsoilla. Ainoa positiivinen juttu, mitä nyt näen on se, että kierrot ovat viime aikoina jääneet lyhyemmiksi. Mikä tarkoittaa ~30 päivää. No tuleepa käyttöä Letrozolille ja ovistesteille, ettei ole turhaan ostettu...
Muskottipähkinä (25v) kp 1/30-42 yk 8
Hetkinen, päivitän listaa ja vastailen. Ihanan paljon kirjoittelevia ihmisiä täällä! <3
Liityn mukaan kirjavaan joukkoon, tästä se yritys sitten lähtee :)
(27v kp 18/29-30)
Omana esittelynäni (kirjoittelin aikaisemmin toisessa topicissa), että olen 27v, ensi kuussa 28v etelä-karjalainen nainen, jolla on varmasti ollut vauvakuume jo kymmenisen vuotta. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 8 vuotta ja vihdoinkin myös miehen suunnalta tuli vihreää valoa jälkikasvulle. Kunnolla yritys alkaa tuosta seuraavasta kierrosta, sillä tämän kierron ovulaatio meni ohi miehen työmatkan vuoksi. Olisiko tämä siis yk 0? ;)
Lämpimät tervetulotoivotukset Werus, AnttiAmalia ja Tuuni :) Olen niin onnellinen kun palsta saa uutta energiaa ja toiveikkaita naisia, jotka tuumailevat tuntojaan. Tuuni, kiitos kauniista sanoistasi <3
Kiva saada sinut takaisin listaukseen Nuuskiksentytär. Mielenkiinnolla seurailen miten kiertosi jatkossa asettuvat.
Ja miten hienoa, että Kiia80 hyppäsi suoraan plussanneisiin. Paljon tarrasukkia nyt vaan mukaan matkalaiselle :)
Muskottipähkinä, kyllä me täältä taas noustaan. Meidän aika koittaa kyllä, vaikka epävarmuus kalvaa ja hiipii paidan alle majailemaan. En tiedä vieläkään miksi elämä valitsee jotkut tähän tunteiden vuoristorataan. Ehkä meillä on kovempi pää? Ehkä possujuna ei vaan ole meitä varten. Mutta hetkeäkään epäröimättä voin nyt jo monenlaista läpikäyneenä sanoa, että kyllä me vielä päästään vauvantuoksua elämään. Vaikka juuri nyt en tiedä missä vaiheessa kalenteriin sen voin kirjoittaa.
Kukkaistyttö, Kaziska ja Lefemelle. En voi olla huikaamatta, ikävissäni ja onnellisena. Ajattelen teitä valehtelematta lähes päivittäin. Ja olen onnellinen. On ihana kuulla, että niin kovasti odotettu onni kasvaa kohdussa ja saa omat piirteensä, sukupuolen ja pian syntyy iloksenne. Se konkretisoi minullekin sen mitä itsekin niin odotan. Välillä sen miltei unohtaa, koska ei pääse pettymyksiltään enää muista mitä tunteita toivoikaan. Ihana että olette edelleen elämässäni <3 Sylintäydeltä onnellista odotusaikaa teille kaikille, ystäväni <3
Legolatar(27v) dpo6 yk10, ensimmäinen toiveissa
Tilanne 24.3
Minja76 kp 37/29-40 km7/14 jk yk5 (ya 12/13)
Helmianna kp 37/31-33 yk 4 (testi nega kp 34)
Noorav kp 31/? yk 4
Tirris kp 31/26-27 yk1 (testi 18.3.nega)
Pioni1 kp 30/34 yk1
Enninkeri (27v) kp 29/26-33 yk 21
Kikiii (20v) kp 29/28-30 yk 3
Nuppunella (34v) 28/27-32 yk 10
Kapakala (39v) kp 28/28 ya 6/14
EllieP (30v), kp 28/28-30 yk1
Jannuli85 kp 28/26-? yk 12 ya 03/14
Legolatar (27v) kp 24/31 yk 10
Exile kp 24/30-33 yk 12
Tuuni (24v) kp 24/25? yk3
Savannah85 (29v) kp 23/28-35 yk 5
Viivitys (33v) kp 23/27-29 yk2
Mwiihh kp 21/29-32 yk4
Werus (30v) kp 21/25-28 ya loppuvuosi -12
Kuurankukka91 kp 21/29-31 yk3
Starling (40v) kp 21/31 yk 2
Lumilla kp 19/29 yk 4
Annma (33v) kp 19/29 yk 4
Zaron (32v) kp 19/26 yk 3
Hilkka K (30v) kp 17/25-32 yk 3
Piki Piki79 kp 17/28-33 yk 3
Dindinden (26v) kp 17/35 yk 3
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 17/27-30 yk 6 (k 10/14)
Mindyh kp 16/26 yk 4
Pia87 kp 14/26-30 ya 12 (km rv12 2/14)
Melinah (23v) kp 12/30-32 (km 6/14) yk2
Miinuska15 (25v) kp 12/37-43? yk1
Mila Nnnnkkk (22v) kp 12/26-28 yk 4
Diamond11 kp 11/29-30, ya 2013
Tiuhtiska kp 11/28 yk20
Finest (27v) kp 8/26-28 yk 5
Minea92071 (25v) kp 8/28 (yk2+1 tm 2/15)
Höpötin (26v) kp 6/28 yk4
Nuuskiksentytär kp 5/28 yk2
Orchid87 kp 5/23 yk 13
AnttiAmalia (24v) kp 3/28 yk3
Sunshine14 (31v) kp 3/24-26
Muskottipähkinä (25v) kp 1/30-42 yk 8
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Kalastajataas, Melita yk 13, Ciira (km 2/15), Lukka (27v), Alina yk1, Jassuu93 (22v) (km 3/15), Tiikerikuu (28v) yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14, Tiitiläinen (31v) yk 4, Seepra87 yk2
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa jo)
Malma 26v. (yk1), Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3)
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Ja hei ON: Dpo6. Ei mitään oireita. Tai noh, jos nyt oikein tarkkoja ollaan niin pieni lämpöilyn tunne kuten aina näin dpo6-8, posket helottaa hieman lämpöisinä ja punertavina. Kaikki nippailut, nappailut, kutinat, riipaisut ja kuplinnat kuuluu mun mahaan enemmän tai vähemmän ympäri kierron, että niistä ei voi ennustaa mitään, ei nyt eikä myöhemminkään. Tiedostan, että mahdollinen alkion kiinnittyminen kohdun limakalvoon on tapahtumassa vasta lähipäivinä (5-8 päivää munasolun hedelmöitymisestä) eikä kehoni voikaan vielä ilmoitella raskautumisesta. Odottelen rauhallisin mielin tulevaa, en tämän kierron loppua vaan tämän yrityksen loppua. Olipa se tämä, seuraava tai puolen vuoden päästä koittava kierto. Tähän mennessä olen huomannut itsestäni, että jokainen kuukautuskierto on oireiltaan, kestoltaan ja vuodoltaan hieman erilainen. Sellainen se keho vain on. Ympäristöön ja ajatuksiin reagoiva mystinen kokonaisuus.
Muskottipähkinä, tsemppiä! Voin myöntää ajattelevani samaa asiaa vuodenvaihteen vauvasta. Minulla ei ole mitään väliä, milloin lapsi syntyy <3 Samalla salaa toivoisi sen olevan kuitenkin siinä joskus alkuvuodesta, kuin itselläkin. Hassua ajatella niin, mutta minkäs teet... Mutta ajattele asiaa niin, että jos nyt tärppäisi, niin saisit maailman parhaan joululahjan ;)
Sunshine14, meillä on ollut täällä samat fiilikset myös. Hassua ajatella, että LA menisi oikeasti aivan kohta ensi vuoden puolelle, vaikka nyt on vasta maaliskuu. Enkä ole edes pitkänmatkalainen :) Sun innostuksesta johtuen oli pakko testailla eilen ja negahan sieltä tuli :( Testinä OneStep-liuskatesti.
Taas hirvittävä määrä uusia, tervetuloa! :-) Innostuksenne ja esittelynne tartuttaa tännekkin hiukan lisää intoa :D
... Mutta nyt omaa napaa ja apua kaivataan: nyt vasta hämmentääkin! Valkovuoto (se vähäinen mitä tulee edes) on hyvin hiivamaista ja hiukan vaaleanpunertavaa/verensekaista paikoittain. Alavatsaa painaa, mutta menkkoja ei vieläkään kuulu. Yritän nyt ajatella vaan mahdollisimman pessimistisesti. Petyin jo negasta, mutta toivo nostaa taas aivan vahingossa päätään. Maltti on valttia, vai miten se meni..... huomenna kai niiden menkkojen jo viimeistään pitäisi alkaa! Vai voiko hiiva vaikuttaa jotenkin menkkojen alkamiseen? Auttakaa tietämätöntä :D
Hämmentynyt Noorav, kp 31/?, yk4
Voi ei Noorav, inhottava nega! Emmä halunnu innostaa nega testiä tekemään ;)
Se on kumma juttu kuinka sitä herää tollasiin ajatuksiin. Me päätettiin siis himmailla tässä vähän aikaa mut nyt me päätettiinki et tehään se vauva nyt tästä kierrosta, siis me perkule tehään se! :) me tosiaan ei olla mittää pupuja tuolla makkarissa vaan menty ihan tunteella, ei kellon mukaan. Tästä pääsenki seuraavaan kysymykseen:
Aattelin et tilaan digi ovistestejä
1. Tuleeko se hymynaama siis vaan kerran?
2. Onko näyttö tyhjä niin kauan?
3. Jos teen sen vaikka aamulla ja ni voiko se naama tulla saman päivän illalla?
4. Kun se naama tulee, seuraavana päivänä ei siis pitäis mitään tulla?
Mietin vielä raaskinko ostaa :)
Sunshine14 itselläni ollut clearbluen digitaalinen ovistesti käytössä nyt kahdessa kierrossa. Vastauksia: 1. testiin voi tulla vilkkuva hymynaama tai pysyvä hymynaama. Vilkkuvan hymynaaman tultua kehotetaan jatkamaan vielä testailua seuraavina päivinä, koska vilkkuva naama ei vielä tarkoita ns "hedelmällisintä" huippua kierrossa. Itse en tätä ekaa kertaa tajunnut/lukenut ohjeita tarpeeksi tarkasti, vaan lopetin testauksen siihen kun sain vikkuvan naaman. Nyt siis tässä kierrossa tikkuun pärähti pysyvä hymynaama 15.3 heti, kun aloitin kierrossa ovista testaamaan. Hymynaama pysyi tikussa näytillä kaksi päivää. Eli testausta ei voi enää jatkaa, kun hedelmällisin huippu saavutettu. 2. Jos testi ole havainnut hedelmällisen huipun lähestyvän niin tulee näkyviin tyhjä ympyrä, joka pysyy näytöllä muutaman minuutin. Tässä tapauksessa voit siis edelleen jatkaa testausta esim. seuraavana aamuna.
Täällä elän itse jännittäviä aikoja. Nyt dpo 9 meneillään. Maanantaina aamulla ihmettelin, kun vessaan mennessäni alushousuun oli yön aikana tullut muutama tippa verta ja pyyhkiessä valkovuotoa/limaa oli paljon. Paperiin tarttui ihan kunnon "limaklimppi"...yöks:). Ajattelin, että ovisliman kaltaista?, mutta ovulaation digitestillä siis bongasin viikko sitten. Kummallinen on tämä oma keho, aina jotain uutta ja yllättävää. Jostain luin, että limaisuus voisi liittyä kiinnittymisvuotoon (ainakin näin jotkut kertoivat), mutta eipä tätä nyt sitten voi mitenkään tietää. Aika näyttää, että miten tässä kierrossa mahtaa käydä...
Hilkka K kp 17/25-32, yk 3
Vielä sitten mielenkiinnosta tein eilen ovistestin tuon limaisuuden takia ja tyhjää ympyräähän se näytti. Huoh, aluisin niin kuitenkin uskoa, että ovulaatio on tosiaan tapahtunut viikko sitten. Kun ovistesti on näyttänyt nuo hedelmällisimmät päivät. Noh, eipähän näitä tiedä sitten...
Onpa kiva että täällä on näin paljon kirjoittajia ja kirjoituksia! :)
Itse olin laskenut (lyhyellä matematiikalla? ;) kierron ajankohdan ihan väärin, ja nyt on kp 33/34 eli huomenna pitäisi selvitä kuinka yk1 päättyy! Kovasti olen itseäni jo valmistellut (esim. ovistestejä ostamalla) siihen että yritys jatkuu ensi kuussa.
Pidän peukkuja kaikille jännittäjille!
ps. Legolatar - kirjoitat aivan ihanasti! Liikutuin vaikka olenkin seurannut palstaa vasta vähän aikaa ja suurinosa nimimerkeistäkin on vieraita. Haleja, olen aivan varma että teille on nyytti tarkoitettu ja ehkä jopa jo matkalla! :)
Pioni1 - 27v kp 33/34, yk1
Heissan kaikki! Onnea plussista & tervetuloa uusille :)
Täällä jänskäillään, nyt kp 29 menossa, pohdin että uskallanko testata jo huomenna kp 30 hmm...
En sitte tiedä kannattaisiko vielä, koska viimekuussa kierto venyi kp 35 asti, johtukohan siitä haamusta jaa-a :0
Hrr en malttaisi odottaa, niin kovasti sitä plussaa toivoisi... ei vaan voi tietää :(
Huomenta kaikki ihanat naiset täällä!! :)
Onnea plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan!!
Ja muille kuumeilijoille paljon plussatuulia!! Etenkin Legolatarelle!! ;)
Itse täällä taka-alalla seurannu keskustelua ja YRITTÄNY olla stressaamatta asiasta..mutta minkä sille voi jos on kärsimätön mullekaikkiheti-ihminen!! Ei ole helppo olla nainen!! ;))
Tuli tuossa mieleen että onko muilla semmoista henkilöä elämässään joka aina tivaa raskaudesta..? Elikkä itsellä ainakin yksi "kaveri" joka muistaa joka kerta kysyä että "Jokos se teille on tulossa?" . Ja toinen on jos olen kuskina niin "Oletko raskaana kun et ota?". Itse olen odottanu sitä karvaa joka katkaisee kamelin selän että millon hermostun kunnolla..En siis tykkää tapella ja olen aika rauhallista tyyppiä mutta se alkaa pikkuhiljaa tympimään!! mutta olisi kiva kuulla muilta et miten teillä..miten olette toimineet semmoisen henkilön kanssa?? Oletteko lyöneet heti luun kurkkuun?? :)
Savannah, mulla on yksi sen tyylinen kaverina. Siksi en olekaan kertonut sille, että yritetään jo.. Koska riittää pelkkä stressailu siitä mahtaako onnistua ja siihen jos päälle tulis jatkuvat kyselyt 'joko' niin pää hajoais. :D Tämä kaveri kun sattuu olemaan hyvin jankuttavaa sorttia. ;) Meillä vain muutama ihminen tietää meidän yrityksestämme.
Hienoa, että plussia tulee, antaa toivoa itsellekin.
ON: Päätin, että en ala tarkkailemaan tuntemuksia, mutta milläs estät :D?! Vatsassa tuntuu välillä ties mitä, mutta luultavasti olen vain syönyt jotain sopimatonta. Eikös vanha vitsi ole, että ei ollutkaan ilmavaivoja, vaan vauva :)! (Toivottavasti täällä on muitakin huonon huumorin ystäviä..)
Tänään on dpo8, joten liian aikaista arvailla. Perjantaina aion kyllä testata, viikonlopun rientoja ajatellen. Jos vaikka olisikin jo plussa havaittavissa.. Sellainen haamu, joista olen täällä lukenut :). Sitten voisi olla vesilinjalla hyvillä mielin. Tai jos tulee nega, niin sitten juhlin viinin voimin.
Taitaa olla ens viikonloppu aika monelle jännä paikka, pidetään peukkuja :)!