YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Hei! Voisin liittyä tähänkin joukkoon kun viimein on yritys aloitettu, jonkin aikaa olenkin tätä ehtinyt seuraamaan :) Nyt siis ensimmäinen yk menossa, ensi viikon jälkeen pitäisi nähdä kuinka on käynyt. Ovulaatiotestiä en käyttänyt, ensi kuussa aion ottaa sellaisenkin mukaan (koska realistina en usko että ensimmäisellä kerralla tärppäisi) :D
Onko suosituksia ovulaatiotesteistä? Hintahaarukka ainakin vaikuttaa todella suurelta, onko halvimpien ja kalliimpien tuotteiden välillä mitään eroa, eli kannattaako panonstaa kalliimpiin?
Jospa mäkin täältä taustalta rohkaistun kirjoittamaan. Olen tässä jonkun aikaa seuraillut ja jännännyt mukana miten muilla sujuu. Ja opetellut noita termejä, aluksi kuulosti ihan salakieleltä, mutta alkaa olla jo hallussa.
Täällä on menossa virallinen yk2, tjot meiningillä ties kuinka kauan, välillä käytetty ehkäisyä ja välillä ei. Hormonaalista en ole käyttänyt vuosiin, ei sopinut minulle. PCO diagnosoitu vuosia sitten (pillereiden lopettamisen jälkeen), mutta viimeksi ultrassa ei näkynyt merkkiäkään siitä, ilmeisesti painon pudotus toiminut hyvänä lääkkeenä. Kiertokin on säännöllistynyt siitä, mitä oli silloin pahimmillaan jotain 60 pv. Koska mitään "puolivahinkoa" ei meille ole osunut, niin päätin alkaa tosissaan hommiin! Kun on tuota ikääkin kuitenkin jo 33 ja esikoinen haaveissa.
Ovis bongattu molemmilla yrityskerroilla, hymynaama ilmestyi viimeksi 15.3., kierto 27-29, eli ens viikonloppuna voi jo tosissaan jännittää miten kävi.
Tulipa pitkä aloitus, loppuun vielä onnea plussanneille ja muille onnea yritykseen.
Yritän nyt vielä nuo kasata tähän tuohon listalle laitettavat tiedot:
Viivitys (33v.) kp 20/27-29 yk2
Sunshine14, mulla tuo kysymysmerkki kummittelee tuolla, kun oon jättänyt pillerit pois viime vuoden lopulla, eikä kierto ole vielä oikein tasaantunut :) Nyt olis omien laskujen mukaan n. dpo12, että jos ei alkuviikosta oo menkat alkanut niin testailen :-) Eihän siellä vielä näkyis kun korkeintaan haamuilija mukana. Ja tarkoitat varmaan, että ovis ois ollu 5.3 tai 8-10.3?? Jos on ollu tuolloin 5. niin sitten näkyis jo positiivisena luultavasti, mutta myöhempänä ajankohtana välttämättä ei vielä :)
Tervetuloa Viivitys ja Pioni1! :) Viivitykselle myös samantien onnea jännäilyyn! Ja eihän sitä Pioni1 tiedä, vaikka sillä ekalla kerralla onnistaiskin ;) !
No juu, siis maaliskuuta :) mä oon ihan sekasin kuukausistakin :)
Mun kipujen mukaan ovis olis ollu sillon 5.3. Tosin voi olla et olis sit 6 tai 7 päiväki jos mulla se kipu tulee etukäteen... päh, emmä noista ymmärrä.
No menkkoja ku ei tuu ni toivo elää vaikka tän piti olla se kuukausi ku himmaillaan ja mun ei pitäny täälläkään roikkua eikä tasan testailla mitään :)
Jee! Tervetuloa joukkoon iloiseen Viivitys ja Pioni1! Plussa-aaltoin mukaan vaan :) joka kuukausi on mahdollisuus raskautua, ihan sieltä yk1 lähtien. Suurin osa plussista tulee yk6 mennessä..ainakin tällä palstalla ;) kiva kun liityitte joukkoon. Niin moni on siirtynyt plussaajiin tai Haikara hakoteillä -ryhmään yrityksen pitkittymisen vuoksi, että täällä on ihan käsittämättömän lyhyt lista! :D
Pioni1, liuskatesteistä suosittelen selkeyden vuoksi näitä: http://www.pregcheck.fi/tuotteet/ovulaatiotesti/ , mutta jos ei halua tihrustaa viivoja niin ehdottomasti Clearblue digitaalinen ovulaatiotesti on aivan loistava, tosin huomattavasti kalliimpi.
Viivitys, ei ikä vaikuta siihen kuinka nopeasti plussa tulee :) täällä palstalla monet yli 30 vuotiaat ovat napsineet plussia rivakasti, kun osa 25sta odottaa omaansa moniamoniamonia kuukausia. Pco voi olla hidaste, mutta onneksi olet sen saanut hienosti kuriin :)
Legolatar dpo3 yk10
Hei auttakaas nyt palstan pitkämatkalaista. Kun minä nyt aion tässä kierrossa plussata (hehehhhheee) niin kuka jatkaa listan päivittämistä? Ihan kauheaa jos kukaan ei jatka sitä. Kauhea taakka kannettavaksi :D Aatelkaas jos mun plussa jää tulematta siksi, kun en raaski luopua tästä palstailusta ja listan päivittämisestä, jota olen tehnyt kohta 8 kuukautta. Ihan tosi hei! :D
Kiitoksia kaikille onnitteluista :) Plussatuulia myös teille muille, tässä kyllä vielä tovin notkun tällä puolella ja seurailen tilannetta :)
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Nonniin, alkoihan ne menkat sit täälläkin. Oishan se pitänyt arvata, tuntu että matto ois vedetty alta.. Täällä kun lukenut pitkään yrittäneiden tarinoita niin olihan se tyhmää toivoa ja uskoa että raskautuisin ekalla yrittämällä.
Sen lisäks että pettymys tuli, niin pitikö lisänä tulla mukaan järkyttävät(!) kivut ja vuoto ku niagaran putous.. Tosiaan ensimmäinen kuukaus ilman pillereitä oltu, 8 vuotta niitä napsittu ja menkat kestäneet 2pvä ja pikkuhousunsuojil pärjätty, nyt tuntuu ettei riitä mitkään suojat. Saa nähdä kestääkö pitkään...
No jos jotain positiivist niin kierto näyttää olevan ihan sopivan mittanen.
Listaan voisi siis päivittää että
Nuuskiksentytär kp 2/28 yk 2
Ps. Pahoittelut jos ei rivitys onnistunut, puhelimel näpyttelin.
Legolatar - kiitos vinkistä, näitä pitääkin ensi apteekkireissulla hakea :)
Tämä salakieli ei ole täysin mulle vielä auennut yk = yrityskuukausien määrä ja muut numerot..?
Niin ja Legolatar, sinun hieno työ ansaitsee ehdottomasti jatkajan! Olen varma että sellainen tästä ryhmästä löytyy (ja saatanpa itsekin ilmoittautua ehdokkaaksi kunhan olen totutellut palstan tapoihin ja ratkaissut salakielen koodin) ;)
yk = yrityskierto tai yrityskuukausi
ya = yritys aloitettu
kp = kiertopäivä
dpo = days past ovulation eli ovulaation jälkeiset päivät (se päivä, jolloin ovistikussa on plussa on dpo -1, seuraavana päivänä oletettavasti tapahtuu ovulaatio eli se on dpo 0)
km = keskenmeno
ku = kohdun ulkoinen raskaus
rv = raskausviikko
ON = oma napa :)
Pioni: noita pregcheckin ovisliuskoja saa ainakin prismasta, mutta jos digitaalisia etsit niin sitten suunnaksi joko apteekki tai internetin ihmeellinen maailma :)
).( flunssa jatkuu toista viikkoa :( menkkoja edeltävät haamukivut alkaneet, tuhrua ei vielä. Menkkoja odotellessa. Seuraavaan lääkäriaikaan enää kuukausi, jee!
Enninkeri kp26/26-33 yk21
Jes, kiitos koodeista ja prisma- vinkistä! :)
[quote author="Legolatar" time="21.03.2015 klo 20:38"]
Viivitys, ei ikä vaikuta siihen kuinka nopeasti plussa tulee :) täällä palstalla monet yli 30 vuotiaat ovat napsineet plussia rivakasti, kun osa 25sta odottaa omaansa moniamoniamonia kuukausia. Pco voi olla hidaste, mutta onneksi olet sen saanut hienosti kuriin :)
Legolatar dpo3 yk10
[/quote]
Kiitos zempistä. En muuten ole huolestunut iästä, mutta olen varautunut pitkään yrittämiseen. Yli 10 v sitten saadusta diagnoosista lähtien olen paukuttanut päähäni, että raskautta tuskin tulee ilman apuja, joten katsotaan miten käy. Lisäksi salainen toiveeni olisi saada ainakin kaksi lasta, joten jos yrityksessä kestää, niin jossain vaiheessa voi olla myöhäistä toisen suhteen.
Suhtaudun asiaan kuitenkin varovaisen positiivisesti gynekäynnin jälkeen, mutta yritän olla nostattamatta turhia toiveita. Olisin suunnattoman onnellinen, jos tässä onnistaisi ilman hoitoja.
Ja toisaalta en olisi aiemmin ollut edes valmis, musta ei olisi ollut parikymppisenä äidiksi tai sinne päinkään..
Ei mitään mihinkään suuntaan. Ei viivaa eikä menkkoja. Nyt sit vaan ootellaan ku ei oo testejäkään :)
Huomenta ihanat yrittäjät :)
LEGOLATAR: Hei ihana <3 Kiitos kun kyselit kuulumisia. Mä käyn aina täältä lukemassa mitä sulle kuuluu, harmi kun ollaan eri ketjuissa. Vielä me samassa pian ollaan! Sovittiin jatkavamme keskustelua tuolla ryhmässä uuden aiheen alla, kun vauvat syntyneet :) Tänne kuuluu oikein hyvää. Masu on iso ja vauva liikkuu ja potkii paljon, se on ihanaa! Vielä 5 viikkoa töitä ennen mammalomaa, kiva kesä tulossa :)
Tsemppiä ja voimia teille kaikille <3 Legolatar <3
Kukkaistyttö rv 29+4 ja prinsessa (plussa yk 7:n jälkeen)
Menkat alko, oudosti mun mittapuulla. Mulla alkaa yleensä kirkkaan punanen vuoto ku hanasta. Nyt tulee pyyhkiessä vaaleanpunasta. Kaipa tänään sitte hanat aukee kunnolla...
Heissan yrittäjät!
Olen seurannut keskustelua koko alkuvuoden mutta en ole itse osallistunut koska koin että aiheuttaa lisää paineita lapsenhankintaan ;)
24v esikoista yrittelen. :) E-pillerit lopetettu vuoden vaihteessa jonka jälkeen kuukautiset tulleet hyvin mielenkiintoisesti. Ensimmäinen kierto kesti 14 pvää jonka jälkeen tuli hyvin niukat kuukautiset, seuraava kierto taas 14 pvää jonka jälkeen tulva. Nyttemmin kierto luultavasti normalisoitunut 25 pvään, seuraillaan. Yk 3 siis meneillään. :)
Miehellä on monta monessa juuri nyt ja ajatuksena oli mennä syyskuuhun asti meiningillä "tulee jos on tullakseen" mutta vauvakuume yllätti täysin! Ajatus lapsesta oli alkuun erittäin kaukainen mutta nyt parin sopeutumiskuukauden jälkeen mitä ihanin ajatus ja kuume nousussa! R-testejä tehnyt ihan testailun ilosta mutta ei ole vielä tärpännyt. Ajatuksena olisi että ensikierrossa voisi ovistestejä kokeilla :)
Tässä kierrossa alavatsa jatkuvasti kipuillut hieman. Pientä jomotusta. :) En tiedä onko merkki raskaudesta vai mistä, jollei kuukautisten alkamiseen ole loppunut niin täytyy varmaan selvitellä mistä johtuu. Raskaana en puolitoista viikkoa sitten ollut kuin tein testin varmuudeksi kun aamuisin oli kuvottava olo :).
Onnea vielä plussanneisiin ja erityisesti toivon Legolatar sinulle plussaa vaikka oletkin viimeinen aktiivinen kirjoittelija joka on jäljellä kun foorumia aloin seuraamaan, kun plussa tulee niin tulee haikeus!
Tuuni (24v) kp 22/25? yk3
Sunshine, minulla oli sama tilanne nyt viimeksi. Aina hanat auennut kunnolla, ei ikinä mitään tuhruvuotoja ennen menkkoja mutta viikon alussa tuli ekana iltana ihan vähän vaaleanpunaista ja sit se loppui kuin seinään. Ehdin lukemaan jo kaikenlaista siitä, että voi olla kiinnittymisvuoto tai alkuraskauteen liittyvä vuoto joten olin aika toivekas. Mut sitten seuraavana aamuna tuli kunnon vuotoa, kesti 2 päivää, illalla loppui kuin seinään, yöllä ei tullut minkäänlaista vuotoa. Taas olin aika toivekas mutta vuoto jatkui vasta seuraavana päivänä, aamupäivällä.
Oudoimmat menkat ikinä..
NOORAV
koska aattelit testailla? Mult on taas menny ohi, kui sulla on ? kiertopäivissä?
Mä aattelin huomen aamulla testailla pregcheckillä. Jos se on nega ni toivo on menetetty.
Jos olis ollu ovis sillon ku kipujen mukaan sen havaitsin, ni menkat olis pitäny jo alkaa tai plussa siitä tulla. Jos ovis onki ollu muutaman päivän myöhemmin ni menkat odotettavissa jossei oo jotain supersiittiöitä ollu.
Mä taas unohdin miten noi dpot lasketaan. Jos mulla olis ollut ovis 5.2 ni eikö jo olis se aika menny et nåkyis testissä? Jos se oliski ollu vaikka 8-10.2. ni millon se dpo14 olis?