Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikävöin lapsetonta elämääni, muita?

Vierailija
17.12.2014 |

Otetaan uusi yritys, kun asiasta keskusteltaessa keskustelun valtasivat juuri ne kaksi ryhmää, joita asia ei koske, eli velat ja onnelliset lapsettomat.

Ikävöin elämääni ennen lastani. Mikään ei ole radikaalisti huonontunut elämässämme lapsen tulon jälkeen, mutta kaipaan silti entiseen. Miehen kanssa kaksin eläminen oli enemmän minun juttuni.

Onko täällä muita, jotka miettivät samoja?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:57"]

Lapset kasvavat nopeasti. Se aika menee oikeasti tosi nopeaan. Sitten voi taas alkaa elämään täysin omaa elämää.

[/quote]

Niin tulet kyllä huomaamaan, ettei koko elämäsi ole pilalla.

Itsekin puursin ne 20 vuotta melkolailla itku silmässä, mutta sitten se oli ohi, ja onneksi lapseni asuvat ulkomailla, joten ei tarvitse enää pahemmin nähdä.

Olemme mieheni kanssa taas todella onnellisia.

Vierailija
22/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ikävöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teitte lapsen alun perin?

Vierailija
24/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:57"]

Lapset kasvavat nopeasti. Se aika menee oikeasti tosi nopeaan. Sitten voi taas alkaa elämään täysin omaa elämää.

[/quote]

20 vuotta tuntuu silti mielettömän pitkältä ajalta, enkä itsekään ole silloin enää mikään nuori. Mietin myös, että onko minulla ja miehelläni silloin enää jäljellä sitä mitä meillä ennen oli. Hukkuuko se kaikki näiden vuosien aikana.

ap

Vierailija
25/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:04"]

[/quote]

Ainakin itse kuvittelin sen erilaiseksi, ja myös ajattelin, että lapsia kuuluu tehdä.

Vierailija
26/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tajunnut ikävöiväni elämää ennen lapsia, ennen kuin lapset kasvoivat ja lähtivät omilleen. Nyt elän elämäni parasta aikaa, lapset tehty ja maailmalle lähetetty, mutta ikä ei vielä pahasti paina.

Kyllähän se aika lasten kanssa jälkikäteen ajatellen on mennyt nopeasti, mutta lasten ollessa pieniä ne tulevat 18 vuotta ovat pitkä aika. Monta kiukkukohtausta, monta unetonta yötä, monta vanhempainiltaa vielä edessä.

Äiti x 5

Vierailija
27/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:04"]

[/quote]

Halusimme lapsen. Ei kai siinä mitään sen erityisempaa ihmisillä ole. Nyt sitten kaipaan entiseen elämääni. Se oli selkeästi enemmän minun juttuni kuin elämä lapsen kanssa. 

ap

Vierailija
28/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun kerrotte rehellisesti tunnoistanne. Tulee itsellekin tunne, että olen oikeilla jäljillä valitessani lapsettoman elämän ja tulisin vain katumaan lisääntymistä!

Vierailija
29/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei tarvitse enää nykyaikana tehdä. Vanhat perinteiset ajattelumallit elävät sitkeässä ja moni nainen tuhoaa turhaan elämänsä alkamalla äidiksi, vaikka elämä olisi ilman lapsia täyteläisempää, syvällisempää ja monipuolisempaa.

Vierailija
30/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun edes jossain voi asiasta puhua anonyymisti. Ei elämäni nytkään kamalaa ole, enkä kärsi. On kai vaan luontaista ikävöidä sitä paremmalta tuntunutta vaihtoehtoa. Saa nähdä miten ajatukset elämän edetessä vaihtelevat. Minä ainakin ajattelin ja pidin jotenkin selvänä, että tietenkin elämä olisi vielä kivempaa lapsen kanssa ja että se toisi vain lisää nykyiseen.

ap

Vierailija
31/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:04"] Miksi teitte lapsen alun perin? [/quote] Halusimme lapsen. Ei kai siinä mitään sen erityisempaa ihmisillä ole. Nyt sitten kaipaan entiseen elämääni. Se oli selkeästi enemmän minun juttuni kuin elämä lapsen kanssa.  ap [/quote] Äpärä on jo planeetalla vaikka antaisit äpärän adoptioon äpärä kuolisi tai karkasi olet aina äpärän äiti. Myöhään itket.

[/quote]

Lapseni on syntynyt avioliittoon. 

ap

Vierailija
32/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat asustelleet nyt 20v niin, että en ole sisarusteni kanssa enää asunut kotona, vaan ovat saaneet matkustella useita kertoja /vuosi. Tyytyväisiltä vaikuttavat ja suhteet meihin lapsiin (ja lapsenlapsiin) ovat kunnossa.

Itse otan tuon niin, että ehtii sitä sitten vielä vanhempanakin itseään toteuttaa jos niikseen.

Vierailija
33/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:56"]Otetaan uusi yritys, kun asiasta keskusteltaessa keskustelun valtasivat juuri ne kaksi ryhmää, joita asia ei koske, eli velat ja onnelliset lapsettomat.

Ikävöin elämääni ennen lastani. Mikään ei ole radikaalisti huonontunut elämässämme lapsen tulon jälkeen, mutta kaipaan silti entiseen. Miehen kanssa kaksin eläminen oli enemmän minun juttuni.

Onko täällä muita, jotka miettivät samoja?
[/quote]

En mieti samoin. Sain lapset päälle kolmekymppisenä sen oikean kanssa ja sitä ennen ehdittiin matkustaa kaksinkin yms. Nyt melkein joka päivä nipistän itseäni, miten onnellinen ja kiitollinen olen perheestäni. Mutta mulla onkin mies, joka auttaa kaikessa.

Vierailija
34/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:11"]

Lapsia ei tarvitse enää nykyaikana tehdä. Vanhat perinteiset ajattelumallit elävät sitkeässä ja moni nainen tuhoaa turhaan elämänsä alkamalla äidiksi, vaikka elämä olisi ilman lapsia täyteläisempää, syvällisempää ja monipuolisempaa.

[/quote]

Tämä on tosiaan yhteiskunnassa vikana, kun kaikkialla painotetaan asioita tyylillä "Sitten kunsinä saat joskus lapsia....", eikä niin että "Jos sinä joskus sitten haluat lapsia...".

Minäkin halusin ensin lapsia, tuli ilmeisesti ihan biologian sanelema vauvakuume. Emme tulleet raskaaksi ja ehkäisy on nyt ollut poissa jo yli kaksi vuotta. Tuntuu tällä hetkellä siltä, että hyvä niin. Muuten kirjoittaisin varmaan samanlaista aloitusta nyt itsekin.

Vierailija
35/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väitetään, että lapset kasvavat nopeasti?

Vierailija
36/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut ikävöiväni ennen kuin toinenkin lapsi muutti omilleen. Nyt elän mieheni kanssa elämämme parasta aikaa. Tosin en usko, että osaisin arvostaa "lapsettomuutta" näin paljon ellen olisi elänyt ja kokenut myös lapsiarkea!? Ja todennäköisesti tilanne olisi ollut eri jos olisi tehnyt vain yhden lapsen... Itse koen, että minun nuoruudessani lapsettomuus ei ollut aidosti vaihtoehto, nykyään se jo taitaa olla

Vierailija
37/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:56"]Otetaan uusi yritys, kun asiasta keskusteltaessa keskustelun valtasivat juuri ne kaksi ryhmää, joita asia ei koske, eli velat ja onnelliset lapsettomat. Ikävöin elämääni ennen lastani. Mikään ei ole radikaalisti huonontunut elämässämme lapsen tulon jälkeen, mutta kaipaan silti entiseen. Miehen kanssa kaksin eläminen oli enemmän minun juttuni. Onko täällä muita, jotka miettivät samoja? [/quote] En mieti samoin. Sain lapset päälle kolmekymppisenä sen oikean kanssa ja sitä ennen ehdittiin matkustaa kaksinkin yms. Nyt melkein joka päivä nipistän itseäni, miten onnellinen ja kiitollinen olen perheestäni. Mutta mulla onkin mies, joka auttaa kaikessa.

[/quote]

Minunkin mieheni on alusta saakka ollut tasavertainen vanhempi ja hieno isä onkin. En ole väsynyt äiti tai muutenkaan kyllästynyt vanhemmuuden vuoksi. Vauvavuosi oli helppo ja nukkua sain yllinkyllin. Kaipaan vain entistä elämääni, joka näin nyt tarkasteltuna oli nykyistä kivempi.

ap

Vierailija
38/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:15"]

Miksi väitetään, että lapset kasvavat nopeasti?

[/quote]

en sanoisi, että lapset kasvavat nopeasti, sanoisin, että elämä ja vuodet sujahtavat nopeasti! Älkää hukkaa niitä lapsiarkeen ellet todella juuri sitä halua!

Vierailija
39/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia asioita ap kaipaat ajasta ennen lapsia? Minä en oikein osaa kaivata, koska en ehtinyt elää oikeastaan aikuisuutta ilman lasta (hyvä niin, koska aivan varmasti haikailisin sitä). Mietin vaan olisiko mahdollisuus edelleen elää ja tehdä niitä juttuja jotka oli ennen tärkeitä? Lastenkin kanssa? :)

Vierailija
40/51 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kaipailija. Olen koko ajan odottanut sitä kun lapset täyttävät 2 niin helpottaa, menevät kouluun niin helpottaa jne. Ei ole vielä elämä sen kummemmaksi muuttunut vaikka nuorempikin jo yläasteella:D